۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

۵ مشکل متداول دانشجویان خارجی در انگستان

مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان

تحصیل در انگلستان یک فرصت ویژه است که شما می‌توانید از این طریق با افراد مختلف از سراسر جهان آشنا شوید. این موضوع یک مزیت فوق‌العاده برای دانشجویان بین المللی است. با این حال ، این حرف به این معنا نیست که در انگلستان دانشجویان خارجی زندگی راحت و بی دردسری دارند. اگر بخواهیم نگاهی منطقی به این موضوع داشته باشیم، تحصیل در انگستان مشکلات و سختی­‌هایی نیز دارد. در اینجا قصد داریم تا ۵ تا از متداولترین مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان را معرفی کنیم. پس اگر قصد تحصیل در انگلستان را دارید با ما همراه شوید.

۱. احساس غربت و تنهایی

یکی از متداولترین مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان احساس غربت و تنهایی است. این موضوع می تواند به خصوص برای دانشجویان تازه وارد خیلی سخت و غم انگیز باشد. گاهی اوقات برگشت به کشور خود و دیدار با خانواده برای دانش آموزان و دانشجویات خیلی سخت است و این موضوع می تواند برای بعضی از دانش آموزان بسیار ناراحت کننده باشد. گاهی دانش آموزان باید مدت زیادی از خانواده و دوستان خود دور باشند و این موضوع بدان معناست که ممکن است دانشجویان نیاز بیشتری به حمایت دانشگاه پیدا کنند.

تقریبا بیشتر دانشگاه های انگلستان خدمات مشاوره حرفه‌ای را برای کمک به دانشجویان خارجی دارند. در این دانشگاه ها برای کمک به حال مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان ، از جمله مشکلات شخصی، راهکارهایی ارائه می دهند. یکی از نکات مهم برای دانشجویان بین‌المللی، این است که شجاعت داشته باشند و به این مشاوران اطمینان کنند. آنان باید با درمیان گذاشتن مشکلات و احساساتشان از مشاوران دانشگاه برای رفع مشکلات خود راهنمائی بگیرند. در واقع دانشجویان باید این درک را پیدا کنند که این مشاوران قصد کمک کردن به آنها را دارند.

۲. مشکل زبان و صحبت کردن

یکی دیگر از بزرگترین مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان حتی برای دانشجویان و دانش آموزانی که نمره های خوبی در آزمون آیلتس گرفته‌اند، مشکل زبان و صحبت کردن است. صحبت به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم برای برقراری ارتباط با افراد غریبه ، می تواند باعث مشکلاتی شود، چرا که علاوه بر تفاوت فرهنگی، داشتن لهجه های متفاوت می تواند باعث سخت شدن درک صحبت های طرف مقابل شود.

شما به عنوان یک دانشجوی تازه وارد به محیط جدید، نباید فراموش کنید که احتمالا در این محیط کلمات و جملاتی را برای اولین بار خواهید شنید. پس خودتان را بابت این موضوع سرزنش نکنید و به خودتان زمان دهید که این زبان جدید را یاد بگیرید. یکی از راه های خوب برای حل این مشکل داشتن یک دوست خوب است که بتواند به شما در بهبود زبان انگلیسی یاری کند.

یکی از نکات مهم در خصوص تمامی دانشگاه های انگلستان ، ارائه خدمات آموزشی زبان توسط این موسسات است. شما باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنید و سطح زبان خود را بهبود بخشید.

 

مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان

 

۳. شوک فرهنگی (تفاوت فرهنگی) 

از دیگر مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان می توان به شوک فرهنگی یا تفاوت فرهنگی اشاره کرد. این مشکل نه تنها مسبب برخی مشکلات روحی است، بلکه می تواند سبب آسیب جسمی هم شود. این شوک بیشتر به این دلیل سراغ دانشجویان خارجی می آید که کشور خود را ترک کرده اند و وارد یک فرهنگ جدید شده اند.

علائم شوک فرهنگی:

  • احساس شدید غم و اندوه و تنهایی بیش از اندازه
  • احساس ناراحتی و درد
  • مشاهده تغییرات خلق و خوی و افسردگی
  • احساس از دست دادن هویت
  • احساس بدگمانی

مطمئنا راهکارهای مفیدی برای حل مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان وجود دارد که بتوانند راحت تر با شرایط جدید خو بگیرند. پیشنهاد می کنیم، قبل از مهاجرت تحصیلی حتما در مورد فرهنگ کشور مقصد تحقیق کنید. اگر بتوانید با یک دوست که اصلیت و فرهنگ همان کشور را دارید ارتباط برقرار کنید، او می تواند فرهنگ آن کشور را بهتر از هر شخص دیگری به شما معرفی کند. همچنین، صحبت مداوم تلفنی با دوستان و خانواده خیلی به شما کمک خواهد کرد. البته باید این را بدانید که این شوک فرهنگی یکی از متداولترین مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان است و کمی اجتناب ناپذیر است. در نتیجه، باید این را قبول کنید که راه سختی در پیش دارید. فراموش نکنید، اگر هر یک از این علائم را در خودتان دیدید، حتما با مشاوران دانشگاه و کارشناسان معتبر صحبت کنید و از کمک آنان استفاده کنید.

۴. درآمد مالی

یکی از دغدغه ها و شاید یکی اصلی ترین مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان هزینه تحصیل در آن کشور است. تحصیل در انگلستان بسیار گران است و این امر می تواند یکی از مشکلات بزرگی باشد که شما با آن روبرو شوید.

البته، در انگلستان دانشجویان می‌توانند یک شغل نیمه وقت داشته باشند. دانشجویان بین المللی طبق قانون مجاز هستند در طول مدت تحصیل در انگلستان هفته ای ۲۰ ساعت کار کنند. اگر خوش شانس باشید، می توانید یک کار در دانشگاهی که در حال تحصیل هستید پیدا کنید. اگر هم با شبکه‌های اجتماعی مانند (فیس بوک و تویتر و..) آشنا باشید، می توانید یک کار نزدیک دانشگاهتان پیدا کنید. قطعا کار کردن و داشتن درآمد مالی می تواند برایتان خیلی مفید باشد.

یکی از راه حل های رفع مشکل مالی استفاده از تخفیفات دانشجویی در انگلستان است. همچنین، شما می‌توانید یک کارت NUS دریافت کنید و از تخفیف های اتوبوس و خرید های آنلاین آن استفاده کنید. علاوه بر آن، شما می توانید کارت شخصی جوانان خریداری کنید که با استفاده از آن بهای بلیط قطار برای شما یک سوم قیمت می شود. کارت دانشجویی Oyster Card نیز برای دانشجویانی که در لندن زندگی می کنند تخفیفات خوبی دارد. در حقیقت با اینکه شما دانشجوی این کشور هستید کلی تخفیفات شگفت انگیز در غذا، اقامت و سفر به شما ارائه می شود که با استفاده از آنها می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان

 

۵. مشکلات سازگاری فرهنگی

مشکلات سازگاری فرهنگی پنجمین مشکل دانشجویان خارجی در انگلستان است. این یک مشکل رایج برای افرادی است که از زمینه‌های مختلف فرهنگی یا علمی وارد این کشور می‌شوند. برای اغلب افراد، قبول کردن سریع یک فرهنگ جدید سخت است. توصیه ما این است که ناامید نشوید، تلاش کنید، در باشگاه های دانش آموزی ثبت نام کنید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. دانشگاه ها معمولا گروه های دانشجویی دارند تا بتوانند به رفع مشکلات دانشجویان خارجی در انگلستان کمک کنند. صدها نفر در این گروه ها عضو هستند و شما با عضویت در آنها می توانید دوستانی با موقعیت های مشابه خودتان پیدا کنید.

در کل اجازه ندهید که هیچ یک از این ۵ مشکل دانشجویان خارجی در انگلستان ، شما را بترساند. مردم این کشور هم در دانشگاه و هم در جامعه به شما به چشم یک دانشجوی بین المللی که از یک فرهنگ و جامعه متفاوت است، نگاه می کنند. در نتیجه به شما کمک می کنند و از شما حمایت می کنند تا با شرایط جدید خو بگیرید. فراموش نکنید که برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگ باید سختی‌ها را در آغوش بگیرید.

پس قوی باشید و بدانید شما در این راه تنها نیستید

منبع: ukuni

 

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. مطلب مفیدی بود



    0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *