۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

کم هزینه ‌ترین کشورها برای مهاجرت

کم هزینه ‌ترین کشورها برای مهاجرت

امروزه ساختن یک زندگی ایده ‌آل در یک کشور خارجی از هر زمان دیگری ساده ‌تر شده ‌است و انتخاب یک کشور خارجی برای ادامه زندگی بستگی به انتخاب خود فرد دارد. برخی افراد هدفشان از مهاجرت به یک کشور خارجی پیدا کردن شغل مورد علاقه‌شان است و برخی دیگر نیز می‌خواهند کسب و کار مخصوص خود را راه اندازی کنند.

فارغ از دلیل مهاجرت، می‌خواهیم به کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت نگاهی بیاندازیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف می‌ خواهند یک تغییر بزرگ در زندگی خود ایجاد کنند و یک آغاز مجدد آن هم در یک کشور دیگر داشته ‌باشند. در شرایط کنونی با داشتن سرمایه کافی، اعتماد به نفس و صبور بودن می‌توان یک محیط کاملا متفاوت چه برای کار کردن و چه برای زندگی‌ کردن را تجربه کرد. کشورهای مختلفی در سرتاسر کره زمین وجود دارند که مهاجرت به آن ها هزینه بسیار کمی می‌ طلبد و در این نوشته ما می‌ خواهیم تعدادی از این کشورهای کم هزینه را معرفی‌ کنیم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شادترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۲۰

 

پاراگوئه

اولین کشور کم هزینه برای مهاجرت است که در این مطلب می ‌خواهیم آن را معرفی‌ کنیم. پاراگوئه کشوری است که در منطقه آمریکای جنوبی و در زیر خط استوا واقع شده ‌است. پاراگوئه دارای یک اقتصاد پایدار است، میزان مالیات در آن پایین است و هزینه‌ های زندگی در آنجا کم است و یک کشور ارزان برای ادامه زندگی محسوب می‌ شود.

گرفتن اقامت دائم در پاراگوئه کار آسانی است و تنها کافی است یک افتتاح حساب بانکی با حداقل ۵۰۰۰ دلار آمریکا در یکی از بانک‌ های این کشور انجام شود. برای دریافت ویزای سرمایه ‌گذاری نیز به مبلغی حدود ۱۰ هزار دلار آمریکا نیاز است.

 پس از دریافت ویزای اقامت در پاراگوئه هر سه سال حداقل یک بار فرد باید در این کشور حاضر شود زیرا در غیر این صورت مجوز اقامت وی لغو می ‌شود. پاراگوئه دارای ۲۴امین پاسپورت ارزشمند در دنیا است و با توجه به هزینه ‌های اندک زندگی، یک کشور مناسب برای مهاجرت محسوب می ‌شود.

زندگی در پاراگوئه

اکوادور

کشوری که وسعتش از فیلیپین کمتر اما از بریتانیا بیشتر است، اکوادور مقصدی عالی برای سپری کردن دوران بازنشستگی است. کشوری که در زمینه تولید نفت بسیار قدرتمند است و وجود جنگل آمازون و ارتفاعات کوه آند، این کشور را تبدیل به یک مقصد جذاب برای مهاجرت کرده است. همچنین این کشور دارای خطی ساحلی به طول ۲۲۰۰ کیلومتر است و کشوری مناسب برای افرادی است که به تفریحات ساحلی علاقه زیادی دارند. کشور اکوادور در قسمت بالای آمریکای جنوبی قرار دارد و از این رو کسانی که در این کشور ساکن هستند دسترسی خوبی برای مسافرت‌ کردن در تمام قاره آمریکا دارند.

مهاجرت به اکوادور با داشتن یک ویزای بازنشستگی کار بسیار آسانی است و کافی است فرد بتواند ثابت ‌کند ماهانه حداقل ۸۰۰ دلار آمریکا به عنوان حقوق بازنشستگی دریافت می‌ کند. برای دریافت اقامت دائم در اکوادور ابتدا باید ۲۱ ماه در این کشور با استفاده از ویزای اقامت موقت زندگی‌ کرد و سپس برای دریافت مجوز اقامت دائم درخواست داد.

کشور اکوادور یک کشور کم هزینه برای مهاجرت است و تخمین زده می ‌شود که هزینه‌ های زندگی برای یک نفر در پایتخت این کشور با در نظر گرفتن کرایه خانه کمتر از ۱۰۰۰ دلار آمریکا باشد.

مهاجرت به اکوادور

پاناما

کشوری که در منطقه آمریکای مرکزی واقع شده ‌است، دارای آب و هوای استوایی است و هزینه ‌های زندگی در آن بسیار پایین است. به همین دلیل پاناما یک مقصد مقرون به صرفه برای مهاجرت محسوب می‌ شود. با داشتن تنها ۵۰۰۰ دلار آمریکا در یکی از بانک‌ های پاناما فرد می ‌تواند برای اقامت دائم در این کشور درخواست بدهد.

البته برای کار کردن در این کشور محدودیت‌ هایی نیز وجود دارد. زبان غالب مردم پاناما اسپانیایی است و کسانی‌که به زبان اسپانیایی مسلط نیستند معمولا در یافتن شغل دچار مشکل می ‌شوند. به علاوه مهاجران خارجی اجازه ندارند در بخش‌ هایی مانند پزشکی، مهندسی، حسابداری و روزنامه ‌نگاری مشغول به کار شوند. مشاغلی که افراد مهاجر در پاناما می‌ توانند داشته ‌باشند حقوق کمی دارند اما با توجه به هزینه‌ های پایین زندگی در پاناما این مسئله قابل اغماض و چشم پوشی است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: قدیمی ترین دانشگاه های جهان

 

آب و هوای پاناما

مونته‌نگرو

کشوری با روستا های قرون وسطابی، مناظر طبیعی زیبا، جاذبه‌ های دریایی و مراکز ورزشی عالی یک مقصد بسیار عالی و ارزان قیمت برای مهاجرت محسوب می ‌شود. مونته‌نگرو کشوری کوچک است که مالیات در آن بسیار پایین است و هزینه راه ‌اندازی یک کسب و کار جدید در آن بسیار مقرون به صرفه است. این کشور اروپایی در سال ۲۰۰۶ استقلال خود را به دست آورده ‌است و اقتصاد آن تا حدود زیادی وابسته به صنعت توریسم و منابع انرژی است. مونته‌نگرو جزو کشور های اتحادیه اروپا است و اقتصاد این کشور به صورت متوسط سالیانه ۴.۱ درصد رشد دارد.

دریافت مجوز اقامت یکساله در مونته‌نگرو برای اهدافی مثل آموزش، اشتغال، درمان یا دیدار خانواده بسیار آسان است. سریع‌ ترین راه دریافت شهروندی در مونته‌نگرو اقدام از طریق سرمایه‌ گذاری مالی است. کسانی‌که بتوانند ۳۵۰ هزار یورو در این کشور سرمایه‌ گذاری کنند به راحتی خواهند توانست شهروندی این کشور کوچک و زیبا را دریافت‌ کنند.

هزینه زندگی در مونته نگرو بسیار پایین است. برآورد می ‌شود که هزینه ‌های ماهانه برای یک نفر در پایتخت این کشور ۴۵۰ یورو باشد و با هزینه ۳۰۰ یورو نیز می ‌توان ماهیانه یک آپارتمان تک اتاق خواب را اجاره ‌کرد. تمام این موارد باعث می‌ شود مونته‌نگرو را به عنوان یک کشور کمک هزینه برای مهاجرت انتخاب‌ کنیم.

شهر مونته‌نگرو

اسلوونی

کشوری کمتر شناخته شده که مناظری زیبا از کوه ‌های آلپ و با هزینه کمتر نسبت به کشور های فرانسه و سوییس در آن در دسترس است. فردی که اهل گشت و گذار باشد قطعا از فعالیت ‌هایی همچون اسکی، پیاده روی و دوچرخه سواری در این کشور لذت خواهد بود. از نظر شاخص صلح جهانی کشور اسلوونی در رتبه دهم قرار دارد و یک کشور ایمن محسوب می‌ شود. هزینه زندگی ماهیانه در این کشور کمتر از ۱۵۰۰ دلار است و به همین دلیل اسلوونی یک کشور کم هزینه برای مهاجرت محسوب می‌ شود.

تنها مشکلی که افراد مهاجر ممکن است با آن روبرو شوند، مسئله زبان است، البته بسیار از جوانان اسلوونیایی به زبان انگلیسی مسلط هستند. در سالیان اخیر تاکید زیادی روی یادگیری انگلیسی در کشور اسلوونی وجود دارد، بنابراین مهاجرینی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، می ‌توانند روی آموزش این زبان و کسب درآمد حساب ویژه ‌ای باز کنند.

جذابه های دیدنی اسلوونی

جمهوری چک

پس از پیوستن به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴، وضعیت اقتصادی جمهوری چک دچار تغییرات زیادی شد. در سال ‌های قبل تمرکز اصلی و مهم ‌ترین منبع درآمدی این کشور ساخت و ساز وسایل صنعتی مانند خودرو بود اما در سالیان اخیر مشاهده شده که در زمینه تکنولوژی این کشور پیشرفت چشمگیری داشته است. در حال حاضر جمهوری چک بیشترین تقاضا برای نیروی کار در بین تمام کشور های عضو اتحادیه اروپا را دارا است، تقریبا ۶ درصد بیشتر از کشور های بلژیک و آلمان.

در حال حاضر نیم میلیون مهاجر در این کشور زندگی می‌ کنند که حدود ۵ درصد از کل جمعیت کشور را شامل می ‌شوند و ۱۱ درصد از نیروی کار کل کشور را تشکیل می ‌دهند. در این کشور دیدگاه مثبتی نسبت به مهاجران وجود دارد و بسیاری از مردم بومی جمهوری چک با روی باز از مهاجرین جدید استقلال می‌ کنند. بیشتر مهاجرین در جمهوری چک را افرادی از کشور های عضو اتحادیه اروپا تشکیل می ‌دهند که برای کار کردن به این کشور مهاجرت کرده ‌اند.

جمهوری چک در قلب اروپا واقع‌ شده و دارای آب و هوایی بسیار مطبوع و دلپذیر است و آثار تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی مربوط به قرون وسطی در این کشور وجود دارد. ارزان ‌بودن هزینه ‌های زندگی و فرصت‌ های شغلی مناسب همگی جزو دلایلی هستند که جمهوری چک را تبدیل به یک کشور کم هزینه برای مهاجرت می‌ کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: راهنمای جامع تحصیل در جمهوری چک (آپدیت ۲۰۲۱)

 

تحصیل در جمهوری چک

سنگاپور

یکی از تمیزترین کشور های جهان  است که مقصدی رویایی برای مهاجران در سرتاسر جهان محسوب می‌ شود. کشوری که از نظر سیاسی و اقتصادی ثبات بی‌ نظیر دارد و عموم مردم سنگاپور نسبت به مهاجران دید مثبتی دارند. زبان ‌های رایج در این کشور دو زبان چینی و انگلیسی است و تسلط به یکی از این زبان ‌ها به این معنا است که فرد برای مهاجرت و کار کردن در این کشور از نظر برقراری ارتباط با مشکل خاصی روبرو نمی ‌شود.

برای زندگی کردن در سنگاپور کافی است فرد بتواند شغلی با درآمد ماهیانه ۳۳۰۰SGD پیدا کند. پس از دو سال کار کردن در سنگاپور، فرد می‌ تواند برای دریافت شهروندی تقاضا بدهد. بعد از نیوزلند، سنگاپور دومین کشور در کل جهان است که راه ‌اندازی یک کسب و کار در آن ساده و آسان است.

تمیز ترین کشور جهان سنگاپور

پرتغال

کشوری با آب و هوای گرم، غذا های دریایی تازه و سواحلی بی‌ نظیر که یک مقصد عالی برای مهاجرت است. پرتغال از نظر شاخص صلح جهانی در رتبه سوم قرار دارد که معنایش این است که این کشور یکی از مهم‌ ترین کشورها برای مهاجرت است. کشوری که در قسمت غربی اروپا واقع شده ‌است و پایین بودن هزینه‌ های زندگی در آن باعث می‌ شود یک مقصد خوب برای مهاجرت باشد. اغلب مردم پرتغال به زبان انگلیسی تسلط دارند و به همین دلیل مهاجرین از نظر برقراری ارتباط معمولا با مشکل خاصی روبرو نمی ‌شوند.

مهاجرت به پرتغال

مالزی

اگر به دنبال یک کشور کم هزینه برای مهاجرت هستید که نرخ جرم و جنایت در آن پایین باشد، مردم آن نسبت به مهاجران دید مثبتی داشته ‌باشند و همچنین آب و هوای آن گرم و استوایی باشد، مالزی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌ شود. همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند با توجه به پایین بودن هزینه‌ های تحصیلی، مالزی کشور مناسبی برای ادامه تحصیل است.

سواحل زیبا و جنگل ‌های بارانی جزو قدیمی ‌ترین مناظر طبیعی کشور مالزی است که سالانه توریست‌ های زیادی را به خود جذب می‌ کند. متوسط هزینه برای اجاره یک آپارتمان تک اتاق خواب کمتر از ۲۰۰ دلار است و به همین دلیل هزینه اقامت در کشور مالزی بسیار پایین است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ۱۰ دلیل برای تحصیل در خارج از کشور

 

مناظر طبیعی کشور مالزی

اروگوئه

اگرچه این کشور دومین کشور کوچک در آمریکای جنوبی است اما پر از مناظر طبیعی و تماشایی است. رقص تانگو، طولانی ترین کارناوال دویدن و ساحل Fingers sculpture  از جمله مراکز دیدنی در کشور اروگوئه است. کلیسا های باستانی، سواحل زیبا و حوزه ‌های دیدنی از جمله مکان‌ هایی است که می‌ توان از حضور در آن ها لذت ‌برد.

اروگوئه یکی از مهم ‌ترین کشور ها در آمریکای لاتین است و به خاطر هزینه اجاره پایین، یک کشور کم هزینه برای مهاجرت محسوب می‌ شود. تحصیل در این کشور هزینه بسیار پایینی دارد اما برای شرکت در دانشگاه‌ های اروگوئه دانشجو باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته ‌باشد. امروزه در کشور اروگوئه تقاضای زیادی برای معلمان انگلیسی با مدرک TEFL  وجود دارد و کسانی‌که این مدرک را دارند و قصد مهاجرت به یک کشور کم هزینه را دارند، با مهاجرت به اروگوئه می ‌توانند شانس خوبی برای یافتن یک شغل مناسب داشته‌ باشند.

هزینه زندگی در کشور زیبای اروگوئه

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با برترین کشورها از لحاظ مقرون به صرفه بودن برای زندگی و کار آشنا کنیم. اگر شما قصد دارید برای مهاجرت یک کشور ارزان و مقرون به صرفه را انتخاب کنید می توانید با مجموعه بلو اسکای در ارتباط باشید. توجه داشته باشید تجربه کاری Blue Sky و مزیت های رقابتی این شرکت شما را یاری می کند تا راحت تر امور مهاجرت  به کشورهای ارزان را انجام دهید.  این شرکت از لحظه اخذ اپذیرش تا اقامت در کنار شما است و به تمامی سوالات شما پاسخ می دهد.

expatica blog.fundmytravel goabroad

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا : 11

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. ممنون از اطلاعات خوبتون . من به شخصه بین کشورهایی که معرفی کردید کشور پرتغال رو خیلی می پسندم. هم برای تفریح و هم برای زندگی عالیه. با این که اروپاییه اما هزینه هاش خیلی پایینه.



    0



  2. سلام ممنون از وبسایت خیلی خوبتون
    می خواستم بدونم از این کشورهایی که معرفی کردید برای تحصیل پزشکی کدومش ارزونتره و بهتره. من تو سایت ملکپور خوندم که چک برای پیش پزشکی کشور خیلی خوبیه ولی برای دانشگاه باید آزمون بدیم. تو کدوم یکی از این کشورا آزمون لازم نیست؟



    0



    • آرزو عزیز سلام.
      چنانچه بخواهید به زبان انگلیسی درس بخوانید پیشنهاد ما به شما چک و ایتالیا است. هزینه تحصیل در رشته پزشکی ایتالیا کمتر از چک است.
      برای پاسخ به سوالات خود می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

      شماره تماس:
      ۰۲۱۹۱۰۰۷۲۷۴



      0



  3. امن ترین و ارزان ترین کشور قاره آمریکا برای مهاجرت کجاست؟
    امنیت منظورم کشوری به دور از جنگ و اغتشاش هست
    و ارزونی هم شرایط زندگی و اقتصاد خوب و کار پیدا کردن آسون



    0



    • رها عزیز سلام.
      در کل بهترین کشور برای مهاجرت در قاره آمریکا از نظر استاندارد زندگی و سهولت مهاجرت، قطعا کشور مهاجر پذیر کانادا می‌باشد. کشورهای دیگر در چنین سطح و شرایط مهاجرتی نیستند.



      0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *