۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

رشته های تحصیلی انگلستان که بهترین بازار کار را دارند!

رشته های تحصیلی انگلستان که بهترین بازار کار را دارند!

جدا از انگیزه و علاقه شخصی، افراد باید این هم در نظر داشته باشند که رشته ای را که برای تحصیل در انگلستان انتخاب می‌کنند باید بازار کار خوبی در آینده داشته باشد.
برخی از رشته‌ها ، درآمد مالی بیشتری به نسبت سایر رشته ها دارند. شما ممکن است رشته‌ای را ترجیح دهید که فرصت های شغلی بی شماری و درآمد بالایی داشته باشد.
روند پیشرفت مشاغل و بازار کار آنها مقوله پیچیده‌ای است و هرگونه پیش بینی دقیق به عنوان یک سنجش احتمالی است و این پیش بینی سال به سال و کشور به کشور ممکن است تغییر کند. با این حال، تا حدی خوبی، بررسی مشاغل مختلف می تواند به ما ایده دهد که چه رشته ای را در دانشگاه  انتخاب کنیم که بازار کار خوبی داشته باشد. انتخاب یک رشته خوب و پرطرفدار می‌تواند از مهمترین تصمیمات در زندگی شما باشد.
در ادامه رشته هایی را که در انگلستان بهترین بازار کار را دارند، معرفی خواهیم کرد. تا پایان همراه ما باشید.

بازار کار رشته های تحصیلی انگلستان

رشته اقتصاد در انگلستان

فارغ التحصیلان رشته های اقتصادی بازار کار بسیار خوبی در انگلستان دارند. هر نوع شرکتی به یک اقتصاددان حرفه‌ای نیاز دارد که ثبات مالی شرکت را حفظ کند. بنابراین، اگر مدرک تحصیلی در رشته اقتصاد را دریافت کنید، پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه سریع وارد بازار کار خواهید شد و مشاغل زیادی برای شما وجود خواهد داشت.
از نظر درآمد، اقتصاددانان از پردرآمدترین کارمندان هستند زیرا وجود آنها برای یک شرکت بسیار ارزشمند است. طبق اطلاعات آماری رسمی دولت انگلستان، فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در کنار فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی و ریاضیات، حدود ۳۰٪ بیشتر از فارغ التحصیلان رشته های دیگر درآمد دارند. طبق آمار رسمی انگلستان، می‌توانید انتظار داشته باشید با مدرک تحصیلی در رشته اقتصاد سالانه حدود ۴۰،۰۰۰ پوند درآمد کسب کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چرا انگلستان یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل می باشد؟

رشته علوم کامپیوتر در انگلستان

امروزه تقریباً برای انجام همه کارها به کامپیوتر نیاز است و تمام شرکت‌ها به دنبال فردی می‌گردند که در علوم کامپیوتر ماهر باشند. این موضوع باعث افزایش نیاز به متخصصان علوم کامپیوتر شده است. داشتن مدرک تحصیلی در رشته علوم کامپیوتر در انگلستان فرصت های شغلی نامحدودی را در بخش‌های مختلف به شما ارائه می دهد.
بازار کار انگلستان با کمبود متخصصان کامپیوتر روبه رو است و این کمبود مطمئناً در آینده نیز وجود خواهد داشت. این مسئله تضمین می کند که فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر با احتمال بالایی به بازار کار وارد می‌شوند. جدا از این، درآمد در این رشته خوب است و می‌تواند اهداف مالی شما را برأورده کند. آمار رسمی سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که درآمد یک فرد که در مشاغل مزبوط به علوم کامپیوتر مشغول است، سالانه بیش از حدود ۳۰ هزار پوند درآمد دارند.

رشته های حقوقی در انگلستان

رشته های تحصیلی انگلستان - رشته های حقوقی در انگلستان

رشته حقوق در انگلستان یکی از پرطرفدارترین رشته های این کشور در سطح جهانی است بنابراین مهم نیست که پس از فارغ التحصیلی در کجای دنیا قرار داشته باشید چرا که  شانس یافتن شغل برای فارغ التحصیلان رشته حقوق در انگلستان بسیار بالا است.
فارغ التحصیلان رشته حقوق در انگلستان شغل های متنوعی را می‌توانند انتخاب کنند، در زیر چند مورد از این مشاغل ذکر شده است:

  • قاضی دادگاه
  • وکیل
  • مشاور حقوقی
  • قانون گذار

علاوه بر این مشاغل، فارغ التحصیلان رشته حقوق از دانشگاههای انگلستان برای مشاغل دیگر که ارتباط مستقیمی با حقوق ندارند نیز بسیار مناسب هستند.
رشته حقوق فقط یک رشته پرطرفدار نیست بلکه یک رشته پردرآمد نیز محسوب می‌شود. طبق آمار رسمی پس از مدت ۵ سال پس از فارغ التحصیلی، یک فارغ التحصیل رشته حقوق حدود ۳۵۰۰۰ پوند درآمد خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: همه چیز درباره بورسیه تحصیلی انگلستان (آپدیت ۲۰۲۱)

رشته ریاضی در انگلستان

تحصیل در رشته ریاضیات پر چالش است، اما اگر شما یک دانش آموز با استعداد هستید، می‌توانید در یکی از پر کاربردترین رشته ها تحصیل کنید. نیاز زیاد به ریاضیدانان زبده و کمبود وجود آنها در بازار کار باعث شده است که این رشته بازار کار بسیار خوبی در انگلستان و کل دنیا داشته باشد.
انگلستان همیشه به بهترین دانشگاههای ریاضی خود افتخار می‌کند و کارفرمایان در سراسر جهان مشتاق استخدام فارغ التحصیلان رشته ریاضی که تحصیلات خود را در انگلستان به پایان رسانده ‌اند، هستند. بر اساس آمار رسمی ،فارغ التحصیلان رشته ریاضیات در انگلیس سالانه به طور متوسط حدود ۴۰ هزار پوند درآمد در ۵ سال اول کار خود پس از فارغ التحصیلی دارند.

رشته های تحصیلی انگلستان - رشته ریاضی در انگلستان

رشته های مهندسی در انگلستان

مطمئناً توانایی ساخت، طراحی و تولید یک ماشین احساس هیجان آوری دارد، اما تحصیل در رشته مهندسی در انگلستان مزایای بیشتری دارد. فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در انگلستان علاوه بر اینکه بازار کاری بسیاری خوبی دارند، در عین حال پردرآمدترین افراد نیز هستند.
موارد زیر فقط برخی از گرایش هایی است که فارغ التحصیلان مهندسی می توانند پس از دانشگاه در این حوزه ها کار کنند:

  • مهندسی هوا فضا
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی مخابرات
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی نرم افزار

از بین تمام موارد فوق، مهندسی نرم افزار، مهندسی محیط زیست، مهندسی پزشکی و مهندسی هوا و فضا بهترین بازار کار را در بین رشته های مهندسی در انگلستان دارند.
بر خلاف رشته های قبلی، رقابت در بازار کار در رشته های مهندسی بسیار بالا است ولی درآمد شما با همان سرعت افزایش نخواهد یافت. درآمد سالانه مهندسان فارغ التحصیل به طور متوسط ​​حدود ۳۳۰۰۰ پوند در سال در ۵ سال اول پس از فارغ التحصیلی است. توجه داشته باشید که این مقدار بسته به اینکه در چه رشته مهندسی تحصیل می‌کنید تغییر می‌کند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
۱۰ مزایای تحصیل در انگلستان ؛ دلایل قانع‌کننده برای انتخاب
رشته های تحصیلی انگلستان - رشته های مهندسی در انگلستان

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل در رشته های علوم پزشکی در انگلستان با توجه سیستم پزشکی منحصر به فرد انگلستان در سطح جهانی و دانشگاههای پزشکی با کیفیت بسیار بالای این کشور مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های اصلی تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان ارائه دوره های بسیار عالی است که در آن مهارت های عملی و تئوری با یک رویکرد آموزشی کامل و درست ترکیب می‌شوند.
در طول تحصیلات پزشکی خود در انگلستان، بیشتر اوقات در یک بیمارستان کار می کنید و به درمان بیماران مشغول خواهید بود. علاوه بر استفاده از دانش اساتید حرفه‌ای، پزشکان جوان مجموعه کاملی از مهارتهای شخصی را یاد می‌گیرند که در این رشته مورد نیاز است.
در آخر خوب است بدانید که برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی در انگلستان بازار کاری بسیار خوبی در انگلستان و سراسر جهان دارند. در میان تمام رشته های علوم پزشکی رشته های پزشکی و دندانپزشکی بیشترین تقاضا و بالاترین درآمد را دارند. طبق آمار رسمی دولت انگلیس​​، یک پزشک در انگلستان تا ۵ سال پس از فارغ التحصیلی به طور متوسط سالانه حدود ۴۵۰۰۰ پوند درآمد دارد.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: قوانین جدید مهاجرت تحصیلی به انگلستان چیست و چه مزایایی دارد؟
رشته های تحصیلی انگلستان - رشته های پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

رشته معماری در انگلستان

از زمانی که ساخت و طراحی اشیا از اهمیت جزئی برخوردار بود، مدتهاست که گذشته است. صنعت به سرعت در حال تغییر است و متخصصانی با صلاحیت علمی خوب، بسیار مورد توجه در بازار کار هستند.
امروزه، سرمایه گذاران مواردی را به عنوان هدف در نظر گرفته اند که بالاتر از حد استاندارد به نسبت سالهای گذشته است و آنها می‌خواهند یک متخصص معماری حداکثر توانایی استفاده از فضا را داشته باشند و در طراحی های خود بی‌نظیر باشند. برای رفع این نیازهای مدرن، معماران حرفه ای بسیار مورد نیاز هستند.
فارغ التحصیلان معماری علاوه بر فرصت های شغلی فراوان در کشور انگلستان، برای شغل خود نیز دستمزد بالایی دارند. آمار رسمی سالهای گذشته، نشان می‌دهد که یک معمار در پنج سال اول کار خود پس از فارغ التحصیلی، سالانه حدود ۳۰ هزار پوند درآمد دارد.

 رشته آموزش در انگلستان

بخش آموزش در انگلستان مورد توجه افراد زیادی در سراسر جهان قرار گرفته است. دولت متعهد است که دائماً کیفیت آموزش و زیرساخت های دانشگاه های این کشور را بهبود بخشد تا کاندیدهای ورود به این مشاغل را به معلم های عالی در آینده تبدیل کند.
پس از اتمام دوره تحصیلات در رشته آموزش، به دانشجویان دانش و مهارت عملی لازم برای آموزش به نوجوانان و جوانان در مدارس ارائه خواهد شد. مدارس دولتی و خصوصی بسیاری وجود دارد که برای فارغ التحصیلان آموزش و پرورش کارهای زیادی دارند، اما امروزه آموزش در خانه به افراد  نیز به روشی محبوب تبدیل شده است. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که نرخ استخدام در رشته آموزش نسبتاً زیاد است و فارغ التحصیلان رشته آموزش در انگلستان گزینه های زیادی برای کار پس از اتمام تحصیلات خواهند داشت.
در مقایسه با سایر رشته هایی که در بخش های گذشته گفته شد، فارغ التحصیلان آموزش و پرورش درآمد کمتری به نسب آنها دارند. به طور متوسط​​، فردی که دارای مدرک تحصیلی در رشته آموزش است، حدود ۲۷ هزار پوند در سال درآمد دارد.

سخن پایانی

بی شک تمام افراد پس از اتمام تحصیلات خودُ، قصد دارند وارد بازار کار شوند. یکی از سوالات اکثر افرادی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند رشته های تحصیلی انگلستان که بهترین بازار کار را دارند است. ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با مشاغلی که بهترین بازار کار در انگلستان را دارند، آشنا کنیم. همچنین حداقل حقوق سالیانه آنها را بر اساس آمار رسمی انگلستان را به شما ارائه دادیم.

امیدواریم پس از خواندن این مقاله به سوال های شما پاسخ داده شده باشدُ. چنانچه می‌خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در انگلستان و بازار کار رشته مورد نظر خودتان بدانید کافیست با مشاوران ما در بلو اسکای تماس بگیرید تا آنها شما را راهنمایی کنند.

 

studying-in-uk

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *