۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

هزینه تحصیل و زندگی در مونترال کانادا

هزینه تحصیل و زندگی در مونترال چقدر است

کشور کانادا به دلیل داشتن شرایط بسیار مناسب، می تواند جزو اولین انتخاب های هر شخص برای تحصیل و مهاجرت باشد. هزینه های تحصیل در کانادا بسته به این که در کدام شهر آن قصد تحصیل و زندگی را دارید، می توانند متفاوت باشند، در این بین شهر مونترال کانادا جزء ارزان ترین و بهترین شهر های این کشور برای تحصیل است. همچنین شهر مونترال دارای بهترین دانشگاه ها و کالج ها در سطح کانادا است. در این بین اما هزینه های تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی، چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن چشم پوشی کرد. پس قبل از این که چمدان خود را ببندید و به مقصد مونترال سوار هواپیما شوید، نیاز است تا اطلاعاتی را در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در مونترال به دست آورید تا بتوانید این فصل جدید از زندگی خود را با خیالی آسوده آغاز کنید.

ما  در این مطلب راهنمای جامعی در رابطه با هزینه های تحصیل در شهر مونترال کانادا برای شما جمع آوری کرده ایم، پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

چرا مونترال برای تحصیل در کانادا جزو یکی از بهترین شهر هاست؟

مونترال یکی از شهر های ایالت کبک کانادا است. این شهر جزو یکی از شهر های فرانسوی زبان این کشور است که به عنوان بزرگ ترین شهر استان کبک شناخته می شود. شهر مونترال به دلیل داشتن کیفیت و استاندارد های بالای زندگی و تحصیلی یکی از مقاصد پر طرفدار دانشجویان بین المللی است.

طبق گزارشات منتشر شده توسط سایت QS، این شهر در سال ۲۰۱۷ توانسته است، رتبه اول بهترین شهر دانشجویی جهان را به دست آورد. همچنین این شهر در سال ۲۰۱۸ توانسته است، رتبه چهارم این لیست را کسب کند.

سیاست شهر مونترال کانادا این است که بتواند دانشجویان بین المللی را که از کالج یا دانشگاه های این شهر فارغ التحصیل می شوند، در این شهر نگه دارد. به همین دلیل کمپینی به نام، “Je Choisis Montreal”  به معنای « من مونترال را انتخاب می کنم» را راه اندازی کرده است که سعی در بهبود کمک به دانشجویان بین المللی در تمامی زمینه ها از جمله زندگی کردن در این شهر، یافتن کار و… پس از فارغ التحصیلی دارد.

این کمپین که با حمایت دولت کبک راه اندازی شده است، می خواهد تمام استعداد هایی که از استان کبک و شهر مونترال فارغ التحصیل شده اند را در این استان نگه دارد تا این افراد بتوانند موجب پیشرفت و رونق اقتصاد استان کبک شوند.

چرا مونترال برای تحصیل در کانادا جزو بهترین شهر هاست؟

هزینه های تحصیل و زندگی در شهر مونترال کانادا چقدر است؟

برای تحصیل و زندگی در شهر مونترال کانادا یک سری هزینه های ثابت و یک سری هزینه های متغیر وجود دارد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که مسلما سبک زندگی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و همین تفاوت سبک زندگی می تواند در هزینه های کلی زندگی کردن هم تفاوت ایجاد کند. برای مثال ممکن است یک شخص هر روز برای تفریح و خوردن غذا به بیرون برود و شخص دیگری حتی یک بار در ماه هم این هزینه ها را نداشته باشد، ولی به طور کلی هزینه های تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا و هزینه های زندگی در این شهر را می توان طبق دسته بندی زیر محاسبه کرد:

  • هزینه های مروبط به تحصیل
  • هزینه های مربوط به ویزا
  • هزینه های مربوط به مسکن
  • هزینه های مربوط به خورد و خوراک و غذا
  • هزینه های مربوط به حمل و نقل
  • هزینه های مربوط به تفریح و سرگرمی

هزینه های مربوط به تحصیل در شهر مونترال کانادا چقدر است؟

هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه ها و کالج های استان کبک کانادا به نسبت سایر شهر های آمریکای شمالی بسیار کم تر است. برای مثال شهریه دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه مونترال، برای هر فصل ۸۱۸۶ دلار  کانادا است. این هزینه برای ترمی که در آن پایان نامه ارائه می شود ۴۲۵  دلارکانادا است. شهریه دوره  دکتری تخصصی PhD هم در شهر مونترال برای هر فصل ۷۳۴۸ دلار  کانادا می باشد و برای ترمی که در آن قرار است تز دکتری ارائه شود، شهریه  دانشگاه ۴۲۵ دلار کانادا خواهد بود.

همچنین شهریه ی تحصیل در کالج داوسون، برای دانشجویان بین المللی تمام وقت بسته به رشته تحصیلی چیزی در حدود ۶۱۱۹ دلار کانادا الی ۹۴۸۶ دلار کانادا در هر ترم خواهد بود.

البته این هزینه بسته به هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد، که بهتر است برای اطمینان از هزینه دقیق شهریه دانشگاه مورد نظر خود حتما سایت آن دانشگاه را چک کنید.

هزینه های مربوط به تحصیل در شهر مونترال چقدر است؟

هزینه های مربوط به ویزا برای تحصیل در شهر مونترال کانادا

ویزای دانشجویی که به نوعی مجوز تحصیل در کانادا به حساب می آید و با گرفتن آن می توانید به عنوان دانشجو در شهر مونترال زندگی کنید، نیز هزینه هایی به دنبال دارد. این ویزا برای دوره ها و برنامه هایی که بیش تر از شش ماه به طول می انجامند، نیاز است. هزینه های مربوط به درخواست صدور ویزا برای یک نفر چیزی در حدود ۱۵۰ دلار کانادا خواهد بود و ممکن شامل هزینه های اضافی هم بشود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

 

هزینه های مربوط به ویزا برای تحصیل در شهر مونترال

هزینه های مربوط به مسکن در شهر مونترال کانادا چقدر است؟

قبل تر هزینه های مربوط به خرید یا اجاره مسکن در شهر مونترال در مقایسه به سایر شهر های کانادا بسیار پایین تر بود، اما مدتی است که این هزینه ها در حال افزایش است، اما با این حال باز هم قیمت اجاره یا خرید منزل در شهر مونترال، از سایر شهر های کانادا بسیار ارزان تر است. هزینه اجاره یک آپارتمان چهار خوابه زیبا و بزرگ چیزی در حدود ماهیانه ۱۸۰۰ دلار بوده است، که این قیمت در سال گذشته چیزی در حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

هزینه اجاره یک آپارتمان ۸۵ متر مربعی در شهر مونترال در یک منطقه گران در این شهر چیزی در حدود ۱۸۷۴ دلار کانادا است.

هزینه اجاره همین واحد در یک محله نه چندان گران و معمولی هم چیزی در حدود ۱۲۷۹ دلار کانادا است.

هزینه های قبوضی مانند برق و… برای همین واحد ۸۵ متری برای دو نفر ماهیانه ۱۳۵ دلار است.

هزینه اجاره یک آپارتمان ۴۵ متری در منطقه گران قیمت شهر مونترال ماهیانه ۱۴۴۶ دلار کانادا است.

هزینه اجاره همین واحد ۴۵ متری در یک محله معمولی نه چندان گران در این شهر ۱۰۳۶ دلار کانادا است.

همچنین اگر بخواهید که برای منزل خود اینترنت هم تهیه کنید، باید چیزی در حدود ۳۹ دلار به صورت ماهیانه برای پهنای باندی به سرعت ۸ مگابایت بر ثانیه پرداخت کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: همه آن چه که نیاز است در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بدانید

 

هزینه های مربوط به مسکن در شهر مونترال چقدر است؟

هزینه های مربوط به خورد و خوراک در شهر مونترال چقدر است؟

همانند سایر هزینه ها، هزینه های مربوط به خورد و خوراک در شهر مونترال در مقایسه با سایر  شهرهای بزرگ آمریکای شمالی، بسیار کم تر است. این هزینه برای یک نفر به طور میانگین چیزی در حدود ۳۵۰ دلارکانادا در ماه است.

مثلا در یک رستوران معمولی در مرکز شهر مونترال، هزینه صرف یک وعده ناهار همراه با یک نوشیدنی چیزی در حدود ۱۶ دلار کانادا خواهد بود و خوردن یک وعده غذا در رستوران های زنجیره ای همانند Big Mac Meal یا سایر رستوران های زنجیره ای مشابه، چیزی در حدود   ۱۰ دلار کانادا خواهد بود.  هزینه های سایر مواد غذایی هم شامل این موارد هستند:

هزینه خرید یک قرص نان که برای دو نفر به اندازه یک روز کافی است، ۲.۲۴ دلار کانادا است.

یک لیتر شیر دارای چربی ۲.۲۶ دلار کانادا می باشد.

نیم کیلو سینه مرغ بدون استخوان هم ۶ دلار کانادا قیمت دارد.

برای خرید یک کیلو سیب نیاز است تا ۴.۳۶ دلار کانادا بپردازید.

یک کیلو سیب زمینی هم چیزی در حدود ۲.۷۷ دلار کانادا قیمت دارد.

البته باید به این هم توجه داشته باشید که به تمامی قیمت هایی که در بالا گفته شد، به میزان ۵ درصد، مالیات اضافه خواهد شد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل در ونکوور

 

هزینه های مربوط به خوراک در شهر مونترال چقدر است؟

هزینه های مربوط به حمل و نقل در شهر مونترال به چه صورت است؟

شهر مونترال کانادا طبق چیزی که خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است، کاملا مکانی مناسب برای دوچرخه سواری است. پس اگر برای تحصیل در کانادا به این شهر آمده اید به راحتی می توانید برای رفت و آمد در این شهر از دوچرخه استفاده کنید. این شهر به عنوان یکی از امن ترین شهر ها برای دوچرخه سواران شناخته شده است. به همین دلیل  بهتر است که چیزی در حدود ۳۰۰ دلار کانادا برای خرید دوچرخه جدید یا دست دوم کنار بگذارید. البته استفاده از دوچرخه فقط برای زمان هایی است که شرایط جوی مناسب است. شهر مونترال، زمستان های بسیار سختی دارد که نمی شود در آن شرایط از دوچرخه استفاده کرد.

پس اگر برای تحصیل به کانادا آمده اید و می خواهید که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، باید برای خرید بلیط چیزی در حدود ۸۳ دلار کانادا هزینه کنید.

همچنین هزینه سفر با تاکسی به میزان ۸ کیلومتر، در یک روز کاری چیزی در حدود ۳۲ دلار خواهد بود.

هزینه یک لیتر بنزین هم ۱.۲۲ دلار کانادا است.

هزینه های مربوط به حمل و نقل در مونترال به چه صورت است؟

هزینه های مربوط به تفریح در شهر مونترال کانادا چقدر است؟

یکی از خوبی های شهر مونترال این است که به مناسب های مختلف انواع و اقسام جشنواره ها در این شهر برگزار می شود. پس اگر کمی اهل صرفه جویی باشید نیازی نیست تا برای تفریح هزینه زیادی هنگام تحصیل در کانادا کنار بگذارید. هزینه های این جشنواره ها برای عموم چیزی در حدود ۱۱۵ دلار کانادا است. سایر  هزینه های مربوط به سرگرمی، همانند رفتن به سینما هم چیزی در حدود ۲۶ دلار کانادا در هر بار هزینه خواهد داشت. در این بین اگر بخواهید پس از سینما با دوستان خود یک نوشیدنی هم بنوشید یا شام را در رستوران بخورید باید چیزی در حدود ۷ دلار کانادا برای یک لیوان نوشیدنی و ۴۵ دلار کانادا برای یک شام برای دو نفره در نظر بگیرید.

همچنین شهر مونترال دارای مکان های طبیعی زیبا و پارک هایی با مناظر دیدنی است که اگر برای تحصیل در کانادا به موترال بیایید، می توانید برای یک روز پیک نیک رفتن و تفریح بدون هزینه، به این مکان ها سری بزنید.

همچنین اگر بخواهید که عضو یک باشگاه شوید و در آن جا ورزش کنید، هزینه عضویت در یک باشگاه ورزشی هم برای یک ماه ۵۱ دلار کانادا خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط سنی تحصیل در کانادا

 

هزینه های مربوط به تفریح در شهر مونترال چقدر است؟

البته تحصیل در شهر مونترال کانادا به دلیل شرایط جوی و سردی هوا نیاز به یک سری هزینه های دیگری هم دارد. مثلا نیاز است تا حتما در اولین سال ورود به این شهر هزینه ای را برای خرید لباس های گرم مناسب شرایط آب و هوای این شهر کنار بگذارید که این خود هزینه قابل توجهی است.

 

 

سخن پایانی

همین طور که با هم دیدیم تحصیل در کانادا نیاز به دانستن شرایط زندگی و هزینه های تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا را دارد. ما در این مطلب هزینه زندگی و تحصیل در شهر مونترال را با هم بررسی کردیم، اما همان طور که گفتیم جزییات هزینه زندگی هر شخص، بسته به سبک زندگی اش با فرد دیگر متفاوت است. شهر مونترال با این که به عنوان بزرگ ترین شهر استان کبک شناخته شده است، یکی از شهر های ارزان قیمت کانادا و آمریکای شمالی برای زندگی و تحصیل دانشجویی در کانادا است. این شهر با داشتن بهترین دانشگاه ها و هزینه زندگی پایین، یکی از بهترین شهر ها برای تحصیل دانشجویی به حساب می آید. با این که گفته می شود شهر مونترال، ارزان ترین شهر کانادا برای زندگی است، اما با این حال باز هم بهتر است قبل از هر گونه اقدامی برای مهاجرت و تحصیل در کانادا در مورد هزینه های زندگی و شرایط آن کشور اطلاعات لازم را کسب کنید.

studyinternational

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *