۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان در سال ۲۰۲۲

ارزانترین دانشگاه ها

این روزها انگلستان یکی از گزینه‌های بسیار جذاب برای تحصیل و زندگی است. البته همان‌طور که می‌دانید، هزینه تحصیل و زندگی در انگلیس در مقایسه با بسیاری کشورها از جمله ایران خودمان، بالاتر است. به همین دلیل دانشگاه‌های ارزان انگلیس بین دانشجوهای بین‌المللی بسیار پرطرفدارند. همراهمان بمانید. در این مطلب می‌خواهیم ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان را به شما معرفی کنیم.

۱۰. دانشگاه ولز ترینیتی سنت دیوید (University of Wales Trinity Saint David)

ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان

می‌خواهید در ولز تحصیل کنید؟ دانشگاه ولز ترینیتی سنت دیوید می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد و به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان بهترین خدمات را برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور مهیا کند. دانشگاه ولز ترینیتی سنت دیوید (University of Wales Trinity Saint David) یکی از جدیدترین مراکز علمی ولز است که در سال ۲۰۱۰ از ادغام لامپتر  (UWL) و کالج دانشگاه ترینیتی (TUC) به وجود آمد.

۹. دانشگاه پلیموث مارجون (Plymouth Marjon University)

دانشگاه پلیموث مارجون (Plymouth Marjon University) یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان

پلیموث مارجون یکی دیگر از دانشگاه‌های ارزان انگلستان است که در جنوب غربی انگلیس قرار دارد. این مرکز علمی نه‌چندان بزرگ، برنامه‌های آموزشی متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است و تمام تلاشش را می‌کند تا بهترین خدمات را ارائه دهد.

۸. دانشگاه باکینگهام شایر (Buckinghamshire New University)

 دانشگاههای لندن - Buckinghamshire

از دیگر دانشگاه های ارزان انگلستان که اعتبار خوبی هم دارد، می‌توان به دانشگاه باکینگهام شایر (Buckinghamshire New University) اشاره کرد که در واقع به سه پردیس اوکسبریج (Uxbridge)، های هایوکومب (High Wycombe)، و آیلزبری (Aylesbury) تقسیم شده است. این مرکز علمی مشهور گزینه مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند از هزینه تحصیلی خود بکاهند و در عین حال به مکان‌های دیدنی شهر لندن نزدیک باشند.

۷. دانشگاه راونزبورن لندن (Ravensbourne University London)

دانشگاه راونزبورن لندن (Ravensbourne University London) از دانشگاه‌های ارزان انگلستان

اگر دوست دارید در رشته‌های هنری و در نزدیکی شهر لندن به تحصیل بپردازید، دانشگاه Ravensbourne University London می‌تواند گزینه مطلوبی باشد. این مرکز علمی محبوب و نه چندان بزرگ در گرینویچ شرقی قرار گرفته است و بد نیست بدانید که در سطح بین‌المللی نیز رتبه درخشانی دارد.

۶. دانشگاه ساندرلند (University of Sunderland)

 دانشگاههای لندن- sunderland

یکی دیگر از ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی دانشگاه ساندرلند است که کار خود را از دانشکده فنی ساندرلند در سال ۱۹۰۱ شروع کرد و در سال ۱۹۹۲ به دانشگاه تبدیل شد. این دانشگاه همچنین دارای دو پردیس دانشگاهی در شهر ساندرلند و یک پردیس دانشگاهی در لندن است. همچنین اخیراً یک پردیس دانشگاهی نیز در کشور هنگ‌کنگ تأسیس کرده است.

در سیستم رتبه بندی QS Stars به ​​دانشگاه ساندرلند نمره کلی ۴ ستاره داده شده است که این امتیازبندی بر اساس امکانات، اشتغال فارغ‌التحصیلان، مسئولیت اجتماعی و … است.

۵. دانشگاه غرب اسکاتلند (University of the West of Scotland)

دانشگاه غرب اسکاتلند (University of the West of Scotland) از دانشگاه های ارزان انگلیس

دانشگاه غرب اسکاتلند ارزان‌ترین دانشگاه اسکاتلند برای دانشجویان بین‌المللی و بزرگترین دانشگاه مدرن در اسکاتلند است. این دانشگاه با حدود ۱۶هزار دانشجو در ۵ پردیس دانشگاهی فعالیت می‌کند هر کدام از پردیس‌های این دانشگاه در شهرهای Paisley ، Hamilton ، Dumfries  و Ayer قرار دارند. همچنین این دانشگاه یک پردیس دانشگاهی نیز در شهر لندن دارد.

۴. دانشگاه کامبریا (University of Cumbria)؛ یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان

 دانشگاههای لندن - cumbria

در شمال غربی انگلستان، دانشگاه کامبریا یکی دیگر از دانشگاه‌های تازه تأسیس است که شهریه کمتری نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های انگلیس دارد. این دانشگاه با ادغام دانشگاه‌های قبلی در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و همچنان نیز به رشد علمی و اجتماعی خود ادامه می‌دهد.

۳. دانشگاه سافولک (University of Suffolk)

 دانشگاه سافولک (University of Suffolk) از ارزان‌ترین دانشگاه های انگلیس

سافولک از دیگر دانشگاه‌های معروف و البته ارزان انگلستان است که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده است. این مرکز علمی دارای ۵ پردیس دانشگاهی است و اکثر دانشجویان آن را بانوان تشکیل داده است. اگر به‌دنبال جایی می‌گردید که تعداد دانشجویان کمی داشته باشد و در آرامش تحصیل کنید، سافولک می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

۲. دانشگاه سلطنتی کشاورزی (Royal Agricultural University)

 دانشگاههای لندن - royal

دانشگاه سلطنتی کشاورزی در رتبه دوم ارزانترین دانشگاههای انگلستان قرار دارد. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه کشاورزی در بین دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان است و در سال ۱۸۴۵ تأسیس شده است. دانشگاه سلطنتی کشاورزی در سیارنستر، گلاسترشایر، شهری با ریشه‌های جذاب رومی واقع شده است.

۱. دانشگاه کاونتری (Coventry University)؛ ارزان‌ترین دانشگاه انگلستان

 دانشگاههای لندن - conventry

دانشگاه کاونتری در رتبه اول ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان قرار دارد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی تقریبا سالیانه ۹٫۰۰۰ پوند باید به عنوان شهریه پرداخت کنند این در حالی است که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در برترین دانشگاههای انگلستان، به‌طور مثال دانشگاه آکسفورد باید به‌طور میانگین سالیانه ۲۴٫۷۵۰ پوند بپردازند. دانشگاه کاونتری با ۳۱٫۷۰۰ دانشجو، از لحاظ رشد جمعیت دانشجو جزو سریع‌ترین دانشگاه‌های انگلیس است. همچنین ۹۷ درصد دانشجویان شش ماه پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار می‌شوند و یا به ادامه تحصیل در برترین دانشگاه‌های انگلستان و جهان می‌پردازند که این یک آمار منحصربه‌فرد برای یک دانشگاه محسوب می‌شود.

سخنی با شما

احتمالا فکر نمی‌کردید هزینه تحصیل در انگلستان بتواند تا این حد پایین باشد، نه؟ بد نیست بدانید بسیاری از دانشگاه‌های مطرح انگلستان از جمله آکسفورد و دانشگاه بیرمنگام، امکان تحصیل آنلاین در انگلستان را هم برای دانشجویان علاقه‌مند فراهم کرده‌اند. تحصیل آنلاین هزینه کمتری را به دانشجویان تحمیل می‌کند، قبول دارید؟

خبرهای بهتری هم برایتان داریم. بسیاری از دانشگاه‌های انگلستان هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان را بورسیه می‌کنند. اگر می‌خواهید با این بورسیه‌ها بیشتر آشنا شوید، حتما مطلب همه‌چیز درباره بورسیه تحصیلی انگلستان را مطالعه کنید. حتی می‌توانید شماره تماستان را در بخش دیدگاه‌ها برایمان بنویسید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و هرچیزی را که برای بورسیه شدن باید بدانید، رایگان برایتان توضیح دهند. (توجه: شماره تماس شما در سایت منتشر نمی‌شود.)

topuniversities

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا : 4

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. خیلی وقت بود دنبال مطلبی با همین عنوان بودم
    از این که بهترین و ارزان ترین داشنگاه های لندن رو معرفی کردین ممنونم
    ممنون می شم بهترین و ارزان ترین دانشگاه های لیورپول رو هم معرفی کنید.



    0



    • رضا عزیز سلام،

      خوشحالیم که مطالب برای شما مفید بوده است. در خصوص دانشگاههای لیورپول هم در بخش دانشگاههای انگلیس مطالب جامعی وجود دارد و ما هم تلاش می‌کنیم مطالب بیشتری قرار دهیم.



      0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *