۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

مشاغل پردرآمد در کانادا را بیشتر بشناسیم!

مشاغل پردرآمد کانادا را بیشتر بشناسیم!

آیا تمایل به مهاجرت کاری یا تحصیلی دارید؟ و کشوری که برای این کار انتخاب کرده‌اید، کانادا است؟ کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورها در دنیا است، و فرصت‎های شغلی زیادی برای مهاجرین فراهم کرده است. هر ساله میلیون‎ها دانشجوی بین‎ المللی راهی تحصیل به این کشور می‎‌شوند، و پس از تحصیل به کار در کانادا می‎‌پردازند. البته ممکن است شما خواهان مهاجرت کاری باشید و تمایل داشته باشید اطلاعات خود را درباره مشاغل پردرآمد در کانادا افزایش دهید، در هر صورت با این مطلب همراه باشید، تا به اطلاعات بیشتری درباره فرصت‎های شغلی عالی در کانادا دست پیدا کنید.

 

زندگی در کانادا

در ابتدا بیایید، نگاهی کوتاه بر زندگی در کانادا داشته باشیم. کانادا یکی از بزرگترین، زیباترین و امن‎ ترین کشورهای جهان است، که خوشبختانه مهاجرپذیر هم است. سالانه، میلیون‎ها مهاجر راهی این کشور می‎‌شوند تا بتوانند در شرایط بهتری به تحصیل، کار و زندگی بپردازند. این کشور طبیعت فوق‎ العاده زیبایی دارد، و شما می‎توانید انواع مختلف حیوانات را در طبیعت آن مشاهده کنید. آب و هوای تمیز و مناظر فوق‎ العاده رویایی در کنار گزینه‎های فوق و قابلیت زندگی در شهرهای بزرگ و کوچک و… همگی منجر به افزایش علاقه‎ مندی افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور با اهداف مختلف کاری، تحصیلی، و سرمایه‎ گذاری می‎شوند.

نقش تحصیل در دستیابی به فرصت‎های شغلی عالی

همانطور که در پاراگراف فوق به صورت خلاصه گفتیم، کانادا شرایط زندگی خوبی دارد و به همین علت نرخ بیکاری در آن کم است و فرصت‎های شغلی زیادی برای مهاجران فراهم کرده است. اما برای کار در این کشور به چه مدارکی نیاز است؟ شما از طریق تحصیل در کانادا و اتمام دوره‎ های تحصیلی خود می‎توانید متناسب با مدرک‎تان، شغل مناسب خود را پیدا کنید. گاها، برخی اساتید دانشگاه به دانشجویان برای دستیابی به فرصت‎های شغلی بهتر کمک کنند. در ادامه به پردرآمدترین شغل ها و مدارک تحصیلی آنها اشاره می‎کنیم، پس اگر قصد اقدام برای مهاجرت تحصیلی دارید، این رشته‎ های تحصیلی را به خاطر بسپارید.

آیا دانشگاه‎ ها می‎‌توانند فرصت‎ های شغلی زیادی را در اختیارمان قرار دهند؟ بله، دانشگاه‎های کانادا فرصت‎های زیادی برای دانشجویان به منظور دستیابی به مشاغل بهتر فراهم می‎کنند. کانادا دانشگاه‎ های برتر زیادی دارد، به همین خاطر دانشجویان بین‎ الملل از طریق تحصیل در این دانشگاه‎ها می‎توانند به مشاغلی با درآمد بالا دست یابند.

 

نقش تحصیل در دستیابی به فرصت‎های شغلی

پردرآمدترین رشته‎ های تحصیلی کانادا

ما در این پاراگراف به برخی از رشته‎ های تحصیلی پردرآمد در کانادا می‎‌پردازیم، قطعا این لیست شامل تمامی رشته‎ ها نمی‎‌شود، اما به برخی از آنها اشاره می‎کنیم.  شما از طریق تحصیل در این رشته‎ ها می‎‌توانید به مشاغل بهتری دست پیدا کنید و بدین صورت به درآمد بیشتری هم رسیده و در مشاغل پردرآمد در کانادا مشغول به کار شوید. قطعا افرادی که خواهان مهاجرت کاری هستند و سال‎ها در این رشته‎ ها به کسب درآمد پرداخته‎‌اند، هم می‎‌توانند شانس خود را از طریق مهاجرت شغلی امتحان کنند. از پردرآمدترین رشته‎ های تحصیلی کانادا می‎‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دندانپزشکی
  • رشته های علوم پزشکی
  • مدرک پرستاری
  •  وکالت و حوزه‎‌های کاری مرتبط به رشته حقوق
  • رشته های مرتبط به حوزه کاری فنی و مهندسی
  • رشته های مرتبط به علوم کامپیوتر
  • بازرگانی

۱۰ شغل برتر کانادا | مشاغل پردرآمد در کانادا

اینکه بگوییم چه شغلی بهترین است، کار دشواری است. زیرا برای اطلاق واژه بهترین به شغلی باید به علایق، مهارت‎ها و استعدادهای هر فرد توجه کرد. اما معمولا برخی مشاغل براساس درآمد ماهیانه، قابلیت رشد و ارتقا در آنها، و فرصت‎های شغلی‎ بیشتر در دسته بهترین مشاغل قرار می‎گیرند. معمولا، کانادا هر ساله رتبه‎ بندی ای در این زمینه ارائه می‌دهد و براساس آن لیستی از برترین مشاغل خود را منتشر می‎‌کند. پس بیایید، به لیست ۱۰ شغل برتر کانادا در سال ۲۰۱۹ به همراه درآمد آنها نگاهی بیندازیم:

  1. شغل پزشک پرستار درآمد ۱۰۴,۰۰۰ (دلار کانادا)
  2. دندانپزشک درآمد سالانه ۹۳,۶۰۰
  3. مدیر خدمات درآمد سالانه ۱۱۴,۰۰۰
  4. مهندس برق درآمد سالانه ۸۶,۰۰۰
  5. ناظر معدن سنگ و استخراج معدن درآمد سالانه ۸۳,۲۰۰
  6. سرپرست لوله‎ کشی درآمد سالیانه ۸۱,۰۰۰
  7. مدیریت در حوزه مهندسی درآمد سالانه ۱۰۶,۰۰۰
  8. مدیریت بخش تحقیقات علمی درآمد سالیانه ۱۰۲,۰۰۰
  9. مدیر ادارات دولتی درآمد سالانه ۱۱۰,۰۰۰
  10. مدیریت در بخش ساخت و احداث درآمد سالیانه ۸۳,۰۰۰

این مشاغل به دلیل حقوق بالا و مزایای زیادی که دارند، در ده لیست برتر مشاغل کانادا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته‎‌اند. اما مشاغل دیگری همچون مشاغل زیر هم از حقوق بالایی در ماه برخوردار هستند:

  • پزشک
  • وکیل
  • استخراج‎ کننده معادن نفت و گاز
  • دندانپزشک
  • پرستاران
پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در کانادا
10 شغل برتر کانادا | مشاغل پردرآمد در کانادا

این مشاغل هم درآمد زیادی دارند، که شما به عنوان یک مهاجر قبل از مهاجرت خود می‎‌توانید مدنظر داشته باشید. البته عوامل فردی همچون مدرک تحصیلی، سابقه کار، استعدادها و مهارت‎های شخصی هم در افزایش یا کاهش حقوق ماهانه این مشاغل نقش دارند و می‌توانند سبب شوند یک شغل، در زمره مشاغل پردرآمد در کانادا قرار گیرد. هرچه، مدرک دانشگاهی بالاتر و مهارت و استعدادها بیشتر باشند، امکان بیشتری برای افزایش حقوق وجود دارد. شما می‌توانید در سایت های کاریابی کانادا حقوق کار مورد نظر خودتان را بررسی کنید و نیازهای روز در بازار کانادا را پیدا کنید.

دانشگاه‎های برتر کانادا که منجر به افزایش درآمد ماهانه می‎‌شوند!

همانطور که گفتیم مدرک تحصیلی نقش مهمی در میزان درآمد شما ایفا می‎کند، به همین منظور فارغ‎ التحصیل شدن از  برخی دانشگاه‎های کانادا می‎تواند منجر به افزایش حقوق و مزایای کاری شما در آینده شود و سبب اشتغال شما در مشاغل پردرآمد در کانادا گردد. از جمله این دانشگاه‎ها می‎‌توان به دانشگاه‎های زیر اشاره کرد:

محیط کار در کانادا چگونه است؟

به دلیل نظارت مستقیم دولت و بخش خصوصی بر کیفیت شغل و محیط کاری کارکنان و کارمندان، معمولا مواردی همچون بهره‎ مندی از مزایا و حقوق بالاتر به واسطه شایسته‎ سالاری، نظارت بر کیفیت زندگی کارکنان، آموزش روش‎هایی برای کنترل استرس در محیط کاری و غیره در محیط کاری کانادا وجود دارند. علاوه بر موارد فوق ۳ جنبه اصلی و مهم که معمولا در محیط‎ های کاری کانادا به آن توجه می‎‌شوند، هم وجود دارند. و این ۳ جنبه شامل موارد ذیل هستند:

  1. قابلیت ادغام و همکاری با فرهنگ‎ های جدید وجود دارد.

فرهنگ کار کانادا دوستانه است، به همین علت معمولا شرکت ‎های چندملیتی در این کشور وجود دارند، که افراد جویای کار می‎‌توانند برای این شرکت ها رزومه فرستاده و همکاری خود را با آنها شروع کنند.

  1. ساعات کار کانادا منصفانه و استاندارد است.

ساعات کاری کانادا استاندار است و معمولا شرکت‎ها بین ساعات ۹ صبح تا ۵ عصر به کار مشغول هستند. تعطیلات آخرهفته کانادا دو روز است، و در این دو روز کارکنان می‎‌توانند به استراحت و تفریح بپردازند. هر محیط کاری قوانین معین خود همچون جزییات مربوط به همکاری، dress code/ درس کد مخصوص خود و غیره را دارد، که حتما قبل از همکاری درباره آنها اطلاعات به دست آورید. در ضمن، وقت شناسی از عناصر مهم دیگر در محیط‎های کاری است، پس اگر آدم وقت شناسی نیستید، سعی کنید این عادت خود را تغییر دهید.

  1. ارتباطات محیط کاری کلیدی هستند.

مدیران به فضای کار اهمیت زیادی می‎‌دهند، و همواره سعی در ایجاد ارتباطات مثبت و دوستانه با کارکنان خود دارند. به همین علت کارکنان با یکدیگر روابط مثبت و نزدیکی دارند.

محیط کار در کانادا

آیا برای کار در کانادا به ویزای کاری نیاز دارم؟

بله، شما به عنوان فردی که خواهان مهاجرت کاری است حتما باید ویزای کاری تهیه کنید و سپس راهی این کشور شوید. البته اگر از طریق مهاجرت تحصیلی اقدام کرده‎‌اید، پس از اتمام دوره تحصیلی خود و دریافت مدرک فارغ ‎التحصیلی خود به مدت ۹۰ روز زمان برای دریافت ویزای کاری خود دارید. همچنین، می‎‌توانید به عنوان دانشجوی بین‎‌الملل در طول دوره تحصیلی خود کار کرده و کسب درآمد کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: انواع ویزا و اقامت در کانادا

سخن پایانی

در آخر، حتما قبل از اقدام برای مهاجرت به کانادا لیست مشاغل پردرآمد در کانادا را در نظر بگیرید، و سعی کنید به عنوان دانشجوی بین‎الملل در رشته‎های فوق پذیرش بگیرید، تا در آینده از شرایط زندگی بهتری برخوردار شوید. در ضمن، اگر در پی مهاجرت کاری به کانادا هستید، حتما درباره قوانین این نوع مهاجرت اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا بعدا دچار مشکل نشوید.

منبع

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *