۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

شرایط جدید دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل در کانادا

اخذ اقامت کانادا از روش تحصیلی

این روزها علاوه بر امکان تحصیل در مراکز آموزشی شناخته شده و معتبر کانادا، یکی از دلایل اصلی کشور کانادا توسط دانشجویان بین المللی اخذ اقامت کانادا است. بنا به تجربه افراد زیادی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند یکی از امن ترین و بهترین روش های مهاجرت به کانادا، تحصیل در این کشور است. تحصیل در کانادا علاوه بر اینکه به دانشجویان و دانش آموزان فرصت حضور در یک محیط با تنوع فرهنگی بالا با امکانات پیشرفته را می‌دهد، به او کمک می‌کند تا در طی سالهای تحصیل خود با محیط کشور کانادا، مشاغل پرطرفدار آن، روش های اخذ اقامت پس از تحصیل، پیدا کردن کار و … بیشتر آشنا شوند.

فرض کنید شما ۲۴ سال سن دارید و برای مقطع فوق لیسانس پذیرش تحصیلی گرفته‌اید و قصد مهاجرت به کانادا را دارید. فرد دیگری سنی بیشتر از شما دارد و قصد دارد به روشی به جز تحصیل به کانادا مهاجرت کند و در بدو ورود اقامت کانادا را دریافت کند. شاید در ابتدا از دید شما آن فرد راه آسان تری را در پیش دارد ولی خوب است بدانید که در ابتدا شاید کار شما سخت تر باشد ولی شما به دلیل امکان تحصیل در یک مرکز آموزشی با احتمال خوبی آینده شغلی بهتری می‌توانید داشته باشید. البته این مثال نمی‌تواند یک حکم کلی باشد و شرایط هر فرد متفاوت است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هر آنچه که نیاز است در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بدانید
اقامت به کانادا از طریق تحصیل

سیاست جدید دولت کانادا برای اعطای اقامت به دانشجویان بین المللی

از ابتدای سال ۲۰۲۰ با توجه به شرایط کرونا و محدودیت های اعمال شده توسط کانادا، تعداد مهاجرین به کانادا به طور چشمگیری کاهش یافت. در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا، این کشور  در طی سه سال پیش رو به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرد اقامت دائم کانادا را خواهد داد. این رقم در هر سال ۵۰ هزار نفر بیشتر از برنامه‌های مهاجرتی سالهای گذشته است. این خبر برای افرادی که متقاضی تحصیل در کانادا هستند و قصد دریافت اقامت پس از پایان تحصیلات خود به روش های متعدد اعم از اکسپرس انتری، اسکیل ورکری و … را دارند، قطعا خبری بسیار خوشایند است.

با توجه به این طرح، در سال ۲۰۲۱ به ۴۰۱ هزار مهاجر، در سال ۲۰۲۲ به ۴۱۱ هزار و در سال ۲۰۲۳ به ۴۲۱ هزار مهاجر اقامت دائم کانادا داده می‌شود. در برنامه‌های گذشته اعطا اقامت دائم، مهاجران سالانه حدود یک درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دادند ولی در این طرح با توجه به شیوع کرونا در حدود ۵۰ هزار مهاجر سالانه به طرح قبلی اضافه می‌شود.

پس از اینکه دولت کانادا رسما اعلام کرد که برای جبران شرایط ایجاد شده توسط کرونا قصد دارد در سال پیش رو مهاجران بیشتری را بگیرد در اواخر اپریل امسال، به نقل از سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا ۶ مسیر مهاجرتی جدید را برای جذب ۹ هزار متقاضی اعلام کرد. از ششم ماه می از طریق این روش ها متقاضیان می‌توانند برای اخذ اقامت دائم از طریق کاری با استفاده از مشاغل ضروری  (Essential Occupations)، فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی از دانشگاه های کانادا (Foreign Graduates) و فرانسوی زبانان (Francophones) آغاز به کار خواهند کرد. وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندچینو این برنامه‌های مهاجرتی را در روز چهاردهم اپریل ۲۰۲۱ اعلام کرده است. کشور کانادا بر اساس برنامه های زیر مهاجران را جذب خواهد کرد.

از میان افراد زیر ۹ هزار  مهاجر جذب کند:

  • فارغ التحصیلان بین المللی (۴۰۰۰۰ متقاضی)
  • نیروی کار ضروری (۳۰۰۰۰ متقاضی)
  • کادر درمان (۲۰۰۰۰ متقاضی)

و به صورت نامحدود از میان متقاضیانی که زبان فرانسه می‌دانند و یکی از شرایط زیر را دارند:

  • فارغ التحصیلان بین المللی (نامحدود)
  • نیروی کار ضروری (نامحدود)
  • کادر سلامت (نامحدود)

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ارزیابی دارایی جهت مهاجرت به کانادا
دریافت اقامت کانادا دانشجویان بین المللی

اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل در کانادا

چنانچه شما یک دانشجوی بین المللی هستید و به تازگی مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های کانادا گرفته اید؛ یا اگر در سال ۲۰۲۱ از یکی از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل می شوید؛ خبر بسیار خوبی برایتان داریم! با توجه به سیاست های مهاجرتی کانادا این کشور می‌خواهد که هم شما و هم اعضای خانواده شما  آن را ترک نکنید و با اخذ اقامت دائم کانادا در این کشور بمانید.

با استفاده از  مسیری که به تازگی اعلام شده و نسبت به روش های قبلی ساده تر است و منتهی به اقامت دائم کانادا برای فارغ التحصیلان بین المللی است که در حال حاضر در داخل کانادا هستند و مهارت خوبی برای تحول اوضاع کانادا دارند. این فارغ التحصیلان بین المللی می توانند درخواست خود را برای اخذ اقامت کانادا از تاریخ  ۶ ماه می ۲۰۲۱ تا ۵ نوامبر ۲۰۲۱ یا تا زمانی که تکمیل ظرفیت ۴۰۰۰۰ نفری برسد بفرستند.

فارغ التحصیلان بین المللی باید طی چهار سال گذشته (پس از ژانویه ۲۰۱۷) یک برنامه آموزش عالی در کانادا به پایان رسانده باشند. از کل ۹۰،۰۰۰ مورد، ۴۰،۰۰۰ مکان درخواست برای دانشجویان بین المللی که از یک موسسه کانادایی فارغ التحصیل شده اند، تخصیص یافته است.

سیاست های جدید دولت کانادا در راستای تشویق دانشجویان برای ادامه ثبت نام در موسسات آموزشی کانادایی و ماندن در این کشور پس از فارغ التحصیلی برای پیوستن به نیروی کار کشور انجام می شود. در ماه گذشته ، دولت کانادا اعلام کرد که دانشجویان بین المللی می توانند برنامه‌های تحصیلی خود را از طریق یک موسسه مورد تایید از کشورهای خود به صورت آنلاین ادامه دهند و واجد شرایط برنامه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشند که این یک فرصت استثنایی برای دانشجویان بین المللی محسوب می‌شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: انواع ویزا و اقامت در کانادا
روش های اقامت به کانادا از طریق تحصیل

روش های دیگر برای مهاجرت به کانادا

کشور کانادا مسیرهای دیگری نیز برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، کاری و .. دارد. متقاضیان می‌توانند با روش هایی علاوه بر روش اکسپرس انتری، استارت اپ و برنامه های مهاجرتی استانی برنامه هایی نظیر پایلوت مهاجرت آتلانتیک و سایر مسیرهای مهاجرتی فدرال اقامت دائم کانادا را در سال ۲۰۲۱ بگیرند.

اداره مهاجرت کانادا و استان کبک از هیچ کمکی برای کمک به دریافت اقامت توسط افرادی که در کانادا هستند در دوره ی بعد از کرونا دریغ نمی کنند. مهاجرانی که کانادایی ها به آنها «فرشتگان محافظ» می گویند در واقع افرادی نظیر پزشکان، پرستاران که در خط مقدم مبارزه با کرونا با این ویروس جنگیده اند؛ از دسامبر ۲۰۲۰ اداره مهاجرت کشور کانادا و استان کبک درخواست اقامت دائم این افراد را به پاس جان فشانی ها و فداکاری هایشان در این راه  قبول کرده است.

با توجه به موارد مطرح شده مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از آسان‌‌ترین روش ها برای اخذ اقامت در کانادا است و با توجه به نیاز کشور کانادا به مهاجران دریافت اقامت تحصیلی توسط دانشحویان بین المللی روز به روز ساده تر از گذشته می‌شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

 

سخن پایانی

همانطور که در مقاله خواندید با سیاست های مهاجرتی جدید کانادا، امکان اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی از مراکز آموزشی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا یکی از ساده ترین روش ها برای مهاجرت به کانادا است. طبق اعلام رسمی این کشور، در سال 2021 حدود 40 هزار نفر از پذیرفته شدگان از بین دانشجویان فارغ التحصیل شده از این کشور است که این یک فرصت عالی و یک روش بی نظیر برای افرادی است که قصد تحصیل در کانادا را دارند. روش های مهاجرتی تازه اعلام شده برای افراد شاغل در بیمارستان ها و خانه های سالمندان و افراد شاغل در خط مقدم سایر بخش های ضروری و نیز دانشجوریان خارجی فارغ التحصیل از دانشگاه های کاناداست. اداره مهاجرت کانادا از تاریخ 6 ماه می اقدام به پذیرش اقامت دائم گروه های زیر خواهد کرد.

  • 20 هزار درخواست از طرف مشاغلی نظیر پزشکان و پرستاران در مراکز درمانی؛
  • 30 هزار درخواست از طرف نیروی کار مشاغل ضروری؛
  • 40 هزار درخواست از طرف دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادا.

شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود و پاسخ به سوال های احتمالی با ما در بلو اسکای در ارتباط باشید.

thepienews cicnews

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *