۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

۱۰ شغل آنلاین برای دانشجویان بین المللی

online job

یکی از نگرانی‌های دانشجویان بین المللی، هزینه تحصیل و زندگی در کشور محل تحصیلشان است. در این مقاله ما به معرفی ۱۰ شغل دانشجویی می‌پردازیم که دانشجویان توسط این شغل‌ها می‌توانند از عهده هزینه‌های تحصیل و زندگی خود برآیند. این شغل‌ها به صورت آنلاین است و نیاز به حضور فرد در محیط کار ندارد و حتی اگر فردی در دبیرستان نیز تحصیل می‌کند یا اگر دانشجو نباشد نیز می‌تواند این شغل‌ها را انتخاب کند. درآمد این شغل‌ها حداقل ساعتی ۱۵ دلار است و چنانچه شما کمی تجربه کاری داشته باشید و به جزئیات توجه لازم را دارید این شغل‌ها برایتان مفید است. اگر شما علاقه‌مند به تحصیل در کانادا یا تحصیل در انگلستان هستید و نگران هزینه‌های آنها هستید حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

شما می‌توانید برای پیدا کردن تمام مشاغلی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، از پلتفرم upwork استفاده کنید. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید شغل‌هایی را که شرکت‌های مختلف یا اشخاص برای آن دنبال نیرو می‌گردند را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از پلتفرم fiverr نیز برای جستجوی مشاغلی که در ادامه آمده ‌است استفاده کنید. اما پلتفرم فایور بیشتر برای افرادی که فریلنسر هستند مناسب است. در ادامه به معرفی ۱۰ شغل که به صورت آنلاین و غیرحضوری می‌توانید در آنها مشغول شوید می‌پردازیم.

 

 

data

ثبت داده (Data Entry)

شغل Data Entry شاید به کمترین مهارت نیاز داشته باشد. درآمد این شغل بین ۱۲ تا ۲۰ دلار در ساعت است. در این شغل فرد می‌تواند کارهایی نظیر تبدیل فایل ورد به pdf  یا بالعکس، انتقال داده‌ها به اکسل ، نوشتن لیست محصولات یک شرکت، وارد کردن لیست محصولات یک آنلاین شاپ به سایت آن و یا انتقال محصولات یک آنلاین شاپ به آنلاین شاپی را انجام دهد. برای شغل ثبت داده‌ها فرد به تجربه کاری خاصی نیاز ندارد اما باید توجه و دقت زیادی به جرئیات داشته باشد؛ به خصوص اگر در حال کپی کردن اطلاعات اعداد مهم مالی یا ثبت محصولات باشید. چرا که دقیقا با آنچه که مشتری به شما داده است سر و کار دارید و باید لیست دیتاها مطابق با چیزی که به شما داده می‌شود باشد. پس بسیار مهم است که شما پس از دریافت داده آنها را دقیقا به صورت اولیه به هر کجا که لازم است انتقال دهید. با وجود شغلی مانند ثبت داده‌ها، می‌توانید مطمئن باشید که اگر به فکر تحصیل در دوره لیسانس یا فوق لیسانس کانادا هستید بدون شغل نمی‌مانید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: مشاغلی که در انگلستان بهترین بازار کار را دارند!

 

social

مدیر شبکه های اجتماعی (Social Media Manager)

تقریبا هر فردی در هر سنی می‌تواند مدیر یک شبکه اجتماعی باشد. کلمه مدیر به معنای مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک شخص و یا شرکت است و به این معنی نیست که شما مدیر یک تیم هستید و کارهای آنها را مدیریت می‌کنید. حقوق این شغل می‌تواند از ماهی ۱۵ تا ۲۰ دلار به ازای هر ساعت متفاوت باشد.

مثلا شما در این شغل می‌توانید اینستاگرام اشخاصی که اینفلوئنسر هستند را در دست داشته باشید و برای آنها پست بگذارید، به کامنت‌های یا دایرکت‌های آنها پاسخ دهید. همچنین شما می‌توانید مدیریت پیج‌های یک رستوران، شرکت، دندانپزشک، کلینیک پوست و مو و … را بر عهده داشته باشید. شما به عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی تصمیم می‌گیرید چه پستی در چه زمانی گذاشته شود.

marketing

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
پاسخ به ۷ سوال متداول درباره اجازه کار پس از تحصیل در کانادا!

بازاریابی (Marketing)

شغل سوم بازاریابی است. از طریق دوره ‌های آنلاین شما می‌توانید مهارت لازم برای این شغل را بیاموزید. حقوق این شغل به ازای هر ساعت بین ۱۵ تا ۲۰ دلار کانادا است. آموختن مهارت‌های بازیابی کمک بسیاری به شما خواهد کرد و با دانستن این مهارت‌ها شرکت‌های بسیاری تمایل به همکاری با شما پیدا خواهند کرد و حاضر هستند هزینه‌های زیادی برای کاری که شما انجام می‌دهید بپردازند. وقتی از بازاریابی صحبت می‌کنیم اغلب منظور انجام تبلیغات و ارسال ایمیل‌های مختلف برای کمپین‌های متنوع تبلیغاتی است که در هر دو نوع منبع زیادی از درآمد شرکت‌ها را تامین می‌کند و این همان چیزی است که آنها بیشتر وقت و بودجه خود را برایش در نظر گرفته‌اند. پس آنچه را که برای یادگیری این شغل احتیاج دارید نحوه و چگونگی انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب و … است. همچنین یادگیری نحوه ارسال ایمیل برای کمپین‌های مختلف هم برای شما سودمند خواهد بود. شاخه‌های مختلفی از پلتفرم‌های رایگان وجود دارند که می‌توانید در آنجا فعالیت کنید و از لحاظ کیفیت نیز به خوبی پلتفرم‌هایی هستند که رایگان نیستند. یکی از پلتفره‌هایی که می‌توانید با آن شروع کنید MailChimp است که بسیاری از کمپانی‌های معروف از آن استفاده کرده‌اند.  در مورد یادگیری نحوه ارسال ایمیل‌های تاثیرگذار و مفید ممکن است یک سری از افراد مشتاق باشند که برای یادگیری هزینه زیادی بپردازند.

content

نویسنده مستقل (Freelance Writer)

اگر در نوشتن تجربه کمی دارید و به نیمه راه نوشتن رسیده‌اید می‌توانید بیش از ۱۵ دلار در ساعت درآمد داشته‌ باشید. پیدا کردن یک نویسنده خوب کار بسیار سختی است. اگر شما نویسنده خوبی هستید با اطمینان می‌توان گفت به صورت دورکار می‌توانید ۲۰ دلار در هر ساعت درآمد داشته باشید. همچنین اگر شما در خصوص موضوع خاصی دانش داشته باشید؛ برای مثال اگر در خصوص سرمایه‌گذاری، بیزنس‌های آنلاین و مربیگری دانش تخصصی داشته باشید می‌توانید راجع به این موضوع مقالات متنوعی آماده کنید چرا که این موضوعات، در دسته‌بندی موضوعات پرطرفدار قرار می‌گیرند. به صورت کلی مشاغلی که به نوشتن ارتباط دارند، مانند نوشتن پست اینستاگرام، نوشتن متن کمپین ایمیل‌های تبلیغاتی، نوشتن مطالب یک سایت و .. این روزها مشاغل مورد نیازی برای تمام شرکت‌ها هستند و بازار کار بسیار خوبی دارند. مثلا در وب سایت‌هایی که برای فروش یک کالا طراحی شده‌اند اگر شما برای محصولات متن خوبی بنویسید، مشتریان زیادی جذب می‌شوند و این برای آن سایت سودآورد خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
آشنایی با ویزای کار پس از تحصیل در انگلستان (post-study work visa)

 

Virtual Assistant

دستیار مجازی (Virtual Assistant)

احتمالا شما حتی نام این شغل را نیز نشنیده باشید و با آن آشنا نباشید اما اساسا نام این شغل یک اصلاح کلی است. برای اشخاصی که به صورت آنلاین به شما در هر موضوعی که می‌خواهید کمک می‌کنند دستیار مجازی شامل طیف کسترده‌ای می‌شود و در بیشتر مواقع شامل نوعی پشتیبانی از خدماتی است که به مشتری ارائه می‌شود. شاید این شغل شبیه مشاغل قبلی که معرفی کردیم نباشد اما خوب است بدانید که حقوق این شغل به طور میانگین ۱۵ دلار در ساعت شروع می‌شود و بسته به نیازهای مشتری به شما این مقدار ممکن است کم یا زیاد شود.

Video Editor

ویرایشگر فیلم (Video Editor)

این شغل شاید به نسبت شغل‌هایی دیگری که معرفی کردیم برایتان سرگرم کننده‌تر باشد. اگر شما مهارتی در استفاده از ویرایشگرهای فیلم ندارید با اختصاص دادن یک یا دو روز فیلم‌های یادگیری در یوتیوب، می‌توانید تا حد خوبی مهارت کسب کنید و یادگیری این مهارت برای شما واقعا مفید خواهد بود به دلیل اینکه تعداد زیادی از مردم به دنبال تولید محتوای ویدیویی هستند. حقوق این کار به طور میانگین ۱۵ دلار  در ساعت است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
مشاغل پردرآمد در کانادا را بیشتر بشناسیم!

 

طراح گرافیک (Graphic Design)

اگر با فتوشاپ و ایلاستریتور آشنا هستید این شغل برای شما مناسب است. حقوق این شغل از ساعتی ۱۵ تا ۲۰ دلار متفاوت است. اگر به این نرم افزارها مسلط نیست جایگزین آنلاین دیگری مانند Canva وجود دارد که کار با آن به مراتب راحت‌تر از نرم‌ افزارهای گرافیکی است. این سایت آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که طراح‌های زیبایی طراحی کنید. شما می‌توانید با استفاده از این آپ کار خود را شروع کنید.

Web Design

طراح سایت (Web Design)

این شغل به مقدار بیشتری مهارت نیاز دارد و وقت بیشتری برای یادگیری می‌خواهد و حقوق آن به صورت میانگین از ساعتی ۲۰ دلار شروع می‌شود. برای این شغل شما لزوما نباید برنامه نویس حرفه‌ای باشید فقط کافیست یاد بگیرید چگونه با ورد پرس،  Squarespace و WiX کار کنید و از این طریق برای افراد مختلف سایت طراحی کنید. ممکن است در حال حاضر ندانید چگونه باید یک وب سایت طراحی کنید ولی با دیدن ۲ تا ۳ هفته ویدیو آموزشی در یوتیوب و گوگل کردن این مهارت را یاد خواهید گرفت.

Teaching English

آموزش زبان (Teaching English)

تعداد زیادی از افراد وجود دارند که تمایل به داشتن یک معلم خصوصی به صورت آنلاین دارند. حقوق این شغل بین ۱۵ تا ۲۰ دلار در ساعت می‌تواند باشد. یکی از سایت‌هایی که می‌توانید در آنجا تدریس کنید VipKids است که شما در آن می‌توانید مشغول به تدریس زبان به کودکان شوید. این شغل بسیار مناسب است زیرا شما می‌توانید در هر زمان که خودتان می‌خواهید به تدریس مشغول شوید.

ترجمه (Translation)

اگر به مهارت زبان علاقه دارید می‌توانید به ترجمه مشغول شوید. حقوق این شغل به طور میانگین ساعتی ۱۵ دلار است. البته همه نمی‌توانند به این کار مشغول شوند چرا که باید مهارت زبان قابل قبولی داشته باشید و بتوانید متون را به درستی ترجمه کنید. افراد حاضرند هزینه‌های زیادی مخصوصا در حوزه پزشکی و متون حقوقی برای ترجمه بپردازند.

سخن پایانی

در این مقاله ۱۰ شغل دانشجویی که به صورت آنلاین هستند را معرفی کردیم. دانشجویان توسط این شغل‌ها می‌توانند از عهده مخارج تحصیل و زندگی خود برآیند و نگران هزینه‌ها نباشند. این مشاغل به آسانی در دسترس است و کافیست کمی تجربه کاری داشته باشید. شما می‌توانید برای آگاهی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در کشورهای مختلف با مشاوران ما در بلو اسکای (Blue Sky) در ارتباط باشید.

surejob.in triedandtruemomjobs wearehomesforstudents

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 5

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *