۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

۶ دانشگاه و کالج برتر ونکوور کانادا و راهنمای اخذ پذیرش از آنها

کالج‌ های ونکوور برترین دانشگاه‌ها کانادا

این روزها با داغ شدن تب مهاجرت از ایران و اپلای، پیدا کردن بهترین مراکز آموزشی هر شهر نیز بسیار مهم است و اکثر افراد به دنبال دانشگاه و کالجی می‌گردند که بتوانند در آنها هم به خوبی تحصیل کنند، هم هزینه کم‌تری پرداخت کنند . شهر ونکوور در کانادا  یکی از بهترین شهرهای کانادا است که دارای کالج‌ها و دانشگاههای بسیاری است و تعداد زیادی از ایرانیان که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، به این شهر به عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب نگاه می‌کنند و آن را برای تحصیل و زندگی در نظر دارند.

به همین دلیل و برای کمک به شما، در این مقاله قصد داریم بهترین دانشگاهها و کالج‌های ونکوور کانادا را به طور دقیق و کامل به شما معرفی کنیم تا به آشنایی کامل نسبت به آن‌ها برسید و بتوانید انتخاب خودتان را به درستی انجام دهید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا جنبه‌های مختلف برترین دانشگاهها و کالج‌ های ونکوور را به طور دقیق و کامل بشناسید و جواب سوال‌های خودتان را دریافت کنید.

کالج‌ های ونکوور - Colleges in Canada

 دانشگاه Kwantlen Polytechnic  ونکوور  

این دانشگاه توسط دولت محلی بریتیش کلمبیا در سال ۱۹۸۱  پایه‌گذاری شده است و از آن به بعد کار خودش را به صورت رسمی شروع کرده است. این دانشگاه یکی از بهترین و مشهورترین دانشگاههای ونکوور  است  و از اعتبار بالایی در این شهر برخوردار  است .
این دانشگاه دارای پنج پردیس است که ساختمان مرکزی آن در مرکز شهر ونکوور قرار دارد. تعداد دانشجویان این دانشگاه به طور تقریبی در هر سال، بیست هزار نفر است که تعداد زیادی به شمار می‌آید.

برنامه‌های تحصیلی Kwantlen Polytechnic University

این دانشگاه در دویست رشته تحصیلی مختلف برنامه تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بدون محدودیت، با توجه به علایق و شرایط خودتان، برنامه تحصیلی مورد نظرتان را انتخاب کنید و برای دریافت پذیرش در آن اقدام کنید. این دانشگاه در طول تحصیل مدارک معتبر و منحصر به فردی به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید با استفاده از این مدارک و آموزش عملی و فنی که به شما داده می‌شود، آسان‌تر به بازار کار راه پیدا کنید.
برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه شامل دوره لیسانس (Bachelor)، گواهی دوره‌های کوتاه مدت (Certificate)، دیپلما (Diploma)، پست بک (post-bacc) و بسیاری موارد دیگر هستند که تنوع بسیاری دارند.

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه Kwantlen Polytechnic

برای اپلای کردن در دانشگاهKwantlen Polytechnic  باید مراحلی که در ادامه آمده است را بگذرانید.

  • تحقیق کردن در مورد برنامه تحصیلی مورد نظر خودتان
    ابتدا باید نسبت به برنامه تحصیلی خودتان تحقیق کنید. برای انجام این کار باید وارد سایت دانشگاه Kwantlen Polytechnic University شوید و برنامه تحصیلی مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس باید تاریخ شروع و پایان ددلاین ثبت درخواست خودتان را پیدا کنید.
  • مشخص کردن ددلاین‌های دانشگاه
    بعد از مشخص کردن برنامه تحصیلی و تاریخ شروع و پایان ثبت نام آن، باید به سراغ ددلاین‌های مربوط به درخواست پذیرش بروید و آن‌ها را به طور دقیق مشخص کنید تا بتوانید در موعد مناسب مدارک کافی را ارسال کنید.
  • برای دریافت پذیرش درخواست خود را ثبت کنید
    بعد از اینکه موارد مربوط را انجام دادید و تاریخ‌های مورد نیاز را یادداشت کردید، باید نسبت به اپلای اقدام کنید تا پذیرش دانشگاه برای ترم مورد نظر خود را دریافت نمایید.

ددلاین دانشگاه Kwantlen Polytechnic

این دانشگاه دارای دو ددلاین مختلف برای شهروندان و افراد مقیم در کانادا و دانشجویان بین المللی در سایر کشورهای است که در این قسمت به بیان برنامه زمانی یا ددلاین افراد ساکن کشورهای دیگر مثل ایران می‌پردازیم.
زمان بندی برای ثبت درخواست پذیرش برای این افراد از یکم اکتبر شروع می‌شود و قبل از تاریخ یک جولای به پایان می‌رسد. شما باید ارسال مدارک را تا تاریخ یک مارچ انجام دهید و سپس تا تاریخ یک جولای منتظر نتایج آن باشید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چه دوره‌ها و رشته‌هایی را در کانادا آنلاین بخوانیم؟

 

کالج مک دانلد (Blanche Macdonald Centre)

کالج Blanche Macdonald Centre ونکوور یکی از کالج‌های تخصصی این شهر است که در زمینه مد و فشن به صورت تخصصی فعالیت دارد و در زمینه‌های دیگر دانشجو نمی‌پذیرد. دانشجویانی که در این کالج تحصیل می‌کنند، به صورت متمرکز بر روی فروش و بازاریابی محصولات فشن و مد کار می‌کنند، انجام گریم و آرایش را یاد می‌گیرند و برای بازی در فیلم‌های مختلف آماده می‌شوند.

برنامه‌ های تحصیلی کالج Blanche Macdonald Centre

برنامه‌های تحصیلی این کالج در چهار زمینه تخصصی آرایش، فشن و مو به صورت عمومی دانشجو می‌پذیرد که افراد علاقه‌مند به این حوزه می‌توانند برای دریافت پذیرش از این کالج تخصصی اقدام کنند.

درخواست پذیرش ازکالج Blanche Macdonald Centre

برای اخذ پذیرش در این کالج باید شرایطی داشته باشید و مراحلی را طی کنید تا بتوانید از برنامه تحصیلی عمومی آن استفاده کنید و در این دانشگاه برای ترم مورد نظر پذیرش بگیرید.

  • شرط اول برای پذیرش در این کالج این است که شما باید دارای مدرک اتمام دبیرستان یا مدرک معادل آن و حداقل نوزده سال داشته باشید.
  • در ادامه باید فرم مربوط به برنامه تحصیلی را پر کنید و برای این دانشگاه ارسال کنید.
  • در آخر برای برنامه تحصیلی خودتان با فرد معرفی شده از طرف دانشگاه یا Admissions Director مصاحبه کنید و در آن نمره قبولی دریافت نمایید.

مدارک لازم برای قبولی در کالج Blanche Macdonald Centre

برای قبولی در این کالج باید، به طور عمومی دارای مدرک   ESLبا نمره بیست و یک از سی نمره و یا تافل بالای ۵۵ یا آیلتس بالای ۵.۵ باشید تا به دانشگاه سطح عالی زبان انگلیسی خودتان را نشان دهید. مورد دیگری که به آن نیاز دارید، رسید دپوزیت یا همان شهریه دانشگاه است که باید برای ثبت نام باید آن را پرداخت کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بورسیه تحصیلی مقطع دبیرستان در کشور کانادا
کالج‌ های ونکوور - McDonald's College

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

دانشگاه بریتیش کلمبیا یا همان UBC یکی از ۳۰ دانشگاه برتر دنیا است و در میان سه دانشگاه برتر کانادا قرار گرفته است. سال تاسیس این دانشگاه، سال ۱۹۰۸ میلادی است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاههای کانادا است. این دانشگاه رشته‌های مختلف تحصیلی مانند جنگلداری، کشاورزی، مهندسی، علوم کامپیوتر، نوشتن خلاق و بسیاری زمینه‌های تحصیلی دیگر را به دانشجویان ارائه می‌دهد.
همچنین این محل قرارگیری این دانشگاه محیطی زیبا است و در کنار سواحل و طبیعت آرام قرار گرفته است که محیطی مناسب برای تحصیل را برای شما فراهم می‌کند.

دریافت پذیرش از دانشگاه UBC ونکوور

در این قسمت قصد داریم، در مورد مراحلی که برای اپلای در دانشگاه بریتیش کلمبیا لازم است بگذارانید صحبت کنیم.

  • انتخاب برنامه موردنظر
    در ابتدا، باید برنامه موردنظر و زمینه مورد علاقه خودتان را به درستی انتخاب کنید تا بتوانید برای گرفتن پذیرش از دانشگاه بریتیش کلمبیا اقدام کنید.
  • تکمیل پروفایل شخصی در سایت دانشگاه
    بعد از اینکه برنامه و زمینه مورد نظر خودتان را انتخاب کردید، نوبت آن است که نسبت به تکمیل پروفایل شخصی خود در سایت دانشگاه اقدام کنید.
  • تکمیل مدارک لازم برای پذیرش
    بعد از اینکه پروفایل شخصی خودتان را تکمیل کردید، باید مدارک موردنیاز برای برنامه موردنظر خودتان را مشاهده کنید و سپس نسبت به تکمیل این مدارک و ارسال آن‌ها به دانشگاه اقدام کنید. بعد از تایید مدارک و مصاحبه، شما می‌توانید پذیرش خودتان را دریافت کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: بهترین مدارس جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University )

کالج‌ های ونکوور - دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University )

دانشگاه سایمون فریزر یا SFU یکی از دانشگاههای معتبر شهر ونکوور است که برنامه‌های تحصیلی متنوعی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. رشته کامپیوتر در این دانشگاه معروفترین برنامه‌ این دانشگاه است و دانشجویانی که برای این برنامه تحصیلی پذیرش می‌گیرند، می‌توانند به آسانی وارد بازار کار شوند و در برترین کمپانی‌های جهان کار کنند.
همچنین این دانشگاه دارای برنامه‌های تحصیلی منحصر به فردی در زمینه‌های جرم شناسی، عدالت اجتماعی و اخلاق محیطی است و این موضوع یکی از علل شهرت این دانشگاه برتر در شهر ونکوور است. این دانشگاه دارای سه پردیس است که پردیس برنابی آن در کنار کوه برنابی قرار گرفته است و از طبیعت آرام و بی‌نظیری برخوردار است.

برنامه‌های تحصیلی کالج SFU ونکوور کانادا

این دانشگاه برنامه‌های متنوعی را در سطوح لیسانس و تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس کانادا و دکتری در کانادا) به دانشجویان ارائه می‌کند. برای آگاهی از جزییات برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه می‌توانید وارد صفحه ADMISSION  این دانشگاه شوید.

 دانشگاه کپیلانو (Capilano University)

کالج‌ های ونکوور -  دانشگاه کپیلانو (Capilano University)

Capilano University در قسمت جنوبی ونکوور قرار دارد و برنامه‌های تحصیلی مختلف را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این دانشگاه بیشتر به برنامه‌ّها موسیقی خودش در سطح ونکوور و جهان مشهور است و دانشجویان بیشتر در این زمینه اقدام به پذیرش می‌کنند.

برنامه‌های تحصیلی دانشگاه کپیلانو ونکوور

این دانشگاه به دانشجویان برنامه‌های تحصیلی مختلفی را در سطوح مختلف کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به راحتی و با مراجعه به صفحه Programs جزئیات این برنامه‌ها را به طور دقیق مطالعه و بررسی کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

دریافت پذیرش از دانشگاه Capilano  

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه مانند بسیاری از دانشگاه‌ها، باید مراحلی را پشت سر بگذرانید که در این قسمت این مراحل را معرفی خواهیم کرد. این دانشگاه دارای دو نوع فرآیند اپلای است که نوع اول آن برای دانشجویان ساکن کانادا است و نوع دوم برای دانشجویان بین المللی است. در نوع دوم دانشجو باید مراحل زیر را بگذراند:

  • انتخاب برنامه مورد علاقه
    دانشجو باید در ابتدا برنامه تحصیلی و رشته مورد علاقه خودش را به طور دقیق و کامل انتخاب نماید. برای انجام این کار دانشجویان باید برنامه‌های تحصیلی مختلف و شرایط این برنامه‌ها را به طور دقیق بررسی کنند.
  • شرایط موردنیاز این دانشگاه
    بعد از انتخاب برنامه تحصیلی و رشته باید شرایط موردنیاز این دانشگاه را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید. فرد موردنظر برای آگاهی از این شرایط باید این فایل پی دی اف را تکمیل کنید. همچنین فرد باید حتما حدنصاب‌های این دانشگاه را بررسی کند.
  • ثبت درخواست
    بعد از اینکه از داشتن شرایط دریافت پذیرش از این دانشگاه اطمینان پیدا کردید، باید درخواست خودتان را در سایت دانشگاه ثبت کنید. برای انجام این کار باید وارد صفحه Apply Now شوید، سپس پس از پر کردن اطلاعات، مبلغ صد و سی و پنج دلار به عنوان اپلیکیشن فی باید پرداخت کنید. در ادامه باید کپی پاسپورت خودتان را از طریق ایمیل برای دانشگاه ارسال کنید.

  کالج کلمبیا (Columbia College)

این کالج یکی از قدیمی‌ترین کالج‌های کانادا است که اقدام به جذب و پذیرش دانشجوی بین‌المللی می‌کند. این دانشگاه در جنوب ونکوور قرار دارد.

برنامه‌های تحصیلی کالج کلمبیا ونکوور

این کالج برنامه‌های تحصیلی متنوعی اعم از لیسانس، فوق لیسانس، دوره‌های کوتاه مدت و … به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که شما می‌توانید با مراجعه به صفحه Your guide to Columbia College admissions شرایط این برنامه‌ها را به صورت کامل مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

ونکوور دارای دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلفی است که در زمینه‌های متفاوت دانشجو می‌پذیرند و به آن‌ها اجازه تحصیل و اقامت در کانادا و شهر ونکوور را می‌دهند. اما برای انتخاب موسسه آموزشی مناسب، شما نیاز به اطلاعات دارید تا بتوانید با آگاهی کامل موسسه آموزشی مورد نظرتان را انتخاب کنید و دچار اشتباه نشوید. اشتباه در انتخاب دانشگاه می‌تواند باعث هدرفت زمان و هزینه شما شود که به هیچ وجه مطلوب نیست.

به همین دلیل در این مقاله به معرفی بهترین کالج‌های ونکوور پرداختیم تا به شما در این زمینه کمک کنیم. شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود با مشاوران ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

worldscholarshipforum icycanada

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *