۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

نکته‌های کاربردی برای دانشجویان تازه وارد تحصیل در انگلستان

اگر قصد تحصیل در انگلستان را دارید یا به تازگی وارد این کشور شده‌اید، بهتر است بدانید که دولت انگلستان برای دانشجویان تازه وارد انگلیس در هفته اول، هیچ قانونی در نظر نگرفته است. پس اولین هفته ورود به انگلیس، بهترین فرصت برای آشنایی با دانشجویان دیگر، پیدا کردن دوستان جدید و آشنایی با شرایط زندگی و تحصیل در این کشور است. ماکائلا لوئیس، دانش آموخته رشته تاریخ در دانشگاه منچسر، به هفت نکته کاربردی برای دانشجویان تازه وارد به انگلستان اشاره کرده است که به مرور آن‌ها می‌پردازیم.

 

۱- روشن فکر باشید! بعضی از بهترین رابطه‌های دوستانه به‌صورت کاملا نامتعارف شکل می‌گیرد

برای همه کسانی که به تازگی وارد دانشگاه‌های انگلستان می‌شوند، آشنایی با دانشجویان بین‌المللی با شخصیت و فرهنگ‌های مختلف بسیار جذاب خواهد بود. در این میان، شاید اولین هفته زندگی در انگلستان تنها باری باشد که شما در مدت خیلی کوتاه با افراد مختلف دیدار می‌کنید؛ پس تنها به دنبال یافتن دوستانی مطابق با فرهنگ و علایق خود نباشید زیرا ممکن است بهترین دوستانتان را در میان دانشجویان بین‌المللی بیابید. همچنین، سعی کنید تا جای که می‌توانید دوستان جدید پیدا کنید.

۲- وارد جمع‌های دوستانه و فرهنگی شوید

FreshersFair مراسمی است که در اولین هفته ورود به دانشگاه‌های انگلستان برگزار می‌شود. این مراسم فرصت شگفت‌انگیزی برای آشنایی با زندگی دانشجویی و افرادی است که علایق و اهداف مشابهی با شما دارند. پس تا می‌توانید در گروه‌ها و مجموعه‌های مختلف وارد شوید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید حتی اگر به آن‌ها کم‌ترین علاقه را داشته باشید.

۳- برای ارتباط با هم اتاقی‌های خود تلاش کنید

شما ممکن است در اولین روزهای تحصیل در انگلیس به فکر ایجاد ارتباط و دوستی با هم اتاقی‌های خود نباشید اما جالب است بدانید که آن‌ها تبدیل به خانواده شما در دانشگاه‌های انگلیس خواهند شد. این به این معنا نیست که آن‌ها بهترین دوستان شما یا افرادی هستند که بارهای آن‌ها را ملاقات کنید اما در پایان روزهای طولانی، روزهای شاد و روزهای که به فکر خانه و وطن خود هستید، حضور هم اتاقی‌ها نیازهای شما را برطرف می‌کند. پس زمانی برای خجالت هدر ندهید و بدون معطلی برای آشنایی با آنها پیش قدم شوید.

تحصیل در انگلستان

۴- برای هزینه‌های زندگی و تحصیل در انگلستان برنامه‌ریزی کنید

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام تحصیل در انگلستان توجه و برنامه‌ریزی برای هزینه‌هاست. مشخصا هر خانواده برای حمایت و پرداخت هزینه‌های تحصیل فرزند خود، بودجه مشخصی اختصاص داده است. به همین دلیل، شما می‌بایست هزینه‌های خود را سازماندهی کنید. این در حالی است که برخی از بانک‌ها، پیشنهادات ویژه‌ای برای افتتاح حساب دانشجویان تازه وارد به انگلستان ارائه می‌دهند، با این وجود دانشجویان می‌بایست به پرداخت هزینه‌های خود توجه ویژه‌ای نشان دهند.

۵- تخفیفات UNiDAYS و NUS را از دست ندهید.

یکی از مزایای ورود به دانشگاه‌های بریتانیا در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها، تخفیف‌هایی است که به دانشجویان داده می‌شود. از این طریق دانشجویان تحصیل در انگلیس می‌توانند از مزایای تخفیف UNiDAYS بهره‌مند شوند. این تخفیفات شامل برندهای معروفی همچون محصولات ورزشی نایک و لوازم الکترونیک اَپل نیز می‌شود تا دانشجویان بتوانند در عین لذت بردن و خرید کالاهای مورد نیاز خود، در هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان نیز صرفه‌جویی کنند.

۶- دلتنگی برای خانه و خانواده کاملا طبیعی است

ورود به محیط جدید با افراد و فرهنگ‌های مختلف باعث سردرگمی و عصبی شدن دانشجویان در اولین روزهای تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان می‌شود. به یاد داشته باشید که افراد بسیاری در انگلستان و شهرهای این کشور هستند که وضعیتی مشابه شما دارند و شما تنها دانشجو با حس دلتنگی از خانواده نخواهید بود. پس تا می‌توانید با سرگرمی‌های مختلفی از این دلتنگی خلاص شوید.

 

تحصیل در انگلستان

در وهله اول، یک ترمز در پلاستیکی تهیه کنید. در هفته اول به کمک این وسیله، در اتاقتان را باز نگه دارید که روش خوبی برای خوشامدگویی به سایرین و میزبانی شماست. همچنین، روش خوبی برای ارتباط بیشتر با دیگران است.

علاوه‌براین، اتاق را مشابه با نیاز خودتان تزئین کنید تا فضای راحت و آشنایی را برای شما بسازید. به این ترتیب دلتنگی شما به خانه و وطن نیز تا حد بسیاری کاهش میابد.

۷- از وقتتان نهایت لذت را ببرید

نکته اجتناب‌ناپذیری که وجود دارد این است که شما دیگر به این روزها بر نخواهید گشت. پس از حضورتان در انگلستان و تحصیل در این کشور نهایت لذت را ببرید. عکس‌ها را با هشتگ StudyUKFreshers در اینستاگرام منتشر کنید تا بهترین عکس‌های شما به صورت هفتگی در studyuk_britishcouncil منتشر شود.

در صورتی که تمایل به تحصیل در انگلستان را دارید و می‌خواهید در مورد این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید به وبسایت آسمان آبی و کارشناسان با تجربه این مجموعه مراجعه کنید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *