۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

دلایلی که مدارس شبانه روزی انگلستان را از دیگر مدارس متمایز می‌کند

UK boarding schools

مدارس شبانه‌روزی  به آن دسته از مدارس گفته می‌شود که دانش آموزان نه تنها در آنجا تحصیل می‌کنند، بلکه می‌توانند در آنجا اقامت کنند. معمولا وقتی نام آن را می‌شنویم ناخودآگاه تصورمان به سمت ساختمان‌های دوره رنسانس در انگلستان منعکس می‌رود. اما تاریخچه پیدایش مدارس شبانه روزی به خیلی قبل‌تر این دوران برمی‌گردد. جالب اینجاست که با اینکه بیش از هزار سال گذشته، محبوبیت این مدارس هنوز پای برجاست و سالانه هزاران نفر فرزندان خود را برای تحصیل به مدارس شبانه روزی معتبر به خصوص در انگلستان می‌فرستند. حال این سوال پیش می آید که مدارس شبانه روزی انگلستان چه تفاوتی با مدارس دیگر نقاط دنیا دارند و چگونه است که هنوز هم نام مدارس شبانه روزی انگلستان در بین بهترین مدارس جهان جای دارد؟

 

england boarding

اهمیت بالای نمرات آکادمیک

به طور کلی، سیستم آموزشی و فرایند درخواست مدارس شبانه روزی انگلستان تمرکز بیشتری بر روی عملکرد تحصیلی کاندیدا‌‌هایش دارد، در حالی که دیگر مدارس شبانه روزی در دنیا به خصوص ایالات متحده، افراد منتخب را جامع‌تر بررسی می‌کنند. با اینکه در حالت ایده‌آل هر مدرسه شبانه روزی از دانش آموزانش پیشرفت تحصیلی و نتایج امتحانی خوب می‌خواهد، اما در مدارس شبانه روزی انگلستان این قضیه از اهمیت بالاتری برخوردار است. اغلب موسسات معتبر برای ورود نیاز به مدرک (Secondary School Admission Test) SSAT دارند که زبان انگلیسی و ریاضیات را پوشش می دهد، اما دانش آموزان در مدارس انگلستان نیاز به گذراندن امتحانات متعدد دارند که شامل طیف وسیع تری از موضوعات اصلی مانند زبان انگلیسی، ریاضیات، علوم و گاهی تاریخ، جغرافیا و یک زبان خارجی می شود و اغلب دانش آموزان از چند ماه قبل خود را برای امتحانات آماده می‌کنند. بدون نتایج قابل قبول ورود به مدارس انگلستان مشکل خواهد بود. مصاحبه‌ها نیز بخش مهمی از پروسه پذیرش هستند که در انگلستان تمرکز بیشتری روی وضعیت تحصیلی دانش آموز دارند. از برگزیدگان انتظار می‌رود که به سوالات درسی پرسیده شده پاسخ‌هایی دهند که میزان دانش و علایق آنها را نشان دهد. در دیگر مدارس شبانه روزی سوالات شخصی بیشتری پرسیده می‌شود تا اطلاعات جامع تری از روحیات دانش آموز به دست آید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آشنایی با نظام آموزشی انگلستان

 

مقالات

برخلاف برخی از موسسات معتبر به ویژه در ایالات متحده و کانادا، که از دانش آموزان می‌خواهند چندین مقاله در حوزه های مختلف بنویسند، تحصیل در مدارس انگلستان تاکید زیادی بر مقالات ندارند و دانش آموزان می‌توانند از راه آزمون‌های این موسسات، صلاحیت تحصیلی خود را نشان دهند. اگرچه وجود مقالات در رزومه افراد همواره شانس قبولی آن ها را بالا می‌برد.

 

First class education in UK schools

تحصیلات درجه یک

بسیاری از مدارس شبانه روزی انگلستان تجربه نه تنها چندین دهه، بلکه اغلب تجربه صدها سال آموزش درجه یک به دانش آموزان خود را دارند. استاندارهای عالی آموزشی آنها نتیجه در موفقیت های مستمر هرساله و میزان بالای نتایج ممتاز در امتحانات را دارد.

مدارس شبانه روزی همچنین توجه وسیعی به نیاز‌های فردی هر دانش آموز دارند. برای مثال آنها اطمینان حاصل میکنند که دانش آموزان به زبان انگلیسی مسلط هستند و هرچقدر لازم باشد برایشان کلاس های زبان ترتیب میدهند. یکی دیگر از موارد قابل توجه این مدارس برای دانش آموزان خارجی، ارائه آزمون IGCSE  به جای GCSE است. این آزمون برای دانش آموزان بین المللی ایجاد شده که فاقد یک سری دوره‌های فشرده هستند. دوره‌هایی که ممکن است برای دانش آموزان بین المللی نسبت به افراد انگلیسی به صورت ناعادلانه ای دشوار باشد. مهم تر از همه، تنوع مدارس شبانه روزی در انگلستان بسیار بالاست و هر مدرسه‌ای قوانین و شرایط خود را دارد بنابراین والدین می‌توانند مدرسه‌ای که بیشتر از همه با ارزش هایشان سازگار است را برای فرزندشان انتخاب کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در انگلیس (آپدیت ۲۰۲۱)

 

پشتیبانی ۲۴ ساعته

دانش آموزان در مدارس انگلستان، همه روزه و تمام اوقات، هر مشکل یا سوالی برایشان پیش بیاید، درسی و حتی غیر درسی می‌توانند از پشتیبانی ۲۴ ساعته مدارسشان بهره مند شوند. مدارس شبانه روزی یک تیم پرسنل آماده خدمت ارائه می‌دهند تا بتوانند هر نیازی که دانش آموز داررد را سریعا برآورده و همچنین از امنیتشان اطمینان حاصل نمایند. والدین و دانش آموزان به این مدارس می آیند.

پدر و مادرها با این هدف که فرزندانشان ارتباط بهتری با دنیای بیرون و همچنین خودشان بگیرند آن ها را به مدارس شبانه روزی می‌فرستند و دانش آموزان با حمایت تحصیلی و معنوی این موسسات در انگلستان، به خوبی شکوفا می‌شوند.

 

محیط سازنده و شکل گیری شخصیت

مدارس شبانه روزی انگلستان برای دانش آموزان بین المللی خود این امکان را فراهم می‌کنند که با همسالان هم ملیتی و همچنین افراد دیگر ملت ها از تمام دنیا، هرروز در طول و بعد از کلاس ها ارتباط برقرار کنند. این فرصت نه تنها به دانش آموزان کمک می‌کند که زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و دانش خود را راجع به فرهنگ بریتانیایی بالا ببرند، بلکه به طور قابل توجهی مهارت های اجتماهی آن ها را ارتقا می‌دهند.

مورد دیگری که مدارس انگلستان را در بین دیگر مدارس برجسته کرده است تلاش فعالانه آن ها در جهت تقویت استقلال و مهارت‌های حل مسئله دانش آموزان خود است، مهارت‌هایی که در آینده شان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط سنی تحصیل در انگلستان

 

فعالیت ها و امکانات

مدارس شبانه روزی انگلستان برای پیشرفت فردی و همچنین تحصیلی هر دانش آموز اهمیت زیادی قائل هستند و طیف وسیعی از فعالیتها را متناسب با نیازهای دانش آموزان ارائه می‌دهند. دانش آموزان همواره فرصت خواهند داشت تا کارهایی را که دوست دارند انجام دهند و کارهایی را که ممکن است به آنها علاقه داشته باشند را، امتحان کنند.

UK boarding schools2

شبکه های دوستی و ارتباطی مادام العمر

ارتباطات سالم با همکلاسی ها در مدارس انگلستان از اهمیت بالایی برخوردار است. دانش آموزان ارتباطات دوستانه عمیقی در مدارس خود شکل می‌دهند، و این ارتباطات اغلب تا بزرگسالی ادامه دارد. این دوستی ها در آینده دانش آموزان تاثیرات زیادی دارد و آن ها اغلب در نقاط مختلف زندگیشان به این روابط تکیه می‌کنند. علاوه بر این، مدارس شبانه روزی به طور فعال با والدین دانش آموزان و فارغ التحصیلان خود در ارتباط هستند تا میزان پشتیبانی خود را به حداکثر برسانند و در صورت وجود فرصت های شغلی و تحصیلی قابل توجه، آن‌ها را معرفی کنند.

 

هزینه

شهریه مدارس شبانه روزی انگلستان، همانند هرجای دیگر به نسبت کیفیت و میزان خدماتی که ارائه می‌دهند متفاوت است. با اینکه مدارس شبانه روزی کشور سوئیس همواره در لیست پرهزینه ترین موسسات جهان چند رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند، اما جای مدارس انگلستان نیز در این لیست ها پررنگ است. در حالت کلی می‌توان گفت مدارس شبانه روزی انگلستان شهریه بالایی دارند اما در بین آن ها قیمت های مناسب تری نیز یافت می شود. نکته‌ای که دانش آموزان بین المللی باید به آن دقت کنند این است که شهریه مدارس شبانه روزی انگلستان برخلاف کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین کانادا و ایالات متحده، به پوند است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۱۰ دلیل برای تحصیل در خارج از کشور

 

سخن پایانی

در کیفیت بالا و خدمات ارزنده ی مدارس انگلستان شکی نیست و والدین می‌توانند با خیالی آسوده فرزندان خود را به این مدارس بفرستند. اما برای اطمینان بیشتر این امکان را دارند که حضوری به مدارس مورد نظرشان سر بزنند و مدرسه‌ای که مناسب‌تر است را انتخاب کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مدارس انگلستان می‌توانید با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) تماس بگیرید.

aegis-advisors studylinks briefly.co.za

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *