۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

راهنمای جامع آب و هوای انگلستان

همان طور که می‌دانید، آب و هوای انگلستان اغلب بارانی است اما می‌توان گفت که موارد دیگری بر عدم توانایی پیش‌بینی آب و هوای این کشور نیز نقش پررنگی دارد. گفتنی است که بارش باران در انگلیس، تنها به یک فصل مشخصی از سال منتهی نمی‌شود. امکان بارش باران در هر روزی از سال در انگلستان وجود دارد. به طوری که ممکن است در یک بعد از ظهر، هم زمان از نور درخشان آفتاب، باد، نسیم‌های ملایم و باران‌های تند و ریز را تجربه کنید. شاید فکر کنید که زندگی در انگلستان با چنین شرایطی بسیار سخت باشد اما شما می‌توانید با انتخاب لباس‌های مناسب از هر نوع آب و هوا انگلستان لذت ببرید.

شما می‌توانید با استراحت در کنار رودخانه زیر نور آفتاب، شرکت در جشنواره گل و موسیقی یا سرگرمی و پرتاب گلوله‌های برفی در طول زمستان از زندگی دانشجویی در انگلستان نهایت لذت را ببرید.

برای تحصیل در انگلستان، تنها آشنایی با سیستم آموزشی این کشور کافی نیست، بهتر است قبل از اقدام به ادامه تحصیل در انگلیس، از آب و هوای این کشور، بهداشت و امنیت در انگلستان و غیره اطلاعات کاملی بدست آورید. آسمان آبی در راستا رسیدن به اهداف و تحصیل در انگلستان به شما یاری می‌رساند.

آب و هوای انگلستان

درست است که آب و هوا انگلستان غیر قابل پیش‌بینی است اما می‌توان تا حد قابل توجهی آن را تحت کنترل و نظارت قرار داد. میانگین دمای هوا انگلستان در تابستان حدود ۹ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد (۴۸ تا ۶۴ فارنهایت) است. این در حالی است که هنگام حضور موج گرما در برخی از شهرهای این کشور، دمای هوای انگلستان در تابستان به حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز افزایش خواهد یافت.

میانگین دمای هوا انگلستان در زمستان حدود ۲ تا ۷ درجه سانتی‌گراد (۳۶ تا ۴۵ درجه فارنهایت) است؛ اما گفتنی است که دمای هوای این کشور در زمستان اغلب به کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد (۳۶ درجه فارنهایت) نیز می‌رسد. خبر خوب این که بسیاری از ساختمان‌ها، قطارها و اتوبوس‌های انگلیس از سیستم‌های گرمایشی خوبی برخوردارند.

لازم به ذکر است که میان مناطق مختلف انگلستان، تفاوت کم آب و هوایی وجود دارد اما در مناطق شمالی و کوهستانی این کشور، بارش برف، باران و وزش باد بیشتر است.

آب و هوای انگلستان در فصول مختلف

  • بهار (مارس، آوریل و مه) فصل بارش‌های ناگهانی، شکوفه زدن درختان و روییدن گیاهان است.
  • تابستان (ژوئن، ژوئیه و اوت) گرم‌ترین فصل سال در انگلستان است. در تابستان، آسمان آفتابی است و گاهی رعد و برق دیده می‌شود. تابستان‌های انگلستان در بعضی از سال همراه با موج گرمای بسیار است.
  • در پاییز (سپتامبر، اکتبر و نوامبر) آب و هوای خشک یا مرطوب همراه با باد در کشور حاکم است. این فصل، زمانی است که با ریزش برگ‌ها و کاهش دما همراه خواهد بود.
  • زمستان (دسامبر، ژانویه و فوریه) سردترین فصل در انگلستان است. در این فصل دمای هوا تا حد قابل توجهی کاهش میابد و یخبندان و بارش برف به دفعات اتفاق می‌افتد.

پوشاک مناسب آب و هوای انگلستان کدام است؟

اکثر شهرهای انگلستان دارای طیف وسیعی از مغازه‌های پوشاک است. در فروشگاه‌های پوشاک انگلستان متناسب با انواع سبک‌ها و بودجه‌ها، لباس‌های مختلفی به فروش می‌رسد. علاوه‌بر بوتیک‌های لوکس و باکیفیت انگلیس که در مراکز معروف و گران قیمت به چشم می‌خوردند در بسیاری از فروشگاه‌های این کشور پوشاک ارزان قیمت و دسته دوم نیز به فروش می‌رسد. گفتنی است که در بسیاری از فروشگاه‌های شهرهای مختلف انگلستان اجناس مقرون به صرفه وجود دارد که اغلب در مناطق دانشجویی یافت می‌شود. بسیاری دیگر از فروشگاه‌ها نیز برای دانشجویان تخفیفاتی در نظر می‌گیرد که با کارت‌های معتبر اتحادیه ملی دانشجویان (NUS) و کارت شناسایی دانشگاه، خرید از آن‌ها امکان‌پذیر است.

در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های انگلستان تمام هفته‌های مد را در خواهید دید. دانش‌آموزان و دانشجویان عموما در طول روزهای عادی، لباس‌‌های اسپرت به تن می‌کنند که شامل بلوز ساده و شلوار جین است. در این میان دانشجویان کمی را خواهید دید که لباس‌های رسمی و مارک‌دار پوشیده باشند.

در بعضی از دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های انگلیس، شما ملزم به استفاده از لباس‌های مخصوص برای حفاظت و ایمنی هستید. به عنوان مثال در آزمایشگاه علمی، استفاده از عینک محافظ و روپوش آزمایشگاهی سفید ضروری است.

برای مهمانی‌ها و مراسم شبانه، بهتر است تا حدی سبک لباس‌ها را از شلوار جین و بلوز ساده به لباس‌های رسمی‌تر و  پرزرق و برق‌تر تبدیل کنید. به طور مثال اگر به یک رویداد رسمی دعوت شدید، بهتر است از پیراهن‌های رسمی و کت و شلوار همراه کراوات استفاده کنید. همچنین، استفاده از فروشگاه محلی که گزینه کرایه لباس را برای دانشجویان در نظر می‌گیرد، کمک به کاش هزینه‌های خرید پوشاک می‌شود.

همان طور که پیش‌تر گفته شد، آب و هوا انگلیس کاملا غیر قابل پیش‌بینی است، به طوری که شما می‌توانید آسمان آبی و آفتابی را همراه باران و وزش بادهای خنک تجربه کنید. بهتر است چند لباس مانند یک بلوز نخی و یک کت همراه داشته باشید که با تغییرات آب و هوا امکان تعویض آن‌ها وجود داشته باشد. نکته مهم، همیشه همراه خود چتر داشته باشید.

انگلستان یک کشور چند فرهنگی است و مردم متناسب با فرهنگ، مذهب و مراسم مختلف لباس‌های متفاوت و متناسب با شرایط، به تن می‌کنند. برای مثال روسری، روبند، ساری و دامن‌های بلند از جمله پوشاکی است که توسط اقشار مختلف استفاده می‌شود. در اکثر شهرهای بزرگ انگلستان، مغازه‌هایی را خواهید یافت که لباس‌های محلی و رسمی سراسر جهان، به ویژه آسیایی و خاورمیانه در آن‌ها به فروش می‌رسد.

روزهای طولانی و کوتاه در انگلستان

مدت زمان روشنایی روز در انگلیس بسیار متفاوت است.

  • طولانی‌ترین روز سال در انگلستان ۲۱ ژوئن است. در این روز، خورشید حدود ساعت ۵ صبح طلوع می‌کند و بعد از ساعت ۹ شب غروب می‌کند.
  • کوتاه‌ترین روز سال در انگلستان ۲۱ دسامبر است. در این روز، خورشید حدود ساعت ۸ صبح طلوع می‌کند و حدود ساعت ۱۶ بعد از ظهر غروب آفتاب صورت می‌گیرد.

جابجایی ساعت در انگلیس بهار و زمستان اتفاق می‌افتد. آخرین یکشنبه در مارس، زمان یک ساعت به جلو در یک بامداد حرکت می‌کند. همچنین، در ۱ بامداد آخرین یکشنبه اکتبر راس ساعت ۲ صبح، ساعت به عقب باز می‌گردد. زمانی که ساعت در ماه مارس جلو کشیده می‌شود به این معناست که روشنایی روز افزایش میابد که اصطلاحا در انگلستان به آن تابستان بریتانیا (BST) گفته می‌شود.

در انگلستان چه لباسی بپوشیم؟

مهم‌ترین نکته برای پوشیدن لباس، احساس راحتی در آن است؛ اما توجه کنید که اکثر دانش‌آموزان در انگلستان به موارد کلیدی زیر در کمد لباس خود توجه می‌کنند:

  • پالتویی را انتخاب کنید که در آب و هوای سرد شما را حفظ کند. هر چند که شما می‌توانید از یک بارانی جداگانه و سبک‌تر برای باران‌های بهاری استفاده کنید. در این میان، مهم‌ترین نکته همراه داشتن چتر است.
  • دست‌کش، روسری و کلاه گرم یا گوش‌گیرهای پشمی را فراموش نکنید.
  • کفش ورزشی راحت برای رفت و آمد بپوشید.
  • کفش‌های ضد آب مانند چکمه‌های پیاده‌روی برای روزهای بارانی و برفی بسیار کارآمد هستند.
  • همان طور که می‌دانید باران و رطوبت به چرم آسیب می‌رساند، بنابراین چکمه، دستکش و کیف چرمی را با اسپری ضد آب محافظت کنید.
  • برای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان پوشیدن شلوار جین مانند یک یونیفرم راحت است.
  • یک ژاکت پشمی و یک روسری ضخیم بزرگ، لباس گرم و راحتی برای شما خواهد بود.
  • از لباس‌هایی استفاده کنید که کثیفی آن‌ها برای شما مهم نباشد. به طور مثال، لباسی را انتخاب کنید که با شرکت در مسابقه خیریه، یک رقابت آشپزی، عبور از موانع گل‌آلود یا بازی پینت بال، کثیفی لباس برای شما مهم نباشد.
  • پوشیدن یک پیراهن یا بلوز نسبتا رسمی به همراه کفش‌های رسمی برای یک عصرانه بیرون از خانه کاملا مناسب است. این در حالی است که بسیاری از دانشجویان از کفش‌‍‌های ورزشی و شلوار جین به عنوان لباس راحتی برای رفتن به کافه و رستوران استفاده می‌کنند. البته پوشیدن لباس رسمی در این شرایط هم مورد توجه خیلی از دانش‌آموزان است.
  • ممکن است یک یا دو بار در سال، دانشگاه محل تحصیل شما در انگلستان بانی برگزاری رویدادهای رسمی باشد. در این گونه مراسم کت و شلوار به همراه کراوات برای مردان و لباس رسمی زنانه برای دختران گزینه‌های مناسبی هستند.
  • لازم نیست همه لباس‌هایتان را همراه خود به انگلستان بیاورید زیرا در این کشور مغازه‌های لباس فروشی بسیاری برای انواع سبک‌ها وجود دارد. همچنین، با خرید از فروشگاه‌های دست دوم می‌توانید با کم‌ترین هزینه کمد لباس‌هایتان را کامل کنید.
  • با خرید لباس‌ها دست دوم رسمی شما می‌توانید تا حد بسیاری در هزینه‌های خرید لباس صرفه‌جویی کنید.

 

اکنون می‌توانید با توجه به آب و هوا انگلیس، مناسب‌ترین لباس را انتخاب کنید البته این موضوع با توجه به سردترین و گرم‌ترین شهرهای انگلستان متغیر است. در صورت نیاز دیدگاه‌ها و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

با توجه موقعیت جغرافیایی کشور انگلستان، آب و هوا در این کشور معمولا در طول سال متغیر است و در برخی از روزها خشک و در برخی دیگر مرطوب و معتدل است. به همین نوسانات دما در انگلستان افزایش می‌یابد و در طی یک روز می توان چند فصل را تجربه کرد. برخلاف تصور اکثر افراد که کشور انگلستان را کشوری سردسیری می‌دانند، آب و هوا در این کشور معتدل است و معمولا هوا در آن مه آلود است.

BBC projectbritain

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا : 3

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *