۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

بهترین مدارس جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

The best schools in the world

«آموزش قوی‌ترین سلاح برای تغییر جهان است.» این جمله از نلسون ماندلا اهمیت آموزش را روشن می‌کند؛ اما زمانی که سیستم آموزشی باکیفیت نباشد، آموزش هم نمی تواند سودی برای فرد یا جامعه اش داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند فرزندانشان در بهترین مدارس جهان مشغول یادگیری باشند. اما بهترین مدارس جهان در کدام کشورها هستند؟! آیا می‌توان فقط نام چند کشور را به عنوان بهترین در امر آموزش تعیین کرد؟!

جهت دریافت کاتالوگ جذاب معرفی بهترین مدارس دنیا در واتساپ، فرم زیر را تکمیل فرمایید

The best schools in the world2

بهترین مدارس جهان از دیدگاه‌های مختلف

به طور کلی سطح تحصیلات در کشورهای مختلف متفاوت است؛ اما معمولا بین کیفیت سیستم آموزشی یک کشور و اقتصاد و رفاه در آن همبستگی عمیقی وجود دارد. از این رو می‌توان گفت کشورهای در حال توسعه سعی دارند کیفیت آموزش بالاتری را ارائه دهند. با این حال بالاترین کیفیت آموزش را می‌توان در کشورهای توسعه یافته دید.

دیدگاه‌ها برای تعیین بهترین مدارس جهان متفاوت است. برخی رویکردها کشورهایی را که بیشترین سطح تحصیلات و بالاترین نمرات را دارند به عنوان بهترین کشورها از نظر آموزش معرفی می‌کنند.

با این وجود اگر معیارهایی مثل کیفیت زندگی، نسبت معلم به دانش آموز و در دسترس بودن منابع عمومی تحصیل را در نظر بگیریم، بهترین مدارس را باید در کشورهایی همچون فنلاند، دانمارک، نروژ، ژاپن، روسیه و غیره یافت.

به همین دلیل تصمیم گیری درباره این که کدام کشور از نظر آموزش بالاترین جایگاه را دارد، کمی مشکل است. در این بخش ما با توجه به معیارهایی نظیر برنامه‌های ارائه شده، رتبه بندی مراکز و تعداد دانشجویان و دانش آموزان بین المللی، لیستی از ۱۰ کشور با بالاترین استانداردهای آموزشی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۱۰ مدرسه شبانه روزی برتر لندن

 

The best schools in the world3

۱.    ایالات متحده

نام ایالات متحده همیشه در لیست بهترین مدارس جهان و پیشگامی در آموزش مدرن دیده می‌شود. ارائه آموزش با کیفیت در معروف‌ترین مراکز تحصیلی از دلایلی است که نام ایالات متحده را همیشه در کنار آموزش استاندارد ثبت می‌کند.

از طرف دیگر این کشور بیش از هر کشور دیگری نماینده دریافت جایزه نوبل بوده و این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای آموزش در زمینه‌های مختلف در آمریکا است.

وجود دانشگاه‌های برتر جهان از جمله هاروارد، MIT و غیره هم در بالا بردن کیفیت سیستم آموزشی این کشور نقش بسزایی داشته است. البته اگر نمرات درسی را ملاک قرار دهیم، دانش آموزان آمریکایی معمولا نمرات پایین تری در درس ریاضی و علوم می‌گیرند و برخی این اتفاق را به دلیل کمبود بودجه‌های دولت در زمینه آموزش می‌دانند.

The best schools in the world4

۲.    انگلستان

انگلستان با داشتن نیم میلیون دانش آموز و دانشجوی بین المللی، یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در هر برهه ای است. انگلستان قرن‌ها به عنوان مرکز یادگیری بوده و سیستم آموزشی این کشور ترکیبی از فرهنگ انگلیسی و تجربیاتی از سرتاسر جهان است.

علاوه بر بهترین مدارس جهان، طبق رتبه بندی QS، ۱۸ دانشگاه از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در این کشور واقع شده و همین موضوع نشان می‌دهد که آموزش، جایگاه منحصر به فردی در این کشور دارد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

 

۳.    کانادا

کانادا به دلیل این که پذیرای فرهنگ‌های متنوع بوده و هزینه‌های کمتری برای زندگی و تحصیل دارد، همیشه یکی از مقاصد محبوب برای آموزش در هر سطحی شناخته شده است. وجود دانشگاه‌های برتری همچون تورنتو و کوئینز در کنار موسسات آموزشی با کیفیت، سطح تحصیلات در این کشور را بالا برده و آن را به یکی از قطب‌های شناخته شده برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است.

حوزه‌هایی همچون مهندسی، بازرگانی و هنر در این کشور به صورت تخصصی دنبال می‌شود.

۴.    آلمان

برای افراد غیر انگلیسی زبان که به دنبال تحصیل در بهترین مدارس جهان می‌گردند، آلمان یکی از بهترین مقاصد است. این کشور به خصوص برای پیشرفت صنعت خودرو و سایر صنایع مهندسی خود به دنبال جذب افراد با استعداد و تحصیل کرده می‌گردد. بورسیه‌های بین المللی و برنامه‌هایی که این کشور برای جذب نیروهای جوان دارد، آن را یکی از در دسترس‌ترین مقاصد برای تحصیلات عالی کرده است.

سیستم آموزشی این کشور نیز با کیفیت بالای خود، دانشجویان و دانش آموزان را از سرتاسر جهان جذب می‌کند. در حال حاضر آلمان با آمار جذب هر مهاجر در ۲ دقیقه یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

 

۵.    استرالیا

استرالیا از نظر وسعت، ششمین کشور بزرگ جهان محسوب می‌شود که فرصت‌های تحصیلی و شغلی فراوانی در خود دارد. در این کشور دوره‌های مختلفی برای دانشجویان و دانش آموزان برگزار می‌شود که همگی از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند. حوزه‌هایی همچون مهندسی، مدیریت، هنر، معماری، رسانه، بازرگانی و ارتباطات از معروف‌ترین حوزه‌های شناخته شده در این کشور هستند.

از طرف دیگر سیستم رتبه بندی QS در سال ۲۰۲۱، ۷ دانشگاه استرالیا را در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار داد که این موضوع نشان از کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور دارد.

۶.    دانمارک

نرخ سواد در کشور دانمارک ۹۹% است و این آمار نشان از بهترین سیستم آموزش جهانی دارد. آموزش در دانمارک با توجه به سیاست‌های این کشور به صورت رایگان از دوره ابتدایی تا تحصیلات عالی در اختیار شهروندان این کشور قرار می‌گیرد. علاوه بر این دولت دانمارک آموزش را برای دانش آموزان تا ۱۶ سالگی اجباری کرده و این قانون باعث بالا رفتن کیفیت آموزش در دانمارک شده است.

یکی از کشورهایی که بهترین مدارس جهان را در خود دارد، همین کشور است. دانمارک علاوه بر این که به تحصیل شهروندان خود اهمیت می‌دهد، از برترین کشورها و مقاصد تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی است.

The best schools

۷.    فنلاند

کشور فنلاند را به عنوان کشوری که بهترین سیستم آموزشی جهانی را تدوین کرده، می‌شناسیم. این کشور یک سیستم آموزشی دقیق دارد که در ترکیب با سیستم‌های آموزشی جهانی تدوین شده است.

کشور فنلاند نیز همچون دانمارک آموزش رایگان را در دستور کار خود قرار داده و همیشه روی ایجاد تغییرات بهتر و کارآمد، تاکید دارد. تمرکز اصلی فنلاند این است که دانش آموزان با مهارت‌های زندگی به شکل روزافزون آشنا شوند.

این کشور در زمینه برنامه‌های آموزشی و صنعتی از بهترین مقاصدی است که می‌توان برای تحصیل انتخاب کرد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در هلند

 

۸.    هلند

سیستم آموزشی منحصر به فرد هلند و بهترین مدارس جهان در این کشور همیشه مورد استقبال بوده اند. هلند به دلیل کیفیت آموزشی درجه یک، یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی جهان را به کار گرفته و موسسات آموزشی این کشور را با برنامه ریزی‌های درسی و امکانات پیشرفته تحصیلی می‌شناسند.

جالب است بدانید که هلند از اولین کشورهای غیر انگلیسی زبان است که برای جذب دانش آموزان و دانشجویان بین المللی، دوره‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه داده است.

روش‌های نوین تدریس در مراکز آموزشی هلند و هزینه تحصیلی کمتر به نسبت سایر کشورهای اروپایی از دیگر مزایای تحصیل در این کشور محسوب می‌شود.

The best schools2

۹.    فرانسه

نام کشور فرانسه به دلیل بالاترین نرخ ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایی، در لیست کشورهای دارای بهترین مدارس جهان قرار گرفت. سیستم آموزشی فرانسه از گذشته مورد توجه بسیاری از کشورها از جمله ایران بوده و این سیستم نه تنها موفق است، بلکه در حوزه آموزش پیشگام محسوب می‌شود.

سیستم آموزش در فرانسه سه دوره ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی را شامل می‌شود و بیشتر مدارس ابتدایی و متوسطه و تعدادی از کالج‌های این کشور، مدیریت متمرکزی دارند.

تحصیل و آموزش باکیفیت یکی از اساسی‌ترین حقوق شهروندان فرانسوی است و برای افراد ۶ تا ۱۶ ساله به عنوان قانونی اجباری در نظر گرفته شده است. بیشتر کودکان فرانسوی آموزش را از سنین پایین تر و از دو سالگی آغاز می‌کنند و بیش از نیمی از افراد ۱۸ تا ۲۱ ساله در این کشور مشغول آموزش تمام وقت هستند.

۱۰. سوئد

کشور سوئد همچون سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی مثل فنلاند، نروژ و دانمارک، عملکرد قابل قبولی در آموزش دارد. این کشور سرعت تحولات آموزشی خود را حفظ کرده و در بین ۲۰ کشور برتر با بهترین سیستم‌های آموزشی دنیاست.

دولتمردان سوئد به پیشرفت تحصیلی، یادگیری و آموزش باکیفیت تا مقاطع بالا اعتقاد دارند. به همین دلیل دانش آموزان برای داشتن یک شغل موفق در آینده، به تحصیلات باکیفیت در دوره‌های مختلف دسترسی دارند.

ظهور بزرگ‌ترین و نوآورانه‌ترین اختراعات از بلوتوث گرفته تا سیستم‌های ارتباطی مثل اسکایپ از کشور سوئد، نشان می‌دهد سیستم آموزش و یادگیری این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است.

بهترین مدارس جهان در سایر کشورها

به جز این ۱۰ کشور که نام آنها را به عنوان بهترین سیستم‌های آموزشی جهان آوردیم، کشورهای دیگری هم در ادامه این لیست قرار می‌گیرند. کشورهایی همچون ژاپن، اسرائیل، تایوان، سنگاپور، نروژ، بلژیک، اسلووانی، کره جنوبی و امارات نیز از استاندارهای آموزشی بالایی در مراکز تحصیلی خود برخوردارند.

سیستم‌های آموزشی در کشورهایی از جمله کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، هنگ کنگ و فنلاند نسبت به سایر کشورها سخت تر است و اگر بخواهیم از سخت‌ترین برنامه درسی ریاضی در جهان صحبت کنیم، باید نام کشور هند و آزمون IIT JEE را بیاوریم.

معرفی زیباترین مدرسه دنیا

زیبایی مدارس به طور زیادی به سلیقه‌ها و نظرات فردی وابسته است، بنابراین انتخاب زیباترین مدرسه در جهان یک وظیفه نسبی و دشوار است. در طول تاریخ، مدارس زیبا و معروف در سراسر جهان وجود داشته‌اند. از نظر مناظر طبیعی، معماری، تاریخ و فرهنگ مختلف مکان‌ها، مدارسی می‌توانند زیبا باشند.

برخی از مدارس که به عنوان زیباترین مدارس جهان شناخته می‌شوند:

  1. مدرسه بابلو پیکاسو (La Escola Massana) در بارسلونا، اسپانیا: این مدرسه هنر زیبا در قلب بارسلونا قرار دارد و به عنوان محل آموزش هنرهای زیبا و طراحی شناخته می‌شود.
  2. مدرسه بیازار (Bauhaus) در دستلدورف، آلمان: مدرسه بیازار یکی از مهم‌ترین مدارس هنر و معماری در قرن بیستم بود و به عنوان مرکزی برای توسعه استایل مدرن شناخته می‌شود.
  3. مدرسه هنرهای زیبا روم (École des Beaux-Arts) در پاریس، فرانسه: این مدرسه هنر زیبا در پاریس به عنوان یکی از مراکز مهم آموزش هنرهای زیبا در جهان معروف است.
  4. مدرسه هنرهای زیبا و معماری استانفورد (Stanford University School of Humanities and Sciences) در استانفورد، ایالات متحده: این مدرسه در یک محیط دانشگاهی زیبا قرار دارد و به عنوان یکی از مکان‌های محبوب برای تحصیل در زمینه‌های مختلف هنری شناخته می‌شود.
  5. مدرسه کالج هاروارد (Harvard College) در کمبریج، ایالات متحده: کالج هاروارد یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان است و دارای معماری زیبا و تاریخی می‌باشد.

بزرگترین مدرسه جهان در کدام کشور است

بزرگترین مدرسه جهان اغلب به عنوان مدرسه با بیشترین تعداد دانش‌آموزان  شناخته می‌شود. در سال‌های گذشته، معاهدات تعلیمی بزرگ با تعداد بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در کشورهای مختلف وجود داشته‌اند. از جمله دانشگاه پونه در هند اشاره کرد.

پیشرفته ترین مدرسه جهان کجاست

عوامل مختلفی از جمله محتوای آموزشی، منابع، فناوری، امکانات و تجهیزات و تمرکز در زمینه‌های خاص تأثیرگذارند.

در زیر چند مدرسه پیشرفته در جهان آمده است:

  1. مدرسه ماساچوست فناوری (MIT): به عنوان یک مدرسه علوم و فناوری برجسته شناخته می‌شود و در زمینه‌های مختلف علوم و مهندسی فعالیت دارد.
  2. مدرسه آزمایشی لجینگتون (Phillips Exeter Academy): یک مدرسه خصوصی دبیرستانی در ایالات متحده است و برنامه آموزشی نوآورانه و مشارکتی دارد.
  3. مدرسه چوانگ شی-دا (Shanghai World Foreign Language Academy): مدرسه‌ای پیشرفته در چین که تمرکز بر زبان‌ها و فرهنگ‌های جهان دارد.
  4. مدرسه دولتی تکنولوژی کوتا (Kota Government Medical College): این مدرسه در هند در زمینه اماده سازی دانش‌آموزان برای آزمون‌های پزشکی و مهندسی معتبری شناخته می‌شود.
  5. مدرسه عالی علوم ریاضی نوچونگی (National Institute of Education, NUS High School of Math and Science): این مدرسه در سنگاپور در زمینه‌های علوم و ریاضی فعالیت دارد.

 

سخن پایانی

انتخاب از بین لیست بهترین مدارس جهان با توجه به این که می‌خواهید در مقاطع بالاتر در چه رشته ای تحصیل کنید، اهمیت زیادی دارد. معمولا کشورهای مختلف در حوزه‌های خاصی شناخته می‌شوند و این می‌تواند فرصت تحصیلی و شغلی خوبی برای آینده باشد.

برای انتخاب بهترین مقصد تحصیلی در هر سطحی، می‌توانید با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) مشورت کنید. ما بهترین مقصد را با توجه به شرایط و نیازهای شما می‌سنجیم و برنامه‌های مهاجرت به این کشور را برای شما تسهیل می‌کنیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

leverageedu worldpopulationreview

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا : 75

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. باسلام آیا دانش‌آموزان امکان بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی را خواهند داشت?



    1



    • سلام. وقت بخیر،

      اخذ بورس بستگی به شرایط فرد و مرکز آموزشی منتخب شما دارد. انتخاب بهترین مدارس بستگی به انتخاب کشور افراد برای سکونت و تحصیل دارد. مجموعه بلواسکای نماینده بسیاری از مراکز آموزشی در سراسر جهان را دارد و اخذ پذیرش از بهترین مراکز آموزشی هر کشور صورت می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید.



      1



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *