۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد

پزشکی در دانشگاه آکسفورد

دانشجوان در حال تحصیل در رشته پزشکی از تجربیات فراوانی بهره می‌برند که به صورت عملی و تجربی دریافت می‌کنند و امکان آموختن آنها به صورت تئوری نیازمند تجربه عملی است. افراد این رشته هر روز با موارد مختلف بیماری‌ها و اختلالات جسمی روبرو می‌شوند. انتخاب تحصیل در این رشته برای افرادی که تمایل دارند دانش و تجربه علمی خود را به صورت عملی و تجربی در زمینه تحصیلی مورد علاقه‌شان توسعه دهند، یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. این دانشجوان اطلاعات زیادی را از طریق درمان و مراقبت از بیماران در محیط بیمارستان‌ها به دست می‌آورند. حرفه پزشکی یک شغل معتبر با درآمد و امنیت اقتصادی بالا محسوب می‌شود. با این حال، تحصیل در این رشته در دانشگاه آکسفورد می‌تواند بسیار مطالبه‌بر و پر از استرس باشد و تحصیل در این رشته به همه افراد مناسب نباشد. اگر تصمیم دارید در رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد تحصیل کنید، باید اطمینان حاصل کنید که علاقه دارید و این حرفه با توجه به توانمندی‌ها و تمایلات شما مناسب باشد.

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد، یک مؤسسه نسبتاً کوچک است و این امکان را به دانشجویان و کارمندان خود می‌دهد که یکدیگر را بهتر بشناسند و در محیط آرام و دوستانه‌ای تحصیل کنند. در این مقاله سعی شده است تا شما را با تحصیل در رشته پزشکی در یکی از برترین دانشگاه‌های جهان، دانشگاه آکسفورد، و هزینه‌های مرتبط با تحصیل در این دانشگاه آشنا کنیم.

جهت دریافت بروشور راهنمای "تحصیل علوم پزشکی در بهترین دانشگاههای انگلستان" شماره واتساپ خود را وارد کنید.

 

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد پزشکی کجاست

دانشگاه آکسفورد( University of Oxford ) در کشور انگلستان در شهر آکسفورد در منطقه آکسفورد شایر قرار دارد.

رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد

طول دوره تحصیلی رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد ۳ تا ۶ سال است. شما در پایان سال سوم پس از گذراندن دروس پایه رشته پزشکی مدرک BA خود را دریافت می‌کنید که این مدرک معادل لیسانس سایر رشته‌ها است و پس از پایان سال ششم تحصیل مدرک BM BCh (Bachelor of Medicine, Bachelor Of surgery) را دریافت خواهید کرد که این مدرک معادل مدرک پزشکی عمومی در ایران است.

چنانچه می‌خواهید یک پزشک متخصص در انگلستان شوید، باید پس از پایان سال ششم تحصیل خود نیز برای دریافت مدرک تخصص خود ادامه تحصیل دهید.

کار تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی آکسفورد

همه دانشجویان دانشگاه آکسفورد به صورت عملی پروژه‌های تحقیقاتی متنوعی را به عنوان بخشی از فعالیت‌های درسی در حین تحصیل خود انجام می‌دهند. دانشجویان این تحقیقات را در زمینه‌های مورد علاقه خود انجام می‌دهند و تجربه ارزشمندی بدست می‌آورند. دانشجویان این فرصت را دارند که در یک آزمایشگاه با طیف وسیعی از امکانات علوم پزشکی تحقیقات خود را انجام دهند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: قوانین جدید مهاجرت تحصیلی به انگلستان چیست و چه مزایایی دارد؟
تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد - هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد

شرایط تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آکسفورد

اگر می‌خواهید در دانشگاه آکسفورد پزشکی بخوانید، باید شرایط لازم برای ورود به این رشته را داشته باشید.

اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید و تحصیلات خود را در کشورهای اروپایی نگذرانده‌اید باید بدانید که یکی از پیش شرایط ورود به این دانشگاه این است که دوره دو ساله A-Level را با موفقیت به پایان رسانده باشید. البته باید در پایان این دوره نمره هیچ یک از دروس شما اعم از شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات شما کمتر از نمره A پلاس نباشد. همچنین معدل شما نیز باید A به بالا باشد.

اگر شما تحصیلات دوره دبیرستان خود را در اروپا به پایان رسانده‌اید، مدرک دیپلم خود را در همان کشورها اخذ کرده‌اید و حال می‌خواهید در رشته پزشکی دانشگاه آکسفورد تحصیل کنید شما حتما باید ۸۵ درصد از کل معدل دیپلم را کسب کرده باشید.

اگر شما شرط معدل را ندارید و یا حداقل نمره در دروس مورد نیاز را کسب نکرده‌اید، می‌توانید در دوره های آمادگی که دانشگاه آکسفورد برگزار می‌کند شرکت کنید و پس از اتمام این دوره‌ها در صورتیکه شرایط ورود به رشته پزشکی را داشته باشید می‌توانید وارد دانشگاه آکسفورد شوید.

یکی دیگر از شرایط ورود به دانشگاه پزشکی آکسفورد تسلط کافی به زبان انگلیسی در مهارت های گفتاری و نوشتاری است. باید بدانید که دانشگاه پزشکی آکسفورد برای دانشجویان بین المللی غیر انگلیسی زبان که وارد این دانشگاه می شوند، دوره های زبان نیز ارائه می‌دهد اما هزینه این دوره ها بالا است. حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد نمره ۶.۵ است که ما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید بورسیه تحصیلی دریافت کنید، نمره‌ای بالاتر از ۶.۵ کسب کنید.

دانشجویانی که می‌خواهند در دانشگاه پزشکی آکسفورد تحصیل کنند، باید تا تاریخ یکم نوامبر سالی که می‌خواهند تحصیل خود را شروع کنند، ۱۸ سال تمام سن داشته باشند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
رشته پزشکی در انگلستان

 

مصاحبه متقاضیان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آکسفورد

لطفا توجه داشته باشید که اگر درخواست پذیرش شما پذیرفته شود و در آزمون BMAT (Biomedical Admission Test) که در ماه نوامبر برگزار می‌شود قبول شوید، شما باید در مصاحبه‌ای که در دانشگاه آکسفورد در ماه دسامبر برگزار می‌شود حتی اگر در خارج از کشور انگلستان زندگی می‌کنید، شرکت کنید.

به دانشجویان بین المللی که در خارج از کشور انگلستان زندگی می‌کنند، توصیه می شود که اقدامات لازم برای سفر به دانشگاه آکسفورد را قبل از ماه دسامبر انجام دهند، این اقدامات شامل درخواست ویزا برای سفر به انگلیس (در صورت لزوم) است.

تعداد و قالب مصاحبه برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد اما معیارهای انتخاب برای تمامی افراد مشترک است. حداقل دو استاد دانشگاه و حداقل یک پزشک متخصص با شما مصاحبه خواهند کرد. شما نمی‌توانید پیش بینی کنید که آیا مصاحبه شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: مصاحبه های تحصیلی و پاسخ ۱۰ سوال متداول در این مصاحبه ها

 

هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی آکسفورد

امکان تحصیل رایگان در دانشگاه پزشکی آکسفورد برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد و آنها برای تحصیل باید شهریه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد هر سال تغییر می‌کند و ما در این مقاله به صورت کلی هزینه‌ های تحصیل در دانشگاه آکسفورد را آورده‌ایم. هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی در دانشگاه آکسفورد به طور میانگین سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار پوند است. البته کمک هزینه‌های متنوعی برای پرداخت این هزینه‌ها وجود دارد و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه‌های تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آکسفورد به قسمت هزینه‌های تحصیل دانشکده علوم پزشکی آکسفورد مراجعه کنید.

بورسیه دانشگاه آکسفورد پزشکی

بورسیه‌های تحصیلی در انگلستان معمولا به دو صورت در دسترس دانشجویان بین المللی قرار می‌گیرد و بورسیه های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی آکسفورد نیز یا از طریق خود دانشگاه و یا دولت انگلستان به دانشجویان بین المللی اعطا می‌شود. بورسیه هایی که توسط دانشگاه اعطا می شوند بر اساس شرایط تحصیلی دانشجو، معدل و شایستگی‌های تحصیلی وی به آنها اعطا می‌شود اما بورسیه هایی که توسط دولت انگلستان به دانشجویان داده می‌شود بر اساس درآمد خانواده، بر اساس نیازهای مالی دانشجویان، معمولا توسط سازمان‌های بشردوستانه و خیرخواه به دانشجویان اعطا می‌شوند. شما می‌توانید در سایت دانشگاه آکسفورد أنواع بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه را مشاهده کنید. توجه کنید که این بورسیه‌ها ظرفیت محدود و ددلاین مشخصی دارد، همچنین ممکن است این بورسیه‌ها سالانه تغییر کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: نکاتی برای پاسخ به سوالات مصاحبه دانشگاه آکسفورد

 

هزینه زندگی در انگلستان

بر أساس آمار اتحادیه بین المللی بریتانیا(NUS)، میانگین هزینه زندگی در داخل لندن برای دانشجویان بین المللی ، سالیانه ۱۰ تا ۱۲ هزار پوند (ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پوند) است. اگر بخواهید خارج از لندن زندگی کنید، باید به طور میانگین حدود ۱۰ هزار پوند در سال (ماهانه بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند) بپردازید. هزینه زندگی در انگلستان، شامل مکان زندگی، غذا، حمل و نقل و … است.

 

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد - هزینه زندگی در انگلستان

خوابگاه دانشگاه آکسفورد

دانشجویان رشته پزشکی می‌توانند در خوابگاه های دانشگاه آکسفورد زندگی کنند. تمام دانشکده‌های این دانشگاه اتاق‌هایی با بهترین امکانات را برای دانشجویان خود مهیا کرده‌اند و شما یک زندگی با کیفیت در خوابگاههای دانشگاه آکسفورد خواهید داشت.

 

 

سخن پایانی

بدون شک تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آکسفورد (University of Oxford) یکی از آرزوهای تحصیلی بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است. ما در این مقاله تلاش کردیم به صورت مختصر در خصوص تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آکسفورد و هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد به شما اطلاعات مفیدی ارائه دهیم. چنانچه می‌خواهید در خصوص شرایط این دانشگاه اطلاعات بیشتری کسب کنید و شرایط شما توسط کارشناسان ما در بلو اسکای بررسی شود می‌توانید با ما در بلو اسکای (Blue Sky) در ارتباط باشید.

ox.ac.uk

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا : 17

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. خیلی ممنون از لطفتون💜.



    0



  2. ایا رشته دندانپزشکی در دانشگاه اکسفورد وجود دارد؟



    0



    • سلام و درود
      مجموعه بلواسکای نماینده مدارس اینترنشنال در ترکیه است و امکان گرفتن بورسیه از مدارس اینترنشنال برای دانش آموزان پایین میباشد و تحصیل رایگان در مدارس دولتی نیازمند داشتن اقامت ترکیه می‌باشد.

      برای اخذ بورسیه نمره معدل، سطح زبان،مدارک علمی هنری آموزشی و ورزشی تاثیر گذار است و تا حدی بستگی به مرکز آموزشی نیز دارد باید مدارک ارسال شود و مکاتبه صورت گیرد.
      پیشنهاد میکنم برای اطلاعات و برای بررسی شرایطتون به طور اختصاصی با مشاورین ما تماس بگیرید



      0



  3. سلام ، وقت بخیر
    من پزشک هستم و دکتری عمومیم رو در ایران گرفتم.معدل دانشگاهم عالیه و مقاله isiو فعالیت های علمی پژوهشی بی نظیری در دانشگاه دارم و جزع دانشجو های نخبه در دانشگاه بودم. سابقه یک سال کار در بیمارستان های تهران رو هم دارم. اما متاسفانه معدل کل دیپلمم ۱۵ و پایه یازدهم و دوازدهم ۱۷ هستش و فقط پایه دهم معدلم بد شد و ۱۲ بود ، آیا بنده شانسی برای قبولی در مقطع تخصص در دانشگاه آکسفورد رو دارم ؟ لطفا جواب بدید … جوابتون خیلی بهم کمک میکنه



    0



    • سلام، وقت بخیر.

      روند کلی ورود به تخصص بسیار متفاوت است و این طور نیست که به راحتی به صورت مستقیم بشود وارد شد. برای همین توصیه می‌کنیم برای بررسی شرایط دقیقتر با مشاوران بلواسکای تماس بگیرید.



      0



  4. ببخشید یه سوال داشتم دانشگاه اکسفورد رشته مامایی رو تدریس میکنه؟



    0



  5. سلام ببخشید یه سوال دارم رشته موسیقی ام داره دانشگاه اکسفورد؟



    0



    • سلام
      بله، چنانچه اطلاعات بیشتری نیاز دارید میتوانید با کارشناسان بلواسکای تماس بگیرید.



      0



  6. سلام خسته نباشید آیا امکانش هست دوره مد اسکول رو در این دانشگاه نخواهیم ولی امتحان های مربوطه به ورودی مد کورس رو بدیم و مستقیم وارد دوره مد کورس شیم؟ یا باید حتما دوره مد اسکول رو در این دانشگاه سپری کنیم که بتونیم وارد مد کورس اش بشیم؟



    0



    • سلام امیرحسین عزیز
      شرایط مربوط به این دوره ها بر اساس وضعیت تحصیلی دانشجویان ممکن است متفاوت باشد. برای بررسی شرایط خودتان، لطفا با مشاوران بلواسکای تماس بگیرید تا امکان پذیرش بررسی شود.



      0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *