۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

بهترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۲۲

بهترین دانشگاه های کانادا در سال 2022

رتبه‌بندی بهترین دانشگاه های کانادا (آپدیت ۲۰۲۲)

دانشگاه های کانادا در سراسر دنیا همواره جزو برترین‌ دانشگاه ‌ها بوده‌اند. بر اساس آخرین آمار موسسه کیو اس ۲۶  دانشگاه کانادا در لیست بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته‌اند. همچنین سه دانشگاه کانادا به نام‌های تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا در میان ۵۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

نام دانشگاهرتبه در کانادارتبه جهانی
University of Toronto۱۲۵
McGill University۲۳۱
University of British Columbia۳۴۵
Universite de Montreal۴۱۱۸
University of Alberta۵۱۱۹
McMaster University۶۱۴۴
University of Waterloo۷۱۶۶
Western University۸۲۰۳
Queen’s University۹۲۴۶
University of Calgary۹۲۴۶
University of Ottawa۱۰۲۷۹
Dalhousie university۱۱۲۹۱
Simon Fraser University۱۲۳۲۳
University of Victoria۱۳۳۷۰
Laval University۱۴۴۲۰
University of Saskatchewan۱۵۴۶۵
Concordia University۱۶۴۷۷
York University۱۷۵۳۱-۵۴۰
University of Guelph۱۸۵۷۱-۵۸۰
Carleton University۱۹۶۰۱-۶۵۰

۱۰. دانشگاه کوئینز (Queen’s University) 

بهترین دانشگاه های کانادا - دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز در رتبه ۲۴۶ ام دانشگاه های دنیا و در رتبه ۹ ام بهترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته‌است. این دانشگاه در سال ۱۸۴۱ تاسیس شده‌است و در آن سال کانادا هنوز به شکل امروزی در نیامده بود. این دانشگاه در شهر کینگستون استان انتاریو قرار گرفته‌است. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به آسانی وارد بازار کار می‌شوند و این دانشگاه از لحاظ ورود به بازار کار در جایگاه ۹۹ام دنیا قرار گرفته‌است.

از میان بیش از  ۲۴.۰۰۰ دانشجو فارغ التحصیل از این دانشگاه، ۹۱ درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوئینز در حالیکه کمتر از شش ماه از فارغ‌التحصیلی آنها نگذشته‌است وارد بازار کار شده‌اند.

۹. دانشگاه کلگری (Calgary University) 

بهترین دانشگاه های کانادا - دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری در رتبه‌ی ۲۴۶ ام دانشگاه های دنیا و ۹ ام بهترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته‌است. این دانشگاه در سال ۱۹۴۴ به عنوان یکی از شعب دانشگاه آلبرتا در کلگری تاسیس شد که شامل ۵ دانشکده است و بیش از ۳۳.۰۰۰ دانشجو است. همچنین این دانشگاه شامل یک دانشکده در دوحه قطر است که این دانشکده بیشتر متمرکز بر رشته‌ی پرستاری است. دانشگاه کلگری در شهر کلگری در استان آلبرتا قرار دارد.

۸. دانشگاه وسترن (Western University) 

بهترین دانشگاه های کانادا - دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن در سال ۱۸۷۸ تاسیس شده‌است و در حال حاضر بیش از ۳۸.۰۰۰ دانشجو در آن مشغول یه تحصیل هستند. دانشگاه وسترن در رتبه‌ی ۲۰۳ ام دانشگاه های دنیا و ۸ ام بهترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته‌است. این دانشگاه در شهر لندن در ایالت انتاریو است. دانشکده‌های این دانشگاه بالاترین امتیاز را در ریسرچ در میان دانشگاههای کانادا بدست آورده‌اند.

۷. دانشگاه واترلو (University of Waterloo) 

دانشگاه های کانادا - دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو در رتبه‌ی ۱۶۶ ام دانشگاه های دنیا و ۷ ام بهترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته‌است. این دانشگاه در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در زمینه‌ی ریسرچ است و همچنین یکی از جدیدترین دانشگاههای کاناداست که در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده‌است. دانشگاه واترلو در شهر واترلو در استان انتاریو قرار دارد.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: راهنمای جامع تحصیل در کانادا، آپدیت ۲۰۲۰

۶. دانشگاه مک مستر (McMaster University) 

بهترین دانشگاه های کانادا - دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در رتبه‌ی ۱۴۴ ام دانشگاه های دنیا و ۶ ام دانشگاه های کانادا قرار گرفته‌است. دانشگاه مک مستر در شهر همیلتون در ایالت انتاریو قرار گرفته‌است و به عنوان یک دانشگاه مطرح در پزشکی شناخته می‌شود.

۵. دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) 

بهترین دانشگاه های کانادا - دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در رتبه‌ی ۱۱۹  ام دانشگاه ها دنیا و ۵ امین دانشگاه های کانادا قرار گرفته‌است. دانشگاه آلبرتا در شهر ادمنتون قرار دارد و خانه‌ی ۴۰.۰۰۰ دانشجو در ۴ کمپس است. این دانشگاه امتیاز بسیار بالایی در زمینه دانشجویان بین‌المللی دارد و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

۴. دانشگاه مونترال (Universite de Montreal) 

دانشگاه های کانادا - دانشگاه مونترال

امسال دانشگاه مونترال در گرفتن جایگاه چهارم دانشگاههای کانادا از دانشگاه آلبرتا سبقت گرفته‌است. این دانشگاه در سال ۲۰۲۲ در رتبه‌ی ۱۱۸  ام دانشگاه های دنیا و ۴ ام دانشگاه کانادا قرار گرفته‌است. این دانشگاه در شهر مونترال قرار گرفته‌است و در محوطه دانشگاه Laval در سال ۱۸۷۸ تاسیس شده‌است. در حال حاضر این دانشگاه نزدیک به ۶۷۳۵۰ دانشجو دارد که ۱۰.۰۰۰ نفر آنها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند.

۳. دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) 

دانشگاه های کانادا - دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور، در استان بریتیش کمبیا واقع است و در رتبه‌ی ۴۵  ام دانشگاه های دنیا و سوم دانشگاه های کانادا قرار گرفته‌است. این دانشگاه برای ۶ سال به طور پیاپی در جایگاه سوم دانشگاههای کانادا قرار دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا شامل دو محوطه دانشگاهی در دو شهر ونکوور و کلونا در ایالت بریتیش کلمبیا است.

۲. دانشگاه مک گیل (McGill University) 

دانشگاه های کانادا - دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در رتبه‌ی ۳۱  ام دانشگاه های دنیا و دوم دانشگاه های کانادا قرار گرفته‌است. این دانشگاه در شهر مونترال، در استان کبک قرار دارد و یک دانشگاه انگلیسی زبان در شهر فرانسه زبان، مونترال محسوب می‌شود. حدود ۲۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند که جمعیت آنها ۴۰۰۰۰ نفر است. دانشجویان دانشگاه مک‌گیل تا کنون ۱۲ جایزه نوبل کسب کرده‌اند.

۱. دانشگاه تورنتو (University of Toronto) 

دانشگاه های کانادا - دانشگاه تورنتو

حال به رتبه اول بهترین دانشگاه های کانادا یعنی دانشگاه تورنتو می‌رسیم. این دانشگاه در شهر تورنتو، در استان انتاریو قرار دارد و در جایگاه ۲۵ ام دانشگاههای دنیا قرار گرفته است. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به آسانی وارد بازار کار می‌شوند و از لحاظ ورود به بازار کار این دانشگاه در رتبه‌ی یک دانشگاههای کانادا قرار گرفته است.

سخن پایانی

همانطور که در بالا مشاهده کردید رتبه‌بندی کلی دانشگاههای کانادا بر اساس آمار سایت QS آمده‌است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این رتبه‌بندی یک رتبه‌بندی کلی است و ممکن است رتبه یک دانشگاه در یک رشته از رتبه کلی آن بهتر باشد. به طور مثال دانشگاه تورنتو در جایگاه اول دانشگاههای کانادا وجود دارد ولی ممکن است رتبه‌ دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته کامپیوتر بهتر از دانشگاه تورنتو باشد. پس به این نکته توجه داشته‌باشید که رتبه یک دانشگاه را فارغ از رتبه کلی باید در رشته مورد نظر خود نیز بررسی کنید.

topuniversities

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا : 4

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *