۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

کانادا یکی از مشهورترین کشورهای جهان از وجوه مختلف است. این کشور علاوه بر زیبایی طبیعی و مناظر محصور کننده، به دلیل امکانات تحصیلی بی‌نظیر خود در عرصه بین‌المللی شناخته شده است. هر ساله دانشجویان بی‌شماری برای استفاده از تحصیلات عالی دانشگاهی به کانادا مهاجرت می‌کنند.

به همین دلیل، برای بسیاری افراد، مهم است که بدانند، بهترین شهر دانشجویی کانادا کدام است تا بتوانند برای تحصیل در کانادا تصمیم بگیرند، پس ما این مقاله را برای این دسته از افراد به نگارش درآورده‌ایم. زندگی در یک کشور جدید آسان نیست. سازگاری با مکان جدید واقعاً دلهره‌آور است. با این حال، کسب اطلاعات و مطالعه می‌تواند این پروسه را آسان‌تر کند، پس همراه ما باشید.

کانادا، بهشت تحصیلات عالی

تحقیقات اداره آموزش بین‌المللی کانادا نشان می‌دهد که این کشور به دلیل کیفیت آموزش، جامعه صبور و کشوری امن، برای دانشجویان بین‌المللی جذاب است. آنچه که این تحقیق به بررسی آن می‌پردازد این است که چه تعداد از شهرهای دانشجویی آن برای دانشجویان بین‌المللی برای زندگی، تحصیل و کار مناسب هستند.

یکی از عواملی که باعث این امر می‌شود تعداد دانشجویان بین‌المللی در هر استان است به طور خلاصه، هرچه این تعداد بیشتر باشد، خوشایندتر است. از نظر استانی، داده‌های دولت خاطرنشان می‌کنند که انتاریو میزبان تقریباً ۵۰٪ جمعیت دانشجویان بین‌المللی این کشور است.

سپس، بریتیش کلمبیا با ۲۳٪ (حدود ۱۴۵۰۰۰ نفر) در مرتبه دوم است در حالی که کبک با ۱۴٪ از کل دانشجویان بین‌المللی در کانادا (۸۷۰۰۰ نفر) رتبه سوم را از این نظر دارد. بر اساس این گزارش، مانیتوبا و نوا اسکوشیا همچنین از نظر دارای جمعیت دانشجویی بین‌المللی بالایی هستند که در هر استان حدود ۱۹۰۰۰ دانشجو را شامل می‌شود.

در ادامه، بیشتر درباره بهترین شهرهای دانشجویی این کشور خواهیم خواند:

رتبه‌بندی جهانی شهرهای دانشجویی کانادا

طبق رتبه‌بندی جهانی (۲۰۱۸)، مونترال نه تنها در کانادا، بلکه در آمریکای شمالی نیز در میان ۱۰ شهر دانشجو پذیر در بالاترین مقام قرار دارد. پنج شهر برتر کانادا و رتبه‌بندیQS مربوط به آنها را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد:

شهرهارتبه QS
مونترال۴
ونکوور۱۷
تورنتو۱۳
اوتاوا۴۶
کبک۸۸

 

در ادامه به بررسی شهرهایی پرداخته‌ایم که بر اساس عواملی مانند ایمنی، حمل و نقل، فرصت‌های شغلی، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی و سایر موارد، برای دانشجویان مناسب‌تر هستند. زندگی در این شهرها دانش آموزان را تحت تأثیر فرهنگ متنوعی قرار داده و آنها را قادر می‌سازد تا در یک فرایند یادگیری تجربی شرکت کنند و از این طریق به رشد برسند.

مونترال از بهترین شهرهای تحصیلی کانادا

مونترال، بهترین شهر دانشجویی کانادا

مونترال به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته می‌شود. این شهر در استان کبک واقع شده است و چندین دانشگاه برتر این کشور از جمله دانشگاه مک گیل، که رنکینگ جهانی ۲۴ را دارا است و دانشگاه مونترال را در خود جای داده است.

عمده شهرت این شهر، هزینه پایین زندگی در آن است. هزینه مسکن و اقامت این شهر، در مقایسه با شهرهای بزرگ اروپا و آمریکای شمالی بسیار مقرون به‌ صرفه‌تر است. سالانه حدود ۳۵۰۰۰۰ دانش‌آموز برای تحصیلات با کیفیت به مونترال می‌روند.

این شهر، همچنین به دلیل جشنواره‌ها، نمایش‌های کمدی و فرهنگ غنی شناخته شده است. مردم این شهر به زبان فرانسه صحبت می‌کنند و سپس، انگلیسی و زبان‌های دیگر. سایر عواملی که مونترال را به بهترین شهر برای دانشجویان خارجی در کانادا تبدیل می‌کند:

  • سهولت حمل و نقل: این شهر حمل و نقل خوبی دارد که در دسترس و مقرون به صرفه است. در این شهر، ۲۰۰ مسیر اتوبوس و بیش از ۵۰ ایستگاه مترو وجود دارد. هزینه یک سفر تک‌نفره ۳.۲۵ CAD است. اتوبوس‌ها بلیط یا کارت Opus را قبول می‌کنند. همچنین، دوچرخه‌های Bixi دانش آموزان را قادر می‌سازد تا به راحتی به گشت و گذار در شهر بپردازند.
  • ایمن است: مونترال عنوان هفدهمین شهر امن جهان را دارد.
  • فرصت‌های شغلی: فرصت‌های شغلی زیادی در این شهر برای دانشجویان موجود است. با این حال، ممکن است افرادی که زبان فرانسه را بلد نیستند، به مشکل بخورند.
  • احساس دانشجویان: دانشجویان معتقدند که مونترال شهری دوستانه و مقرون به صرفه است. آنچه در مورد این شهر برای آنها، بیش از سایر موارد برجسته است: فرهنگ غنی، غذای خوب، قومیت و سرگرمی‌های موجود در آن است.
  • هزینه ماهانه زندگی: اجاره آپارتمان برای زندگی با یک اتاق خواب در این شهر برابر ۷۰۹-۱۰۵۰ دلار کانادا است. از طرفی، سه وعده غذا هزینه‌ای معادل ۶۰ دلار کانادا داشته و حمل و نقل نیز ۸۵ دلار هزینه دارد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در مونترال کانادا

زندگی در تورنتو به صورت مختصر برای یک دانشجو

تورنتو مرکز استان انتاریو بوده و رتبه سیزدهم را در بین بهترین شهرهای دانشجویی دارد. این شهر، همچنین محل قرارگیری دانشگاه تورنتو است که بالاترین رتبه دانشگاه‌های کانادا را دارد. جاذبه‌های گردشگری زیادی از جمله موزه رویال انتاریو و برج CN نیز در این شهر هستند.

۷٪ دانشجویانی که در دانشگاه‌های تورنتو تحصیل می‌کنند به خوبی در سایر دانشگاه‌های خارجی پذیرفته می‌شوند. تورنتو قطب فرهنگی کانادا است که به خاطر بناهای تاریخی، جشنواره‌های غذا و هنر شهرت دارد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که تورنتو را به سی و چهارمین دانشجو پذیر جهان تبدیل کرده است که برخی از آنها در زیر آورده شده‌اند:

  • تنوع شهری: این شهر چند فرهنگی‌ترین شهر در جهان است به طوری که در آن به ۱۴۰ زبان، صحبت می‌شود. هند، چین، انگلستان و ایرلند نماینده یک گروه فرهنگی بزرگ در این شهر هستند.
  • سهولت حمل و نقل: کمیسیون حمل و نقل تورنتو، خدمات مترو، اتومبیل‌های خیابانی و اتوبوس را در داخل شهر ارائه می‌دهد. کرایه حمل و نقل در این شهر برابر ۳ دلار کانادا است.
  • ایمنی: تورنتو از نظر شاخص ایمنی، ۸۳ درصد ایمن است. در حالی که جرایمی مانند کلاهبرداری و جیب‌بری در این شهر به ندرت اتفاق می‌افتند اما، باید مراقب کلاهبرداری آنلاین باشید.
  • فرصت‌های شغلی: این شهر فرصت‌های شغلی نسبتاً خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  • احساس دانشجویان: از آنجا که تورنتو، بزرگترین شهر کانادا با ۳ میلیون نفر جمعیت است، تعداد دانشجویان بیشتری نسبت به سایر شهرهای کانادا جذب می‌کند. دانشجویان تورنتو را از نظر فرهنگی، شهری غنی می‌دانند. آنها علاوه بر دسترسی به آموزش مناسب در این شهر، فرصت‌های شغلی زیادی برای تأمین زندگی خود پیدا می‌کنند.
  • هزینه ماهانه زندگی: اجاره آپارتمان برای زندگی با ۱ اتاق خواب برابر  ۲۰۰۰ دلار کانادا، سه وعده غذا برابر ۷۵ دلار کانادا و حمل و نقل برابر  ۱۰۳ دلار می‌شود.
ونکوور کانادا از بهترین شهرهای دانشجویی

زندگی دانشجویی در ونکوور زیبا

ونکوور در رتبه هفدهم QS Best Student Cities  قرار دارد. این شهر بریتیش کلمبیا به دلیل آب و هوای گرم و هوای بارانی‌اش مشهور است. دو دانشگاه این شهر در رتبه‌بندیQS World University Rankings ۲۰۲۰ حضور دارند: دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه سایمون فریزر.

برخی از جاذبه‌های گردشگری معروف ونکوور شامل پل معلق Capilano، پارک استنلی و باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن هستند. ونکوور یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا است. با این وجود، نام آن در بین شهرهای دانشجویی پسند جهان به چشم می‌خورد. این شهر به زیبایی طبیعی جذاب و محیط دلپذیر خود شهره است.

عواملی که ونکوور را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در کانادا تبدیل می‌کنند:

  • تنوع شهری: اکثر دانشجویان این شهر کانادایی، اروپایی و به دنبال آنها چینی هستند. سپس انگلیسی‌ها، ایرلندی‌ها و اسکاتلندی‌ها بزرگترین گروه قومی ساکن در این شهر را تشکیل می‌دهند.
  • سهولت حمل و نقل: حمل و نقل سریع (از طریق قطار)، قطار سریع‌السیر و اتوبوس‌ها شدنی است.
  • ایمنی: ایمنی شخصی در سطح شهر ونکوور بالاست. جنایاتی مانند تیراندازی، کلاهبرداری و قتل در این شهر نادر هستند.
  • فرصت‌های شغلی: این شهر فرصت‌های شغلی فراوانی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. مشاغل موجود نیز بسیار جالب توجه هستند. میزان حقوق و دستمزد نیز در این شهر خوب بوده و محیط کار حمایتگر است.
  • احساس دانشجویان: طبق گفته دانش آموزان، ونکوور شهری فرهنگی و غنی است که آموزش‌هایی در سطح جهانی ارائه می‌دهد. کیفیت زندگی در این شهر بالا است و فرصت‌های شغلی زیادی نیز وجود دارد.
  • هزینه ماهانه: اجاره آپارتمان برای زندگی با ۱ اتاق خواب برابر  ۱۹۰۰-۳۰۰۰ دلار، سه وعده غذا برابر CAD ۸۰ و هزینه حمل و نقل برابر  ۱۰۹ دلار است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل در ونکوور

زندگی در اتاوا، پایتخت کانادا برای یک دانشجو

اتاوا در انتاریو واقع شده و پایتخت کانادا است. این شهر، چهل و ششمین شهر QS Best Student Student 2018 است اتاوا معمولاً به عنوان امن‌ترین شهر کانادا شناخته می‌شود و این گزینه عالی برای دانشجویان است. همچنین، به گفته QS این شهر همچنین چند زبانه است و بسیاری از ساکنان آن به دو زبان انگلیسی و فرانسه تسلط دارند.

اوتاوا محل قرارگیری Rideau Canal Skateway نیز است که بزرگترین پیست اسکیت در جهان است، در حالی که این شهر همچنین هر سال در اول ژوئیه بزرگترین مهمانی روز کانادا را برگزار می‌کند. طبق نظرسنجی های QS، اتاوا یکی از بهترین شهرهای دانشجویی پسند جهان است که محیط دانشجویی پر جنب و جوش و متنوعی دارد.

این شهر به دلیل امکان برگزاری ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و اسکیت مشهور است. همچنین، اگر به دنبال کار در کانادا هستید، اتاوا بهترین شهر کانادا برای کار است. عواملی که اوتاوا را به یکی از دوستانه‌ترین شهرهای کانادا تبدیل می‌کند، شامل موارد زیر هستند:

  • تنوع فرهنگی: تنوع فرهنگی موجود در اتاوا، آن را به یک مرکز جهان وطنی در کانادا تبدیل کرده است. حدود ۵۳٪ مهاجران این شهر از آسیا و خاورمیانه هستند، ۱۷٪ از آفریقا و ۱۵٪ از اروپا. در این شهر به زبان‌هایی مانند ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی، چینی و عربی صحبت می‌شود.
  • سهولت حمل و نقل: اتاوا به شهروندان خود خدمات حمل و نقل جایزه‌ای ارائه می‌دهد. اتوبوس‌هایی با مسیرهای ثابت، ترانزیت سریع اتوبوس با ترانزیت با فرکانس بالا و سیستم حمل و نقل ریلی سبک در این شهر وجود دارند. ترتیبات ویژه‌ای مانند خدمات Para Transpo نیز برای معلولان ارائه شده است.
  • ایمنی: اتاوا یکی از امن‌ترین شهرهای کانادا است. میزان جرم و جنایت در اوتاوا بسیار کم است.
  • فرصت‌های شغلی: اتاوا دارای بزرگترین پارک فناوری و گره اشتغال فدرال در کانادا است که ۵۶۶۰۰۰ شغل به دانشجویان خود ارائه می‌دهد.
  • احساس دانشجویان: IT Park این شهر، دانشجویان بین‌المللی زیادی را به ویژه برای رشته علوم رایانه جذب می‌کند، زیرا سیلیکون ولی کانادا برای این کار به چنین متخصصانی نیاز دارد. آنها اتاوا را به عنوان مکانی غنی و حمایتگر می‌شناسند.
  • هزینه ماهانه زندگی: اجاره آپارتمان برای زندگی با ۱ اتاق خواب برابر ۱۱۲۰ دلار کانادا، هزینه سه وعده غذایی، برابر  ۷۰ دلار و حمل و نقل برابر ۱۰۳ دلار است.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله از آسمان آبی به بررسی شهرهای کانادا پرداختیم تا بفهمیم کدام یک برای دانشجویان مناسب‌تر هستند. هر شهری در کانادا، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که آن را از شهرهای دیگر متمایز می‌کند. مثلاً در حالی که مونترال به دلیل وجود بهترین دانشگاه‌های کشور شناخته شده است، ونکوور به خاطر شکوه و عظمتش مشهور است.

یا در حالی که اتاوا به دلیل فرصت‌های شغلی پردرآمد خود بین دانشجویان محبوب است، شهر کبک به دلیل مقرون به صرفه بودن شهرت دارد. از طرفی، هر دانشجو نیز منحصر به فرد است و اهداف و نیازهای خود را دارد. بنابراین، دانشجویانی که مایل به تحصیل در کانادا هستند و به آنجا مهاجرت می‌کنند باید با دقت در مورد نیازها، اهداف آینده و آرزوهای خود تأمل کرده و تصمیم بگیرند کدام شهر برای آنها بهتر است.

best cities for international students in canada

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *