۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل در کالج های مونترال

Studied at Montreal Colleges

شرایط زندگی و تحصیل در مونترال کانادا

 کبک یکی از استان­های کانادا است و با توجه به اینکه استان کبک دومین مکان فرانسوی زبان در دنیا بعد از فرانسه است و به عنوان یک شهر مادر فرانسه زبان در نظر گرفته می‌­شود، مونترال که به عنوان بزرگترین شهر کبک شناخته شده است به عنوان یک شهر چند ملیتی و چند فرهنگی در جهان شناخته می‌­شود.

با زندگی بیش از ۱۸۰۰۰ دانشجو در مونترال، این شهر در بین شهرهای آمریکای شمالی بیشترین جمعیت دانشجویان بین المللی را دارد. به دلیل هزینه‌های پایین این شهر، دانشجویان مونترال را یکی از یهترین مکان­ها برای زندگی و تحصیل می‌دانند.

 

این شهر یک مکان ایده‌­آل برای افرادیست که علاقه زیادی به زندگی در یک مکان با طبیعت زیبا دارند و هم زندگی در اروپا و هم آمریکای شمالی را دوست دارند. حالا، یک زندگی با فرهنگی جذاب، چندین فعالیت ورزشی متنوع ، فضاهای سبز چشمگیر و جمعیتی که با دو زبان متفاوت از شما استقبال می­کنند را به مزایای مونترال اضافه کنید!

در سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۱،۵۰۰ دانشجو از همه جای جهان گرد هم آمدند و باعث ثبت رکورد جدیدی شدند.

در سال ۲۰۱۸ با توجه با نتیجه ه­ای که توسط تحقیقات موسسه   QS  که هر ساله کیفیت زندگی ۱۰۰ شهر را در جهان بررسی می‌کند، ارائه شد، مونترال با ارائه یک تجربه مثبت در بین دانشجویان در ردیف بالاترین شهرهای جهان قرار دارد و همین موضوع باعث شده است که تعداد افرادی که مایل هستند بعد از اتمام تحصیل به زندگی در مونترال ادامه دهند افزایش یابد.

موقعیت مونترال از نظر بین‌­المللی در سطح بهترین شهرهای جهان بعد از لندن، توکیو و ملبورن برای تحصیل طبقه بندی شده است و این شهر رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
هزینه تحصیل و زندگی در مونترال کانادا

The cost of housing in Montreal

مسکن در مونترال

با وجود سطح بالای اشتتغال در مونترال، یافتن مسکن کار مشکلی نیست، مکان‌های زیادی برای اجاره وجود دارد و دانشجویان می‌توانند بدون توجه به محله، خیلی سریع مکانی برای زندگی پیدا کنند.

Transportation in Montreal

حمل و نقل در مونترال

سرویس حمل و نقل عمومی مونترال (STM)  سراسر جزیره مونترال را از طریق مترو و اتوبوس را پوشش می­دهد.

دانشجویان می­توانند از مزایای تخفیف ماهانه کارت­های مترو و اتوبوس بهره مند شوند و از امکانات نامحدود حمل و نقل عمومی در کل شهر استفاده کنند.

این شهر همچنین دارای مسیرهای زیادی برای دوچرخه سواری است و یک سیستم مشترک دوچرخه به اسم bixi  دارد.

همچین قطار­های بین شهری امکان سفر راحت تری را برای افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند فراهم می­کند.

استفاده از تاکسی در مونترال بسیار ایمن و مقرون به صرفه است در واقع تاکسی وسیله ه­ای است که دانشجویان در ساعات اولیه صبح در صورت بسته بودن مترو از آن استفاده می­کنند.

دانشجویانی که دارای مجوز تحصیلی معتبر و گواهی رانندگی معتبر از کشور خود هستند می­توانند با ترجمه گوهینامه خود رانندگی کنند. شرط مهم برای رانندگی این است که این گواهی به زبان انگلیسی یا  فرانسوی باشد.

در بدو ورود به مونترال به شما پیشنهاد می­شود گواهی خود را ترجمه کنید و سپس برای اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی اقدام کنید چرا که گواهینامه یک کارت شناسایی معتبر نیز برای شما تلقی می‌شود.

معرفی چند کالج برتر در مونترال

Admission to Montreal Colleges

مراحل اخذ پذیرش از کالج های مونترال

 

 یک موسسه در مونترال بزرگ را انتخاب کنید

در مونترال ۱۱ دانشگاه و ۶۰ کالج (دولتی و خصوصی) وجود دارد که می‌­توانید در آن­ها به تحصیل در رشته مورد نظر خود ادامه دهید، می‌­توانید با مراجعه به وب­ سایت کالج های مونترال اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید.

در مورد شرایط پذیرش اطلاعات کسب کنید

در صورتی­که شما تصمیم خود را مبنی برای تحصیل در یکی از کالج های مونترال گرفتید، برای شما ضروری است که در مورد شرایط اخذ پذیرش در آن کالج اطلاعات کسب کنید. هر کالج در مونترال شرایط خاص خود را دارد و آخرین مهلت ثبت نام در هر مرکز می‌­تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات کامل می­توانید به وب ­سایت موسسه مورد نظر مراجعه کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
آموزش آنلاین در کانادا برای دانشجویان بین المللی از راه دور

 درخواست گواهی پذیرش کبک برای مطالعات (CAQ)

اگر مدت زمان دوره تحصیلی شما در کالج های مونترال بیش­تر از ۶ ماه است، بعد از اخذ پذیرش باید برای اخذ گواهی پذیرش کبک اقدام کنید

شما می­توانید به صورت آنلاین از طریق وب سایت immigration-quebec.gouv اقدام کنید. تخمین زده میشود در حالت معمول رسیدگی به این درخواست ۲۰ روز کاری زمان ببرد.

  درخواست مجوز تحصیل

شما موظف هستید برای دوره ­های تحصیلی بیشتر از شش ماه مجوز تحصیلی دریافت کنید، این درخواست باید مستقیما به دولت کانادا ارسال شود و در صورت نیاز شما باید اطلاعات بایومتریک خود را نیز ارائه دهید. زمان بررسی به این درخواست ­ها  متفاوت است، به همین دلیل مهم است که پس از دریافت CAQ خود، هر چه سریعتر درخواست مجوز تحصیل را ارسال کنید. ممکن است  یک دانشجوی بین­‌المللی به همراه خانواده‌­اش برای تحصیل در کانادا بیاید. درصورتی که اثبات کنید که برای گرفتن مدرک از یک کالج در کانادا به صورت تمام وقت در حال تحصیل هستید، ممکن است همسر شما مجوز برای انجام کار تمام وقت را دریافت کند، همچنین اگر یکی از والدین مجوز تحصیل در کانادا را داشته باشند برای فرزندان وی هم تحصیل در کانادا امکان پذیر است.

توجه: ممکن است فرزندان هم برای ادامه تحصیل به مجوز نیاز داشته باشند.

اخذ بیمه درمانی

همه­‌ی دانشجویان بین المللی موظف هستند در طول دوره تحصیلی خود در کالج های مونترال بیمه درمانی داشته باشند.

برخی از کشور­ها موافقت نامه ای را امضا کرده‌­اند که طبق این موافقت نامه دانشجویان این کشور­ها می‌­توانند از بیمه درمانی کبک استفاده کنند. شما می­توانید لیست این کشور­ها را از وب سایت Régie de l’assurance maladie du Québec (RAMQ) مشاهده کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
راهنمای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا (آپدیت ۲۰۲۱)

آمادگی برای مهاجرت

بعد از پشت سر گذاشتن تمام مراحل پذیرش کالج های مونترال، می‌­توانید برای عزیمت به مونترال آماده شوید، فراموش نکنید که تمامی مدارک مسافرتی خود را به همراه داشته باشید تا در فرودگاه با مشکلی رو به رو نشوید.

ورود به مونترال

هنگامی که وارد مونترال شدید برای نهایی کردن مراحل پذیرش خود در کالج های مونترال به بخش دانشجویان بین‌­المللی کالج خود مراجعه کنید.

در نهایت از اقامت خود در مونترال لذت ببرید!

سخن پایانی

تحصیل در شهر مونترال در استان کبک برای تحصیل دانشجویان بین المللی یک تجربه عالی آموزشی برای آنها است. با توجه به فرهنگ متفاوت و کیفیت تحصیلی کالج های مونترال، تحصیل در این شهر سرمایه گذاری برای آینده شما حساب می شود. مونترال دومین و بزرگ ترین شهر کانادا با جمعیت حدود 2 میلیون نفر است که زبان اصلی آن فرانسوی و زبان دوم آن انگلیسی است.

در نظر داشته باشید در استان کبک، گذراندن دوره کالج قبل از وارد شدن به دانشگاه اجباری است در این مقاله اطلاعاتی مختصر در خصوص شهر مونترال، نحوه پذیرش از کالج‌های مونترال و اسامی چند کالج خصوصی و دولتی مونترا ل به شما ارائه شد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در بلو اسکای (Blue Sky) در ارتباط باشید.

jechoisismontreal polymtl.ca yelp.ca

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *