۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

‏۱۰ شهر برتر دانشجویی در بریتانیا ‏

تحصیل در انگلستان

انگلستان دارای رتبه  ۱۰ از ۱۰۰ برای بهترین دانشگاه‌ها و شهرهای دانشجویی در رتبه بندی QS  است . که بعد از ایالت متحده آمریکا که رتبه آن ۱۳ از ۱۰۰ است بریتانیا بالاترین رتبه را در سال ۲۰۱۸ کسب کرده است .

به هر حال اگر این هم کافی نیست ، پایتخت انگلستان شهر لندن در سال ۲۰۱۸ به بالاترین نقطه شاخص خود دست پیدا کرده است و دو شهر تازه وارد (ابردین و برایتون) در حال رقابت با لندن هستند.

رتبه بندی هر شهر برای بهترین دانشجویان و دانشگاه‌ها بر اساس شش شاخص دسته بندی می شوند از جمله مهمترین آنها: مطلوبیت شهری ، مقرون به صرفه بودن شهر، دیدگاه دانشجویان نسبت به آن شهر و بررسی بر اساس پاسخ های جمع آوری شده دانشجویان انجام و در انتها رتبه بندی می شوند.

همه این دانشجویان برای ورود به بریتانیا این ۱۰ شهر را بررسی می کنند ، شاخص اصلی انتخاب آنها  ارزیابی اندازه شهر و تنوع جمعیت دانشجویان هر شهر است اما ارزان بودن هزینه‌ها در این شهرها برای یک زندگی مقرون به صرفه مهمترین ملاک است.

در زیر ما ۱۰ مورد از بهترین شهرهای دانشجویی بریتانیا را جمع آوری کرده‌ایم که هر یک از آنها به نوبه خود مزایای منحصر به فردی را به عنوان یک شهر خارجی ارائه می‌دهند و همچنین حداقل دو دانشگاهی که جزو بالاترین رتبه بندی در دانشگاه‌های جهانی و رتبه بندی QS در سال ۲۰۱۸ شده اند را به شما معرفی می کنیم.

۱۰_ برایتون (Brighton )

برایتون جزو بالاترین رتبه بندی است  و بیشترین ورودی دانشجویی در سال ۲۰۱۸ را داشته ، برایتون به طور کلی در رتبه ۹۲ قرار دارد و به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی در بریتانیا شناخته شده است. این شهر سرشار از خلاقیت‌های غیر منتظره و البته ارواح سرگردان است.

Brighton یک شهر پر جنب و جوش و فراگیر با جمعیت دانشجویی بزرگ ( بیش از ۱۱ درصد از جمعیت ) است. همانند سایر شهرهای انگلیس ، تعداد قابل توجهی (۲۸ درصد) دانش آموزان آن بین المللی هستند، به این معنی که شما افراد مختلف با فرهنگ‌های متفاوت زیادی را در شهر می‌بینید .

۹_ نیوکاسل بر فراز رودخانه تاین

نیوکاسل (به انگلیسی: Newcastle upon Tyne) شهری است در ناحیهٔ تاین و در شمال شرقی انگلستان واقع شده و رتبه ۵۶ از شهرهای دانشجویی در سال جاری را به دست آورده است. پر جمعیت ترین شهر در شمال شرق انگلستان است و منطقه وسیعی را در بر می‌گیرد  و  برخی از قویترین دانشگاه‌های انگلستان مانند دانشگاه دورمان ( رتبه ۷۸ در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال ۲۰۱۸ بوده است) در این منطقه قرار گرفته اند.

اگر بخواهیم بیشتر در مورد Newcastle بدانیم این شهر بهترین مکان برای ستایش هنر و فرهنگ و همچنین احساس است.

۸_ ابردین (Aberdeen)

این شهر هشتمین رتبه از ده رتبه را به خود اختصاص داده است و جزو شاخص بهترین شهرهای دانشجویی قرار گرفته و ابردین نیز یک انتخاب فوق العاده برای مطالعه دوستداران طبیعت است زیرا ساحلی نزدیک به حومه شهر و فوق العاده زیبایی دارد.

در حالی که تحصیل در Aberdeen آنچنان هم ارزان نیست ولی جزو بالاترین ورودی دانشجویی است که بخاطر مقرون به صرفه بودن مقصد نهایی بسیاری از  دانشجویان قرار گرفته است و هزینه های زندگی مانند اجاره خانه و خوراک نسبت به شهرهای بزرگتر ارزانتر است . همچنین دانشجویانی از اسکاتلند و جزوه اتحادیه اروپا می‌توانند به صورت رایگان در این شهر تحصیل کنند.

۷_بیرمنگام (Birmingham)

این شهر رتبه ۵۱ را در بهترین شهرهای دانشجویی به دست آورده است (جزو ۴ مکان برتر در سال گذشته بوده است).

بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلستان است و با رستوران‌های بزرگ ، سرگرمی های خوب ، مراکز خرید ، فرهنگ عالی و تاریخ غنی ای که دارد یکی از شهرهای هیجان انگیز انگلستان است. Birmingham برای میراث صنعتی خود مشهور است و کیلومترها کانال آب بیشتری نسبت به ونیز دارد. همچنین بزرگترین بازار کریسمس انگلستان هر ساله و بیش از ۵۰ فستیوال که شامل جشنواره کمدی است در این شهر برگزار می شود.

دانشگاه‌های این شهر همواره در رتبه بندی جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر هستند.

۶_ ناتینگهام (Nottingham)

این شهر با رتبه ۴۷ جزو برترین شهرهای دانشجویی در سال جاری محسوب می شود. این شهر یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای انگلستان است که به عنوان “ملکه میدلندز” و یکی دیگر از افتخارات آن ارتباط با افسانه رابین هود، شناخته می شود.

این شهر امتیاز سومین رتبه دیدگاه دانشجویی در بریتانیا را به دست آورده است. مهم‌ترین امتیازات این دانشجویان به موضوعاتی همچون : زندگی شبانه در شهر ، سهولت گردش در اطراف ( Nottingham برنده جایزه سیستم حمل و نقل عمومی است)، صمیمیت و دوستانه بودن مردم شهر ، تنوع در زندگی اختصاص داده شده است. یکی از دانشجویان در تحقیق ما این شهر را ” شهر دانشجویی عالی ، با شیوه زندگی پر طرفدار ، پایدار و سرگرم کننده ” توصیف می‌کند.

۵_ کاونتری (Coventry)

کاونتری پنجمین شهری است که به شما معرفی می‌کنیم ، این شهر در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی در سال جاری در رتبه ۴۴ قرار گرفته است و تنها یک رتبه با گلاسکو فرق دارد. ۶.۸ درصد از جمعیت این شهر را دانشجویان هستند و بیش از ۴۰ درصد از دانش آموزان بین المللی و از خارج از انگلستان هستند و Coventry شهری بسیار متفاوت برای تحصیل است.

کاونتری شهری است که از فرهنگ چیزی کم ندارد و با کسب شهرت فرهنگی ۲۰۲۱ بریتانیا در دسامبر ۲۰۱۷ با مکان‌های عالی مانند مرکز هنر وارویک در دانشگاه وارویک ، بزرگترین مرکز هنر در بریتانیا پس از باربیکن لندن شده است.

۴_ گلاسکو (Glasgow)

گلاسکو با این که امسال در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی کمی پایین آمده است ولی همچنان رتبه آن زیر ۵۰ و در رتبه ۴۳ قرار گرفته است. با وجود این افت ، کلاسگو در رتبه ۵۰ شهر برتر  در رتبه بندی دانش آموزان و شاخص‌های ترکیب بندی دانش آموزان برای ادامه تحصیل قرار دارد و دوباره امسال هم با جمعیت دانشجویی نسبتا زیادی مواجه شده است.

این شهر دارای دو دانشگاه است که در ۳۰۰ رتبه برتر دانشگاها جهان قرار دارند: دانشگاه گلاسکو ، که رتبه ۶۵ را دارد و دانشگاه Strathclyde که در رتبه ۲۷۷ قرار گرفته است . با اینکه این شهر به قرن ۱۵ میلادی بر میگردد گلاسکو یکی از بزرگترین شهرهای اسکاتلند است و به خاطر تاریخ غنی ای که دارد بسیار شناخته شده است و دارای فرهنگ معاصر و مردمی با صمیمیتی متفاوت و دوستانه‌ای است.

۳_ منچستر (Manchester)

منچستر در رتبه‌بندی بهترین شهرهای دانشجویی در سال ۲۰۱۸ رتبه ۲۴ را به خود اختصاص داده است و امتیاز چهارم یعنی بهترین امتیاز انگلستان را برای دیدگاه دانشجویان بدست آورده است. یکی از دانشجویان نوشته است که” این شهر به اندازه‌ای بزرگ است که هرکاری را که بخواهید می‌توانید انجام دهید و هرچیزی را می‌توانید ببینید و اما به اندازه کافی کوچیک و فراگیر است که این یه حس مشترک در میان همه ساکنین شهر است.این شهر چند فرهنگی است و از هر کسی با هر نژادی استقبال می کند”

Manchester یکی از بزرگترین جمعیت دانشجویی در اروپا است که در سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۱۰۰.۰۰۰ نفر را شامل می شد (۴۰.۰۰۰ نفر از آنها در موسسه عالی رتبه دانشگاه منچستر تحصیل می کنند). موسیقی بخش بزرگی از فرهنگ آن است  و بسیاری از گروه های معروف در اینجا تشکیل شده است ، مانند Oasis, Joy Division, The Smiths and Buzz cocks.

۲_ ادینبورگ (Edinburgh)

این شهر پایتخت اسکاتلند است که رتبه ۱۶ بهترین شهرهای دانشجویی را کسب کرده است. این شهر به جاذبه های تاریخی و فرهنگی و رویدادهایی مانند چشنواره fringe ادینبورگ شناخته شده است که هر سال در ماه اوت تقریبا  دوبرابر جمعیت خودش در این شهر جمعیت است.

ادینبورگ دارای رتبه ۱۰ به بالا را از نظر دیدگاه دانشجویی در ۱۲ سال متوالی دریافت کرده است. از جمله نمرات بالایی که داده شده است، برای تجربه دانشجویی، شهر را در مورد مقرون به صرفه بودن ، زندگی شبانه ، فرصت های شغلی ، هنر و فرهنگ و غیره رتبه بندی کرده اند. یکی از دانشجویان گفته است که ” Edinburgh بهترین شهر جهان است. این فقط معماری و محیط زیبای آن نیست ، مردم این شهر را بزرگ و زنده نگه می دارند. صمیمیت و مهمان نوازی مردم شهر بهترین است ، من هرگز زمانی که در ادینبورگ گذراندم را فراموش نخواهم کرد”.

۱_ لندن (London)

لندن یکی از بهترین شهرهای دانشجویی شناخته شده است و در سال جاری برای نخستین بار رتبه اول برای بهترین شهرهای دانشجویی در جهان را به خود اختصاص داد.لندن دارای رتبه ۱۷ در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان QS را در سال ۲۰۱۸ دریافت کرده و همچنین در رتبه دوم برای فعالیت کارمندان و مدیران را کسب کرده است.

هنگامی که از دانشجویان در مورد مزیت‌های تحصیل در لندن سوال کرده ایم، یکی از پاسخ دهندگان گفته است ” در لندن تنوع کارهایی که می‌توانید انجام دهید و امتحان کنید زیاد است جوری که شما می توانید هر هفته یک کار جدید را تجربه کنید ، می‌توانید راحت افرادی که می خواهید را ملاقات کنید . هزینه زندگی در لندن بالا است ولی کارهایی هم هستن که رایگان و ارزان هستند و فرصت های شغلی خوبی در لندن می توانید پیدا کنید.

ما شمارا با  ۱۰ تا از بهترین شهرهای دانشجویی و بالاترین رتبه های جهانی بریتانیا در این مقاله آشنا کردیم امیدواریم که این مطالب کمکی مفیدی در مورد تصمیم شما برای ادامه تحصیل در بریتانیا داشته باشد.

 

 

 

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *