۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

کالج های کانادا؛ معرفی ۱۸ کالج ارزان کانادا

کالج های کانادا؛ معرفی ۱۸ کالج ارزان کانادا

کانادا یکی از کشورهای با سابقه جهان در زمینه تحصیلات آکادمیک است. این کشور از لحاظ کیفیت تحصیلی در بین دانشجویان کانادایی و بین المللی شناخته شده است. تحصیل در کانادا همواره به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی جهان رتبه بندی می شود. با توجه به کوتاه بودن دوره های کالج و دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا گزینه تحصیل در کالج های کانادا و دریافت اقامت کانادا پس از تحصیل یکی از دلایل اصلی انتخاب دوره های مختلف در کالج های این کشور است.

با توجه به هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا و نگرانی های دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در کالج های این کشور را دارند، ما در این مقاله به معرفی ارزان ترین کالج های کانادا که برای تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی هزینه کمتری به نسبت سایر کالج های دارند را معرفی کرده‌ایم. تا پایان همراه ما باشید.

 ورود به کالج های کانادا

زبان آموزش در اکثر نقاط کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی است. در اکثر استان های کانادا، مقطع دبیرستان در کانادا شامل پایه نهم تا دوازدهم می‌شود. در استان کبک، دبیرستان در کلاس یازدهم به پایان می رسد و دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه در کانادا باید دوره پیش دانشگاهی، که یک دوره دو ساله در کبک است را بگذرانند.

پس از مقطع دبیرستان دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه یا کالج در کانادا شوند. در یک دانشگاه، آنها ابتدا مدرک لیسانس می گیرند و سپس می‌توانند برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیلات خود را ادامه دهند. دانشجویانی که پس از دبیرستان وارد کالج می‌شوند، پس از پایان دوره گواهی پایان دوره خود را دریافت می‌کنند و می‌توانند وارد بازار کار شوند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: پاسخ به ۷ سوال متداول درباره اجازه کار پس از تحصیل در کانادا!

 

کالج های کانادا -  ورود به کالج های کانادا

معرفی ۱۸ کالج ارزان کانادا

در حالی که کانادا آموزش با کیفیتی به دانشجویان ارائه می دهد، دانشجویان بین المللی باید از تفاوت هزینه های زندگی در استان های مختلف آگاه باشند. کالج های کانادایی از بهترین کالج های جهان هستند و فارغ التحصیلان این مراکز آموزشی می‌توانند در بهترین مشاغل در سراسر جهان کار کنند.

لیست ارزانترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی

۱. Algonquin College

۲. Bow Valley College

۳. Camosun College

۴. We College

۵. Georgian College

۶. Lambton College

۷. Niagara College

۸. Lethbridge College

۹. Loyalist College

۱۰. Seneca College

۱۱. Selkirk College

۱۲. Northern Lights College

۱۳. Humber College

۱۴. St. Lawrence College

۱۵. Sheridan College

۱۶. Centennial College

۱۷. Conestoga College

۱۸. Confederation College

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط سنی تحصیل در کانادا

۱. کالج الگون کویین (Algonquin College)

کالج های کانادا - ارزان ترین کالج های کانادا

الگون کوئین یکی از موسسات آموزشی در کانادا است که به دلیل شهریه کم دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب کرده است. این موسسه به دلیل شهریه کم و آموزش با کیفیت به خود افتخار می‌کند. اگر به دنبال یک کالج با شهریه پایین هستید، کالج الگون کوئین باید در صدر لیست شما باشد. این کالج در شهر اتاوا، در استان انتاریو قرار دارد و  بسیاری از دانشجویان بین المللی آن را انتخاب می‌کنند.

شهریه این کالح برای تحصیل و کتاب های آموزشی سالانه حدود ۱۲۰۰۰ دلار است. شهریه این کالج حدود ۴۵۲۷ دلار برای یک ترم و ۹،۰۵۴ دلار در سال است.

۲. کالج بو ولی (Bow Valley College)

کالج های کانادا - کالج الگون کویین

دانشجویان بین المللی به دلیل اعتبار و منزلتی که این کالج برای آنها قائل است، به تحصیل در آن علاقه مند هستند. کالج بو ولی کانادا به دانشجویان امکتن دسترسی آسان به کتابها و سایر امکاناتش را می دهد.

طبق آخرین آمار ، این کالج یکی از کالج های شناخته شده در عرصه بین المملی است که دارای یک سیستم پشتیبانی دانشجویی بسیار قوی است. دانشجویان بین المللی سالانه حداقل ۶ هزار دلار و حداکثر ۱۱،۲۳۴ دلار را به عنوان شهریه پرداخت می کنند که این هزینه شامل کتاب های درسی نمی‌شود.

۳. کالج کموسان (Camosun College)

کالج های کانادا - کالج بو ولی

این کالج به پیشرفت خلاقیت و نوآوری دانشجویان برای اینکه آنها بتوانند در تجارت و سایر جنبه های مدیریتی به خوبی عمل کنند، علاقه مند است. کالج کموسان کانادا  هر ساله ۱۰۰۰ پوزیشن را به دانشجویان بین المللی اختصاص می‌دهد. حدود ۱۱۰۰ دانشجوی بین المللی و بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجو در برنامه های تمام وقت و نیمه وقت در این کالج مشغول به تحصیل هستند.

این کالج در پردیس ویکتوریای بزرگ، چندین دوره تحصیلی ارائه می‌دهد. علاوه بر این ، کالج کموسان آموزش هایی را برای مشاغل زیادی در تجارت، صنایع برای دانشجویان ارائه می‌دهد. مانند هر کالج کانادایی، هزینه های تحصیل هر ساله تغییر می‌کند و متفاوت است.

با این وجود دانشجویان بین المللی باید به طور متوسط ​​سالانه ۷ هزار دلار کانادا را به عنوان شهریه برای تحصیل خود در نظر بگیرند. اگر می خواهید پول خود را پس انداز کنید و همچنین تحصیلات با کیفیتی داشته باشید، قطعا این کالج یک گزینه عالی برای شما است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: انواع مهاجرت به کانادا و نکاتی که باید پیش از مهاجرت بدانید

۴. کالج فنشاوا (Fanshawe College)

کالج های کانادا - کالج کموسان

این کالج یک مرکز آموزشی است که به سرعت در حال رشد است و پردیس‌های دیگری در کشورهای دیگر جهان، به ویژه انگلیس دارد. این موسسه امکانات ویژه‌ای را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است و شهریه آن با توجه به کیفیت آموزشی که ارائه می‌دهند مقرون به صرفه است.

هر سال، در این کالج بیش از ۴۳،۰۰۰ دانشجو بصورت آنلاین، تمام وقت و نیمه وقت در بیش از ۲۰۰ دوره کارآموزی، دوره های تحصیلی و برنامه های دیپلما تحصیل می‌کنند . سالانه حدود ۱۰۰۰ دانشجوی بین المللی از بیش از ۶۰ کشور در کالج فنشاوا تحصیل می کنند.

خدمات شغلی رایگان برای دانشجویان و فارغ التحصیلان کالج در دسترس است. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی از ۱۳،۶۲۳ دلار تا ۱۴،۲۲۳ دلار است.

۵. کالج جورجیا (Georgian College)

کالج های کانادا - کالج فنشاوا

دلیل انتخاب کالج جورجیا  کانادا فقط به دلیل هزینه مقرون به صرفه آن نیست. آنچه شما پس از تحصیل در این کالج به دست می آورید بیش از آن است که برای آن هزینه می‌کنید.

اگر از کشوری می آیید که زبان رسمی آن انگلیسی است، کالج جورجینا بدون درخواست مدارک زبان به شما پذیرش می‌دهد.

این کالج دارای هفت پردیس در مکان‌های مختلف است. بسته به انتخاب برنامه شما، دانشجویان بین المللی شهریه خود را از ۱۳،۸۴۵ دلار تا ۳۲،۴۳۱ دلار پرداخت می کنند. آموزش با کیفیت مقرون به صرفه در کالج جورجیا بیش از ۱۵۰۰ دانش آموز بین المللی را از بیش از ۶۰ کشور جهان جذب کرده است.

۶. کالج لمبتون (Lambton College)

کالج های کانادا - کالج جورجیا

کالج لمبتون، یکی از قدیمی ترین کالج های لیست ماست و سابقه زیادی دارد. بیش از ۴۷ سال است که کالج لمبتون به دانشجویان داخلی و بین المللی آموزشی با کیفیت ارائه می‌دهد.

کالج لمبتون برنامه هایی را در زمینه فناوری اطلاعات، بهداشت، تجارت و چندین برنامه دیگر را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه از سایر هم سن‌های خود جلوتر است. هزینه های تحصیل هر ساله تغییر می‌کند. با این وجود دانشجویان بین‌المللی به طور میانگین باید حدود ۷۰۰۰ دلار بودجه برای تحصیل خود در این کالج در نظر بگیرند. با توجه به کم بودن شهریه، کالج لمبتون در لیست ارزانترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی قرار می‌گیرد.

۷. کالج نیاگارا (Niagara College)

کالج های کانادا - کالج لمبتون

هر دانش آموزی یک آموزش با کیفیت می خواهد اما چالش اصلی همیشه هزینه تحصیل است. انگیزه آموزش با کیفیت با هزینه مقرون به صرفه سبب شده تا دانشجویان بسیاری در سراسر دنیا به فکر تحصیل در این دانشگاه باشند.

دانشجویان ممتاز در این کالج می‌توانند بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت کنند. دانشجویان بین المللی برای هر ساعت تحصیل در کالج نیاگارا به طور میانگین ۴۲۰ دلار پرداخت می‌کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط جدید دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل در کانادا

۸. کالج لتبریج (Lethbridge College)

کالج های کانادا - کالج نیاگارا

کالج لتبریج یکی از قدیمی ترین کالج ها در لیست ارزانترین کالج های کانادا است و یکی دیگر از کالج هایی است که یکی  از عوامل حفظ تاریخ کانادا بوده است

این کالج اولین کالجی است که در سال ۱۹۵۷ توسط دولت کانادا تاسیس شده است. و در حال حاضر با بیش از ۴۰۰۰ دانشجوی دارد.

کالج لتبریج حدود ۵۰ برنامه در زمینه‌های مختلف شغلی ارائه می‌دهد. دانشجویان بین المللی رضایت و امنیت تحصیلی را در این کالج و در شهر می‌آموزند. رویکرد عملی برای یادگیری، لتبریج را به عنوان مکان مناسب برای تحصیل دانشجویان خارج از کشور نشان می دهد.

شهریه دانشجویان بین المللی بسته به برنامه های انتخاب شده به طور میانگین از ۶۰۰۰ دلار تا ۲۲۰۰۰ دلار کانادا متفاوت است.

۹. کالج لویالیست (Loyalist College)

کالج های کانادا - کالج لتبریج

کالج لویالیست کانادا با توجه به پیشینه تحصیلی دانشجویان آن نیازی به معرفی ندارد. در حالی که گزینه های زیادی برای دانشجویان بین المللی در بین کالج های کانادا وجود دارد، کالج Loyalist یکی از کالج هایی است که دانشجویان زیادی را به خود جذب می‌کند.

هنگامی که لیستی از ارزانترین کالج های کانادا را برای دانشجویان بین المللی تهیه می‌کنید، حتماً نام کالج Loyalist را به این لیست اضافه کنید. این کالج با کادری مجرب و یک محیط یادگیری بی‌نظیر، بسیاری از دوره ها را دانش آموزان ارائه می‌کند. هزینه تحصیل به صورت میانگین برای دانشجویان بین المللی سالانه ۱۳ هزار دلار کانادا است.

۱۰. کالج سنکا (Seneca College)

کالج های کانادا - کالج لویالیست

شهریه کالج سنکا نه تنها بسیار کم است، بلکه این کالج امکاناتی را برای دانشجویان شاغل دارد که با استفاده از آنها می‌توانند پس از کار با استفاده از برنامه های تحصیلی پاره وقت در این کالج تحصیل کنند.

کالج سنکا قطعا یکی از بهترین گزینه های موجود برای تحصیل دانشجویان بین المللی است، زیرا اهداف مشخصی برای آنها در نظر گرفته است.

دانشجویان بین المللی با ارسال درخواست پذیرش تحصیلی خود به کالج سنکا و پرداخت هزینه درخواست (application fee) به مبلغ ۶۵ دلار کانادا می‌توانند برای این کالج اپلای کنند. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی به طور میانگین سالیانه ۱۳۰۰۰ دلار و هزینه زندگی آنها در شهر تورنتو حدود ۱۰۰۰ دلار کانادا است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

۱۱. کالج سلکرک (Selkirk College)

کالج های کانادا - کالج سنکا

کالج سلکرک کانادا دوره های مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و تحصیلات با کیفیت شما تضمین می‌شود.

همه کالج ها به اندازه کالج سلکرک در بریتیش کلمبیا، کانادا ، مقرون به صرفه نیستند. این موسسه در سال ۱۹۶۶ تأسیس شده و به یکی از بزرگ ترین کالج های  منطقه تبدیل شده است. فعالیت های اقتصادی در کالج سلکرک هر ساله حدود ۷۵ میلیون دلار درآمد کسب می کند.. حدود ۹۰٪ دانشجویان کالج از رضایت از کیفیت آموزش در کالج سلکرک ابراز رضایت داشته‌اند.

سالانه، این کالج بالغ بر ۴۰۰۰۰۰ دلار بودجه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در نظر دارد.کالج سلکرک در واقع برای دانشجویان بین المللی که به دنبال کالجی برای درخواست هستند بسیار مقرون به صرفه است و تحصیل در آن به آنها توصیه می‌شود، دانشجویان بین المللی می‌توانند با تحصیل در این کالج در هزینه های خود صرفه جویی کنید و تجربه ای با کیفیت کسب کنید. دانشجویان بین المللی برای هر ترم به صورت میانگین  ۴،۹۰۰ دلار تا ۵۲۶۰ دلار کانادا باید برای شهریه خود در نظر بگیرند.

۱۲. کالج نورثرن لایتز (Northern Lights)

کالج های کانادا - کالج نورترن لایت

این کالج  بیش از آنچه موسسان آن تصور می کردند، رشد کرده است. تخصص این کالج تربیت معدنچیان و مهندسان نفت و گاز است.

کالج نورترن لایتز درسال ۱۹۷۵ تاسیس شده و جزو دسته کالج های پیشرو در برنامه های انرژی های تجدیدپذیر در استان بریتیش کلمبیا است. همپچنین کالج دارای برنامه های آموزشی درسه حوزه کلیدی آموزش نفت و گاز، فناوری انرژی پاک و هوافضا دربریتیش کلمبیا است و دارای ۵ پردیس و ۳ مرکز آموزشی است.

این کالج آموزش تئوری کلاس را با فعالیت های عملی تکمیل می کند تا زمینه های کاری بسیاری را برای دانشجویان پس از  فارغ التحصیلی فراهم کند. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی ۲۹۵ دلار ضرب در تعداد واحدهای درسی است که برای آنها ثبت نام می‌کنند.

۱۳. کالج هامبر (Humber College)

کالج های کانادا - کالج هامبر

کالج هامبر کانادا یکی از قدیمی‌ترین کالج های کانادا در این لیست است. این کالج به فرهنگ بومی کانادا احترام می‌گذارد. کالج هامبر در تلاش است تا آموزش به روز را به دانش آموزان و جامعه ارائه دهد. کالج هامبر دارای ۱۶۰ دوره تمام وقت و ۲۰۰ دوره آموزش پیوسته است. کالج هامبر دارای ۸ پردیس دانشگاهی است که دانشجویان با شهریه‌ای مقرون به صرفه می‌توانند در آن تحصیل کنند.

در حالی که از نظر شهریه تفاوت زیادی بین دانشجویان داخلی و بین المللی وجود دارد، این کالج هنوز در لیست ارزانترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی قرار دارد. هزینه های تحصیل با توجه به برنامه های مختلف از ۷ تا ۲۳ هزار دلار برای دانشجویان بین المللی متفاوت است.

۱۴. کالج سنت لارنس (St. Lawrence College)

کالج های کانادا - کالج سنت لارنس کانادا

کالج سنت لارنس کانادا که به وضوح یک کالج برتر در سطح جهانی است. کالج هنرهای کاربردی و فناوری سنت لارنس برای آموزش در سطح جهانی مشهور است. این موسسه آموزشی در سه پردیس مجهز خود ، برنامه های مختلفی در دوره های تمام وقت و پاره وقت به هزاران دانشجو ارائه می‌دهد. کالج سنت لارنس  ۸۹ دوره آکادمیک ارائه می دهد و حدود ۸۲۹ نفر پرسنل با ۴۱۴ دانشکده دارد. برای دانشجویان بین المللی به طور میانگین هزینه شهریه ۱۵۳۰۰ تا ۱۵،۷۰۰ دلار برای دوره های گواهینامه و دیپلما است.

۱۵. کالج شریدان (Sheridan College)

کالج های کانادا - کالج شریدان کانادا

کالج شریدان کانادا بیش از ۱۳۰ دوره کار متمرکز در انتاریو کانادا ارائه می‌دهد. این کالج بهترین انتخاب برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در محیطی هستند که به آنها انگیزه می‌دهد از حد خود فراتر روند. دانش آموزان روش های خلاقانه استفاده از دانش را برای حل مشکلات و هموار کردن راه برای یک حرفه موفق می آموزند. در کالج شریدان، شهریه دانشجویان بین المللی از ۷،۲۰۰ دلار در هر ترم متفاوت  است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: مشاغل پردرآمد در کانادا را بیشتر بشناسیم!

۱۶. کالج سنتنیال (Centennial College)

کالج های کانادا - کالج سنتنیال

کالج سنتنیال کانادا سابقه خوبی در برنامه های هنری دارد. تخصص اصلی این کالج در رشته هایی در زمینه فن آوری و هنر جامعه کانادایی است.

کالج سنتنیال در شهر تورنتو استان انتاریو کانادا واقع شده است. این کالج در بیش از ۲۶۰ دوره مدرک دیپلما ارائه می‌دهد. سالانه بیش از ۲۲۰۰۰ دانشجوی تمام وقت و بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجوی نیمه وقت برای تحصیل در این کالج ثبت نام می‌‌کنند.

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی از ۱۵،۸۶۰ دلار برای برنامه هایی که مدرک تحصیلی اعطا می‌کنند و ۱۲،۷۷۲ دلار برای برنامه‌های دیپلما متفاوت است.

۱۷. کالج کنستوگا (Conestoga College)

کالج های کانادا - کالج کنستوگا کانادا

کالج کنستوگا در انتاریو کانادا قرار دارد. حدود ۱۲۰۰۰ دانشجوی تمام وقت در این کالج تحصیل می کنند و اولین کالجی است که برنامه های مهندسی را ارائه می دهد که توسط هیئت اعتبار سنجی مهندسی کانادا تأیید شده اند.این موسسه به دلیل کم بودن شهریه برای دانشجویان بین المللی یک گزینه فوق العاده است.

دانشجویان بین المللی در کالج ۱۲۰۰۰ دلار برای دیپلما و ۱۳۰۰۰ دلار برای دوره های تحصیلی تکمیلی پرداخت می کنند. فارغ التحصیلان این کالج اغلب در همان استان محل تحصیل خود می‌مانند و به اقتصاد انتاریو کمک می‌کنند.

۱۸. کالج کانفدریشن (Confederation College)

کالج های کانادا - کالج کانفدریشن کانادا

کالج کانفدریشن کانادا باید «کالج بین المللی کانادا» نامگذاری شود. این نامگذاری به دلیل محاسنی است که با تحصیل در این کالج وجود دارد. این کالج ظاهراً محل زندگی دانشجویان بین المللی از هر جای دنیا است. در این موسسه آموزش با کیفیت و شهریه کم نیز تضمین شده است. علاقه دانشجویان به نوآوری و ارائه آموزش با کیفیت این کالج را از سایر کالج های کانادا جدا کرد.

این کالج دولتی در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده و بیش از ۵۸ دوره را در سه پردیس خود ارائه می دهند. هزینه زندگی در منطقه‌ای که کالج کانفدریشن قرار گرفته است در مقایسه با سایر نقاط کانادا کمتر است.

هزینه تحصیل در این کالج هر ساله تغییر می‌کند. دانشجویان بین المللی به صورت میانگین سالیانه باید ۱۲ هزار دلار برای شهریه خود در این کالج پرداخت کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: انواع ویزا و اقامت در کانادا

 

سخن پایانی

دانشجویان بین المللی با تحصیل در کالج های کانادا امکان دریافت اقامت دائم کانادا را خواهند داشت. بسیاری از افراد هنگام انتخاب کالج های کانادا، کیفیت آموزش را به عنوان اولویت اصلی در نظر می گیرند ولی میزان هزینه ها و شهریه نیز اهمیت زیادی دارد. شناخت ارزان ترین کالج های کانادا قطعا به شما کمک خواهد کرد تا بهترین تصمیم را بگیرید. ما در بلو اسکای در این مقاله تلاش کردیم تعدادی از کم هزینه ترین کالج های کانادا را معرفی می کند که شهریه مقرون به صرفه‌ای برای تحصیل دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط تحصیل در این کالج ها می‌توانید با کارشناسان ما در بلو اسکای در ارتباط باشید

worldscholarshipforum

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *