۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

برترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته علوم زندگی (life sciences)

برترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته علوم مربوط به موجودات زنده

رشته های مربوط به علوم زندگی شامل رشته کشاورزی و جنگلداری، علوم زیستی، دامپزشکی و علوم ورزشی است. مدارک تحصیلی این رشته ها به شما کمک می‌کند که یک پژوهشگر متخصص در این زمینه ها شوید. به عنوان مثال شما می‌توانید به عنوان یک دامپزشک، پژوهشگر بیوتکنولوژی یا متخصص حفاظت از محیط زیست در جامعه فعالیت کنید.

جای تعجب نیست که کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته های life science باشد چرا که کانادا محیط طبیعی زیبا و میراث فرهنگی متنوعی دارد. از طرفی دانشگاه های کانادا در رتبه بندی جهانی Times Higher Education Rankings 2021 دارای رتبه های خوبی در سطح جهان هستند و هزینه های تحصیل در کانادا اغلب کمی کمتر از مقاصد مشابه مانند ایالات متحده آمریکا یا انگلستان است.

موسسات آموزشی کانادایی دارای سابقه طولانی در پرورش استعدادهای علمی هستند، از Kirsty Duncan گرفته، که برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۰۷ شده بود، تا سر فردریک بانتینگ، کاشف انسولین و استفاده از آن برای درمان دیابت.

بسیاری از دانشگاه های کانادا دارای یک سیستم اصلی و جزئی هستند که در آن می توانید رشته های life science را در کنار هر موضوع دیگری که انتخاب می کنید بخوانید که به شما انعطاف پذیری و همچنین روش های مطالعه درست و اصولی را در رشته مورد نظرتان ارائه می‌دهند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: برترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۲۱

 

۱. دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ تاسیس شد، این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در استان انتاریو است. نه تنها در رتبه بندی دانشگاه های جهانی Times Times Higher Education 2021 در کانادا برای تحصیل در علوم زیستی بهترین است، بلکه در رتبه بندی کلی دانشگاههای جهان نیز یکی از برترین دانشگاهها است.

دانشگاه تورنتو با شهرت بالایی در علوم، بیشترین بودجه تحقیقاتی سالانه را از هر موسسه کانادایی در این زمینه دریافت می کند. به همین دلیل این دانشگاه به مکانی محبوب برای تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

در دانشگاه تورنتو، شما می توانید یک برنامه تخصصی را انتخاب کنید، جایی که یک رشته بیشتر تحصیلات شما را تشکیل می دهد.

تمام جنبه های علوم مربوط به زندگی موجودات زنده را می‌توان در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سیستم آموزشی این دانشگاه مطالعه کنید، از رشته‌های محیط زیست و زیست شناسی تکاملی گرفته تا زیست عصبی، حفاظت و فیزیولوژی حیوانات.

دوره های عملی در مکانهایی مانند مناطق گرمسیری، پارک Algonquin و university’s Koffler در کنار دوره های تئوری علوم زندگی موجودات زنده توسط این دانشگاه برگزار می شود.

دانشگاه تورنتو

۲. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا که در سال ۱۹۰۸ تاسیس شده است، این دانشگاه  با ۱۲ دانشکده در محوطه دانشگاه ونکوور و ۷ دانشکده دیگر در دانشگاه کلونا، قدیمی ترین دانشگاه در استان بریتیش کلمبیا است.

این دانشگاه یکی از ۵ موسسه کانادایی است که برای تأسیس مرکز علوم دریایی بامفیلد گرد هم آمده اند. این مرکز که در جزیره ونکوور واقع شده است، امکانات تحقیقاتی متنوعی در جهت کمک هایی در راستای آموزش های عملی برای زیست شناسان، بوم شناسان و اقیانوس شناسان را فراهم کرده است و همچنین مکان هایی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های life science  ارائه می‌دهد.

برنامه زیست شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای یک رشته اصلی، دو گرایش ترکیبی، هشت درجه ممتاز و سه گزینه افتخاری ترکیبی است.

رشته های علوم زیستی دانشگاه بریتیش کلمبیا تحت نظارت گروه گیاه شناسی و رشته های گروه جانورشناسی، که تحقیق و تدریس را در زمینه زیست شناسی رشد، فیزیولوژی مقایسه‌ای حیوانات، محیط زیست و تکامل انجام می دهد، توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه می‌شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چرا افراد به دنبال اقامت و تحصیل در کانادا هستند

 

۳. دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در سال ۱۸۲۱ تاسیس شده است و در دامنه کوه رویال در مونترال واقع شده است. پردیس دوم آن در Sainte-Anne-de-Bellevue ، حدود ۳۰ کیلومتر خارج از مرکز شهر مونترال واقع شده است.

مک گیل شهرتی جهانی دارد، این دانشگاه بیش از هر موسسه آموزشی دیگری در کانادا دارای برندگان جایزه نوبل (۱۲) و محققان رودز (۱۴۷) است. این دانشگاه همچنین دارای بزرگترین موقوفه کشور به ازای هر دانشجو است، به این معنی که بیشترین بودجه، حمایت و فرصت های بورس تحصیلی را در بین دانشگاه های کانادا دارد.

دانشگاه مک گیل برای رشته های علوم زیستی (زیست شناختی و کشاورزی) ، یک برنامه میان رشته ای را با دوره های اصلی شامل زیست شناسی حیوانات، گیاهان، سلول ها و مولکولی و همچنین رشته های تخصصی از زیست شناسی تا علوم مختلف چند رشته‌ای و کاربردی ارائه می دهد. این دوره ها دارای کلاس‌های تئوری و انواع پروژه‌های آزمایشگاهی و عملی و همچنین فرصت های کارآموزی و تحقیق هستند.

دانشگاه مک گیل در مونترال دومین شهر بزرگ کانادا است و اگرچه زبان رسمی این شهر فرانسوی است؛ درس‌های دانشگاه مک گیل به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

دانشگاه مک گیل

۴. دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در سال ۱۸۸۷ تاسیس شد و در شهر همیلتون، انتاریو واقع شده است. پردیس اصلی تاریخی آن در ۱۲۱ هکتار زمین در نزدیکی باغ گیاه شناسی سلطنتی همیلتون واقع شده است.

نام این دانشگاه به نام ویلیام مک مستر، سناتور و بانکدار برجسته کانادایی است که ۹۰۰۰۰۰ دلار کانادا برای تأسیس این موسسه آموزشی کمک مالی کرده است.

این دانشگاه تأکید زیادی بر تحقیقاتی دارد که از  نیازهای اصلی جامعه به ویژه در زمینه علوم بهداشتی را هدف قرار داده است. دانشگاه مک مستر در این راستا با کمک موسسه تحقیقات سلولهای بنیادی و سرطان بخشی از پوست انسان را به سلولهای خونی تبدیل کرده است تا کمبود اهداکننده خون را کاهش دهد.

برنامه های علمی در دانشگاه مک مستر بسیار انعطاف پذیر هستند، این برنامه ها از علوم زمین گرفته تا مهندسی پزشکی و بیولوژی شیمی را پوشش می دهند. برنامه های علوم این دانشگاه نوآورانه است و محتوای مختلفی از رشته های علوم را با هم ترکیب می‌کند و روی رشته های شیمی، علوم زمین، علوم مربوط به زندگی موجودات زنده، ریاضیات و فیزیک تمرکز دارد.

دانشجویان و کارکنان دانشگاه مک مستر تقریباً از ۱۰۰ کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و این موسسه بیش از ۷۰ قرارداد بین المللی مبادله با دانشگاه های برجسته جهان منعقد کرده است.

۵. دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ در شهر ادمونتون، پایتخت استان آلبرتا تاسیس شده است، آلبرتا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در حاشیه دره رودخانه ساسکاچوان شمالی واقع شده است.

پردیس جنوب آن بر تحقیقات کشاورزی متمرکز است، در حالی که پردیس روستایی آگوستانا آن یک محیط یادگیری برای هنرها و علوم لیبرال فراهم کرده است.

این دانشگاه یک برنده جایزه نوبل، چهار قاضی دادگاه عالی کانادا و ۷۵ دانشمند رودز را به جامعه تحویل داده است. طی سالها، فارغ التحصیلان این دانشگاه بیش از ۷۰،۰۰۰ سازمان در سراسر جهان تأسیس کرده‌اند که یک سوم آنها دارای رسالت فرهنگی، محیط زیستی یا اجتماعی هستند و یا غیر انتفاعی هستند.

دانشگاه آلبرتا نیز یکی از ۵ موسسه کانادایی است که برای تأسیس مرکز علوم دریایی بامفیلد در جزیره ونکوور گرد هم آمدند. تحصیل در این دانشگاه در درجه اول به زبان انگلیسی است، اما بسیاری از برنامه ها نیز از طریق Faculté Saint-Jean به زبان فرانسه ارائه می شوند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آشنایی با رشته پرستاری در کانادا

 

دانشگاه آلبرتا

در جدول زیر رتبه دانشگاههای کانادا در رشته علوم زندگی در داخل این کشور و در سطح جهانی در سال ۲۰۲۱ آمده است.

شهر

دانشگاهرتبه در بین دانشگاه‌های جهان در رشته life scienceرتبه در بین دانشگاه‌های کانادا در رشته life science
تورنتوUniversity of Toronto۲۵۱
ونکوورUniversity of British Columbia۳۰۲
مونترالMcGill University۳۹۳
همیلتونMcMaster University۷۹۴
ادمنتونUniversity of Alberta۱۲۵-۱۰۱۵
مونترالUniversity of Montreal۱۵۰-۱۲۶۶
کلگریUniversity of Calgary۲۵۰-۲۰۱۷
گوئلفUniversity of Guelph۲۵۰-۲۰۱۷
کبک سیتیUniversité Laval۲۵۰-۲۱۰۷
اتاواUniversity of Ottawa۲۵۰-۲۰۱۷
برنابیSimon Fraser University۲۵۰-۲۰۱۷
هالیفکسDalhousie University۳۰۰-۲۵۱۱۲
اتاواCarleton University۴۰۰-۳۰۱۱۳
سیت جانMemorial University of Newfoundland۴۰۰-۳۰۱۱۳
کبک سیتیUniversité du Québec۴۰۰-۳۰۱۱۳
ویکتوریاUniversity of Victoria۴۰۰-۳۰۱۱۳
واترلوUniversity of Waterloo۴۰۰-۳۰۱۱۳
لندنWestern University۴۰۰-۳۰۱۱۳
وینیپگUniversity of Manitoba۵۰۰-۴۰۱۱۹
کینگزتونQueen’s University۵۰۰-۴۰۱۱۹
ساسکاتونUniversity of Saskatchewan۵۰۰-۴۰۱۱۹
Thunder Bay and OrilliaLakehead University۶۰۰-۵۰۱۲۲
تورنتوYork University۶۰۰-۵۰۱۲۲
LethbridgeUniversity of Lethbridge۸۰۰-۶۰۱۲۴
فردریکتونUniversity of New Brunswick۸۰۰-۶۰۱۲۴
ویندزورUniversity of New Brunswick۸۰۰-۶۰۱

۲۴

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی برترین دانشگاههای کانادا در رشته life science پرداختیم و سپس رتبه بندی دانشگاههای کانادا در این رشته ها را در سطح جهان و کانادا، با توجه به رتبه بندی تایمز ارائه دادیم. امید داریم ایم مقاله به شما اطلاعات کافی و مفیدی داده باشد. شما می‌توانید برای پاسخ به سوالات احتمالی خود پس از خواندن این مقاله با کارشناسان ما در بلو اسکای در ارتباط باشید.

timeshighereducation

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *