۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

۱۰  دانشگاه کانادا که فارغ التحصیلان آنها موقعیت های شغلی بهتری دارند

canada

کانادا یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. برای افرادی که قصد تحصیل در کانادا و پس از آن دریافت اقامت کانادا را دارند، پیدا کردن کار پس از تحصیل همواره یکی از دغدغه‌های اصلی است. بنابراین دانستن برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان می‌تواند برای شما مهم باشد. آمار QS Graduate Employability Rankings شامل ۱۶ دانشگاه برتر کانادا است که همگی آنها در بین موسسات آموزشی برتر جهان در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان هستند.

این رتبه بندی بر اساس درصد اشتغال فارغ التحصیلان هر دانشگاه در جامعه، جایگاه و دستاوردهای فارغ التحصیلان، شهرت و اعتبار دانشگاه بین کارفرمایان، همکاری و مشارکت دانشگاه با کارفرمایان، ارتباطات کارفرما و دانشجویان فارغ التحصیل و میزان اشتغال فارغ التحصیلان ارائه شده است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: راهنمای گام به گام مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

در این مقاله به معرفی ۱۰ دانشگاه برتر کانادا که فارغ التحصیلان آنها بهترین موقعیت شغلی را پس از فارغ التحصیلی دارند معرفی شده است. برای آشنایی با این دانشگاههای برتر کانادا تا پایان همراه ما باشید. در جدول زیر اسامی و رتبه‌ بندی دانشگاههای کانادا بر اساس ورود به بازار کار فارغ التحصیلان آنها آمده است.

 

نام دانشگاه

رتبه در کانادا

رتبه جهانی

دانشگاه تورنتو۱۱۶
دانشگاه واترلو۲۲۵
دانشگاه آلبرتا۳۸۷
دانشگاه مک مستر۴۹۸
دانشگاه کوئینز۵۱۱۰ – ۱۰۱
دانشگاه وسترن۶۱۳۰ – ۱۲۱
دانشگاه گلگری۷۱۴۰ – ۱۳۱
دانشگاه مونترال۸۱۸۰ – ۱۷۱
دانشگاه ویکتوریا۹۳۰۰ – ۲۵۱
دانشگاه کارلتون۱۰

۵۰۰ – ۳۰۱

carleton

۱۰. دانشگاه کارلتون (Carleton University)

دانشگاه کارلتون در پایتخت کانادا، شهر اوتاوا، قرار دارد. این دانشگاه از لحاظ اشتغال فارغ التحصیلان در رتبه ۵۰۰ – ۳۰۱ دانشگاههای جهان قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۰ و به بالاترین امتیاز شاخص جایگاه و دستاوردهای فارغ التحصیلان خود رسید و در رتبه ۱۶۸ در جهان ایستاد. در میان فارغ التحصیلان آن سه برنده جایزه نوبل و همچنین بسیاری از چهره های برجسته در حوزه سیاست، دنیای سرگرمی، تجارت، روزنامه نگاری و … وجود دارد.

 

این دانشگاه با ارائه خدمات مختلف شغلی، نمایشگاه های کسب و کار، رویدادهای شبکه‌ای، کارگاه های آموزشی و پشتیبانی با یافتن کار پاره وقت و داوطلبانه برای دانشجویان خود، نقش فعال و اثر گذاری در حمایت از اشتغال دانشجویان خود دارد.

 

شش دانشگاه کانادایی نیز در رتبه ۳۰۱-۵۰۰ جهان از نظر اشتغال فارغ التحصیلان قرار دارند که در زیر اسامی آنها را مشاهده می‌کنید:

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: انواع مهاجرت به کانادا و نکاتی که باید پیش از مهاجرت بدانید
victoria

۹. دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria)

نتایج سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که دانشگاه ویکتوریا (UVic) از رتبه ۳۰۱-۵۰۰ به رتبه ۳۰۰ – ۲۵۱ میزان اشتغال فارغ التحصیلان، صعود کرده است. همچنین دانشگاه ویکتوریا بهتربن رتبه (رتبه ۱۴۳) را در زمینه مشارکت دانشگاه با کارفرمایان کسب کرده است. دانشجویان دانشگاه ویکتوریا هر ساله بیش از ۴۲۰۰ دوره کارورزی را با بیش از ۱۳۵۰ کارفرما در سراسر کانادا و سراسر جهان به پایان می‌رسانند. بنابراین مشارکت  ۴۳ درصد دانشجویان واجد شرایط در مشاغل مختلف، نقش کلیدی ای در دانشگاه ویکتوریا دارند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
راهنمای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا (آپدیت ۲۰۲۱)
montral

۸. دانشگاه مونترال (Université de Montréal)

ابن دانشگاه در رتبه ۱۸۰-۱۷۱ در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان قرار گرفته است. امسال دانشگاه مونترال بهترین رتبه خود را در شاخص شهرت و اعتبار دانشگاه بین کارفرمایان دریافت کرده ‌است (رتبه ۱۱۲). این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاههای کانادا (با بیش از ۶۷۴۰۰ دانشجو) است و فارغ التحصیلان برجسته‌ای از جمله پانزدهمین نخست وزیر کانادا یعنی پیر الیوت ترودو، دانشمند کامپیوتر یوشوا بنگیو، لوئیز آربر، (پنجمین عضو عالی سازمان ملل متحد برای حقوق بشر) در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

calgery

۷. دانشگاه کلگری (University of Calgary)

دانشگاه کلگری در رتبه ۱۳۱-۱۴۰ قرار دارد. این دانشگاه به امتیاز ۹۹ شاخص همکاری و مشارکت دانشگاه با کارفرمایان، رسیده است که این امتیاز بالاترین امتیازی است که دانشگاه کلگری تا کنون کسب کرده است و به تنهایی یکی از برترین کارفرمایان در استان آلبرتا است. فارغ التحصیلان این دانشگاه را افراد برجسته‌ای مانند مخترع زبان برنامه نویسی جاوا یعنی جیمز گاسلینگ، نخست وزیر پیشین استفان هارپر و فضانورد رابرت تیرسک تشکیل داده اند.

western

۶. دانشگاه وسترن (Western University)

بر اساس جدیدترین آمار دانشگاه وسترن  از رتبه ۱۵۰-۱۴۱ به رتبه ۱۳۰-۱۲۱ صعود کرده است. مرکز موفقیت دانشجویی به دانشجویان کمک کرده است تا به آسانی وارد دوره های کارآموزی، co-op، دوره های داوطلبانه، دوره های تجارب جهانی و برنامه های آموزش تعامل با جامعه (CEL) شوند و از این طریق قابلیت اشتغال خود را افزایش دهند و برای ورود به بازار کار آماده شوند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: مهمترین بورسیه های تحصیلی رشته پزشکی در کانادا
queen

۵. دانشگاه کوئینز (Queen’s University)

دانشگاه کویینز، واقع در کینگستون استان انتاریو، در رتبه ۱۱۰-۱۰۱ اشتغال فارغ التحصیلان قرار گرفته است. نمونه ای از سطح بالای اشتغال فارغ التحصیلان را می‌توان در دانشکده حقوق این دانشگاه مشاهده کرد، جایی که ۹۵.۴ از دانشجویان رشته حقوق در سپتامبر  ۲۰۱۸ بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در مشاغل حقوقی مشغول به کار بودند.

macmaster

۴.دانشگاه مک مستر (McMaster University)

دانشگاه مک مستر در زمینه استخدام فارغ التحصیلان در رتبه ۹۸ جهانی قرار دارد که نسبت به سال گذشته اندکی افت داشته اما با این وجود همچنان در میان پنج دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. این دانشگاه بهترین رتبه خود را در زمینه مشارکت با کارفرمایان کسب کرده است. The forge، یک استارتاپ در محوطه دانشگاه مک مستر است که برنده جایزه پارک نوآوری این دانشگاه با شعار «تبدیل ایده از هدف به واقعیت تجاری» شده است.

alberta

۳. دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا جایگاه ۸۷ خود را در زمینه اشتغال فارغ التحصیلانحفظ کرده است و یکی دیگر از دانشگاه های برتر کانادا است که بالاترین امتیاز خود را در زمینه مشارکت دانشگاه با کارفرمایان کسب کرده است. این دانشگاه همچنین یکی از بهترین نرخ های اشتغال فارغ التحصیلان کشور کانادا را دارد. دانشگاه آلبرتا خدماتی مانند مشاوره شغلی، دوره‌های کارآموزی و کسب تجربه کار، کمک هزینه های مالی و سایر موارد را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد.

waterloo

۲. دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

دانشگاه واترلو با داشتن بهترین نمره در زمینه مشارکت دانشگاه با کارفرمایان در رتبه ۱۹، رتبه ۲۵ خود را در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان حفظ کرده است. این دانشگاه همچنین بهترین نمره را در میان دانشگاه های برتر کانادا برای نرخ اشتغال فارغ التحصیلان خود (فقط چند نقطه بالاتر از دانشگاه آلبرتا) دارد. دانشگاه واترلو به دانشجویان خود این امکان را می‌دهد که آنچه در کلاس های خود به صورت تئوری آموخته‌اند را به صورت عملی و کارآموزی نیز بیاموزند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
هزینه تحصیل و زندگی برای یک دانشجو در کانادا
toronto

۱. دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو در رتبه اول برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان قرار دارد و این دانشگاه با اندکی سقوط به رتبه شانزدهم جهان رسیده است. دانشگاه تورنتو که همواره یکی از برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان بوده است، در شاخص های جایگاه و دستاورد فارغ التحصیلان رتبه اول را کسب کرده و در شاخص مشارکت با کارفرمایان نیز رتبه ۵ را کسب کرده است.

در میان شناخته شده‌ترین فارغ التحصیلان دانشگاه تورنتو، نام‌ چهار نخست وزیر کانادا، نخستین فضانورد زن کانادا و نخستین عصب‌شناس فضانورد به چشم می‌خورد.

سخن پایانی

طبق آمارهای به‌دست‌آمده دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان جایگاه بسیار خوبی در بین دانشگاه های جهان دارند. در این مقاله به معرفی برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان پرداختیم و رتبه آنها را در کشور کانادا و سطح جهانی ارائه کردیم. همانطور که در ابتدا نیز مطرح شد، مهم‌ترین معیارهای این رتبه‌بندی، درصد اشتغال فارغ التحصیلان، جایگاه و دستاورد فارغ ­التحصیلان، شهرت و اعتبار دانشگاه در بین کارفرماها و نیز همکاری و مشارکت دانشگاه ها با کارفرماها (جهت اشتغال فارغ­ التحصیلان یا پروژه‌های تحقیقاتی مشترک) هستند. چنانچه تمایل دارید از شرایط تحصیل در هر کدام از این دانشگاهها آگاه شوید کافیست با مشاوران ما در بلو اسکای (Blue Sky) تماس بگیرید.

topuniversities

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *