۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان و نحوه اعتراض به آن

دلایل ریجکتی ویزا انگلستان

دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در دانشگاه وارد بریتانیا شوند، باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. ممکن است دریافت ویزا، بعد از دریافت پذیرش تحصیلی ساده به نظر برسد اما روند تایید آن سخت است. هر درخواست قبل از تایید یا رد به‌صورت کامل بررسی می‌شود و کوچکترین اشتباهی از سوی شما ممکن است به ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان و از دست دادن فرصت تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان منجر شود. انواع ویزای تحصیلی انگلستان؛ شرایط، مدارک، مراحل و هزینه‌های متفاوتی دارند اما دلایل ریجکتی آنها را می‌توان در ۹ مورد زیر خلاصه کرد. این مقاله به شما کمک می‌کند دلایل رد ویزای بریتانیا و اعتراض به آن را بدانید.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان

بسیاری از اوقات، دانشجویانی که قصد دارند در بریتانیا تحصیل کنند، به دلیل رد شدن ویزا نمی‌توانند رویای خود را به واقعیت تبدیل کنند که این موضوع دلایل زیادی دارد. در سال ۲۰۱۹، نرخ رد ویزای دانشجویی بریتانیا ۱۳ درصد بود. در ادامه برخی از رایج‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان توضیح داده شده است.

فرم درخواست ناقص

فرم درخواست ویزای دانشجویی بریتانیا، مهم‌ترین مدرک برای دانشجویانی است که متقاضی ویزای دانشجویی انگلیس هستند. اغلب اوقات، دانشجویان اطلاعات نادرستی ارائه می‌کنند که یکی از دلایل رد شدن درخواست ویزا است. فرم درخواست ویزا در اولین مرحله پیچیده است و دانشجویان ممکن است سوالات را اشتباه تفسیر کنند. در نتیجه احتمال اشتباه بسیار زیاد است و در هر شرایطی باید از آن اجتناب کرد. به همین دلیل، توصیه می‌شود، فرم را با مشورت افراد متخصص در این حوزه پر کنید که هدف دقیق از هر سوال را می‌دانند.

سوابق تحصیلی ضعیف

دانشجویانی که دنبال پذیرش در دانشگاه‌های بریتانیا هستند باید دستاوردهای علمی خود را به صورتی نشان دهند که استانداردهای آموزش عالی در بریتانیا را برآورده کند. ویزای دانشجویانی که نتوانند این استانداردها را برآورده کنند یا استعدادهای خودشان را ثابت کنند، رد می‌شود. همچنین اگر افسر صادرکننده ویزا حس کند که دانشجو نمی‌تواند با سیستم آموزشی مطابقت داشته باشد یا ممکن است در زبان انگلیسی مشکل داشته باشد، ممکن است درخواست او رد شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چگونه یک استادی پلن حرفه ای بنویسید ؟

 

بودجه ناکافی

دانشجویانی که وارد بریتانیا می‌شوند باید بتوانند هزینه تحصیل، زندگی و هزینه‌های ضروری دیگری را که در زمان زندگی در این کشور وجود دارد پرداخت کند. بر اساس قانون، دانشجویان باید به‌وسیله اسناد مشخصی نشان دهند توانایی پرداخت هزینه تحصیل و زندگی را برای یک سال یا برای تمام زمان تحصیل (هر کدام که طولانی‌تر باشد) خود پرداخت کنند.
استانداردهای زندگی در بریتانیا بالا است و اگر توانایی مالی کافی نداشته باشید، درخواست ویزای شما رد می‌شود. بسیاری از اوقات همین جزئیات نامشخص یا بی‌توجهی متقاضیان، باعث رد شدن درخواست ویزا می‌شود. از واریز پول کلان نیز خودداری کنید؛ زیرا ممکن است باعث سوءظن و در نهایت رد درخواست شما شود. باید مبلغ مورد نیاز در ۲۸ روز متوالی قبل از درخواست ویزا در حساب بانکی شما یا اسپانسری که دارید قرار داشته باشد.

 ریجکت ویزا انگلیس

مدارک ناقص

بسیاری از اوقات دانشجویان و دانش آموزان اهمیت مدارک مورد نیاز را دست‌کم می‌گیرند. در کنار فرم درخواست ویزا، دانشجویان باید مدارک دیگری را هم ارسال کنند تا درخواست آن‌ها قوی‌تر باشد. دانشجویان باید بسیار دقت کنند که تمام مدارک موردنیاز باید به ترتیب ارائه شده و در صورت نیاز تایید شوند. مدارک باید به زبان انگلیسی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد. اگر این مدارک در فرایند درخواست ویزا ناقص باشند، احتمال رد شدن آن زیاد است.

نداشتن مهارت مصاحبه

مرحله مصاحبه برای ویزای دانشجویی حیاتی و یک فاکتور اساسی برای قبول درخواست ویزا است. دانشجویان باید در زمان مصاحبه اعتمادبه‌نفس و کاریزما از خودشان نشان دهند. دانشجویانی که آماده نباشند یا پاسخ مردد بدهند، اغلب اوقات فرصت دریافت ویزای دانشجویی خود را از دست می‌دهند.

در زمان مصاحبه باید مراقب موارد زیر باشید:

  •  اعتمادبه‌نفس و جذابیت
  •  آماده‌شدن برای مصاحبه و پرهیز از پاسخ مردد
  •  آماده‌کردن همه اطلاعات و آگاهی از کلیه اطلاعات مربوط به کشور، شهر، دانشگاه و رشته تخصصی که قصد دارید در آن تحصیل کنید.

شکاف یا گپ (gap)

سال‌هایی به‌عنوان شکاف یا گپ شناخته می‌شوند که در آن هیچ کار سازنده‌ای انجام نداده باشید یا مدارکی ندارید که نشان دهند کار سازنده‌ای انجام داده‌اید. حتی اگر کار یا تحصیل نداشته باشید، باید سراغ موردی که مرتبط با کار خودتان است بروید. برای مثال کارآموزی یا هر فعالیت دیگری که مرتبط باشد و در شغل آینده به شما کمک کند.

مهارت زبان انگلیسی - ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان

مهارت در زبان انگلیسی

دانشجویانی که درخواست دریافت ویزای (Tier 4) برای ادامه تحصیلات عالی دارند، باید معیارهای زبان انگلیسی را که توسط موسسه یا دانشگاه مورد نظر مشخص شده داشته باشند. برای این کار باید نمره کافی آزمون آیلتس یا تافل داشته باشند و اگر افسر صادرکننده ویزا حس کند به‌اندازه کافی برای زندگی در بریتانیا مهارت زبان انگلیسی ندارید، ممکن است درخواست ویزای شما را رد کند.
قصد بازگشت بسیار مهم است
دانشجویان بین‌المللی باید همیشه یک برنامه دوم آماده برای بازگشت به کشور خود داشته باشند. دانشجویان باید به یاد داشته باشند که تنها به دلیل ویزای تحصیلی سفر می‌کنند به‌این‌ترتیب باید افسر صادرکننده ویزا را قانع کنید که بعد از اتمام مدت‌زمان قانونی اقامت برای تحصیل، به کشور خود برمی‌گردید. دانشجویانی که نتوانند نشان دهند که بعد از تحصیل قصد بازگشت به کشور خود دارند، ممکن است با رد درخواست ویزا روبرو شوند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بیشترین شمار دانشجویان خارجی در کدام کشورها تحصیل می‌کنند؟

 

داشتن پرونده کیفری

نهاد مسئول ویزای تحصیلی در بررسی اسناد بسیار دقیق است. در برخی مواقع، متقاضیان ویزا به دلیل آگاهی یا عدم آگاهی سابقه کیفری خود را فاش نمی‌کنند. هرگونه اختلاف عمدی یا غیرعمدی در این مورد باعث رد درخواست شما می‌شود. به‌این‌ترتیب باید هر سابقه‌ای که برای تایید ویزا لازم است نشان دهید.

اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان

بعد از رد شدن ویزای تحصیلی بریتانیا، فرد می‌تواند نسبت به ریجکتی اعتراض کند. این کار هم باید به شکل مکتوب انجام شود؛ فرد هنگام ریجکتی، نامه‌ای دریافت می‌کند که دلالی ریجکت شدن ویزای تحصیلی توضیح داده شده است؛ فرد درخواست  دهنده باید در پاسخ نامه‌ای تنظیم کند و به توضیح و تشریح آن دلایل بپردازد. این نامه را به همراه مدارک ارسال کند و منتظر نتیجه بررسی بماند.

 

ویزا انگلستان - ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان

بهترین زمان اعتراض به رفع ریجکتی

بهتر است بعد از دریافت، نامه ریجکتی بلافاصله اعتراض کنید و نامه درخواست رفع ریجکتی خود را بزنید؛ البته زمان لازم را برای نوشتن نامه و توضیح دلایل و شرایط خود بگذارید چون نامه بسیار مهم است. برای نوشتن نامه هم از مشاوران ویزای تحصیلی انگلستان کمک بگیرید. بررسی درخواست شما ممکن است تا ۲-۳ هفته طول بکشد.

درخواست مجدد بعد از رفع ریجکتی

اگر درخواست رفع ریجکتی شما پذیرفته شد؛ حالا باید دوباره درخواست ویزای تحصیلی انگلستان را بدهید. هنگام ارسال مجدد درخواست ویزای تحصیلی بریتانیا دقت کنید که فرم به‌درستی پر شود و تمام اطلاعات مربوطه ارائه شده باشد تا درخواست شما دوباره رد نشود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آزمون دولینگو چیست؟

 

درخواست مجدد بدون رفع ریجکتی

روش دیگر بعد از ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس، ارائه درخواست مجدد بدون رفع ریجکتی است. در این روش افراد متقاضی باید:

  •  نامه رد درخواست را به‌دقت مطالعه کنند.
  • دلایل رد را بررسی کنند.
  • دوباره درخواست خود را ثبت کنند و دلایل رد را برطرف کنید.

قبل از درخواست مجدد برای ویزای بریتانیا بعد از رد شدن، نیازی نیست که منتظر دوره یا زمان خاصی باشید. شانس دریافت ویزای تحصیلی انگلستان بعد از رد شدن، مستقیما به دلیل رد آن بستگی دارد.

در هر سال افراد زیادی برای ورود به بریتانیا درخواست می‌دهند تا با تحصیل در این کشور از فرصت‌های خوبی که وجود دارد استفاده کنند. برای تحصیل در این کشور نیاز به ویزای تحصیلی وجود دارد؛ اما داده‌ها نشان می‌دهد بخش زیادی از درخواست‌های ویزای تحصیلی بریتانیا رد می‌شود. در این مطلب مهم‌ترین دلایل توضیح داده شد که برای مثال می‌توان به مدارک نامناسب، نداشتن مهارت در زبان انگلیسی یا نبودن بودجه ناکافی اشاره کرد. اگر می‌خواهید شانس خود را در دریافت ویزای تحصیلی انگلستان بالا ببرید از خدمات بلو اسکای بهره ببرید که تحصیل در انگلستان، پذیرش تضمینی، گارانتی ویزا و بورسیه تحصیلی تخصص آنهاست.

اگر ویزای تحصیلی بریتانیا رد شود چه؟

درصورتی‌که درخواست شما رد شد، می‌توانید مجدد برای دریافت آن درخواست دهید. زمان ارسال درخواست ویزای تحصیلی بریتانیا، مطمئن شوید که فرم درخواست به‌درستی پر شده باشد و تمام اطلاعات لازم را ارائه کرده باشید تا درخواست شما دوباره رد نشود.

چرا باید ویزای تحصیلی بریتانیا رد می‌شود؟

درخواست ویزای تحصیلی انگلستان به دلایل مختلفی ممکن است رد شود. برای مثال فرم درخواست ناقص، سوابق علمی ضعیف، بودجه ناکافی، مدارک ناقص، نداشتن مهارت‌های مصاحبه، داشتن سابقه کیفری فرد و … همگی نمونه‌هایی از دلایل رد شدن درخواست ویزا هستند.

احتمال رد شدن ویزای تحصیلی بریتانیا چقدر است؟

هر درخواست قبل از تصمیم‌گیری به‌صورت کامل بررسی می‌شود. هرسال درخواست‌های زیادی رد می‌شوند. در سال 2019 نرخ رد درخواست ویزا در بریتانیا 13 درصد بود به‌این‌ترتیب برای اینکه مشکلی ایجاد نشود موارد ضروری برای ویزا را قبل از اینکه دیر شود تهیه کنید.

آیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت وجود دارد؟

با مطالعه راهنمای جامع انواع ویزا در انگلستان متوجه می‌شوید که شرایطی برای تمدید یا تغییر ویزای تحصیلی وجود دارد. آشنایی با ویزای کار پس از تحصیل در انگلستان یکی از همین فرصت‌هاست.

www.gov.uk gov studyabroad

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *