۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

هزینه تحصیل و زندگی برای یک دانشجو در کانادا

The cost of studying and living in Canada

اگر می‌خواهید به عنوان یک دانشجو در دانشگاههای کانادا تحصیل کنید، در این مقاله به بررسی هزینه های شهریه، محل اقامت و زندگی در کانادا خواهیم پرداخت و در آخر گزینه‌هایی که برای کمک مالی به دانشجویان اختصاص داده می‌شود به طور خلاصه به شما معرفی خواهد شد.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟ اگر شما علاقه‌مند به تحصیل در کانادا هستید، یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا چقدر است. در این مقاله تلاش کردیم شما را با میانگین هزینه هایی که باید به عنوان یک دانشجو برای تحصیل در دانشگاههای کانادا بپردازید، آشنا کنیم. ذکر این نکته حائز اهمیت است که کلیه قیمت ها بر أساس دلار کانادا هستند و این هزینه ها ممکن است هر سال تغییر کند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
مشکلات زندگی در کانادا که شاید به آن‌ها فکر نکرده باشید
Cost

میانگین شهریه دانشگاههای کانادا

هر دانشگاه در کانادا به صورت مستقل میزان شهریه دانشجویان خود را تعیین می‌کند و این هزینه ها به برنامه تحصیلی، شهر، استان و مقطع تحصیلی انتخابی دانشجو بستگی دارد.

متوسط شهریه در دانشگاههای کانادا برای یک ​​شهروند کانادایی که در کانادا تحصیل می کند به طور متوسط ​​سالانه ۶۵۰۰ دلار برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا است.

دانشجویان بین المللی باید شهریه‌ای بیشتر از شهروندان کانادایی پرداخت کنند، اگرچه با این وجود باز هم شهریه تحصیل در دانشگاههای کانادا کمتر از هزینه تحصیل در سایر کشورهای پرطرفدار مانند انگلستان، ایالات متحده آمریکا یا استرالیا است. دانشجویان بین اللمللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا باید به طور متوسط سالانه حدود ​​۲۰ هزار دلار بپردازند.

هزینه های تحصیل در رشته های مهندسی و پزشکی در کانادا معمولاً برای دانشجویان بین المللی بسیار گران‌تر است و سالیانه به طور متوسط ​​۳۰ هزار دلار خواهد بود. شهریه رشته های مربوط به علوم انسانی و هنری کمتر از هزینه تحصیل در رشته های مهندسی و پزشکی است. هزینه تحصیل در برنامه‌های تحصیلی تجاری (بیزینس) و مدیریتی در کشور کانادا به طور میانگین سالیانه حدود ۲۰ هزار دلار است.

دوره های تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس و دکتری در کانادا)، به عنوان برنامه های «grad» شناخته می شوند و طول آنها بین یک تا جهار سال به صورت تمام وقت متفاوت است. هزینه تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی سالانه تقریباً ۱۲ هزار دلار است، اگرچه هزینه تحصیل در برخی از رشته ها ممکن است سالانه به ۲۲،۴۸۵ دلار کانادا نیز برسد.

دانشجویان کانادایی برای یک دوره سه ساله باید ۲۷،۰۰۰ دلار تا زمان فارغ التحصیلی هزینه کنند. دانشجویان بین المللی نیز که از دانشگاه کانادا فارغ التحصیل می شوند به طور میانگین باید حدود ۷۵،۵۴۰ دلار برای تحصیل در دوره مورد نظر خود بپردازند. (اگرچه برخی از دوره ها چهار سال طول می‌کشد که در این صورت این هزینه بیشتر خواهد بود)

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
مزایا و تسهیلات ویژه ی خانواده ها در کانادا
canada

هزینه‌های محل اقامت یک دانشجو در کانادا

گزینه های مختلفی برای مکان زندگی دانشجویان در کانادا، وجود دارد. دانشجویان می‌توانند به صورت homestay در شهری که دانشگاه محل تحصیل آنها است، در خوابگاه های دانشگاه و یا در یک اتاق یا خانه که اجاره کرده‌اند، اقامت کنند. هزینه های اقامت در هر نوع از آنها متفاوت است.

هزینه اقامت به صورت homestay در کانادا به صورت میانگین ماهیانه از حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار متفاوت است. هزینه متوسط ​​اقامت یک دانشجو در خوابگاه دانشگاه های کانادا از حدود ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه متفاوت است. این هزینه با توجه به شهری که دانشجو در آن اقامت دارد مختلف است، مثلا خوابگاههای دانشگاههای شهر ونکوور بسیار گران‌تر از شهری مانند رجینا در استان ساسکاچوان است. همچنین بسیاری از خوابگاه های دانشگاهها برنامه غذایی نیز به دانشجویان ارائه می‌دهند که در صورت انتخاب برنامه غذایی باید هزینه وعده های غذایی نیز بپردازند. در صورتیکه یک دانشجو بخواهد یک خانه به صورت اشتراکی برای اقامت خود اجاره کند، حداقل ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه (بسته به استان و شهر محل تحصیل خود و نوع خانه ای که انتخاب می‌کند) باید هزینه کند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در ارزان ترین کالج های کانادا

سایر هزینه ها برای تحصیل یک دانشجو در کانادا

بر أساس قوانین ویزای دانشجویی کانادا، یک دانشجو بین المللی که قصد تحصیل در کانادا را دارد، باید معادل یک سال هزینه تحصیل به اضافه هزینه زندگی خود را (حداقل ۱۰ هزار دلار و یا اگر در کبک تحصیل می کنید ۱۱ هزار دلار) قبل ار درخواست ویزای دانشجویی در حساب بانکی خود داشته باشد. اصلاحا به این هزینه تمکن مالی می‌گویند. البته هزینه تحصیل و زندگی یک دانشجو در کانادا بیشتر از این میزان است.

بر أساس آمار دانشگاه مونترال دانشجویان بین المللی برای تأمین مسکن، کتاب و لوازم مورد نیاز برای تحصیل در دوره مورد نظر، پرداخت صورت حساب ماهیانه موبایل، اینترنت و سایر هزینه ها در مجموع حداقل به ۱۵،۰۵۰ دلار در سال نیاز دارند. دانشگاه بریتیش کلمبیا این رقم را ۱۵۵۰۰ دلار اعلام کرده است. ونکوور، در استان بریتیش کلمبیا گران ترین شهر کانادا برای زندگی است و هزینه اجاره خانه در این شهر، از تمام شهرهای کانادا بیشتر است. شهرهای استان کبک نیز ارزان ترین شهرها برای زندگی یک دانشجو هستند.

داشتن بیمه درمانی برای دانشجویان الزامی است و پرداخت هزینه بیمه درمانی اجباری است و این هزینه در استانها مختلف، با یکدیگر متفاوت است. خدمات پزشکی از یک استان به استان دیگر متفاوت است. ألبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و ساسکاچوان دانشجویان بین المللی را تحت بیمه های درمانی استانی تحت پوشش خود قرار می‌دهند . دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در استان کبک، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد یا یوکان را دارند، باید برای بیمه درمانی خصوصی درخواست دهند.

اگر یک خانه اجاره کنید، تقریباً ۱۵۰ دلار کانادا در ماه باید برای پرداخت هزینه های خدمات اولیه زندگی خود مانند قبض برق، گاز و آب باید کنار بگذارید. هزینه اینترنت ماهانه برای یک دانشجو حدود ۴۰ دلار است. (این هزینه بین افرادی که در یک خانه به صورت اشتراکی زندگی می‌کنند،تقسیم می شود.)

تقریباً ۶۰۰ دلار نیز باید برای خرید کتابهای لازم در یک سال تحصیلی هزینه کنید. همچنین اگر بخواهید برای تلفن همراه خود بسته اینترنت بگیرید حدود ۳۰ تا ۹۰ دلار در ماه لازم است هزینه کنید. این هزینه با توجه به حجم دیتا و اپراتوری که از آن بسته اینترنت خود را می‌گیرید متفاوت است.

قیمت بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی معمولاً چند دلار کانادا است و مجموع هزینه حمل و نقل یک دانشجو در یک ماه بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار است، البته تمام سیستم های حمل و نقل عمومی در استان های مختلف کانادا به دانشجویان برای استفاده از حمل و نقل عمومی تخفیف می‌دهد. تاکسی نوعی حمل و نقل رایج در کانادا است و هزینه آن برای هر کیلومتر بین ۲ تا ۶ دلار است.

برای زندگی در کانادا باید به فکر خرید لباس گرم زمستانی نیز باشید، زیرا دمای هوا می تواند تا ۴۰- درجه سانتی گراد کاهش یابد. پس اگر در زمستان وارد کانادا می‌شوید حتما هزینه خرید لباس گرم برای تحمل سرمای کانادا نیز در لیست هزینه های خود یادداشت کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط جدید دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل در کانادا

 

canada

هزینه غذا و تفریح برای یک دانشجو در کانادا

میانگین هزینه خرید مواد غذایی در هر هفته ۵۰ دلار است. یک قرص نان حدود ۲.۶۶ دلار قیمت دارد. هر وعده غذایی در یک رستوران در کانادا برای هر نفر حدود ۱۵ تا ۵۰ دلار است که این هزینه می‌تواند با توجه به رستوران و غذای انتخابی متفاوت باشد. بلیط سینما در کانادا حدود ۱۰.۹۹ دلار است.

هزینه یک Big Mac (یک ساندویچ همبرگر دوبل در مک دونالد) ۵،۰۸ دلار است. عضویت ماهیانه در باشگاههای ورزشی کانادا حدود ۳۰ دلار است. یک شب بیرون رفتن به طور متوسط ​​می تواند بین ۴۵ دلار (در هالیفکس) تا ۷۵ دلار (در تورنتو) هزینه داشته باشد.

کمک مالی

چه نوع کمک های مالی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

با توجه به قوانین و مقررات شهروندی اداره مهاجرت کانادا، دانشجویان باید قبل از شروع دوره تحصیلی خود ثابت کنند که در حین تحصیل در کانادا پول کافی برای تأمین نیازهای مالی خود دارند. بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در تمام مقاطع اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به شرطی که موارد فوق را اثبات کند، در دسترس است.

باید پیش از شروع تحصیل خود به تحقیق درباره بورسیه های مختلف تحصیلی کانادا بپردازید زیرا بودجه بورس تحصیلی بسیار رقابتی است و از نظر تعدا محدود است. همچنین درخواست برای دریافت بورسیه تحصیلی ددلاین دارد و شما در هر زمانی نمی‌توانید برای آن درخواست دهید. بورس تحصیلی ممکن است برای مقام‌های ورزشی یا آکادمیک یا مهارت خاص در یک موضوع باشد. بورسیه های خاص دانشگاه نیز وجود دارد که می توانید در وب سایت دانشگاه مورد نظر خود آنها را پیدا کنید. همچنین لازم است در مورد فرصت‌های بورس تحصیلی در خارج از کشور که توسط کشور خودتان ارائه می‌شود نیز تحقیق کنید.

برنامه بورس تحصیلی مشترک المنافع کانادایی بودجه ای را برای دانشجویان سایر کشورهای مشترک المنافع فراهم می کند. سایت مرکز اطلاعات کانادا برای دانشجویان بین المللی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده است.

بسیاری از کمپانی‌های معروف، سوپر مارکت ها و رستوران ها با ارائه کارت دانشجویی به دانشجویان تخفیف می‌دهند. دانشحویان از طریق این تخفیف ها می‌توانند هزینه های خود را به میزان ۱۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهند. دانشجویان در کانادا می‌توانند با بودجه خیلی کم به راحتی در کانادا زندگی کنند و از تمامی امکانات این کشور نیز استفاده کنند. جالب است بدانید معروف ترین ایرلاین کانادا، AirCanada ، حتی برای بلیط هواپیما دانشجویان نیز به آنها تخفیف می‌دهد.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

سخن پایانی

با توجه به دانشگاههای برتر و پرطرفدار کانادا، این کشور همواره مورد توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا قرار گرفته‌ است. از طرفی یکی از نگرانی‌های بیشتر متقاضیان هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاههای کانادا است که بخشی از هزینه ها را می‌توانید با کار دانشجویی و گرفتن بورسیه‌های تحصیلی بپردازید. ما در این مقاله تلاش کردیم تمام هزینه هایی که یک دانشجو برای تحصیل و زندگی در کانادا باید بپردازد را بررسی کنیم. البته همانطور که در ابتدا نیز گفته شد این هزینه ها ممکن است سال به سال تغییر کند. چنانچه پس از خواندن این مقاله به تمام سوال های شما پاسخ داده نشد و یا سوال های جدیدی در ذهن شما ایجاد شده است می‌توانید با کارشناسان ما در بلو اسکای تماس بگیرید تا آنها به کلیه سوال های شما پاسخ دهند.

timeshighereducation

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا : 3

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *