۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

ارزیابی دارایی جهت مهاجرت به کانادا

تاریخچه مهاجرت انسان‌ها از سرزمینی به سرزمین دیگر به قرن حاضر برنمی‌گردد؛ بلکه ریشه در سکونت اولیه آدم‌ها دارد. از دیرباز مردم به دلایل مختلف مثل یافتن مزارع دیارشان را ترک می‌کردند. ولی حالا شکل و شمایل این جا به جایی هم تغییر کرده است. امروزه اگر بخواهید راهی کشور دیگری شوید باید حداقل تمکن مالی داشته باشید و آن را به سفارت اثبات کنید. ما در این مقاله هرآنچه که باید در این زمینه بدانید را به شما خواهیم گفت؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

ارزیابی دارایی جهت مهاجرت

تمکن مالی چیست؟

تمکن مالی در واقع ارزیابی دارایی شما جهت اقدام برای اخذ ویزا است. به آن معنا که شما باید بودجه اندوخته‌ای در حساب بانکی معتبر داشته باشید و آن را به اثبات برسانید. در این راه سفارت کشور مورد نظر از شما می‌خواهد که نامه‌ای مبنی بر تمکن مالی از بانکی که در آن حساب دارید، دریافت کرده و آن را تحویل سفارت بدهید. مبلغی که لازم است در حساب بانکیتان داشته باشید، توسط سفارت تعیین می‌شود که بسته به شرایط متقاضی می‌تواند متغیر باشد. در نظر داشته باشید که اگر قصد مهاجرت دارید، باید دارایی‌های خود به اثبات برسانید و فرم ارزیابی مالی پر کنید. در ادامه شرایط ارزیابی دارایی برای مهاجرت به کانادا را برای مثال توضیح خواهیم داد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی و مهاجرتی

 

تمکن مالی دانشجویی چیست؟

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشوری دیگر را دارند باید اثبات کنند که از پشتوانه مالی برخوردارند. در واقع یکی از اصلی‌ترین شرایط اخذ ویزا دانشجویی داشتن تمکن مالی است که باید به تایید سفارت آن کشور و سپس دستگاه‌های مربوطه برسد. میزان تمکن مالی نیز بسته به شرایط تعیین می‌شود که می‌تواند به عنوان مبلغی مشخص در یک حساب بانکی، اوراق سپرده و یا سند منزل باشد. هدف از دریافت تمکن مالی حمایت از دانشجو در برابر هزینه زندگی و تحصیل در کشور مورد نظر است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکی از مواردی که برای تحصیل در کانادا برای دانشجویان بسیار مهم است، میزان تمکن مالی برای آنهاست. معمولا میزان تمکن مالی یا همان Bank Statement به اندازه یک سال شهریه تحصیلی شما به اضافه هزینه یک سال زندگی شما در شهری که قرار است در آن سکونت داشته‌باشید باید باشد که این رقم با توجه به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته‌اید و شهر مقصد شما متفاوت است. اما به طور متوسط حداقل هزینه زندگی در کانادا را ماهیانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار تخمین زده‌اند و چنانچه شما همراه داشته‌باشید باید این هزینه را ۱.۵ تا ۱.۷ برابر کنید.

فرم ارزیابی مالی چیست؟

ارزیابی های مالی در مهاجرت در واقع سندی مبنی بر توانایی پرداخت هزینه‌هایتان است. اصولا در پروسه دریافت انواع ویزا و اقامت کانادا باید ثابت کنید که می‌توانید از خود و خانواده‌تان حمایت مالی کنید. در این راه باید حداقل دستمزد خود را معیار قرار دهید و اطلاعات دقیقی از همراهانتان که تحت پوشش شما هستند ارائه دهید. همچنین اموالی که به نام شما هستند نیز باید سند آن‌ها را در پرونده خود قرار داده و تحویال مراجع قانونی بدهید.

شرایط تمکن مالی

کسانی که می‌خواهند در کانادا ساکن شوند باید ثابت کنند که می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را در آنجا پرداخت کنند. برای تعیین کافی بودن درآمد حامی مالی باید موارد زیر را از مبالغ مشخص شده کسر شود:

  • کمک هزینه آموزش
  • کمک‎های اجتماعی پردخت شده توسط استان
  • درآمد تضمینی پرداخت شده

در مورد بیمه کار و بیماری که تحت قانون بیمه اشتغال می‌شود نیز درآمد حساب می‌شود، ولی سایر پرداخت‎ها مثل کمک هزینه تحصیلات فدرال درآمد محسوب نمی‌شوند. لازم به توضیح است که اگر فرد توانایی ساپورت تمام هزینه‌ها و یا به طور واضح‌تر توانایی ارزیابی درآمد خود برای مهاجرت به کانادا را ندارد، همسر وی می‌تواند به عنوان ضامن مدارک او را امضا کند، که البته شرایطی برای این امر در نظر گرفته شده است. یکی از شروط مذکور درآمد طرفین است که باید به گونه‌ای باشد که هزینه‌های اقامت آن‌ها در کشور مورد نظر را ساپورت کند.

ارزیابی دارایی های مهاجر

ارزیابی دارایی‌ها جهت اقامت در کبک

در ایالت کبک شرایط کمی متفاوت است. به این شکل که فرد متقاضی باید مبلغ درامد ثابت خود را در ۱۲ ماه گذشته به اثبات برساند و همچنین بتواند کل هزینه‌های زندگی خانواده را در این استان تامین کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: راهنمای جامع تحصیل در کانادا، آپدیت ۲۰۲۰

 

ارزیابی دارایی بر حسب تعداد اعضا خانواده

درامد تعیین شده برای ساپورت مالی بسته به سن و تعداد افراد متفاوت است. به نحوی که برای یک نفر مبلغ ۲۴ هزار دلار، برای ۲ نفر ۳۲ هزار دلار، برای ۳ نفر ۴۰ هزار دلار، برای ۴ نفر ۴۶ هزار دلار و برای ۵ نفر ۵۱ هزار دلار تعیین شده است. همچنین در صورت اضافه شدن هر فرد مبلغ ۵ هزار دلار به عنوان ضمانت دارایی در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که در صورت پایین بودن سن اعضا خانواده شرایط و هزینه‌ها متفاوت خواهد بود. لازم به یادآوری است که گاهی این مبالغ تغییر پیدا می‌کند و لازم است تا از منابع آگاه و بروز اطلاعات جدید را دریافت نمایید.

چند نکته مهم درباره ارزیابی دارایی جهت مهاجرت

  • برای مهاجرت به کانادا این موضوع را مد نظر داشته باشید که بعضی مواقع شرایط و قوانین عوض می‌شود و لازم است از قبل از هر اقدامی با مشاوران آگاه مشورت کنید.
  • در صورت ناقص بودن و یا اشتباه بودن اطلاعات مدارک پروسه شهروندی شما با مشکل مواجه خواهد بود، لذا توصیه می‌کنیم که تمام مراحل را به طور قانونی و دقیق طی کنید.
  • همواره کپی ترجمه فیش حقوقی و مدارک مالی خود را به همراه داشته باشید.
  • قبل از هر گونه اقدامی شرایط و هزینه‌های زندگی در استان مورد نظر را بررسی کنید و ضوابط آن را بسنجید
  • شرایط مالی شما و همسرتان (در صورت لزوم) در ۱۲ ماه گذشته نقش مهمی در دریافت ویز دارد، پس از آن غافل نشوید.
  • اگر در گذشته صاحب کسب و کار و یا کارآفرین بوده‌اید، مدارکتان را در پرونده بگنجانید، همچنین شرایط مالی ۱ سال گذشته شرکت شما حائز اهمیت است
ارزیابی دارایی برای مهاجرت

 

 

سخن پایانی

ارزیابی دارایی جهت مهاجرت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مراحل شهروند شدن است که در صورت بروز مشکل می‌تواند کل پروسه مهاجرت شما را کنسل کند. لذا همواره به مهاجران پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر اقدامی ایالت مورد نظر و قوانین مربوط به آن را مطالعه کنند و از شرایط آن مطلع شوند. در نظر داشته باشید که داشتن اطلاعات دقیق درباره سوابق کاری، سوابق مالی، تعداد اعضا خانواده، سن و میزان دارایی‌های متقاضی برای دولت مرکزی اهمیت زیادی دارد و ویزا شما بر اساس آن صادر می‌شود. اگر قصد مهاجرت دارید، حتما با افراد آگاه در این زمینه مشورت کنید. فراموش نکنید که بلواسکای Bluesky در کنار شماست و راه پر فراز و نشیب مهاجرت را برایتان همواره کرده و شما را به آرزو دیرینه‌تان می‌رساند.

canadavisa

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *