۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

آشنایی با ویزای کار پس از تحصیل در انگلستان (post-study work visa)

ویزای کار پس از تحصیل در انگلستان

تغییرات ویزای کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی در انگلیس

برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در انگلستان هستند، ویزای کار جدید پس از تحصیل فرصت کار در انگلیس پس از فارغ التحصیلی را فراهم می کند.

از پاییز سال ۲۰۲۰، دانشجویان بین المللی که می‌خواهند در دانشگاه های انگلستان تحصیل کنند، می توانند با درخواست برای مسیر مهاجرت فارغ التحصیلان که به تازگی اعلام شده است، تا دو سال پس از فارغ التحصیلی در انگلستان بمانند و کار کنند به عبارتی چگونه پس از تحصیل اقامت انگلستان را دریافت کنند.

این مسیر مهاجرت فارغ التحصیلان در دسترس آن دسته از دانشجویان بین المللی خواهد بود که یک مدرک کارشناسی یا بالاتر از یک مرکز آموزشی معتبر در انگلستان داشته باشند و در زمان درخواست ویزا کار پس از تحصیل، ویزای Tier 4 معتبر دارند.

متقاضیان درخواست این ویزا در این مسیر می توانند حداکثر برای مدت دو سال پس از تحصیل خود، در انگلستان بمانند و کار کنند، یا به دنبال کار باشند. علاوه بر این ، فارغ التحصیلانی که مشاغلی که نیاز به مهارت بالایی دارد پیدا کنند و واجد شرایط ویزای کار با مهارت بالا هستند ، می توانند برای ادامه کار در انگلستان ، ویزای خود را تغییر دهند و پس از آن دو سال نیز به زندگی در انگلستان ادامه دهند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آنچه قبل از تحصیل و مهاجرت به انگلستان باید بدانید

 

شرایط جدید ویزای کار پس از تحصیل

این نوع ویزای جدید اعلام شده در سپتامبر ۲۰۱۹ ، از تابستان ۲۰۲۱ برای متقاضیان در دسترس خواهد بود،  به این معنی که هر دانشجوی بین المللی که پاییز سال ۲۰۱۹  تحصیل خود را در انگلستان شروع کند، زمانی که دسته جدید برای برنامه ها باز می شود ، و ویزای Tier 4 معتبر داشته باشند ، واجد شرایط درخواست ویزای کار پس از تحصیل خواهند بود .

در حالی که برخی از ناامیدی ها در مورد کمبود جزئیات در مورد ویزای جدید وجود داشته است ، دولت انگلیس اخیراً راهنمای به روز شده ای را تأیید کرده است که تأیید می کند افرادی که به دلیل تغییراتی که Covid-19 در دانشگاه ها اعمال کرده است ، آنلاین تحصیل می کنند به شرطی که تا ۶ آوریل ۲۰۲۱ در انگلستان باشند واجد شرایط درخواست post-study work visa هستند که این یک امتیاز مهم است.

درست است که بسیار خوب است که دانشجویان شانس درخواست ویزا و اقامت در محل کار خود را دارند، اما ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا به فارغ التحصیلان بین المللی خود کمک کنیم اولین قدم ها را در حرفه خود بردارند.

به همین دلیل University of UK International با دانشگاه ها و با دولت تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند که مسیر تحصیلات تکمیلی به فرصت های واقعی برای فارغ التحصیلان بین المللی تبدیل می شود.

شرایط دریافت ویزای کار پس از تحصیل در شرایط کرونا

در ژانویه سال ۲۰۱۹ سایت تایمز گزارشی با عنوان «حمایت از اشتغال به کار فارغ التحصیلان بین المللی: تحقق وعده» را منتشر کرد که با مشارکت شورای امور بین الملل دانشجویی انگلستان (UK Council for International Student Affairs) ، انجمن خدمات مشاوره ای کارشناسی ارشد و دانشگاه کاونتری تهیه شده است. در این گزارش به بررسی این موضوع که چگونه دانشگاهها از فارغ التحصیلان بین المللی خود حمایت می کنند تا اولین قدمهای خود را در حرفه خود بردارند پرداخته شده است. این گزارش نه تنها به منظور به نمایش گذاشتن برخی از ابتکارات عالی در دانشگاه های انگلستان بود، بلکه در مورد چگونگی بهبود این امر نیز توصیه هایی ارائه داد.

علاوه بر این ، وزیر سابق علوم انگلستان جان جانسون مقاله ای را منتشر کرده است و خواستار تمدید اجازه کار پس از تحصیل در انگلستان از دو سال پیشنهادی به چهار سال است. این به فارغ التحصیلان در کشور انگلستان فرصت بیشتری می دهد تا حرفه خود را توسعه دهند و احتمال ماندن و کمک دائمی آنها به انگلستان را افزایش می دهد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: نکته‌های کاربردی برای دانشجویان تازه وارد تحصیل در انگلستان

 

کار پس از تحصیل در انگلستان در دوران کرونا

ما دوست داریم برای کمک به فارغ التحصیلان انگلستان در این مسیر اقدامات بیشتری انجام دهیم تا اولین قدم های شغلی خود را بردارند. در پیشنهادهای UUKI به دولت برای شروع فعالیت های بین المللی، یک طرح استقرار فارغ التحصیل را برای کمک به مشاغل انگلستان در ایجاد بازارهای صادراتی، با استفاده از مهارت های زبان، دانش و شبکه های فارغ التحصیلان بین المللی انگلستان ، پیشنهاد داده اند. این طرح با الگوبرداری از طرح شفیلد چین گیت وی که در ابتدا توسط تجارت و سرمایه گذاری انگلستان پشتیبانی می شد، می تواند فارغ التحصیلان بین المللی را در شرکت های کوچک و متوسط ​​قرار دهد تا به آنها کمک کند ظرفیت صادرات به بازارهای جدید را توسعه دهند.

امیدواریم که این امر به تقویت موقعیت انگلیس به عنوان یکی از جذاب ترین مکانها در جهان برای تحصیل در خارج از کشور کمک کند. اما ما همچنین قاطعانه اعتقاد داریم که به نفع خود انگللستان است که فارغ التحصیلان پس از فارغ التحصیلی مدتی در انگلیس بمانند تا بتوانند به تقویت شبکه های بین المللی انگلستان کمک کنند و از مهارت هایی که در دانشگاه های برجسته این کشور یاد گرفته‌اند استفاده کنند، به نفع انگلیس و همچنین دانشجویان فارغ التحصیل در این کشور خواهد بود.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم موضوع ویزای تحصیل پس از کار و شرایط ماندن در انگلستان پس از فارغ التحصیلی را به طور کامل توضیح دهیم. اما در پایان مقاله برای جمع بندی به شما می‌گوییم، امکان اقامت پس از تحصیل در انگلستان برای فارغ التحصیلان از مراکز آموزشی انگلستان وجود دارد. فارغ التحصیلان از این کشور می‌توانند تا دو سال در انگلستان بمانند و در این کشور کار کنند یا به دنبال کار بگردند. در صورتی که به تمام سوال های شما پس از خواندن این مقاله پاسخ داده نشده است می‌توانید با کارشناسان ما در بلو اسکای تماس بگیرید تا آنها شما را راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *