۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

معرفی رشته حسابداری و امور مالی در انگلستان

Accounting in the UK

اگر در دنیای اعداد و ارقام آدم با استعدادی هستید، با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، از تجزیه و تحلیل آماری به کمک اعداد و ارقام لذت می‌برید و مهم‌تر از همه می‌خواهید این استعداد و توانایی را در مسیر حرفه‌ای استفاده کنید، حسابداری و امور مالی، یکی از بهترین رشته‌هایی است که می‌توانید در آن ادامه تحصیل دهید. آن هم در کشوری مثل انگلستان چون این کشور سابقه طولانی در حل و فصل پیچیدگی‌های مالی در جهان دارد. از قرون وسطا، یکی از مراکز تجاری و مالی دنیا بوده و هم اکنون هم یکی از مهم‌ترین مراکز مالی دنیاست.

با داشتن مراکز قوی مالی در شهرهایی چون ادینبورگ و لیدز، بخش مالی انگلستان ۱۳۲ میلیون پوند ارزش دارد و همیشه در حال جذب استعدادهای رشته حسابداری و امور مالی برای حفظ و ارتقاء جایگاه خودش در این عرصه است. به همین دلیل با تحصیل در رشته حسابداری و امور مالی در انگلستان، به دریایی از تجربه و دانش روز دست خواهید یافت.

خواندن این رشته در انگلستان فرصت استفاده از بهترین اساتید حسابداری و امور مالی را برای شما فراهم می‌کند. در کنار دانشگاه‌هایی چون کالج علوم سیاسی و اقتصاد لندن، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج، ۲۵۰ موسه آموزشی و پژوهشی با بیش از ۴۰۰۰ برنامه آموزشی، این رشته را آموزش می‌دهند.

از آنجایی که اغلب دانشگاه‌های انگلستان، شبکه ارتباطی قوی با سایر سازمان‌ها وصنایع دارند، فرصت تجربه کاری وعملی را هم برای دانشجویان فراهم می‌کنند. با قراردادن دوره‌های کارآموزی و کارورزی همزمان با تحصیل، این آمادگی را به دانشجویان خود می‌دهند که با دانش و تجربه، توامان وارد میدان کار بشوند و مهارت‌های خود را در چالش‌های واقعی محک بزنند.

 

 

uk

حسابداری و امور مالی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

در یک تعریف جامع: دانش حسابداری و امور مالی این امکان را به شما می‌دهد که استعداد ریاضی خود را در کنار دانش فنی در موقعیت‌های تجاری به کار بگیرید و به موفقیت‌های حرفه‌ای دست پیدا کنید.

حسابداری و امور مالی شامل مفاهیم پول، تجارت و مدیریت می‌شود با تاکید بر کارهایی که با شناخت و تحلیل بازار مالی و پولی می‌توان انجام داد. حسابداری به تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری از ابعاد مختلف یک تجارت می‌پردازد. این تحلیل‌ها، افق دید مدیران و صاحبان مشاغل را باز می‌کند تا تصمیمات دقیق‌تر و حساب شده‌تری اتخاذ کنند. امور مالی به وجوه پولی یک تجارت مربوط می‌شود و در هر شغل و سازمانی، کوچک یا بزرگ به مدیران راهنمایی‌های علمی برای سرمایه گذاری و انجام هزینه ارائه می‌دهد.

چشم انداز فوق‌العاده‌ای پیش روی فارغ التحصیلان این رشته خواهد بود چون جهان به حسابداری نیازمند است. با وجود آن که دنیای پول مدام در حال تغییر است و حسابداران و کارشناسان امور مالی باید با زمان حرکت کنند اما پول حذف شدنی نیست، جایی نمی‌رود و بر زندگی همه تاثیر می‌گذارد. حسابداران با ثبت، طبقه بندی، خلاصه سازی، انتقال و تحلیل اطلاعات آماری برای هر شغلی لازم و ضروری هستند وحضورشاندر کنار هر مدیری، تضمینی برای موفقیت تجارت و کار اوست؛  به همین دلیل یک نیاز همیشگی و گسترده در تمامی مشاغل برای حسابدار و کارشناس امور مالی وجود دارد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بهترین مدارس جهان در کدام کشورها قرار دارند؟
Accounting in the UK2

چه موقعیت‌های شغلی با تحصیل در رشته حسابداری و امور مالی در دسترس خواهد بود؟

مسئولیت‌ها و موقعیت‌های شغلی که فارغ التحصیلان رشته حسابداری و امور مالی می‌توانند تقبل کنند، بسیار گسترده است. از آنجایی که تحصیل در این رشته در انگلستان علاوه بر دانش جامع و کامل، تسلط بر حوزه تجارت و صنعت هم در فرد ایجاد می‌کند و دانشجو، با پایان دوره تحصیلی خود آگاهی بالایی از مسائل تجارت جهانی دارد، شرکت‌های بزرگ چند ملیتی چون Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers Deloitte and KPMG، جذب کننده بزرگ این دانشجویان هستند؛ یعنی برای فارغ التحصیلان این رشته فرصت کار در عرصه بین المللی هم فراهم است.

بعد از آن، شرکت‌های بیمه و بانک‌ها، نیازمند حسابداران و کارشناسان امور مالی با تحصیلات علمی و دانشگاهی هستند اما توانایی و مهارت لازم برای انجام کلیه مشاغل زیر برای یک فارغ التحصیل رشته حسابداری و امور مالی از دانشگاهی معتبر وجود دارد.

  • حسابدار
  • حسابرس
  • کارگزار بورس
  • کلیه امور سرمایه گذاری و جذب سرمایه
  • مشاور مالیاتی
  • کارشناس بیمه
  • تحلیلگر داده‌های پولی و مالی
  • اقتصاددان
  • بانکداری و امور مالی

 

 

Accounting in UK Universities

بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل در رشته حسابداری و امور مالی کدامند؟

همان طور که گفته شد، انگلستان به دلیل سابقه درخشان در امور مالی دنیا و قدرت اقتصادی خود و به لطف اساتید برجسته‌ای که در این حوزه دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در رشته حسابداری و امور مالی است. این رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های انگلستان تدریس می‌شود اما در کنار دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مراکز آموزشی هم هستند که به آموزش حسابداری و امور مالی در قالب یک دوره می‌پردازند. معرفی تمامی این دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در فرصت این مقاله نیست اما در ادامه،  ۱۰ دانشگاه برتر انگلستان در رشته حسابداری و امور مالی را با حدود هزینه هر کدام معرفی خواهیم کرد.

حدود هزینه به پوندمحل دانشگاهنام دانشگاه
۲۰۰۰۰-۲۵۰۰۰لیدزدانشگاه لیدز

University of Leeds

۱۹۰۰۰-۲۹۰۰۰گلسگودانشگاه گلسگو University of Glasgow
۱۵۰۰۰-۱۹۰۰۰بتدانشگاه بت

University of Bath

 

۱۳۰۰۰-۲۰۰۰۰گلسگودانشگاه استرفکلاید University of Strathclyde
۱۶۰۰۰-۱۹۰۰۰لافبرودانشگاه لافبرو

Loughborough University

۱۸۰۰۰لندنکالج اقتصاد لندن

London School of Economics

از ۲۷۰۰۰بیرمنگامدانشگاه بیرمنگام

University of Birmingham

۹۰۰۰چستردانشگاه چستر

University of Chester

۲۱۰۰۰-۲۷۰۰۰کاونتریدانشگاه وارویک

University of Warwick

۱۶۰۰۰-۲۱۰۰۰اکستردانشگاه اکستر

University of Exeter

 

لازم به یادآوری است که تمامی مراکز آموزشی ذکر شده در جدول بالا، رشته حسابداری و امور مالی را در قالب دوره‌های کوتاه مدت، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌کنند و هزینه با توجه به نوع دوره انتخابی هر دانشجو متفاوت خواهد بود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در دوره فاندیشن انگلستان
uk2

میانگین درآمد مشاغل مرتبط با رشته حسابداری در انگلستان چه قدر خواهد بود ؟

در نمودار زیر، شرایط کاری فارغ التحصیلان رشته حسابداری و امور مالی، به فاصله کوتاهی بعد از پایان تحصیلات نشان داده شده است. این جدول در سایت ” راهنمای کامل تحصیلات دانشگاهی” در مقاله‌ای با عنوان ” راهنمای تحصیل در رشته حسابداری و امور مالی” منتتشر شده است. با توجه به فراوانی مراکز اموزشی و دانشگاه‌ها در انگلستان از سال ۲۰۰۷ این سایت می‌کوشد، اطلاعات دقیق و رده بندی علمی از دانشگاه‌های انگلستان ارائه دهد و راهنمای دانشجویان باشد.

 

میانگین درآمد حسابداران و کارشناسان امور مالی، حدود ۲۲ هزار پوند است و این در صورتی است که دانش و مهارت استاندارد را داشته باشند و در صورتی که از مهارت‌ها و توانایی‌هایی در سطح بالاتر برخوردار باشند و قابلیت‌های خودشان را نشان دهند، درآمد آنها تا  ۲۴ هزار پوند افزایش خواهد یافت.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد

 

برای تحصیل در رشته حسابداری و امور مالی چه پیش زمینه علمی و توانایی‌هایی باید داشت؟

پیش زمینه علمی مورد نیاز برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری و امور مالی در انگلستان بستگی به مقطع تحصیلی و دوره انتخابی شما دارد. اگر می‌خواهید این رشته را در مقطع کارشناسی ادامه دهید، نمرات دیپلم و به ویژه نمرات درس ریاضی و درس‌های مرتبط با آن مورد توجه است که باید معادل نمره A در نظام آموزشی انگلستان باشد. برای مقاطع کارشناسی ارشد، دانشگاه و رشته مقطع لیسانس، نمرات کسب شده و توصیه نامه اساتید اهمیت دارد.

دریافت نمره آیلتس آکادمیک ۶.۵ هم برای کلیه دانشگاه‌ها در هر مقطعی لازم و ضروری است. با این شرط که هیچ یک از ۴ مهارت مورد ارزیابی در آیلتس نباید نمره زیر ۶ داشته باشند.

 

سخن پایانی

با توجه به اینکه تحصیل در رشته حسابداری انگلستان مورد توجه دانشجویان بسیاری در سراسر جهان قرار گرفته است، در این مقاله به معرفی این رشته پرداختیم. با توجه به اینکه جزئیات شرایط هر دانشگاه در انگلستان متفاوت است و برای اقدام جدی و نتیجه بخش باید از مشاوره تحصیلی حرفه‌ای بهره مند شوید. کارشناسان بلواسکای (BlueSky) می‌توانند ضمن ارائه اطلاعات جزیی و دقیق، بهترین انتخاب‌ها را با توجه به شرایط فردی و شخصی، به شما پیشنهاد دهند.

thecompleteuniversityguide britishcouncil studyin-uk

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *