۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

برترین دانشگاه‌های بریتانیا در سال ۲۰۲۲

universities in 2022

همانطور که می‌دانید سه کشورِ انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز با یکدیگر بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهند. لندن پایتخت و بزرگ‌ترین شهر پادشاهی کشور انگلستان است. بریتانیا ۹۰ دانشگاه بی‌نظیر در رتبه‌بندی QS دارد که ۴ دانشگاه از بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان نیز است. فقط تعداد دانشگاههای برتر در کشور آمریکا بیشتر از بریتانیا است.

بریتانیا، یک کشور متنوع چند ملیتی است به طوریکه گفته‌ می‌شود که در سراسر بریتانیا ، هر ۳۰ مایل که سفر می‌کنید افرادی را با لهجه متفاوت می‌بینید.

ما در این مقاله بهترین دانشگاههای بریتانیای کبیر را به شما معرفی کرده‌ایم. شما پس از خواندن این مقاله با بهترین دانشگاههای انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی آشنا خواهید شد. تا پایان همراه ما باشید.

 

۱۰ دانشگاه برتر بریتانیا

بر أساس رتبه‌بندی سایت QS در سال ۲۰۲۰

رتبه‌بندی در بین دانشگاههای بریتانیا رتبه‌بندی جهانی نام دانشگاهشهر 
۱۲University of OxfordOxford
۲University of CambridgeCambridge
۳۷Imperial College LondonLondon
۴UCLLondon
۵۱۶The University of EdinburghEdinburgh
۶=۲۷The University of ManchesterManchester
۷۳۵King’s College LondonLondon
۸۴۹ The London School of Economics and Political Science (LSE)London
۹۶۱The University of WarwickWarwick
۱۰۶۲University of BristolBristol

 

Top UK universities

دانشگاه های برتر انگلستان

اکثر دانشگاههای برتر بریتانیا، در کشور انگلستان قرار گرفته‌اند و این کشور دارای بیشترین تعداد دانشگاه و دانشجوی بین المللی در بین چهار عضو تشکیل دهنده UK است.

دانشگاههای آکسبریج (دانشگاه آکسفورد و کمبریج) بالاترین رتبه را در بین دانشگاههای انگلستان و بریتانیا دارند. امسال هر دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج رتبه بهتری به نسبت سال گذشته دریافت کرده‌اند.: دانشگاه آکسفورد در سال ۲۰۲۲ با سه پله صعود رتبه دوم را در بین دانشگاههای جهان کسب کرد و دانشگاه کمبریج با پنج پله صعود به رتبه سوم دانشگاههای جهان رسید.

با این حال، انگلستان دارای دانشگاه های برتر بسیاری هم سطح دانشگاههای آکسبریج است که حتی امکانات بیشتری از آکسبریج برای تحصیل در انگلستان به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. در شهر لندن مجموعه‌ای از برترین دانشگاههای انگلستان وجود دارد، که چهار مورد از آنها در بین ۱۰ دانشگاه برتر انگلستان قرار دارند. بهترین دانشگاه در بین آنها دانشگاه امپریال لندن است که به طور مداوم در سالهای متفاوت در رتبه بندی جهانی رتبه بالایی را کسب کرده است و در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ با یک رتبه صعود به رتبه هفتم در سطح جهانی رسیده است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
شرایط سنی تحصیل در انگلستان

به جز شهر لندن، انگلستان محل قرار گیری بسیاری دیگر از موسسات برجسته جهان و مکانهای تاریخی و تفریحی جذاب است. در میدلندز غربی (West Midlands) و شمال انگلستان، بسیاری از دانشگاه های برتر کشور انگلستان را خواهید دید، از جمله دانشگاه منچستر، دانشگاه بیرمنگام، دانشگاه شفیلد و دانشگاه لیورپول که از برترین دانشگاههای انگلستان هستند در این نواحی قرار دارند.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های انگلیسی برای دانشجویان بریتانیایی حداکثر به طور میانگین ۹،۲۵۰ پوند در سال است. هزینه‌ای که دانشگاههای انگلستان از دانشجویان بین المللی دریافت می‌کند به مراتب بیشتر ار دانشجویان بریتانیایی است و دانشجویان بین المللی می‌توانند انتظار داشته باشند که بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ پوند در سال را برای تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاههای انگلستان باید به عنوان شهریه پرداخت کنند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: آشنایی با نظام آموزشی انگلستان

 

Top Welsh Universities

دانشگاههای برتر ولز

دانشگاههای برتر بسیاری در ولز در سراسر مرز انگلستان نیز وجود دارد. ولز به دلیل مناظر زیبا، مردم خونگرم و پارک‌های ملی کوهستانی مورد توجه دانشجویان بین ‌المللی بسیاری در سراسر دنیا قرار گرفته است. ولز دارای گروهی از دانشگاه های معتبر در بریتانیای کبیر است که این دانشگاهها، شامل دانشگاه کاردیف (رتبه ۱۵۱ در بین دانشگاههای جهان) و دانشگاه سوانسی (رتبه۴۴۰ در بین دانشگاههای جهان) می‌شوند.

چندین دانشگاه ولزی برنامه های دو زبانه را نیز ارائه می‌دهند و تدریس به هر دو زبان ولزی و انگلیسی تدریس می‌شود. تدریس به زبان ولزی به دلیل اهمیت حفظ زبان مادری است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
همه چیز درباره بورسیه تحصیلی انگلستان (آپدیت ۲۰۲۱)

دانشجویان ولزی، اتحادیه اروپا و ایرلند شمالی برای تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های ولز به طور میانگین لازم است شهریه‌ای معادل ۹،۲۵۰ پوند را بپردازند. همه دانشجویان ولزی می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی خود و یا برای تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیل درخواست کمک هزینه مالی به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه کنند. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه ها متفاوت است اما معمولاً به صورت میانگین هزینه تحصیل آنها بین ۱۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ پوند است.

همانند انگلستان، تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس در انگلستان و دکترا در انگلستان )  معمولاً بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ پوند برای دانشجویان بین المللی هزینه دارد.

Scotland

برترین دانشگاه های اسکاتلند

اسکاتلند یک سوم شمالی بریتانیای کبیر را در بر می گیرد. اسکاتلند با داشتن مناظر ساحلی آرام در کنار شهرهای شلوغ تاریخی، یک مقصد مورد علاقه برای دانشجویان بین المللی است.

اسکاتلند محل «چهار دانشگاه قدیمی» یعنی دانشگاه ادینبورگ (رتبه ۱۶ جهانی)، دانشگاه گلاسکو (رتبه ۷۳ جهانی)، دانشگاه سنت اندروز (رتبه ۹۱ جهانی) و دانشگاه آبردین (رتیه ۲۰۵). این گروه از دانشگاه‌ها در بریتانیا همه قبل از سال ۱۶۰۰ تاسیس شده اند.

اسکاتلند همچنین میزبان بسیاری از دانشگاههای جوانتر نیز است، مانند دانشگاه Heriot-Watt (رتبه مشترک ۲۷۰ جهانی)، دانشگاه Strathclyde (رتبه ۳۰۲ جهانی) و دانشگاه Stirling (رتبه ۴۷۱ جهانی). همچنین مدارس تخصصی مانند مدرسه هنر گلاسکو نیز در اسکاتلند قرار دارد.

اگر اهل اسکاتلند و یا از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، شهریه دانشگاه های اسکاتلند ۱۸۲۰ پوند است که توسط آژانس جوایز دانشجویی برای اسکاتلند (SAAS) تأمین می‌شو ، بنابراین دانشجویان اسکاتلندی و اتحادیه اروپا هیچ هزینه‌ای برای شهریه پرداخت نمی‌کنند.

اگر شما از سایر نقاط  انگلستان هستید، به طور میانگین سالانه ۹،۲۵۰ پوند به عنوان شهریه باید پرداخت کنید. برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان انگلستان، تحصیل در مقطع فوق لیسانس انگلستان بین ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ پوند در سال هزینه دارد. دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ پوند در سال برای برنامه های لیسانس و بین ۱۵۰۰۰ تا ۳۰،۰۰۰ پوند برای برنامه های تحصیلات تکمیلی باید پرداخت کنند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
هزینه تحصیل و زندگی در انگلیس (آپدیت ۲۰۲۱)

برترین دانشگاه های ایرلند شمالی

ایرلند شمالی، همچنان دانشجویان بین المللی را از طریق دریای ایرلند با دراملین‌های غیرمعمول خود (تپه‌های سبز رنگی که در آخرین عصر یخبندان شکل گرفته اند)، فرهنگ عامیانه پر جنب و جوش و مجموعه خوبی از دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه کوئینز بلفاست (رتبه ۲۱۶ مشترک جهانی) و دانشگاه اولستر ( رتبه ۶۵۱-۷۰۰).

هزینه دانشگاه های ایرلند شمالی برای دانشجویان داخلی ۴،۲۷۵ پوند و برای دانشجویان دیگر نقاط بریتانیا تا ۹،۲۵۰ پوند خواهد بود. مانند سایر مناطق بریتانیا، شهریه دانشجویان بین المللی با توجه به رشته و دانشگاه محل تحصیل بسیار متفاوت است، بنابراین برای اطلاعات بیشتر باید وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

سخن پایانی

با توجه به محبوبیت تحصیل در انگلستان و دانشگاههای این کشور در این مقاله به معرفی برترین دانشگاههای انگلستان و سایر کشورهای حوزه بریتانیای کبیر (UK) پرداختیم. برای آگاهی از شرایط تحصیل در این دانشگاهها، میزان بورسیه تحصیلی که به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند و بررسی شرایط فردی خود می‌توانید با کارشناسان ما در بلو اسکای (BlueSky) در ارتباط باشید.

topuniversities

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *