۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

هر آنچه که نیاز است در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بدانید

همه آن چه که نیاز است در مورد مهاجرت به کانادا بدانید

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، یکی از آسان ترین روش های اخذ اقامت در کانادا است. ما در این مقاله می خواهیم با انواع روش های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کانادا آشنا شویم. پس اگر شما هم می خواهید در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما باشید.

کشور کانادا دارای بهترین دانشگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی است. مراکز آموزشی کانادا به دلیل داشتن سطح بالای آموزشی و کیفیت مطلوب، جزو بهترین مراکز آموزشی در جهان هستند.

چرا مهاجرت به کانادا می تواند تصمیم درستی باشد؟

کشور کانادا، کشوری پهناور و وسیع است. این کشور وسیع ولی کم جمعیت، منابع طبیعی فراوانی دارد. کانادا جزو ده کشور برتر از لحاظ شاخص رفاه زندگی معرفی شده است. به همین دلیل این کشور همیشه به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت یا ادامه تحصیل مورد توجه بوده است.

چرا مهاجرت به کانادا

مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا چگونه امکان پذیر است؟

مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا، روش جزو راحت ترین روش های اخذ اقامت کانادا است. مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت این کشور زیبا و پیشرفته، از طریق تحصیل در کانادا جزو بهترین و کم هزینه ترین راه های دست یابی به اقامت این کشور است. طبق قوانین کشور کانادا، دانشجویان می توانند بر اساس یک سری شرایط و کسب امتیازات لازم، در حداقل زمان ممکن، اقامت دائم این کشور را داشته باشند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: ارزیابی دارایی جهت مهاجرت به کانادا

 

چرا تحصیل در کانادا را باید انتخاب کرد؟

کانادا دارای ۹۶ دانشگاه در سراسر کشور است و تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا بسیار زیاد هستند. یکی از بهترین ویژگی های این کشور که آن را به بهشت دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است، زبان انگلیسی است.

زبان رسمی مردم کانادا غیر از استان کبک ( زبان این استان زبان انگلیسی – فرانسه است) انگلیسی است. این امر موجب شده تا دانشجویان فقط با دانستن زبان انگلیسی، بتوانند برای تحصیل در کانادا درخواست دهند و به بهترین کیفیت دانشگاه های این کشور دست پیدا کنند.

مزیت های تحصیل در کانادا چیست؟

مهمترین مزیت تحصیل در کانادا اخذ ویزای کار پس از فارغ التحصیلی می باشد. دریافت ویزای کار، پس از پایان تحصیلات می تواند منجر به اخذ اقامت دائم کانادا شود. همچنین با تحصیل کردن در کانادا می توان امتیاز بالایی در برنامه های مهاجرتی این کشور کسب کرد.

دانشجویانی که برای تحصیل در کانادا پذیرفته می شوند، می توانند در حین تحصیل کار نیز بکنند و شغل داشته باشند. داشتن سابقه شغلی مرتبط با رشته تحصیلی در کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی ضمن کسب سابقه کاری و رزومه، جزو یکی از امتیازات مهم، جهت دریافت اقامت دائم کانادا است.

اگر فرد متاهلی از طریق تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت کند، همسر او نیز می‌تواند به عنوان همراه ویزای کار دریافت نماید. به این ترتیب همسر دانشجو اجازه کار تمام وقت یعنی ۴۰ ساعت در هفته را از جانب دولت کانادا خواهد داشت. در طی مدت زمان تحصیل در کانادا اگر فرد متقاضی دارای فرزند باشد، فرزند او نیز می‌تواند به صورت رایگان در مدارس دولتی کانادا تحصیل نماید. در صورتی که همسر دانشجو نیز در طی این مدت، شغلی در کشور کانادا داشته باشد، می تواند از این طریق اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا نماید.

چرا تحصیل در کانادا را انتخاب کرد

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل چگونه است؟

اولین قدم برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل در کانادا، گرفتن پذیرش از طرف یک دانشگاه کانادایی است. پس از گرفتن پذیرش از دانشگاه، نوبت به اخذ ویزای کانادا می باشد. اخذ ویزای کانادا برای تحصیل در کانادا این گونه است که پس از دریافت پذیرش تحصیلی باید درخواستی مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی به اداره مهاجرت کانادا ارسال شود.

پس از اتمام دوره تحصیلی دانشجویان می توانند از طریق برنامه کاری دولت کانادا شغلی داشته باشند. این فرصت کاری برای این به افراد داده می شود که با کسب تجربه کاری در کانادا بتوانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. اما درخواست برای دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل در کانادا دارای شرایطی است:

  • دانشجویان باید حداقل، هشت ماه در کشور کانادا به طور دائم تحصیل کرده باشند.
  • این افراد باید بالای ۱۸ سال باشند.
  • برای درخواست اقامت از طریق تحصیل باید دانشجویان، یک مقطع تحصیلی را در کانادا تمام کرده باشند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

 

چگونه ممکن است تحصیل در دانشگاه های کانادا به اقامت دائم کانادا منجر شود؟

کانادا دو نوع برنامه برای اعطای اقامت به دانشجویان این کشور در نظر گرفته است.

  • برنامه اجازه کار برای فارغ التحصیلان کانادا (PGWP)
  • برنامه Express Entry برای فارغ التحصیلان کانادا

 

برنامه اجازه کار برای فارغ التحصیلان کانادا  (PGWP)

برنامه اجازه کار برای فارغ التحصیلان کانادا، به دانشجویان تازه فارق التحصیل شده از دانشگاه های کانادا کمک می کند تا بتوانند پس از یافتن شغل برای دریافت اقامت کانادا درخواست دهند.

برنامه PGWP یا  Post-Graduation Work Permit فرصتی برای اخذ اقامت کانادا از طرف دولت این کشور، به افرادی است که در کانادا تحصیل کرده اند.

در صورتی که دانشجو شرایطی که در بالاتر گفتیم را داشته باشد، می تواند برای اقامت کانادا اقدام نماید. دانشجویان واجد الشرایط پس از اتمام مدت زمان تحصیل در کانادا حداکثر تا ۱۸۰ روز می توانند برای دریافت اجازه کار در خواست دهند.

مدت زمان طول دوره اجازه کار پس از اتمام تحصیل در کانادا بسته به به مدت زمان تحصیل فرد، می تواند بین ۸ ماه تا ۳ سال متغیر باشد.

تحصیل در دانشگاه های کانادا به اقامت دائم کانادا منجر شود

برنامه Express Entry برای فارغ التحصیلان کانادا

اگر دانشجو پس از تحصیل در دانشگاه های کانادا دارای این شرایط بود، می تواند برای دریافت اقامت کانادا درخواست دهد.

  • آشنایی کافی با جامعه کانادا داشته باشد.
  • زبان انگلیسی و یا فرانسه را بداند. (دارابودن مدرک آیلتس برای زبان انگلیسی یا مدرک B2 برای زبان فرانسه)
  • تجربه کاری مرتبط داشته باشد.
  • در برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری کانادا جهت اخذ اقامت دائم شرکت کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: تحصیل در دبیرستان‌های کانادا

امتیاز بندی اخذ اقامت دائم کانادا پس از اتمام دوره تحصیل در کانادا به چه صورت است؟

دولت کانادا برای اعطای اقامت این کشور به دانشجویان یک سیستم امتیاز بندی خاص دارد.

در این سیستم :

  • داشتن تجربه کاری در کانادا، ۷۰ امتیاز دارد.
  • تحصیل در یکی از مراکز آموزشی کانادا، ۳۰ امتیاز دارد.
  • داشتن پیشنهاد شغلی از داخل کانادا، ۲۰۰ امتیاز دارد.

 

علاوه بر این ها مدت زمان حضور دانشجو در کانادا، می تواند مدت زمان لازم برای دریافت شهروندی کانادا را تا حداکثر یکسال کاهش دهد.

 

 

 

 

 

 

سخن پایانی

همان طور که با هم در این مقاله دیدیم مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در این کشور کار چندان دشواری نمی باشد. کانادا جزو یکی از بهترین کشور های جهان از لحاظ سطح رفاه اجتماعی و رتبه دانشگاه ها و مراکز آموزشی است. سالیانه تعداد افراد بسیاری به این دلایل درخواست تحصیل در کانادا را دارند. اگر به اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل در کانادا دارید می توانید به صفحه کشور کانادا مراجعه کنید.

 

EDUCANADA

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *