۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

مدارس شبانه روزی انگلستان | معرفی ۱۰ مدرسه شبانه روزی برتر

در سال ۲۰۱۹ در رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی کیو اس (QS)، شهر لندن به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی جهان معرفی شده است. تحصیل در مدارس شبانه‌روزی لندن رؤیای هر دانش‌آموز خارجی است. پس از گذشت چند صد سال که از تأسیس اولین مؤسسه آموزشی در بریتانیای کبیر می‌گذرد، این کشور موفق شده است خود را به‌عنوان کشوری با یکی از قدرتمندترین سیستم‌های آموزشی در جهان معرفی کند. درعین‌حال، همواره درهای هر دانشگاهی در جهان به روی فارغ‌التحصیلان مدارس شبانه‌روزی لندن باز است.

مدارس شبانه‌روزی در لندن از یک سیستم جامع آموزشی پیروی می‌کنند که بر پرورش استعدادها و توانایی‌های کودکان در تمام زمینه‌ها متمرکز است. این مدارس علاوه بر رشته‌های آموزشی متعدد، به تعلیم رشته‌های هنری و ورزشی می پردازند. در این نوشتار به بررسی شرایط پذیرش و تسهیلات آموزشی-رفاهی ۱۰ مدرسه شبانه روزی برتر واقع در شهر لندن می‌پردازیم.

نحوه پذیرش در مدارس شبانه‌روزی انگلستان(لندن)

بیشتر اوقات، کودکان از سنین ۱۱ یا ۱۳ سالگی در بهترین مدارس شبانه‌روزی در لندن در مقطع متوسطه ثبت‌نام می‌شوند. این در حالی است که بسیاری از دانش‌آموزان خارجی از سنین ۱۱، ۱۳-۱۴ یا ۱۶ سالگی وارد مدارس شبانه‌روزی می‌شوند. به‌طورکلی، تحصیل در بهترین مدارس شبانه‌روزی لندن را می‌توان از ۷ سالگی شروع کرد، اما بسیاری از والدین نگران زندگی جداگانه کودکان در چنین سنی هستند.

برای اخذ پذیرش در مدارس شبانه‌روزی لندن، باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ریز نمرات
  • توصیه‌نامه از معلمان
  • انگیزه نامه
  • کپی گذرنامه

علاوه بر این مدارک، دانش‌آموزان باید فرم‌های ثبت‌نام مدرسه را پر کرده و در مصاحبه (حضوری یا آنلاین) شرکت کنند.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلیس

 

برترین مدارس شبانه روزی انگلستان | لندن

مدارس شبانه‌روزی در لندن دارای سنت دیرینه تعالی در زمینه آموزش‌وپرورش هستند. برای هر مدرسه شبانه‌روزی که در زیر ذکر شده است، تمام اطلاعات موردنیاز در مورد شهریه، نتایج آزمون A-Level و IB، برنامه های آموزشی، دوره های زبان، نسبت تعداد دانشجو به معلم و نیز فعالیت های فوق برنامه را خواهید یافت. اکنون به معرفی ۱۰ مدرسه برتر شبانه روزی شهر لندن می پردازیم:

مدرسه وست مینستر (Westminster School)

این مدرسه که قدیمی‌ترین مدرسه شبانه‌روزی ممتاز در لندن است، در سال ۱۱۷۹ تاسیس شده و ظرفیت پذیرش ۷۵۰ دانش آموز را دارد. در پایان سال ۲۰۱۹، مدرسه وست مینستر رتبه اول و سوم را به ترتیب با توجه به نتایج امتحانات مقطع ابتدائی A-level و GCSE به خود اختصاص داد. این مجموعه انواع برنامه‌های آموزشی و نیز شرایط راحت اسکان شامل ۱۱ اقامتگاه را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند. در این مدرسه به کودکانی که از بیش از ۳۰ ملیت مختلف گرد هم آمده‌اند، تخصص‌های هنری لیبرال و کلاسیک آموزش داده می‌شود. دانش‌آموزان در این مدرسه به‌راحتی و با آزادی کامل می‌توانند در مورد موضوعات دینی، علمی و سیاسی صحبت و تبادل‌نظر کنند.

مدرسه کنزینگتون پارک (Kensington Park School)

مدرسه کنزینگتون پارک، یک مؤسسه خصوصی جدید در لندن است که در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد. ترکیب ارزش‌های سنتی و روش‌های نوآورانه تدریس به این مؤسسه اجازه داده است تا در جامعه دانشگاهی شناخته شود. هدف این مدرسه ایجاد بهترین شرایط برای درک پتانسیل ها و همچنین پرورش استعدادها، بلندپروازی‌ها و ایجاد حس برتری‌جویی در دانش‌آموزان است.

پسران و دختران ۱۴ تا ۱۸ ساله در این مدرسه در دوره‌های GCSE و A-Level بریتانیا ثبت نام می‌شوند و به مطالعه دروس اجباری و اختیاری از جمله زبان، تجارت، نمایش، تاریخ، علوم طبیعی، فناوری اطلاعات، ریاضیات، عکاسی، سیاست، روانشناسی، اقتصاد و غیره می پردازند. مدرسه شبانه‌روزی کنزینگتون پارک هم‌چنین یک دوره آمادگی ویژه برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی در انگلستان و جهان ارائه می‌دهد.

این مدرسه در باغ کنزینگتون در مرکز شهر لندن واقع شده است و از آنجا‌که مراکز ورزشی و فرهنگی متعددی در مجاورت آن وجود دارد، این مؤسسه با آنها در زمینه‌های آموزشی ارتباط خوبی برقرار کرده است. با تحصیل در این مدرسه امکان شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه در مراکز تخصصی برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود. آنها می‌توانند در این مراکز تحت نظر مربیان متخصص به توسعه مهارت‌های خود در ورزش، موسیقی، هنر و نمایش بپردازند.

 

 

Katz Boarding School in London

مدرسه کتس لندن (CATS College)

مدرسه کتس لندن، یکی از معتبر‌ترین کالج‌های شبانه‌روزی در انگلستان است. این مؤسسه آموزشی در قلب لندن و در نزدیکی دانشکده‌های معتبر دانشگاه لندن و هم‌چنین بسیاری از مؤسسات فرهنگی مانند موزه نمادین بریتانیا واقع شده است.

بر خلاف مدارس شبانه‌روزی سنتی در انگلستان، همه دانش‌آموزان در مدرسه کتس در شرایط یکسانی قرار دارند. آنها به دلیل شرایط دوری از خانه و خانواده برای سازگاری با محیط، پیدا‌ کردن دوستان جدید و نیز یادگیری سریع زبان انگلیسی به کمک نیاز دارند. همه کارهایی که آنها انجام می‌دهند، از معلمانی که به دانش‌آموزان اعتماد به‌نفس لازم در یادگیری زبان‌انگلیسی می‌دهند تا افرادی که وسایل و امکانات راحتی آنها را در طول اقامت فراهم می‌کنند، برای کمک به دستیابی به این هدف است.

پردیس‌ها دارای مراکز اسکان مجهز به اتاق خواب‌های یک نفره و دو نفره با حمام اختصاصی هستند. مسئولین خوابگاه‌ها به صورت ۲۴ ساعته در دسترس هستند و از شما حمایت می‌کنند.

 

St. Paul's boarding school in London

مدرسه سنت پال (St. Paul’s School)

مدرسه کلیسای جامع سنت پال یک مدرسه ابتدائی مختلط برای پسران و دختران ۴ تا ۱۳ ساله و یک مدرسه کر گروهی مسکونی برای خوانندگان پسر کلیسای جامع سنت پل است. این مدرسه دارای موقعیتی منحصر به فرد در قلب شهر لندن و تاریخی است که می‌توان آن را در قرن دوازدهم جستجو کرد. مدرسه سنت پال بسیار خوش‌شانس است که کلیسای جامع به «عبادتگاه مدرسه» تبدیل شده است. دانش آموزان هفته ای دو بار به صورت گروهی برای بازدید به آنجا می روند. قدمت این مدرسه به سال ۱۱۲۳ میلادی برمی گردد و در آن زمان کلیسای جامع به ۸ پسر فقیردر ازای آواز خواندن در کلیسا، اجازه داد تا در این مکان تحصیل و اقامت کنند.

به این ترتیب، احتمالاً می توان آن را یکی از قدیمی‌ترین مدارس لندن دانست. امروزه، این مدرسه در یک ساختمان مدرن در منطقه نیو چنج واقع شده است. مدرسه سنت پال آموزش جامع و کاملی را ارائه می دهد و دانش آموزان را برای مدرسه ای متناسب با توانایی ها و استعدادهایشان آماده می‌کند. از نظر بازدیدکنندگان، کودکان در مدرسه آرام، شاد، با اعتماد به نفس، اجتماعی و دوستانه به نظر می رسند، که نشان دهنده روحیه حمایتی و فراگیر در این مدرسه است. در سال های اخیر، این مدرسه شاهد نوسازی ها و تحولات متنوعی بوده است و همین مسئله اشتیاق دانش آموزان را برای تحصیل در این مجموعه دوچندان کرده است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شرایط سنی تحصیل در انگلستان

 

مدرسه شبانه روزی ابی (Abbey College)

کالج ابی (Abbey) یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مدارس شبانه روزی در لندن است. بیش از ۸۰ سال است که این کالج شهرت بی عیب و نقص خود را بر اساس کیفیت آمادگی تحصیلی، تعداد فرصت های توسعه فردی و میزان بالای پذیرش در دانشگاه های معتبر بریتانیا و جهان حفظ کرده است. برنامه های کالج ابی لندن برای دانش آموزان دبیرستانی با در نظر گرفتن سطح بالایی از مهارت در زبان انگلیسی طراحی شده است.

کالج ابی لندن یک مدرسه شبانه روزی خصوصی و مختلط است که به دلیل استانداردهای بالا در آموزش، جوایز متعددی را کسب کرده است. این مدرسه که در سال ۲۰۲۰ به عنوان مدرسه شبانه روزی خصوصی نامگذاری شد، در امتحانات اخیر دوره‌های GCSE و A-Level به نتایج عالی دست یافت. سطح بالایی از آمادگی تحصیلی در کالج ابی از طریق رویکرد دقیق تدریس به دست می‌آید. بهترین معلمان لندن در این موسسه آموزشی کار می‌کنند. آنها متخصصان بسیار کاربلدی هستند که مهارت های برقراری ارتباط با دانش‌آموزان خارجی را می‌شناسند. کلاس ها در گروه های ۸ تا ۱۰ نفره برگزار می‌شود و به معلمان این امکان را می‌دهد که به هر دانش‌آموز توجه لازم را داشته باشند.

Bellerbys

مدرسه شبانه روزی بلربیز (Bellerbys College)

مدرسه بلربیز در منطقه مرکزی گرینویچ لندن واقع شده است. این منطقه به دلیل گذشته تاریخی خود مشهور است و معماری باستانی دست‌نخورده، پارک‌های زیبا و مجموعه‌های تفریحی-گردشی آن توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. دانش‌آموزان خارجی در طول اقامت خود در کالج بلربیز لندن نه تنها قادر خواهند بود با شرایط و محیط آموزشی بریتانیا سازگار شوند، بلکه می‌توانند با فرهنگ مردم انگلستان و جاذبه‌های گردشگری پایتخت این کشور نیز آشنا شوند. آنها به راحتی می‌توانند از منطقه گرینویچ به کاخ معروف باکینگهام و میدان زیبای ترافالگار که به چشم لندن معروف است بروند.

به طور خاص، این مدرسه برای تحصیل دانش‌آموزان خارجی ساخته شده است. برنامه های آماده سازی ویژه برای دانشگاه و هم چنین سطح بالای آمادگی تحصیلی به فارغ‌التحصیلان این مدرسه این امکان را می‌دهد تا تحصیلات خود را در معتبرترین دانشگاه‌های انگلستان ادامه دهند. بیش از یک‌سوم دانش‌آموزان، دانشگاه آکسبریج را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند و بسیاری از آنها وارد دانشگاه‌های معتبری مانند برایتون و کانتربری می‌شوند. برخی از فارغ‌التحصیلان نیز تحصیلات خود را در دانشگاه‌های کشورهای اروپایی دیگر ادامه می‌دهند.

مدرسه مندر پورتمن وودوارد (Mander Portman Woodward)

سه تن از فارغ التحصیلان دانشگاه کمبریج در سال ۱۹۷۳ این مدرسه شبانه روزی را در لندن تاسیس کردند. مدرسه MPW یکی از مدارس معتبر و شناخته شده در انگلستان است. مدرسه خصوصی MPW لندن تخصص بالایی در زمینه آماده سازی دانش آموزان بین المللی ۱۴ تا ۱۸ ساله برای ورود به بهترین دانشگاه های انگلستان دارد. تعادل و اثربخشی برنامه ها به فارغ التحصیلان این مدرسه اجازه می دهد تا با موفقیت وارد بهترین دانشگاه های مورد نظر خود شوند. این موسسه تا به حال در آماده سازی دانش آموزان خود برای تحصیل در رشته های رقابتی از جمله پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در دانشگاه های معتبر انگلستان موفق بوده است.

در فرایند آموزشی این مدرسه نه تنها به تعمیق و تحقق دانش، بلکه به آشنایی با ویژگی‌های آزمون‌های ورودی و امتحانات نهایی و هم‌چنین الزامات فنی کمیسیون‌های پذیرش نیز توجه می‌شود. همه دانش‌آموزان به طور منظم تکالیف خود را دریافت می‌کنند و انجام می‌دهند. همواره نظارت دقیق بر حضوردانش‌آموزان وجود دارد و روند یادگیری آنها توسط معلمان مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در انگلیس (آپدیت ۲۰۲۱)

 

Ealing London Boarding School

مدرسه شبانه‌روزی ایلینگ (Ealing Independent College)

مدرسه شبانه‌روزی ایلینگ یک مؤسسه خصوصی در لندن است که از دختران و پسران بین ۱۳ تا ۱۸ سال ثبت نام می‌کند. این مدرسه در سال ۱۹۹۲ تأسیس شد و امروز به‌عنوان یک مؤسسه موفق و معتبر دانش‌آموزان را به طور کامل برای برنامه‌های دوره های A-Level و GCSE و هم‌چنین دوره‌های پزشکی و تجاری آماده می‌کند. فارغ‌التحصیلان پس از گذراندن دوره‌های آموزش آکادمیک بدون مشکل وارد معتبرترین دانشگاه‌های بریتانیا و جهان می‌شوند.

مدرسه خصوصی ایلینگ در یکی از زیباترین و دیدنی ترین مناطق لندن واقع شده است. این منطقه آرام مملو از پارکها و باغهای فراوان است و در عین حال، تا مرکز شهر تنها ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. در فاصله کمی از محوطه دانشگاه، تعداد زیادی مغازه، رستوران و کافه وجود دارد. در واقع، مدرسه در یک پارک بزرگ به نام پارک والپول واقع شده که شامل یک دریاچه، یک گالری هنری و یک مجموعه فواره است.

در این موسسه در کنار آموزش زبان، تاریخ و سنتهای غنی انگلستان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. فرایند آموزش در گروه‌های کوچک تا ۱۰ نفر انجام می‌شود و این به معلم کمک می‌کند تا راهکار فردی و شخصی خود را در امر آموزش پیاده‌سازی کند.

مدرسه شبانه‌روزی کینگ (King’s College)

مدرسه کینگ لندن از بین دختران و پسران ۱۴ تا ۱۷ سال دانش‌آموز می‌پذیرد. این موسسه آموزشی که در مرکز پایتخت در نزدیکی پل لندن واقع شده است، مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات در بریتانیا است. فضای واقعی دانشجویی در مدرسه شبانه‌روزی کینگ لندن به راحتی قابل مشاهده است. تحصیل در این مکان به دانش‌آموزان اجازه می دهد تا با محیط آموزشی بریتانیا سازگار شده و احساس کنند که بخشی از خانواده بزرگ دانشجویی مدرسه کینگ هستند.

دوره های آموزشی در مدرسه کینگ لندن فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ و جاذبه‌های دیدنی شهر لندن است. این مدرسه یک برنامه تفریحی گسترده برای دانش‌آموزان تدارک می بیند. این برنامه متنوع شامل بازدید از مکان‌های جالب و جاذبه‌های گردشگری در پایتخت انگلستان است. هم‌چنین تورهای تفریحی نیز ارائه می‌شود و بیشتر اوقات، دانش‌آموزان مراکز دانشگاهی کشور را برای بازدید انتخاب می‌کنند.

این مدرسه دارای سالن‌های بزرگ برای سخنرانی و سمینار، کلاس کامپیوتر و کتابخانه است. در کل محوطه مدرسه دسترسی به اینترنت وجود دارد و به هریک از دانش‌آموزان یک اتاق جداگانه با تلویزیون داده می‌شود. زیرساخت های ورزشی مدرسه شامل چندین زمین بازی و یک سالن ورزشی است.

David Game London

مدرسه شبانه‌روزی دیوید گیم(David Game College)

مدرسه شبانه‌روزی دیوید گیم در سال ۱۹۷۴ افتتاح شد و هنوز توسط مؤسس آن اداره می‌شود. امروزه این مجموعه یکی از برجسته‌ترین کالج های خصوصی فرم ششم در لندن است. این مدرسه به دانش آموزان این فرصت را می‌دهد تا استعدادها و مهارت‌های جدید را بیاموزند و توسعه دهند. مدرسه خصوصی دیوید گیم به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا به لطف یک محیط سازمان‌یافته، نتایج ممتازی در امتحانات ورودی به دبیرستان یا دانشگاه کسب کنند. فارغ التحصیلان کالج دیوید وارد معتبرترین دانشگاه های انگلستان از جمله آکسفورد، کمبریج، ایمپریال و یو‌ سی‌ ال می‌شوند.

این مدرسه در فضایی تازه بازسازی شده در حدود ۶۰،۰۰۰ متر مربع در نزدیکی برج هیل در شهر لندن واقع شده است. تسهیلات رفاهی و امکانات حمل‌و‌نقل مسافربری فراوانی در اطراف مدرسه وجود دارد. درعین‌حال، مسیر پیاده‌رو منتهی به مدرسه از بین بسیاری از مکان‌های تاریخی، ساختمان‌های مشهور و خیابان‌های لندن می گذرد. فضاهای آموزشی مدرسه مطابق با الزامات مدرن طراحی شده و مجهز به تجهیزات فن‌آوری لازم است.

این مدرسه برای دانش‌آموزان امکان اسکان در یک اقامتگاه راحت را فراهم می‌کند. غذاخوری مدرسه آماده پذیرائی از دانش‌آموزان با میان وعده های لذیذ، نوشیدنی و آب خنک است. در فاصله کمی از کالج، کافه ها، ساندویچ بارها، و رستوران ها به چشم می خورند.

هزینه مدارس شبانه روزی در انگلستان

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان متغیر است و در بازه‌ای از ۲۷.۰۰۰ پوند تا ۴۵.۰۰۰ پوند قرار دارد. این مدارس خدمات جامعی ارائه می‌دهند که شامل خوابگاه، برنامه‌های ورزشی و آموزشی، خوراک و بیمه می‌شوند.

سخن پایانی

برنامه‌ریزی دقیق دوره‌های تحصیل متناسب با شرایط سنی، خدمات بیمه و پزشکی رایگان، ارائه دوره‌های ورزشی و هنری سطح بالا و بهره‌مندی از تسهیلات رفاهی و شرایط زندگی مطلوب باعث شده است تا انگلستان در بین 5 کشور برتر جهان در زمینه جذب دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی قرار بگیرد.

دوره‌های تحصیلی در کشور انگلستان نسبت به سایر کشورها کوتاه‌تر است و دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی می‌توانند پس از اتمام دوره GCSE در سن 16 سالگی برای ورود به دانشگاه آماده شوند. بنابراین هیچ شکی نیست که تحصیل در مدارس شبانه‌روزی انگلستان، دانش‌آموزان و دانشجویان را قادر می‌سازد تا با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین امکانات و متدهای آموزشی و نیز بالاترین معیارهای کیفیت زندگی به فرصت‌های شغلی ایده‌آل خود در آینده دست پیدا کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مدارس انگلستان می‌توانید با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) تماس بگیرید.

londonpreprep smapse mypremiumeurope

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا : 7

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *