۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا

تأمین هزینه تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانش آموزان، یک چالش بزرگ به شمار می‌آید و به همین دلیل، تبدیل به یکی از بحث برانگیزترین موضاعات بین دانش آموزان و دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور شده است.

دانشجویان اغلب به اشتباه فکر می کنند که بورسیه فقط مربوط به دوره تحصیلی در دانشگاه است و به محض اینکه یک دانش آموز دبیرستانی کلمه «بورسیه» را می‌شنود، تمام ذهنش به دانشگاه معطوف می‌شود. با این وجود، چندین نوع بورسیه تحصیلی برای مقطع دبیرستان در کشور کانادا وجود دارند که تمام دوره دبیرستان را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

به این دلیل که کشور کانادا متعهد به مشارکت در تحقیق و مطالعه با هدف افزایش آگاهی در میان مردم، توسعه رهبران و شهروندان جهانی و همچنین کمک به توسعه ملل جهان است، انواع مختلفی از بسته‌های بورسیه تحصیلی برای دوره دبیرستان در این کشور وجود دارد.

وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل کانادا (DFAIT)، مسئول مشارکت در برنامه‌های کلان مرتبط با بورسیه‌های بین المللی کشور کاناداست.

عوامل خاصی در محدود کردن احتمال اخذ بورسیه دخیل هستند و غفلت از این عوامل باعث کمتر شدن احتمال اخذ بورسیه خواهد شد. واجد شرایط بودن شما، معمولاً مهمترین مورد قابل توجه است. اشاره این مورد بسیار اهمیت دارد که چه بورسیه‌هایی پیش از درخواست، مشمول حال شما می‌شوند.

انواع بورسیه برای دانش آموزان دوره تحصیلی دبیرستان

  • «بورسیه وای اف یو-یو اس ای/رهبر کلیدی» (YFU-USA Key Club/Key Leader Scholarship)
  • «بورسیه خود را تعریف کنید» (Define Yourself Scholarship)
  • «بورسیه برندون گودمن» (Brandon Goodman Scholarship)
  • «بورسیه‌های وزارت امور خارجه ایالات متحده» (US State Department Scholarships)
  • «بورسیه وایا ان آمریکانا لاتینا» (Vaya an Americana Latina Scholarship)
  • «بورسیه‌های برنامه سی آی ای ای» (CIEE Program Scholarships)
  • «بورسیه یادبود یوشی-هاتوری» (Yoshi-Hattori Memorial Scholarship)
  • «بورسیه ویاجیو ایتالیانو» (Viaggio Italiano Scholarship)
  • «بورسیه صندوق هالسی» (Halsey Fund Scholarship)
  • «بورسیه‌های تحصیلی تابستانه برنامه‌های اَبی رُد» (Abbey Road Programs Summer Fellowships & Scholarships)
  • «بورسیه‌های آزمایش در یادگیری بین المللی» (The experiment in International Learning Scholarships)
  • «ابتکار عمل در امنیت زبان ملی» (National Language Security Initiative)
  • «برنامه تبادل جوانان و تحصیل در خارج کندی-لوگار» (Kennedy-Lugar Youth Exchange and Study Abroad Program)

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا

اگر مشمول بورسیه تحصیلی هستید، مناطق تعیین شده را بررسی کنید. مناطقی که بورسیه تحصیلی مد نظر شما می‌تواند اعمال شود. سپس به بررسی کاربرد بورسیه تحصیلی مد نظر خود بپردازید. برخی از بورسیه‌ها فقط برای تأمین هزینه شهریه در نظر گرفته شده‌اند. بدین معنی که شما نمی‌توانید برای سایر هزینه‌ها از جمله هزینه آزمون و سایر هزینه‌های تکمیلی از این بورسیه استفاده کنید.

در قدم بعدی، شما باید مدارک لازم برای درخواست بورسیه تحصیلی را گردآوری کنید. در اغلب مواقع مشورت با معلم و یا مشاور، خود می تواند راهگشا باشد.

علاوه بر موارد مذکور، آخرین مهلت درخواست را در نظر داشته باشید و مدارک درخواست خود را هر چه زودتر ارسال کنید. به شما توصیه می‌کنیم به هر تعداد که می توانید برای بورسیه‌های مختلف درخواست دهید. این اقدام، احتمال دریافت بورسیه شما را بالا می‌برد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بایدها و نبایدهای زندگی در کانادا
بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا - نحوه دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا

درخواست بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا

برای درخواست بورسیه تحصیلی باید فهرستی از بورسیه‌ها را داشته باشید که شامل حال شما می‌شوند. در اینجا برای جلوگیری از اتلاف وقت شما برای جستجو در اینترنت، فهرستی از  بورسیه‌های تحصیلی کانادا برای مقطع دبیرستان را گردآوری کرده‌ایم که هر کدام از آنها می‌تواند شامل حال شما شود.

توجه داشته باشید که این بورسیه‌ها، هم برای دانش آموزان کانادایی و هم برای دانش آموزان بین المللی است.

بورسیه «YFU-USA Key Club/Key Leader Scholarship»

این بورسیه برای اعضای فعال یا فارغ التحصیلان باشگاه اصلی «اف وای یو-یو اس ای» (YFU-USA) در دسترس است. مبلغ این بورسیه ۲ هزار دلار است و برای سفر در حدود ۴۰ کشور جهان قابل استفاده است. البته ممکن است که برای برخی از این کشورها، الزامات زبان وجود داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر از این نوع بورسیه و سایر بورسیه‌های «وای اف یو» (YFU) به این وب سایت مراجعه نمایید.

بورسیه «Define Yourself Scholarship»

این بورسیه تحصیلی فقط به دانش آموزان سال بالایی محدود می‌شود که قصد حضور در دانشگاه را برای سال تحصیلی بعد دارند. این بورسیه، هر ماه به دانش آموزان اعطاء می‌شود و به مبلغ ۵۰۰ دلار است. در ضمن، شایستگی دانش آموز تأثیری در دریافت آن ندارد. متقاضیان می‌بایست یک پروفایل شخصی در وب سایت «GoEnnounce» بسازند و اطلاعات کامل را خود را وارد کنند. دریافت این بورسیه فقط محدود به یک نفر نیست و شما با به روز رسانی پروفایل خود می توانید همچنان احتمال اخذ این بورسیه را داشته باشید.

بورسیه «Brandon Goodman Scholarship»

این بورسیه برای دانش آموزان دارای نمره ۲ به بالا قابل استفاده است و آنها می بایست یک انشاء  ۲۵۰ کلمه‌ای در مورد اهداف علمی و کمک به جامعه خود بنویسند. در عین حال، این بورسیه شامل حال دانش آموزان و دانشجویان در حال تحصیل در خارج نیز می‌شود. ارزش این بورسیه ۳۰۰ دلار است و محدودیتی ندارد.

بورسیه‌ «US State Department Scholarships»

این بورسیه توسط دولت آمریکا در نظر گرفته شده و مختص دانش آموزان دبیرستانی در حال تحصیل در خارج است. باید توجه داشت که این بورسیه در مورد دانش آموزان دبیرستانی در حال تحصیل در کانادا نه تنها به منطقه تحصیل آنها وابستگی دارد بلکه به تمرکز رشته‌ی تحصیلی آنها نیز وابسته است.

این بورسیه تحصیلی فقط شامل رشته‌های اعلامی از سوی دولت آمریکاست و بر اساس فرآیند گزینش رقابتی و مبلغ آن نیز متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه به این وب سایت مراجعه کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در ارزان ترین کالج های کانادا
بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا - بورسیه‌ «US State Department Scholarships»

بورسیه «Vaya an Americana Latina Scholarship»

این بورسیه بر اساس شایستگی تحصیلی اعطاء می‌شود و نیمی از شهریه یک سال یا برنامه نیمسال را در بر می‌گیرد. با این وجود، این بورسیه تنها شامل شرکت کنندگان «خدمات میدانی آمریکا» (AFS) و شرکت کنندگان اهل کاستاریکا و آرژانتین می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت «AFSUSA» مراجعه کنید.

بورسیه «CIEE Program Scholarships»

این بورسیه فقط برای دانش آموزان در حال تحصیل تحت پوشش «شورای مبادله آموزشی بین المللی» (CIEE) قابل استفاده است. این بورسیه یک بورسیه‌ی جزئی است و در دسترس دانش آموزان دبیرستانی شورای مبادله آموزشی بین المللی در کشورهای استرالیا، برزیل، شیلی، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، ایرلند، ایتالیا و اسپانیا قرار خواهد گرفت.

فرآیند این بورسیه به شدت رقابتی و بر اساس شایستگی دانش آموزان است و در عین حال، مبلغ آن ثابت نیست. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت «CIEE» مراجعه کنید.

بورسیه «Yoshi-Hattori Memorial Scholarship»

این بورسیه به عنوان یک بورسیه کامل برای تحصیل دانشجویان خارج از کشور در ژاپن در نظر گرفته شده است. این بورسیه بر اساس شایستگی تحصیلی اعطاء می‌شود و در برنامه تحصیل در خارج «خدمات میدانی آمریکا» (AFS) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بورسیه «Viaggio Italiano Scholarship»

بورسیه ویاجیو مختص دانش آموزانی است که دانش قبلی در مورد زبان ایتالیایی را ندارند. این بورسیه نه بر اساس نیاز مالی است و نه بر اساس شایستگی تحصیلی. اما می‌تواند شامل «بورسیه مبتنی بر نیاز رهبران جهانی خدمات میدانی آمریکا» (the Global Leaders’ Need-Based Scholarship of AFS) باشد که مختص دانش آموزانی است که خانواده‌ی آنها، درآمدی کمتر از ۶۵ هزار دلار دارند.

در عین حال، بورسیه تحصیلی دوره دبیرستان زبان ایتالیایی در کشور کانادا به ارزش ۲ هزار دلار است. برای اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.

بورسیه «Halsey Fund Scholarship»

این بورسیه مختص دانش آموزانی است که دارای نمرات و سوابق برجسته تحصیلی هستند که از نظر مالی تحت حمایت «اس وای ای» (SYA) نباشند. این نوع بورسیه هم شایستگی تحصیلی و هم نیاز مالی را در نظر می‌گیرد و شامل پرداخت شهریه کامل و بلیط هواپیما در کشورهای چین، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه می‌شود. با این وجود، این بورسیه دوره دبیرستان فقط مختص شرکت کنندگان «اس وای ای» (SYA) است.

 

بورسیه‌ «Abbey Road Programs Summer Fellowships & Scholarships»

این بورسیه برای شرکت در برنامه‌های تابستانی به دو دانش آموز دبیرستانی تعلق می‌گیرد و هر دوی این دانش آموزان می‌بایست تجارب خود را از گردش علمی خود در وبلاگ «Abbey Road» به اشتراک بگذارند.

این بورسیه تحصیلی دوره دبیرستان در کشور کانادا به دانش آموزانی تعلق می‌گیرد که عملکرد فوق برنامه و علمی خوبی در رشته مورد درخواست خود داشته باشند. این بورسیه به مبلغ ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ دلار است.

بورسیه «The Experiment in International Learning Scholarships»

مبلغ این بورسیه به ارزش ۲۵۰ دلار الی ۳ هزار دلار است. «Experiment» با تجربه‌ترین ارائه دهنده برنامه‌های تابستانی خارج از کشور برای دانش آموزان دبیرستانی است و علاوه بر تخفیف برای برنامه‌ها، بورسیه تحصیلی نیز پیشنهاد می‌دهند.

این بورسیه تحصیلی بین المللی برای دانش آموزانی در دسترس است که فارغ التحصیلان «EIL» هستند و یا اینکه اعضای خانواده‌ی آنها فارغ التحصیل می باشند و در عین حال، علاقه مشخصی در کانون موضوعی برنامه‌ها دارند. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت «Experiment» مراجعه نمایید.

بورسیه «National Language Security Initiative»

«ابتکار عمل امنیت ملی زبان – جوانان» (The National Language Security Initiative – Youth) که به اختصار «ان ای اس آی-وای» (NLSI-Y) نامیده می‌شود، بورسیه تحصیلی کامل را برای دانش آموزانی پیشنهاد می‌کند که از طریق یکی از برنامه‌های خود، در حال تحصیل زبان عربی، چینی (ماندارین)، هندی، کره‌ای، فارسی (تاجیک)، روسی و ترکی هستند.

همچنان که این برنامه مخصوص آن دسته از جوانان آمریکایی است که زبان خارجی انتخابی را یاد می‌گیرند، متقاضیانی را زیر نظر می‌گیرد که تنوع زیستی در کشور ایالات متحده را نمایندگی می‌کنند. متقاضیان پذیرفته شده از دانش آموزان دارای اصالت نژادی متفاوت گرفته تا دانش آموزان دارای معلولیت، تحت حمایت «ان ای اس آی-وای» (NLSI-Y) برای تحصیل در خارج از جمله در کشور کانادا قرار می‌گیرند.

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا - بورسیه «National Language Security Initiative»
پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: مهمترین بورسیه های تحصیلی رشته پزشکی در کانادا

 

بورسیه «Kennedy-Lugar Youth Exchange and Study Abroad Program»

«برنامه تبادل جوانان و تحصیل در خارج کندی-لوگار» (Kennedy-Lugar Youth Exchange and Study Abroad Program) که به اختصار «وای ای اس» (YES) گفته می‌شود، از سوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا تأمین مالی می‌گردد. برنامه «وای ای اس» (YES) هزینه‌های کامل یک نیسمال یا یک سال تحصیلی را برای دانش آموزان واجد شرایط مهیا می‌کند. البته این بورسیه فقط شامل دانش آموزان بین المللی است. برخی از کشورهای مشمول این بورسیه عبارتند از بوسنی و هرزگوین، مصر، غنا، هند، اندونزی، مالزی، مالی، مراکش، عمان، تایلند و سایر کشورها. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت «YES» مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

با توجه به نگرانی‌هایی که در زمینه هزینه های تحصیل و زندگی برای دانش آموزانی که قصد تحصیل در دبیرستان های کانادا را دارند، در این مقاله به معرفی بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا پرداختیم. پس از خواندن این مقاله چنانچه برای شما سوالی ایجاد شد و برای بررسی شرایط خود می‌توانید با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

collegelearners worldscholarshipforum

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. سلام وقتتون بخیر ببخشید من معدلم ۱۹ و ۸۳ هست همیشه آرزومه بوده تو کانادا درس بخونم و شرایط مالیش رو ندارم آیا میشه به طور کاملا رایگان در دبیرستان های شبانه روزی کانادا درس خونده و کار کرد؟



    0



    • درسا عزیز سلام،
      متاسفانه برای مقطع دبیرستان و برای تحصیل در مدارس کانادا برای دانش آموزان بین المللی بورس کامل نداریم و تحصیل رایگان نیست و فقط تخفیف کمی به دانش آموزان ممتاز می‌دهند.



      0



  2. وقت بخیر ببخشید اگر در مسابقات علمی کشور رتبه برتر بشیم و برای ادامه تحصیل در دبیرستان های کانادا یا جای ویگر در رشته پزشکی یا فیزیک به طور نیمه رایگان ممکن هست و چقدر لازم هست که خودمون پرداخت کنیم



    0



    • سلام مهدیه عزیز
      معمولا بورس مدارس تا حدود ۵۰ درصد از هزینه های تحصیلی است و شامل هزینه های اقامتی نمی شود.
      هزینه ها و بورسیه به مدرسه مورد نظر شما و همچنین وضعیت تحصیلی شما بستگی دارد.
      برای بررسی دقیقتر میتوانید با کارشناسان بلواسکای تماس بگیرید.



      0



  3. سلام ایا بورسیه کامل و رایگان برای دانش اموزان دبیرستانی که میخوان به مدارس شبانه روزی برن وجود داره ؟ مدرسه ای که شبانه روزی باشه و رایگان چی؟ کلا در حوزه اروپا



    0



    • سلام
      مبلغ بورسیه حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه های تحصیلی را شامل می شود ، اما شامل هزینه های اقامتی نیست. با توجه به اینکه هزینه ها و نحوه دریافت بورسیه مدارس متفاوت است، میتوانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان بلواسکای تماس بگیرید.



      0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *