۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

چشم کوکاکولای لندن؛ بلندترین چرخ و فلک اروپا

چشم کوکاکولای لندن؛ بلندترین چرخ و فلک اروپا

یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری انگلستان چشم لندن است که دقیقا در پایتخت این کشور قرار دارد. چشم کوکاکولای لندن (London Coca-Cola Eyes) بزرگترین چرخ و فلک اروپاست و در کانال ساحلی رودخانه تیمز قرار دارد. چشم لندن دقیقا روبروی پارلمان بریتانیا قرار گرفته است و محبوب‌ترین جاذبه گردشگری پایتخت انگلستان محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این جاذبه گردشگری انگلیسی سالانه بیش از سه و نیم میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا دارد.

در مورد بزرگ‌ترین چرخ‌و‌فلک اروپا چه می‌دانید؟

چشم کوکاکولای لندن ۱۳۵ متر (۴۴۳ فوت) ارتفاع و ۱۲۰ متر (۳۹۴ فوت) قطر دارد. چشم لندن انگلستان در سال ۲۰۰۰ میلادی پس از اتمام به روی عموم مردم باز شد. گفتنی است که این مکان دیدنی در انگلستان از سایر رقبای خود در سنگاپور و لاس وگاس بلندتر است.

گفتنی است که چشم لندن توسط یک زوج به نام‌های جولیا بارفیلد و دیوید مارکس طراحی شد.

چشم لندن توسط تونی بلر نخست وزیر آن زمان در ۳۱ دسامبر سال ۱۹۹۹ افتتاح شد، اما به دلیل برخی از مشکلات، درهای این جاذبه گردشگری لندن تا ۹ مارس ۲۰۰۰ به روی همگان باز نشد.

جالب است بدانید که در ۵ ژوئن ۲۰۰۸ بنا بر گزارش‌ها بیش از ۳۰ میلیون نفر از زمان افتتاح چشم لندن سوار آن شده بودند.

در مورد بزرگ‌ترین چرخ و فلک اروپا چه می‌دانید؟

مارکس بارفیلد، معماران برجسته و سازنده چشم کوکاکولا لندن، گروه Tussauds و British Airways صاحبان اصلی چشم لندن بودند. اما چندی بعد Tussauds با خرید این سازه از بریتیش ایرویز و مارکس بارفیلد تنها صاحب آن شد.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
قلعه ویندزور یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری انگلستان

در ۱۲ اوت ۲۰۰۹ ، چشم لندن با نام «The Merlin Entertainments London Eye» با یک لوگوی جدید فعالیت خود را ادامه داد و چشم لندن به یک مجموعه تفریحی جدید تبدیل شد. این مجتمع تفریحی در بخش‌های دیگر خود تجربه سینمای چهار بعدی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است.

اگر قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارید یا می‌خواهید به این کشور سفر کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از چشم لندن که یکی از زیباترین و برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری انگلستان است، دیدن کنید.

ریچارد راجرز، برنده جایزه معماری  Pritzker در سال ۲۰۰۷ در کتابی درباره پروژه چشم کوکاکولا لندن گفت:

چشم لندن دقیقا همان کاری را با پایتخت انگلستان انجام داد که برج ایفل برای پاریس کرد. این دقیقا سازه‌ای است که نماد لندن محسوب می‌شود و به مردم اجازه می‌دهد تا از بلندترین نقطه به تماشای پایتخت بنشینند.

BigCityReview نیز در جای دیگر در مورد چشم لندن نوشت که حتی اگر یک عکاس آماتور هم باشید چشم کوکاکولای لندن این فرصت را به شما می دهد تا از این جاذبه گردشگری لندن، عکس‌های خیره‌کننده بگیرید. گفتنی است که چرخ و فلک لندن آن قدر آهسته حرکت می‌کند که شما فرصت کافی برای عکاسی و فیلم‌برداری از همه زوایا را خواهید داشت.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
ارزانترین دانشگاههای انگلیس برای دانشجویان بین المللی

آدرس چشم کوکاکولای لندن

نزدیکترین ایستگاه مترو به چشم لندن واترلو است. اما اگر برای دسترسی به این مکان دیدنی انگلستان از ایستگاه‌های Charing Cross ، Embankment و Westminster استفاده می‌کنید باید بدانید که باید مسافتی را پیاده‌روی کنید.

آدرس چشم کوکاکولای لندن: Lambeth, London SE1 7PB ,

چشم لندن روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۶ عصر و در روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ و ۳۰ دقیقه شب میزبان بازدیدکنندگان است.

بهترین هتل‌های نزدیک چشم کوکاکولای لندن

اگر می‌خواهید هر روز صبح با تماشای چشم لندن از خواب بیدار شوید، بهتر است یکی از هتل‌های نزدیک به چشم کوکاکولای لندن را برای اقامت انتخاب کنید. بهترین هتل‌های لندن که در نزدیکی این جاذبه گردشگری انگلستان قرار دارد شامل لیست زیر است:

بهترین هتل‌های نزدیک چشم کوکاکولای لندن
پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
تحصیل در کالج های انگلیس

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری اطراف چشم کوکاکولای لندن

اگر قصد سفر به لندن را دارید و می‌خواهید برای همه روزهای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، بهتر است علاوه‌بر چشم لندن از سایر جاذبه‌های گردشگری اطراف آن نیز دیدن کنید. لیست زیر تنها چهار مکان دیدنی اطراف چشم لندن است اما شما می‌توانید با کمی گشت زدن اطراف آن از سایر جاذبه‌های گردشگری لندن نیز دیدن کنید.

بهترین رستوران‌های نزدیک چشم کوکاکولای لندن

قطعا پس از یک گردش کوتاه در اطراف رودخانه، چشم لندن و سایر جاذبه‌های گردشگری این اطراف، نوبت به خوردن غذاهای خوشمزه انگلیسی می‌رسد. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما توقف در یکی از رستوران‌های اطراف چشم کوکاکولای لندن و خوردن غذا و میان وعده است. لیست زیر تنها بعضی از بهترین رستوران‌های اطراف این سازه است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: موزه مادام توسو لندن ؛ دیدار انگلیسی با سلبریتی‌ها
بهترین رستوران‌های نزدیک چشم کوکاکولای لندن

 

اگر تاکنون به انگلستان و پایتخت زیبای این کشور سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که برای دیدن جاذبه‌های گردشگری لندن، خودتان را آماده کنید. علاوه‌بر این اگر قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارید مشاوران بلو اسکای (Blue Sky) برای رسیدن شما به آرزویتان در کنار شما خواهند بود.

theculturetrip

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *