۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

بالاترین کیفیت تحصیل را در سوئیس تجربه کنید

تحصیل در سوئیس

اگر تصمیم دارید فرزند خود را برای ادامه تحصیل به مدارس یک کشور اروپایی بفرستید، کشور سوئیس یکی از بهترین مقاصد آموزشی دنیاست. سوئیس از لحاظ رتبه‌بندی نظام آموزشی، در رده سوم جهانی قرار دارد. همچنین مدارس بین المللی این کشور برای تحصیل مهاجران، برترین استانداردها را داراست. هزینه تحصیل در مدارس سوئیس به عوامل مختلفی بستگی دارد. با شرایط و هزینه تحصیل دبیرستان در سوئیس آشنا شوید.

 

زندگی در سوئیس

سوئیس دارای یکی از بهترین مناظر طبیعی در جهان است. این کشور به دلیل وجود کوه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و شهرهای سنتی یک کشور شناخته شده در تمام دنیاست. به همین دلیل مکانی زیبا برای زندگی و تحصیل به شمار می‌رود. مثلا تحصیل در مکانی مانند مدرسه بین‌المللی HIF سوئیس واقع در ۱۷۰۰ متری سطح دریا در قلب کوه‌های آلپ سوئیس آرزوی هر محصلی است. وجود ۷ هزار دریاچه و قلل مرتفع آلپ مانند ماترهورن افسانه‌ای، طبیعت بی‌مانند سوئیس را رقم زده است که برای مهاجرت مقصدی رویایی محسوب می‌شود. بی‌طرف بودن این کشور از لحاظ سیاسی و سطح رفاهی بالا، باعث امنیت و آرامش همیشگی شهروندان است. به همین دلیل سوئیس از لحاظ امید به زندگی در رده دوم جهانی قرار دارد.

 

سوئیس یکی از پایدارترین اقتصادهای جهان را دارد چون واحد پول این کشور فرانک است. این ثبات مالی، نظر سرمایه‌گذاران از سراسر جهان را به سمت خود جلب کرده و باعث شده بانکداری و امور مالی به بخش‌های اصلی حمایت از اقتصاد سوئیس تبدیل شود. هیچ‌گونه نوسان و غافلگیری در قیمت‌ها و نرخ ارز در این کشور وجود ندارد. بدین ترتیب خانواده‌ها می‌توانند بودجه آموزش فرزندان خود را از قبل پیش‌بینی کرده و برای ادامه تحصیل آنها در بهترین مدارس جهان برنامه‌ریزی کنند. شبکه حمل و نقل عمومی سوئیس گسترده، ایمن و کارآمد است. سوئیس دارای یکی از قابل اعتمادترین خدمات حمل و نقل عمومی در سراسر جهان است. این خدمات حتی دسترسی به دورافتاده‌ترین نقاط کشور را نیز نسبتاً آسان می‌کنند. به همین دلیل با تحصیل در مدارس این کشور به راحتی و بدون مشکل می‌توان در سراسر آن گشت و گذار کرد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: سوئیس کشور کوه‌های بلند و دریاچه‌های چشم‌نواز
دانش آموزان بین المللی در مدارس سوئیس

آشنایی با نظام آموزشی مدارس سوئیس

  • کشور سوئیس از ۲۶ کانتون یا ایالت تشکیل شده است و هر کانتون دارای سیستم آموزشی مختص به خود است. سیستم آموزشی یکپارچه واحد در سوئیس مفهوم ندارد و کانتون‌ها، انواع مختلفی از آموزش را ارائه می‌دهند. هر کانتون دارای نظام آموزشی با استانداردهای منحصر به فرد و کاملا مناسب با شرایط خانواده‌هایی است که از سرزمین مادری خود جدا شده‌اند.
  • تنوع سیستم آموزشی و گوناگون بودن مدارس این کشور، به شما امکان می‌دهد بر اساس خواست، سلیقه و بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. به طور کلی مدارس سوئیس دو نوع دولتی و خصوصی دارند. باید توجه داشته باشید که مدارس بین‌المللی در شاخه مدارس خصوصی قرار می‌گیرند.
  • آموزش اجباری ۹ تا ۱۱ سال طول می‌کشد و بازه سنی تحصیل اجباری از ۴ سال تا ۱۵ سال است.

مدارس شبانه‌روزی سوئیس

مدارس شبانه روزی در سوئیس از بهترین مدارس شبانه‌روزی در تمام دنیا هستند. دلایل زیادی برای اثبات این گفته وجود دارد. دانش‌آموزان در این مدارس علاوه بر اینکه از یک آموزش باکیفیت بهره‌مند می‌شوند، می‌توانند در کنار افراد با فرهنگ‌های مختلف زندگی کنند و حتی زبان آنها را به راحتی بیاموزند. از طرفی می‌توانند با قرار گرفتن در دل طبیعت فرصت‌های زیادی برای ماجراجویی به دست آورند. تحصیل در مدارس شبانه روزی در سوئیس یک فرصت برای تغییر در سبک زندگی است. بودن در مدرسه‌ای که دانش‌آموزان آن دارای ملیت‌های مختلف هستند طرز فکر و مسیر زندگی فرد را به راحتی تغییر می‌دهد و به او کمک می‌کند در جهت رشد و تعالی هر چه بیشتر قدم بردارد. یک مدرسه شبانه‌روزی خانه دانش‌آموزان خود خواهد بود. بنابراین، انتخاب مدرسه باید با دقت صورت گیرد و برای این انتخاب باید دلایل محکمی وجود داشته باشد.

 

یافتن مدرسه شبانه‌روزی مناسب می‌تواند سخت و بسیار چالش‌برانگیز باشد. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است یک مدرسه شبانه روزی در سوئیس انتخاب شود. امنیت بسیار بالا و فرصت‌های استثنایی آموزشی موجود در مدارس شبانه روزی سوئیس محیطی باورنکردنی را برای تحصیل و زندگی دانش‌آموزان از سراسر دنیا فراهم می‌کند.

 

مدارس شبانه روزی در سوئیس برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که از برنامه درسی کمبریج IGCSE، لیسانس بین المللی‌، ماتورای سوئیس، Abitur آلمانی، لیسانس فرانسه، سطح A انگلیس و دبیرستان آمریکایی SAT پیروی می‌کنند. این برنامه‌های جامع و رقابتی به دانش‌آموزان امکان دسترسی به بهترین دانشگاه‌های سوئیس مانند ETH زوریخ یا دانشگاه سنت گالن را در آینده می‌دهند. در یک دبیرستان شبانه روزی در سوئیس می‌توان با زبان‌های سوئیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، رومانشی و انگلیسی آشنا شد. سوئیس در قلب اروپا قرار دارد و از آن می‌توان به راحتی وارد آلمان، اتریش، لیختن اشتاین، فرانسه و ایتالیا شد و به تاریخ و فرهنگ فوق‌العاده متنوع این کشورها دسترسی داشت.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: دوره تابستانی در سوئیس و معرفی دو کالج محبوب
تحصیل در مدارس شبانه‌روزی سوئیس

۱۲ دلیل  انتخاب مدارس سوئیس برای تحصیل

  1. امکان کسب تجربه در حین یادگیری در مدارس سوئیس فراهم است.
  2.  آموزش‌هایی که در مدارس شبانه‌روزی در سوئیس داده می‌شود بسیار باکیفیت است.
  3. کشور سوئیس مکانی کاملا امن برای تحصیل و زندگی است.
  4.  در مدارس سوئیس امکان انجام فعالیت‌های متنوع وجود دارد.
  5.  در مدارس سوئیس امکان تحصیل در یک محیط با فرهنگ‌های مختلف وجود دارد.
  6.  با تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس امکان دسترسی به بهترین دانشگاه های سوئیس و جهان فراهم می‌شود.
  7.  مدارس شبانه روزی سوئیس امکان کسب تجربه‌ی بودن در یک محیط چند زبانه را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.
  8. کشور سوئیس دارای ثبات مالی است.
  9. سوئیس دارای یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در سطح جهان است.
  10. کشور سوئیس مناظر بسیار زیبا و دیدنی فراوانی دارد.
  11. تحصیل در سوئیس امکان انجام ورزش و تفریح مداوم در فضای باز را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.
  12.  سوئیس یک مکان رویایی برای هر دانش‌آموزی است.

هزینه تحصیل در مدارس سوئیس

همان‌طور که گفته شد مدارس متنوعی در سوئیس برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان وجود دارد. بسته به اینکه چه نوع مدرسه‌ای انتخاب می‌کنید، مخارج شما فرق می‌کند. در ادامه به صورت دقیق با این مدارس و هزینه‌های لازم آشنا خواهید شد.

هزینه تحصیل در مدارس دولتی سوئیس(Public schools)

تحصیل در همه مدارس دولتی سوئیس رایگان است. با این حال بیمه درمانی یا کار‌آموزی مشمول هزینه است. انتخاب مدرسه، به نتیجه امتحانات ورودی مدارس بستگی دارد. به طور مثال دانش‌آموزان برای ورود به مدارس متوسطه دوم، سه سطح امتحان ورودی را باید از سر بگذرانند. موعد برگزاری این آزمون تا ۱۰ فوریه هر سال است. از ویژگی‌ مدارس دولتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  ادغام راحت با جامعه محلی
  • امکانات عالی
  • نزدیکی به محل اقامت و دسترسی به حمل و نقل عمومی
  • تضمین پذیرش برای دانش‌آموزان سن اجباری تحصیل
  •  کمک و پشتیبانی زبان (حداکثر یکساله) برای دانش‌آموزان خارجی در حال گذار

 

کلاس های تخصصی دانش آموزان سوئیس

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی سوئیس(Private schools)

مدارس خصوصی زیادی در سوئیس وجود دارد که بسته به کانتون شما با نام‌های مختلفی چون Private Schule شناخته می‌شود. ویژگی مهم مدارس خصوصی، انطباق برنامه مدرسه با شرایط مهاجران و متناسب با مدت زمان اقامت در سوئیس است. اگر قصد بازگشت به کشور خود را دارید، مدارس بین‌المللی بهترین گزینه هستند. از نکات مثبت این مدارس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  انتخاب زبان آموزشی انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و… یا دو زبانه
  • نهار در مدرسه
  •  امکان مراقبت بعد از مدرسه در مدارس منتخب (با پرداخت هزینه اضافی)
  •  محیط فرهنگی بین‌المللی با برنامه‌های کارشناسی اروپایی و جهانی
  •  وجود برنامه کامل روزانه برای دانش‌آموزان

هزینه تحصیل در این نوع مدارس قیمت بالایی دارد و بسته به مدرسه انتخابی شما، متفاوت است. جالب است بدانید رده ۱ تا ۶ گرانترین مدارس جهان، به سوئیس متعلق است. طیف قیمت از ۸۸ هزار دلار تا ۱۵۰ هزار دلار آمریکا است. با این حال شما می‌توانید از ۹ هزار تا ۳۰ هزار فرانک هم از این مدارس پذیرش بگیرید.

هزینه تحصیل در مدارس بین ‌المللی سوئیس

بسیاری از مهاجران، مدارس بین‌المللی را برای ادامه تحصیل فرزندان خود انتخاب می‌کنند. چون این مدارس شیوه مشابهی از آموزش در خانه را ارایه می‌دهند. شما چه سیستم آمریکایی، انگلیسی یا ژاپنی را ترجیح دهید، مدارس سوئیس طیف کاملی از برنامه‌ها و زبان‌ها را در مدارس بین‌المللی پوشش می‌دهند. البته مدارس فرانسوی و آلمانی راه حل ساده‌تری برای انتخاب هستند. نکته مثبت این مدارس، تطبیق سریع دانش‌آموزان دوزبانه با جامعه محلی است. هزینه شهریه مدارس بین‌المللی از ۱۵ هزار فرانک تا ۳۰ هزار فرانک سوئیس متغیر است. کیفیت و امکانات مدرسه در هزینه سالانه نقش اصلی را دارد. به عنوان مثال هزینه مدرسه بین‌المللی زوریخ ۳۶۲۰۰ فرانک است.

 

هزینه تحصیل در مدارس شبانه ‌روزی سوئیس (Boarding schools)

در حالی که هزینه سالانه مدارس بین ۹ هزار تا ۳۰ هزار فرانک است، هزینه مدارس شبانه‌‌روزی سوئیس ۷۰ هزار تا ۹۰ هزار فرانک را شامل می‌شود. این هزینه مواری چون ثبت‌نام، وعده‌های غذایی، اردوها، کتاب‌ و اقلام دیگر را در برمی‌گیرد. این مبالغ متناسب با مدرسه و امکانات موجود، تفاوت دارد.

هزینه تحصیل در مدارس تابستانی سوئیس (Summer schools)

مدارس خصوصی در سوئیس برنامه آموزشی ویژه برای دانش‌آموزان خارجی حین مسافرت دارند. سوئیس در بین کشورهای اروپایی، مناسب‌ترین نظام آموزشی را داراست که به شما فرصت یادگیری چندین زبان خارجی مانند فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی را می‌دهد.
دوره زمانی این برنامه‌های آموزشی از ۴ تا ۸ هفته متغیر است. هر هفته ۱۵ تا ۲۰ ساعت برنامه زبان گنجانده شده است. دانش‌آموزان علاوه بر آموزش زبان، در برنامه‌های متنوع ورزشی و تفریحی نیز شرکت خواهند داشت. از بهترین مدارس تابستانی سوئیس می‌توان به کمپ تابستانی بین‌المللی لاگارن، مدرسه سن گئورگ و کمپ ویلج اشاره کرد. متناسب با انتخاب دوره و کمپ تابستانی، هزینه متفاوت است. به طور متوسط هزینه دوره زبان برای ۲ هفته از ۴ هزار فرانک تا ۶ هزار فرانک به جز هزینه‌های اضافی را شامل می‌شود. هزینه ثبت نام نیز بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ فرانک است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های دو دبیرستان برتر سوئیس
سالن مطالعه در مدارس سوئیس

عوامل موثر در انتخاب مدرسه دولتی یا خصوصی سوئیس

  • سن فرزند شما
  • تیپ شخصیتی فرزند شما
  •  تجربه مدارس قبلی
  •  زبان مادری یا مسلط
  •  مدت زمان اقامت شما در سوئیس
  •  مقصد بعدی شما در صورت برگزاری آزمون‌های ورودی
  • به کجا برای آینده فرزندتان باور دارید.
  •  تمکن مالی شما برای مدارس خصوصی

فرایند ثبت نام در مدارس سوئیس

  • مراحل کار را از ۶ تا ۱۲ ماه قبل از پذیرش شروع کنید.
  •  درخواست پذیرش را در اسرع وقت ارسال کنید. در صورت توصیه، فرمهای چندگانه را برای مدارس مختلف تکمیل کنید.
  •  زمان تصمیم‌گیری برای ورود به مدارس ماه مارس و آوریل است اما سال جدید تحصیلی از اواسط آگوست آغاز می‌شود.
  •  هزینه ثبت نام را بعد از انجام پذیرش پرداخت کنید.

هزینه زندگی در سوئیس برای دانش‌آموزان

به طور کلی سوئیس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، کشور گران اما دارای کیفیت بالای زندگی است. مخارج زندگی برای یک نفر بدون در نظر گرفتن اجاره مکان حدود ۱۵۷۲ فرانک سوئیس است.

جدول هزینه متوسط مخارج روزانه در سوئیس۲۰۲۲

 

رستورانوعده غذایی - رستوران ارزان25 فرانک

وعده غذایی دونفر -رستوران متوسط100 فرانک
یک وعده مک دونالد15 فرانک
کافهیک فنجان کاپوچینو4.62 فرانک
نوشابه (0.33 لیتر)4.12 فرانک
حمل و نقلبلیط تک سفره محلی 3.5 فرانک
تعرفه اولیه تاکسی 6.5 فرانک
یک لیتر بنزین1.63 فرانک
تفریحاتباشگاه فیتنس (ماهانه)81.87 فرانک

بلیط سینما19 فرانک

پوشاکیک دست شلوار جین

103.46 فرانک

یک دست لباس تابستانی47.75 فرانک

یک جفت کفش نایک

114.29 فرانک

یک جفت کفش چرم مردانه

154.68 فرانک

موبایل و اینترنتاینترنت 60 Mbps

58.60 فرانک

تعرفه 1 دقیقه تلفن همراه

0.23 فرانک

در این مقاله به معرفی مدارس سوئیس و هزینه‌های تحصیل و زندگی در سوئیس پرداخته‌ایم. با توجه به رفاه کشور سوئیس، افرادی که تحصیلات خود را در کشور سوئیس انجام می‌دهند به احتمال زیاد تجربیات بسیار ارزشمندی به دست خواهند آورد و آینده‌ی روشنی خواهند داشت. چنانچه قصد تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس را دارید، کافیست با مشاوران ما در بلو اسکای در ارتباط باشید تا تمام گزینه های موجود با توجه به شرایط شما توسط مشاوران تحصیلی بررسی شود و بهترین پیشنهادات به شما ارائه شود.

scmp expatica Switzerland

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا : 3

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *