۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل در دوره فاندیشن انگلستان

Foundation course in England

تحصیل در دوره فاندیشن انگلستان از جمله دوره‌های بسیار پر متقاضی در سال‌های اخیر بوده است، در واقع شرکت در دوره‌های فاندیشن  آموزشی انگلستان شرایط مناسبی را برای دانش آموزان بین‌المللی متقاضی برای تحصیل در انگلستان را فراهم می‌کند. فارغ‌التحصیلان دوره فاندیشن برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان نیازی به گذراندن آزمون ورودی ندارند و بدون توجه به نمره‌ی کسب شده به طور مستقیم وارد دانشگاههای انگلستان می‌شوند.  در این مقاله به بیان نکاتی در مورد دوره فاندیشن در انگستان می‌پردازیم.

دوره فاندیشن چیست؟

دوره fundation یک دوره ۹ ماهه تا یک ساله است که در دانشگاههای انگلستان و کالج های انگلستان ارائه می‌شود. اگر علاقه به تحصیل در دبیرستان های انگلستان داشته باشید حتما نام دوره فاندیشن را شنیده اید، دوره فاندیشن یک دوره به صورت تمام وقت برای دانش‌آموزان خارجی است که دوره دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشته و قصد تحصیل در دانشگاه های انکلستان را دارند.

در صورتی که قصد داشته باشید به صورت مستقیم به یکی از دانشگاه های انگلستان وارد شده و ادامه تحصیل بدهید به دلیل تفاوت‌هایی که در سیستم آموزشی کشورها وجود دارد در بسیاری از رشته‌ها مجبور به گذراندن دوره فاندیشن در انگلستان خواهید بود. در مورد برخی رشته ها نیز به جای شرکت در دوره فاندیشن نیاز به شرکت در دوره‌ای به نام A-Levels  است، به طور مثال تحصیل در رشته هایی مثل پزشکی در انگلستان ، دندانپزشکی در انگلیس  و دامپزشکی فقط از طریق دوره  A-Levels مقدور است.

دوره فاندیشن در واقع دانشجو را برای شرکت در رشته هایی با اخذ مدرک کارشناسی آماده می‌سازد و مهارت‌های تحصیلی از جمله ارتقاء سطح زبان انگلیسی، آشنایی با زندگی و فرهنگ این کشور و آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه را به او می آموزد. دانشجویان خارجی که در این دوره‌ها ثبت نام و شرکت می کنند، شانس بیشتری برای ورود به رشته دانشگاهی مورد نظر خود را خواهند داشت، البته این مسئله به طی کردن دوره با موفقیت و کسب نمرات قابل قوبل نیز بستگی دارد. دوره فاندیشن یک دوره تحصیلی یک ساله است اما دوره های کوتاه‌تر و فشرده‌تر ۶ ماهه نیز وجود دارد که برای افرادی که قصد دارند سریع‌تر تحصیل خود را آغاز کنند مناسب است. دوره فاندیشن در واقع دوره پیش دانشگاهی انگلستان برای دانش‌آموزان خارجی است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
شرایط سنی تحصیل در انگلستان
foundation course

شرایط ورود به دوره فاندیشن در انگلستان چیست؟

دوره فاندیشن در انگلستان برای دانش‌آموزانی مناسب است که دوره دبیرستان خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و کمتر از ۱۳ سال تحصیلی را گذارنده باشند و در حال حاضر به دنبال دریافت اولین مدرک تحصیلی خود در کشور انگلستان هستند. این دوره‌ها معمولا در یکی از کالج ها یا دانشگاه‌های انگلستان برگزار می شود.

مهمترین شرایط ثبت نام در دوره فاندیشن انگلستان به این شرح است:

  • ارائه حداقل نمره آیلتس ۵ (نمره متقاضی در هر بخش نباید کمتر از ۴ باشد) برای متقاضیانی که مهارت رسمی زبان انگلیسی ندارند و بالای ۱۷ سال هستند.
  • برای افراد زیر ۱۷ سال حضور در یک دوره یا کالج زبان انگلیسی قبل از شروع سال تحصیلی الزامی است.
  • ارائه مدرک دیپلم با نمره عالی
  • انگیزه نامه
  • ویزا دانشجویی

تفاوت دوره فاندیشن و دوره A-level

همانطور که در تعریف دوره فاندیشن نیز اشاره کردیم برای ادامه تحصیل در بسیاری از رشته های تخصصی در دانشگاه، به ویژه رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیاز به گذراندن دوره A-level به جای دوره فاندیشن است، دوره A-level یک دوره دو ساله است و از نظر هزینه نیز بودجه بیشتری نسبت به دوره فاندیشن نیاز دارد.

برای شرکت در دوره A- level باید دارای مدرک آیلتس با نمره حداقل ۵.۵ باشید،  برای شرکت در این دوره نیازی به مدرک دیپلم ندارید به طور مثال دانش‌آموزی که در سال دوم دبیرستان درس می‌خواند نیز واجد شرایط ثبت نام در این دوره است و با طی کردن دوره دو ساله A- level با موفقیت در رشته مورد نظر خود در دانشگاه شرکت کند. همچنین دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی را دارند می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها و کسب نمره مناسب به بهترین دانشگاه‌های انگلستان راه پیدا کنند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
همه چیز درباره بورسیه تحصیلی انگلستان (آپدیت ۲۰۲۱)
Benefits

مزایای شرکت در دوره فاندیشن انگلستان

شرکت در این دوره ها فواید بسیاری برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین المللی به همراه دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طول دوره کوتاه و اقتصادی

شما می‌توانید بر اساس نیاز و شرایط در دوره‌های یکساله یا شش ماهه فاندیشن شرکت کنید، این دوره‌های مقدماتی برای صرفه جویی در وقت و هزینه دانش‌آموز بسیار مناسب هستند.

آماده سازی دانش‌آموز برای ورود به جامعه

وقتی شما به عنوان یک دانش‌آموز به انگلستان مهاجرت می‌کنید، شرایط ورود به اجتماع را ندارید،  مهارت‌های زبانی و دانستن نکات مربوط به فرهنگ و تاریخ این کشور از جمله مواردی است که در دوره‌های فاندیشن به دانش‌آموزان آموزش داده شده و آنها را برای ورود به اجتماع جدید آماده می سازد. در ضمن شرکت در این دوره معتبر شانس پذیرفته شدن در دانشگاه ها و رشته های برتر را برای دانش‌آموزان فراهم می‌سازد و موقعیت بهتری از نظر تحصیلی و اجتماعی خواهند داشت. درواقع دوره فاندیشن به دانش‌آموز کمک می‌کند تا با فرهنگ جدید کنار آمده و برای زندگی در انگلستان سازگار شود.

یافتن شغل بهتر

شرکت در دوره‌های فاندیشن با بهبود مهارت زبانی همراه است، در نتیجه شما می‌توانید سریع‌تر به بازار کار وارد شوید، همچنین در صورت شاغل بودن بهبود شرایط شغلی و ترفیع را برای شما به همراه خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
مشاغلی که در انگلستان بهترین بازار کار را دارند!

برای ورود به کدام رشته ها نیاز به گذراندن دوره فاندیشن دارید؟

  • معماری، هنر و طراحی
  • حسابداری، سرمایه گذاری و مدیریت بازرگانی
  • علوم مهندسی
  • علوم اجتماعی و انسانی
  • حقوق
  • سیاست و روابط بین الملل
  • بازاریابی و فروش
  • اقتصاد، ریاضیات و فیزیک
  • زیست شناسی
  • علوم دارویی و پزشکی
  • علوم زیست پزشکی و زیست محیطی
  • علوم طبیعی
  • روانشناسی
  • مهمانداری و گردشگری
  • رسانه و ارتباطات
Tuition at Oxford University of Medical Sciences

هزینه دوره فاندیشن انگلستان چقدر است؟

برای تمام متقاضیانی که قصد شرکت در دوره فاندیشن انگلستان را دارند، اخذ ویزای دانش‌آموزی نیاز است، این ویزای دانش‌آموزی بستگی به دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید هزینه‌های متفاوتی دارد، هزینه دوره فاندیشن نیز به مدت زمان گذراندن دوره به علاوه هزینه ای که برای اخذ ویزای دانش‌آموزی برای شرکت در دوره می‌پردازید خواهد داشت. گاهی اوقات برخی شرایط خاص می‌تواند هزینه‌های جانبی را به این مبلغ اضافه کند، ضمن این که هزینه اقامت، خوراک، حمل و نقل و زندگی در شهرهای مختلف انگلستان نیز از جمله هزینه های جاری شما برای شرکت در دوره فاندیشن خواهد بود.

شرایط سنی شرکت در دوره فاندیشن چیست؟

اگر علاقمند به شرکت در این دوره باشید سن شما باید حداقل ۱۷ سال باشد.

زمان آغاز دوره فاندیشن در انگلستان چه ماهی است؟

شروع ترم معمولا از ماه سپتامبر است و ترم دوم از ژانویه شروع می­­­شود.

سخن پایانی

دانش آموزانی دبیرستانی که  ۱۷ سال دارند می‌توانند وارد دوره فاندیشن شوند. دروس ارائه شده در این دوره با توجه به رشته‌ای که فرد برای ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب می‌کند، متفاوت است. در این دوره فرد علاوه بر زبان انگلیسی دروسی مانند زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک، علوم اجتماعی و … را نیز می‌گذراند.

اگر سن شما کمتر از ۱۷ سال است و مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اید ما در بلو اسکای می‌توانیم برای شما پذیرش تحصیلی در دوره فاندیشن را بدون نیاز به مدرک زبان بگیریم. اگر سن شما بیش از ۱۷ سال است نیاز به ارائه مدرکی دارید که  تسط شما به زبان انگلیسی را نشان دهد. کالج های انگلستان برای اعطای پذیرش به افراد بالای ۱۷ سال، نمره آیلتس حداقل ۵/۵ می‌خواهند. شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

study-uk.britishcouncil london.ac.uk

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *