۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

راهنمای پیدا کردن محل اقامت دانشجویان و دانش‌آموزان در کانادا

Residence in Canada

اگر نامه پذیرش برای تحصیل در کالج کانادا  یا دانشگاههای کانادا دریافت کرده‌‎‎اید به شما تبریک می‌گوییم! اولین گام بعد از دریافت پذیرش تحصیلی که باید در اسرع وقت انجام شود، تعیین مکان اقامت دانشجو در کشور مورد نظر خواهد بود.

میزان اجاره بها برای اقامت دانشجویی در کانادا به شهر و استانی که در آن زندگی خواهید کرد، بستگی دارد.

در مقاله پیش رو قصد داریم اطلاعاتی درباره انواع اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا ‌در اختیار دانشجویان و دانش آموزان قرار دهیم:

امکانات رفاهی دانشجویان داخل محوطه دانشگاه در کانادا (On-Campus)

دانشگاههای کانادا خدمات اقامتی متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. به‌طورکل،گزینه‌های اقامت داخل محوطه دانشگاه شامل خانه‎‌های ویلایی، سالن اقامت (پانسیون)، خوابگاه،آپارتمان یا سوئیت است. تقریباً همه دانشگاههای کانادا به دانشجویان از طریق کمیته بین المللی دانشجویی، مسکن و اقامتگاه در محوطه خود ارائه می‌‏‍‎دهند.

برخی از این امکانات و تسهیلات در محوطه دانشگاه عبارتند از:

  • خوابگاههای دانشجویی معمولاً دارای آشپزخانه، فضای نشیمن، خدمات خشکشویی، خدمات غذا و سرویس‌های بهداشتی‌ مشترک هستند. برخی از دانشگاهها به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهند تا اتاق یا تخت خود را به سلیقه خود انتخاب کنند.
  • خانه‌های ویلایی دارای امکانات مورد نیاز برای تعداد دانشجویان کمتر در یک اتاق با امکانات مجزا هستند و معمولاً ظرفیت ۳ تا ۶ دانشجو را در خود جای می‌دهد.

هزینه‌های متوسط ​​مسکن در محوطه دانشگاه را می‌توان تقریباً در حدود ۲۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار کانادا در سال برآورد کرد.

تقریباً همه دانشگاهها امکانات اقامتی و رفاهی را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند،که شامل برنامه‌های غذایی، اینترنت، امکانات خشک‌شویی، فضای مشترک، مکان‌هایی با اجاره کوتاه مدت، جوامع آموزشی و مبله شده است.

  • بسیاری از دانشگاهها در زمان درخواست اقامت، از دانشجویان می‌خواهند که جنسیت هم اتاقی خود را مشخص کنند، اما الزامی نیست.
  • دانشجویان حق انتخاب اقامت با هم اتاقی‌های همجنس و یا مختلط را دارند.
  • تعداد هم اتاقیهای هم‌جنس شامل ۱-۵ و هم اتاقی‌های مختلط هم شامل ۱-۵ نفر است.
  • برای رختشوی‌خانه‌های هر اقامتگاه به دانشجویان کارت خشکشویی ارائه می‌شود.

دانشجویان می‌توانند نوع محل اقامت خود را انتخاب کنند. خوابگاه و آپارتمان اغلب با امکانات آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و فضای نشیمن همراه می‌باشد. خشکشویی، غذاخوری، فروشگاههای دانشجویی، نیازهای روزانه، پارکینگ، سرویسهای تفریحی، باغچه و سالن مطالعه اختصاصی نیز در ساختمانهای مسکونی اکثر دانشگاهها موجود است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: برترین دانشگاه‌ها و کالج‌ های ونکوور کانادا

 

خوابگاه در کانادا

مزایای اقامت دانشجویی در دانشگاههای کانادا

  • کارهای اداری مربوط به تنظیم قراردادهای اجاره از خارج از کشور به راحتی با کمک دانشگاه مدیریت می‌شود.
  • یک دانشجوی بین‌المللی به محض ورود می‌تواند برای اجاره مسکن مبله دانشجویی در محوطه دانشگاه، اقدام کند.
  • اجاره کردن اقامتگاه دانشجویی اغلب ارزان‌تر از سایر گزینه‌ها است.

اقامت دانشجویی خارج از محوطه دانشگاه در کانادا (Off-Campus)

اکثر دانشگاهها به دانشجویان سال اول پیشنهاد می‌کنند در محوطه دانشگاه یا خارج از دانشگاه اقامت کنند. محل اقامت خارج از دانشگاه گزینه خوبی است زیرا فرصتهای زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دانشجو بیشتر در معرض ملاقات با افراد جدید، پیدا کردن دوستان جدید و آشنایی با تاریخچه شهرقرار خواهد گرفت. یافتن محل اقامت دانشجویی مناسب در کانادا اغلب چالش برانگیز و در عین حال ارزشمند است.

در بازار شلوغ اجاره، عرضه و تقاضا اغلب با نوسانات فصلی در کانادا همراه است. شهرهای کوچک کانادا در مقایسه با سایر شهرهای محبوب کانادا در بین دانشجویان بین المللی بازار محدودی دارند. برای تسهیل کار دانشجویان برای اقامت دانشجویی خارج از دانشگاه درکانادا، اکثر دانشگاهها به دانشجویان پیشنهاد می‌کنند که لیستهای داخلی را از وب سایت‌های دانشگاه بررسی کنند .اقامتگاه‌های دانشجویی به طور کلی توسط موسسات، مدیریت می‌شوند.

مراجعه به بخش رفاهی دانشگاه برای پاسخگویی به مشکلات اقامت دانشجویان توصیه می‌شود.

در زیر محل اقامت دانشجویی در کانادا بر اساس استانهای محبوب و پر طرفدار مورد بحث قرار گرفته است:

خوابگاه دانشجویی در بریتیش کلمبیا (British Columbia)  

مرکز استان بریتیش کلمبیا شهر ویکتوریا و بزرگترین شهر آن ونکوور است. این استان غربی یکی از جذاب‌ترین و تحسین برانگیزترین مکانها نه تنها درکانادا بلکه در سراسر جهان است که دارای خدمات بهداشتی عالی، میراث فرهنگی غنی وکیفیت بالای زندگی است.

  • مناسب‌ترین خوابگاههای دانشجویی را می‌توان در پوینت گری (Point Grey) پیدا کرد که بین سواحل اسپانیایی و خیابان شانزدهم غربی واقع شده است.
  • منطقه بین المللی دانشجویی پسند، دلپذیر و قابل سکونت که حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با اتوبوس از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) فاصله دارد.
  • اگر به دنبال اقامت درخارج از دانشگاه کلمبیا هستید، منطقه پوینت گری گزینه مناسبی است. سایر مناطق مانند Kitsilano هم جای مناسبی برای اقامت دانشجویان بین المللی است.
  • دانشجویان بین المللی می‌توانند با تحقیق در« NestPick و Vancouver BC Craigslist » به دنبال آپارتمانهای اجاره‌ای بگردند.
  • سالانه، برای زندگی بالاتر از حد متوسط، ۷۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار هزینه می‌شود.

علاوه بر این، بریتیش کلمبیا برای یافتن فرصت‌های آموزشی و امکانات اقامتی دانشجو محور، بهترین گزینه است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چه دوره‌ها و رشته‌هایی را در کانادا آنلاین بخوانیم؟

 

خوابگاه دانشجویی

اقامتگاه‌های دانشجویی در انتاریو (Ontario)

انتاریو که به عنوان قلب اقتصادی کانادا شناخته می‌شود و در مرکز کانادا واقع شده است و بیش از ۱۴.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

  • در انتاریو Thunder Bay جای مناسبی برای اجاره مسکن درخارج از دانشگاه از جمله خانه‌های مجردی، دوبلکس و آپارتمان است.
  • اگر می‌خواهید خارج از دانشگاه زندگی کنید، باید در مورد چگونگی دسترسی آن تحقیق و بررسی نمایید.
  • به طور متوسط، اجاره اتاق یک خوابه (به صورت مشترک) می‌تواند برای یک دانشجوی بین المللی ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار هزینه به همراه داشته باشد، در حالی که پایه اجاره یک آپارتمان از ۶۵۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه است.

خوابگاه دانشجویی در نوا اسکوشیا (Nova Scotia)

در نوا اسکوشیا چه در سواحل شنی زندگی کنید و چه در شهر، از فضای دانشگاه و تحصیل دور نخواهید ماند. شرایط جوی و هوا در طول سال معتدل است. انواع گزینه‌های اقامت برای دانشجویان بین المللی در شهر هالیفاکس موجود است. میانگین هزینه‌های مشابه سالانه حدود ۸۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار کانادا برآورد می‌شود.

خوابگاه دانشجویی در کبک (Quebec)

مقرون به صرفه‌ترین مقصد برای اقامت دانشجویان بین المللی در سراسر جهان شهرهای مونترال و کبک است که از زیباترین شهرهای این استان محسوب می‌شوند.

  • نرخ شهریه در این شهر نسبت به مناطق دیگر ارزان‌تر است. برخی از دانشگا‌ههای مشهور جهان در این شهر وجود دارند که می‌توان به تعدادی از آنها اشاره کرد: دانشگاه مونترال، دانشگاه مک گیل و دانشگاه لاوال.
  • هزینه اجاره آپارتمان حدود ۹۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار کانادا در سال است.
  • بهترین راه برای یافتن گزینه‌های مسکن در کبک استفاده از این وب سایت‌های Studentflat، irielocation و Student است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بهترین مدارس جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

 

اقامتگاه های کانادا

انواع اقامتگاه دانشجویی در کانادا

وقتی در خارج از محوطه دانشگاه ساکن شدید، می‌‎توانید جاهای مختلف دانشگاه و شهر را شناسایی کنید. قبل از اینکه به این موارد بپردازیم، اجازه دهید ابتدا مالیات، خدمات آب و برق و کارهای بیمه‌ای را که در اخذ اقامت دانشجویی در کانادا موثر می‌باشند، مورد بررسی قرار دهیم.

  • مالیات و خدمات آب و برق، پرداخت مالیات اغلب در اجاره گنجانده می‌شود. ممکن است امکاناتی مانند برق، گاز و غیره را شامل شود و چنانچه شامل این موارد نشود، از شما می‌خواهند که یک حساب کاربری با یک ارائه دهنده خدمات شهری باز کنید.
  •  اگرچه بیمه یک الزام قانونی برای اجاره آپارتمان نیست، اما ایده خوبی برای خسارت احتمالی به ملک است.

در ادامه به انواع خوابگاههای دانشجویی در کانادا و هزینه آنها می‌‎پردازیم:

خوابگاه دانشجویی در کانادا – اجاره به صورت خصوصی (Privately Rental)

اگر یک دانشجوی بین المللی به دنبال یک جای مستقل با امکانات ضروری و اولیه است، انتخاب یک اتاق خصوصی، آپارتمان یا سوئیت گزینه مناسبی است.

  • برای اجاره یک اتاق خصوصی، به یک آشپزخانه مشترک یا مجزا، سرویس بهداشتی و گاهی اوقات سایر قسمت‌های خانه مانند اتاق نشیمن دسترسی خواهید داشت.
  • مقدار کرایه بستگی به موقعیت مکانی، امکانات و وضعیت مسکن دارد. از ۴۰۰ دلار تا ۹۰۰ دلار کانادا متغیر می‎باشد.
  • در شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور، اجاره بها می‌تواند تا ۳۰۰۰ دلار کانادا هم برسد.
  • ممکن است هنگام اجاره یک آپارتمان مشترک از شما خواسته شود که یک اجاره نامه امضا کنید – مدت اجاره معمولاً شش ماه تا یک سال است.

اگر به دنبال یک آپارتمان و یا سوئیت مشترک خارج از دانشگاه هستید، بهتر است پس از ورود به کانادا با فرصت جستجو کنید. می‌توانید شخصاً از آپارتمان، لوکیشن، مسافت تا دانشگاه و همچنین با افرادی که قرار است هم خانه شوید، از نزدیک ملاقات کنید. مالکان این آپارتمانها مایلند شخصاً با مستاجران خود دیدار حضوری داشته باشند.

نکته مهم: مراقب کلاهبرداری‌ از برخی وب سایتها مانند craigslist  باشید و به هیچ عنوان قبل از دیدن آپارتمان یا ملاقات حضوری با مالک پول ارسال نکنید!

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: معرفی ۵ محله مناسب برای زندگی دانشجویی در تورنتو کانادا

 

 هوم استی یا اقامت خانگی در کانادا (Homestay)

در هوم استی، به ‌عنوان یک دانش‌آموز می‌توان در کنار یک خانواده‌ میزبان زندگی کرد. معمولاً خانواده میزبان ۱ تا ۳ وعده غذایی در روز و اینترنت برای دانش آموز فراهم می‌کند. هوم استی گزینه خوبی برای یادگیری زبان و آشنایی با فرهنگ آن کشور است.

ممکن است هزینه اقامت در خانه کمی بیشتر باشد، اما شما زمان بیشتری برای مطالعه خواهید داشت زیرا بیشتر فعالیتهای مورد نیاز روزانه توسط خانواده میزبان انجام می‌شود. اقامت در هوم استی حدود ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار کانادا در ماه خواهد بود.

خوابگاههای دانشجویی در کانادا (Dormitory)

همانطور که قبلاً درباره خوابگاهها در داخل محوطه دانشگاه (On-Campos) گفته شد، خوابگاههای مشابه نیز در خارج از دانشگاه موجود است. اکثر دانشگاهها یک شورا یا انجمن دانشجویی دارند که به دانشجویان برای جستجوی خوابگاه کمک می‌کند.

  • اتاقهای خوابگاه معمولاً مبله هستند، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی با سایر دانشجویان مشترک است.
  • گزینه‌هایی برای خوابگاههای مختلط نیز وجود دارد که می‌توانید هم اتاقی غیر همجنس هم داشته باشید.
  • هزینه متوسط ​​یک اتاق در خوابگاه حدود ۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی است.

چگونه در کانادا اقامتگاه دانشجویی انتخاب کنیم؟

گزینه‌های زیادی‌ برای انتخاب یک اقامتگاه دانشجویی وجود دارد که یافتن بهترین شرایط نسبتاً سخت است و به زمان بیشتری نیاز دارد. شما به عنوان یک دانشجو در انتخاب یک اقامتگاه دانشجویی نباید از موارد زیر غفلت کنید:

  • موقعیت مکانی / نزدیک به مدرسه یا دانشگاه
  • نوع اقامتگاه
  • محیط فرهنگی
  • شرایط آب و هوایی
  • هزینه اجاره و تغییر در وب سایتهای اقامت
  • نیازهای شخصی
  • سیاستهای قرارداد اقامتگاه

اجاره فرعی یا حق اجاره به مستاجر دیگر (subletting)

در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کانادا اجاره فرعی بسیار رایج است . در این نوع اجاره مستاجر اتاقی را در آپارتمان خود به شخص دیگری اجاره می‌دهد. این شرایط برای کسانی که نمی‌خواهند برای اجاره نامه متعهد شوند، مناسب است. اینگونه موارد، در سایتها و شبکه‌های اجتماعی به راحتی در دسترس است.

اجاره آپارتمان مبله شده (furnished Apartment rental)

امروزه راههای مطمئن بسیاری برای یافتن اجاره آپارتمان به صورت موقت قبل از ورود به کانادا وجود دارد. این آپارتمانها معمولاً مبله هستند و برای صرفه جویی در تهیه امکانات اقامتگاه مناسب است. ماهانه می‌توان مدت اجاره را تمدید کرد یا اجاره نامه امضا شود.

اقامتگاه های کانادا

 

اجاره آپارتمان مبله نشده(unfurnished Apartment rental)

این گزینه شایدکمی با سختی همراه باشد. اما دانشجویانی هستند که ترجیح می‌دهند آپارتمان مبله نشده اجاره کنند. قرارداد این نوع اجاره نامه‌ها به مدت یک سال است و لازم است درباره حقوق و قوانین مستاجر اطلاعات کافی داشته باشید. این نوع اقامتها دارای هزینه‌های بیشتری است. این قوانین احتمالاً شامل پرداخت کرایه ماه اول و ماه آخر و همچنین یک ودیعه برای قبض آب و برق و اینترنت و هزینه مبله کردن است. این مورد برای کسانی که قصد دارند سالها در کانادا اقامت داشته باشند، گزینه خوبی است. بنابراین برای راحتی و امنیت خودتان بهتر است تمامی جوانب را بسنجید.

 

برای مهاجرت به کانادا به موارد زیر توجه کنید:

با استفاده از لیست آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات در تابلوهای تبلیغاتی دانشگاه و آگهی‌هایی که بر روی پنجره‌های آپارتمانها نصب می‌شود، می‎توانید آپارتمان مورد نظر خود را پیدا کنید. فردی که از کشورش برای ادامه تحصیل مهاجرت می‌کند باید تمامی گزینه‌ها را برای انتخاب اقامتگاه قبل از پرواز در نظر بگیرد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع مکان‌هایی که دانشجویان و دانش‌آموزان بین المللی متقاضی تحصیل در کانادا، در آنها می‌توانند زندگی کنند، پرداختیم. شما می‌توانید برای پاسخ به سوالات احتمالی خود پس از خواندن این مقاله با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

canadastudy collegedunia canadastudynews

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *