۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

۱۰ دلیل برای تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در انگلستان

تحصیل در خارج از کشور، یکی از تجربیاتی است که شاید تنها یک بار در طول زندگی برای هر کسی اتفاق بیافتد. ادامه تحصیل و زندگی در کشور دیگری، فرصت شگفت‌انگیز آشنایی با فرهنگ‌های جدید و بدست آوردن اعتبارات دانشگاهی است. با این حال، برای دست‌یابی به فرصت‌های شگفت‌انگیز باید هزینه کرد. حالا پرسش اصلی این است که آیا هزینه برای تحصیل در خارج از کشور ارزشی دارد؟ دلایل واقعی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور کدام است؟

۱- سفر در دنیا

بدیهی است که اولین و شاید مهم‌ترین دلیل برای تحصیل خارج از کشور، سفر و آشنایی با سایر کشورهاست. با پذیرش تحصیلی خارج از کشور، دانش‌آموزان فرهنگ‌های سایر کشورها را از نزدیک لمس می‌کنند. در این مدت شما فرصت کشف مکان‌های دیگر را علاوه‌ بر محل زندگی خود خواهید داشت. پس از ورود به مقصد مورد نظر، گشت‌و‌گذار در میان سایر کشورهای همسایه نیز تا حدی آسان و کم هزینه خواهد بود.

بعلاوه، به خودی خود سفر مزایای بسیاری برای دانشجویانی دارد که خالی از لطف نیست. در این میان شما خود را از منطقه امن و راحتی بیرون می‌کشید و به عنوان یک فرد بالغ رشد خواهید کرد. همچنین، خواهید آموخت که چطور چالش‌ها را برطرف کنید و تنش‌های روزمره زندگی را از بین ببرید.

تحصیل در خارج از کشور

۲- تقویت رزومه تحصیلی

مشخصا بسیاری از کارفرمایان از دیدن تجارب تحصیل خارج از کشور متقاضیان خوشحال می‌شوند. البته این بدان معنا نیست که اگر شما در خارج از کشور تحصیل نکنید شغلی نخواهید داشت اما، تحصیل در خارج از کشور به تجربیات بین‌المللی شما اضافه خواهد کرد تا جایی که امکان نقل تجربیات خود را در مصاحبه‌ها، مقالات تحصیلی و غیره خواهید داشت. هیچ چیز بهتر از پاسخ دادن به سوالاتی نیست که تجربیات شما را مخاطب قرار می‌دهد و پاسخ شما می‌تواند تنها یک جمله باشد «از پرسش شما خوشحالم. زمانی که در انگلیس مشغول به کار بودم، من …»

۳- یادگیری زبان‌های خارجی

در میان مقاصد تحصیلی موجود در دنیا، کشورهای بسیاری هستند که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. همچنین، شما می‌توانید برای تحصیل در خارج از کشور، مقصدی را انتخاب کنید که علاوه‌ بر زبان انگلیسی، زبان دیگری در آن به عنوان زبان اول یا دوم صحبت می‌شود. همچنین، امکان انتخاب مقاصدی را خواهید داشت که یادگیری زبان آن‌ها همواره مورد علاقه شما بوده است. در این میان، نکته مهم  این است که یادگیری یک زبان و استفاده از آن به صورت مکالمه‌های روزانه با به کار بردن آن در فضای دانشگاهی و علمی تا حدودی متفاوت است. تا جایی که در محیط علمی زبان خارجی را بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر یاد خواهید گرفت و در نهایت می‌توانید این زبان را به دسته زبان‌هایی که آشنا هستید در رزومه خود اضافه کنید.

۴- افزایش ارزش‌های علمی

از دیگر مزایای تحصیل در خارج از کشور علاوه‌بر یادگیری یک زبان جدید، آشنایی و تاثیرپذیری از یک فرهنگ دیگر نیز خواهد بود. در طول تجربه ادامه تحصیل در خارج از کشور، شما انسان‌های شگفت‌انگیزی را ملاقات خواهید کرد و می‌توانید به مکان‌هایی قدم بگذارید که تاریخ در آن‌ها شکل گرفته است. در این مدت شما امکان بازدید از موزه‌ها، تورهای جاذبه‌های گردشگری و غیره را خواهید داشت. علاوه‌براین، با شرکت در کلاس‌های متنوع یا اشتغال به کار، با کشور مقصد تحصیل بیشتر آشنا خواهید شد.

تحصیل در خارج از کشور

۵- یافتن دوستان جدید

هنگام تحصیل در خارج از کشور، شما فرصت‌های فراوانی برای داشتن دوستان جدید و تماس‌های کاری خواهید داشت. داشتن شبکه‌ای از دوستان برای ورود به دنیای کسب‌وکار پس از فارغ‌التحصیلی برای شما بسیار کلیدی است. شاید باورتان نشود که چگونه می‌توانید به راحتی در نقطه دیگر دنیا شبکه ارتباطی خود را بزرگ‌تر کنید و دوستان بیشتری داشته باشید.

۶- خوردن غذاهای محلی در کشورهای دیگر

خوردن غذاهای محلی سایر کشورها، یکی از مهم‌ترین دلایل برای بعضی از دانشجویانی است که برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. در این سفر شما می‌توانید غذاهای محلی و پرطرفدار سایر کشورها را نوش جان کنید و از آن‌ها لذت ببرید. همچنین، با تحصیل در خارج از کشور شما مجبورید از فروشگاه‌های خواربار فروشی، خوراک مورد نیاز خود را تامین کنید یا در بوفه دانشگاه غذا بخورید که این موضوع به تنهایی برای بسیاری از دانشجویان یک ماجراجویی محسوب می‌شود.

تحصیل در خارج از کشور

۷- کسب تجربیات شگفت‌انگیز

با تحصیل در انگلستان یا هر کشور خارجی دیگر شما در طول عمرتان یک بار تجربه تحصیل و زندگی خارج از کشور مادری را دارید. همان طور که می‌دانید سفر به هر کشوری با کسب تجربیات بسیار همراه است، چه بسا این سفر به مدت طولانی‌تر و به قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی باشد. فرهنگ و آداب و رسوم محل زندگی خودتان را از دید افراد دیگر خواهید شناخت. علاوه‌براین، بلوغ فکری و یادگیری تجربیاتی که تا کنون کسب نکرده‌اید از دیگر مزایای تحصیل در خارج از کشور است.

۸- آشنایی با نحوه سفر کردن

بسیاری از دانشجویان قبل از اقدام به تحصیل در سایر کشور، سفرشان را به عنوان فرصتی برای افزایش مهارت‌ها نمی‌بینند اما در واقعیت باید گفت که سفر، یک فرصت برای کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی است. هنگامی که هنر سفر را یاد می‌گیرید، در آینده احتمال بیشتری برای سفر کردن خواهید داشت. همچنین، این موضوع از نظر بسیاری از کارفرمایان نیز نقطه قوتی برای بخشی از کار است.

۹- کسب اعتبارات دانشگاهی

ادامه تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه، هر طور که باشد، فرصت خوبی برای کسب اعتبار دانشگاهی است. هنگامی که شما در خارج از کشور تحصیل می‌کنید، اعتبارات کالج را به دست خواهید آورد. همچنین، تجربه تحصیل در خارج از کشور را در رزومه خود خواهید داشت که بسیار ارزشمند است. به این ترتیب مدارک تحصیلی، کارفرمایان آینده، کمیته‌های بورس تحصیلی و هر کس دیگری با یک نگاه مختصر به رزومه از تجارب بین‌المللی شما با خبر خواهد شد.

هزینه تحصیل در خارج از کشور

۱۰- تحصیل در خارج از کشور خیلی پر هزینه نیست

امروزه شرایط تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانش‌آموزان آسان‌تر شده است. پس از انجام بررسی‌های لازم به عنوان آخرین راهنمایی باید گفت که تحصیل در خارج از کشور کم هزینه‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. درست است که برای تحصیل، شما ملزم به پرداخت هزینه‌های شهریه و زندگی هستید اما گفتنی است که پرداخت این هزینه در کشور محل اقامت شما نسبت به یک کشور خارجی کم‌تر است. این کاهش هزینه‌ها قابل مقایسه با سایر مزایای شگفت‌انگیز تحصیل در خارج از کشور نیست، زیرا همان طور که گفته شد با فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های خارجی، شانس شما برای قبولی در مصاحبه‌های ورودی نسبت به سایرین افزایش میابد.

در انتها باید ذکر کرد که بورس‌های تحصیلی بی‌شماری برای حمایت از دانشجویان هنگام تحصیل در خارج از کشور وجود دارد. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی نیمی یا همه شهریه دانشگاهی خود را به کمک بورس تحصیلی پرداخت کنید.

با مطالعه ۱۰ دلیل فوق، کاملا متوجه خواهید شد که پرداخت هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور کاملا ارزشمند است. با هزینه کمی، تجربیات بسیاری کسب خواهید کرد، فرصت‌های شغلی خود را افزایش می‌دهید، غذاهای محلی را امتحان می‌کنید و از جاذبه‌های شگفت‌انگیز بسیاری دیدن می‌کنید.

همان طور که می‌دانید، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان، انگلستان است. این کشور با داشتن دانشگاه‌های معتبر که در همه دنیا شناخته شده‌اند، بسیار مشهور است. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارید و به دنبال کسب اطلاعات دقیق‌ترین هستید با مشاوران مجرب آسمان آبی در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید تجربیات خود را از تحصیل در خارج از کشور در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *