۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

انواع مهاجرت به کانادا و نکاتی که باید پیش از مهاجرت بدانید

مهاجرت به کانادا

آیا خواهان مهاجرت به کانادا هستید اما اطلاعات لازم و ضروری را برای مهاجرت ندارید؟ آیا با انواع روش‎های مهاجرتی به کانادا آشنایی ندارید؟ آیا از میزان سرمایه مورد نیاز برای زندگی و تحصیل در کانادا اطلاع ندارید؟ اگر در پی آن هستید که اطلاعات خود را در زمینه مهاجرت به کشور کانادا افزایش دهید، و دستیابی به اطلاعات صحیح و درست برایتان اهمیت زیادی دارد، با ما همراه باشید.

مهاجرت کاری به کانادا

روش‎های مهاجرت به کانادا

از جمله روش‎های مهاجرت به کانادا می‎توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • اکسپرس اینتری (Express Entry)

این نوع مهاجرت که در آن فرد می‎تواند به ‎عنوان یک نیروی متخصص همچون یک مهندس، تعمیرکار و… وارد کانادا شود، به مهاجرت Express Entry معروف است.

  • مهاجرت از طریق حمایت اعضای خانواده

در این نوع مهاجرت فرد می‎تواند به عنوان همسر، فرزند، والد وارد کشور کانادا شود و در آن زندگی کند.

  • مهاجرت تحصیلی

در این روش فرد می‎تواند برای تحصیل در کانادا راهی این کشور شود، برای مهاجرت تحصیلی اخذ ویزای تحصیلی لازم است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: هر آنچه که نیاز است در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بدانید

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای راه ‎اندازی بیزنس

اگر بتوانید مدارک و بودجه لازم برای راه ‎اندازی شغل و تجارت در کانادا را به سفارت ارائه دهید، می‎توانید از این روش برای مهاجرت استفاده کنید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق کار

شما به‎ عنوان یک ورزشکار، بازیگر، خواننده و … می‎توانید ویزای مهاجرت به کانادا را اخذ کنید و راهی این کشور شوید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

مدارک و اسناد مختلفی برای انواع روش‎های مهاجرت به کشور کانادا همچون تحصیل در کانادا یا مهاجرت تحصیلی و یا ویزای کاری مورد نیاز است. در ادامه شما را با لیست مدارک ضروری مهاجرتی کانادا آشنا می‎کنیم:

  • تأییدیه معاینه پزشکی
  • کپی گذرنامه
  • اثبات تجربه کاری یا ارائه مدارک مورد نیاز برای تحصیل
  • اثبات سرمایه
  • چند قطعه عکس
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • و دیگر اسناد اجباری با توجه به نوع مهاجرت شما

به یاد داشته باشید مدارک و اسناد ذکر شده برای انواع مختلف مهاجرت به کانادا مورد نیاز هستند، و شما در صورت عدم ارائه هر یک از مدارک فوق نمی‎توانید ویزای مورد نیازتان را برای مهاجرت به این کشور اخذ کنید. و سفارت به دلیل ناقص بودن مدارک ضروری می‎تواند شما را رد کند، پس حتما قبل از هرگونه اقدامی مدارک مورد نیاز خود را کامل کنید و سپس راهی سفارت شوید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: مشکلات زندگی در کانادا که شاید به آن‌ها فکر نکرده باشید

 

مبلغ مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا باید از هزینه تحصیل و زندگی در کانادا آگاه باشید و  نیازمند مقدار معینی بودجه و سرمایه برای سفر و اقامت است. قطعا میزان سرمایه باتوجه به نوع مهاجرت شما متغیر است. به‎ عنوان‎ مثال اگر فردی برای تحصیل در کانادا راهی این کشور شود به بودجه بیشتری در مقایسه با فردی که به‎ عنوان همراه مهاجرت‌ می‎کند، نیازمند است پس باید دارایی خود را جهت مهاجرت به کانادا ارزیابی نمایید. شما برای افزایش سرمایه خود می‎توانید از دوستان، اعضای خانواده و یا همکاران خود مبلغی را قرض بگیرید، اما برای این کار باید مقدار زیادی از سرمایه را خود تامین کرده باشید.

برای اثبات سرمایه مالی خود نیازمند دریافت نامه ‎های رسمی از موسسات مالی و بانک‎ هایی که با آنها قرارداد دارید، هستید. از جمله این نامه‎ ها و مدارک می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاعات حساب شخصی شما همچون (آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل، نام و نام خانوادگی، نام موسسه مالی، تاریخ افتتاح حساب و….)
  • نامه مالی که نشانگر میزان بدهی شما از بانک‎ها و موسسات مالی است.
  • شماره حساب‎های بانکی شما (کوتاه مدت، بلندمدت، حساب پس انداز و غیره)
  • مانده موجودی شما در هر حساب بانکی
  • گردش حساب‎های مالی ۶ ماه گذشته شما
  • ارائه مدارک و اسنادی که مالکیت هرآنچه به نام شما است، مانند ملک، مغازه، ماشین و غیره را اثبات می‎کنند.
مبلغ مورد نیاز مهاجرت به کانادا

شما از طریق ارائه مدارک فوق می‎توانید دارایی‎ های مالی و میزان پول نقدی که در اختیار دارید، را اثبات کنید. میزان سرمایه معمولی که برای مهاجرت به کانادا نیاز دارید شامل ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار کانادا‌ می‎شود، که باتوجه به نوع مهاجرت شما این مبلغ کاهش و یا افزایش می‎یابد. لازم ‎به ‎ذکر است، کم‎ هزینه‎ ترین روش مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق کار است. در انتها، فراموش نکنید اگر دوست، فامیل و یا اعضای خانواده شما در آنجا هستند، مدتی در خانه آنها اقامت کنید و یا از آنها بابت روش‎های اقامتی کم ‎هزینه پرس‎وجو کنید، توصیه می‎شود همراه خود پول نقد، چک مسافرتی، حواله نقدی ببرید.

شهرهای مهاجرپذیر کانادا کدامند؟

همانطور که می‎دانید کانادا کشوری بزرگ و فوق ‎العاده مهاجرپذیر است. به‎ همین‎ منظور اگر خواهان مهاجرت به این کشور هستید می‎توانید یکی از شهرهای زیر را به عنوان مقصد کاری یا تحصیلی خود انتخاب کنید. از جمله شهرهای مهاجرپذیر کانادا می‎توان به شهرهایی همچون تورنتو در اونتاری، گوبک، مارکام در اونتاری، میسی ساکا در اونتاری، سورری (SURREY)، اوتاوا در انتاریو، ونکوور، گالگری در ایالت آلبرتا، بورلینگتون در ایالت اونتاری، و واترلو در ایالت انتاریو اشاره کرد.

 

مزایای مهاجرت به کشور کانادا

یکی از مهمترین مزایا برای مهاجرت به کشور زیبای کانادا مهاجرپذیر بودن این کشور است. تقریباً ۲۰٪ از جمعیت ۳۵ میلیونی کانادا را یک خارجی تشکیل می‎دهد. به دلیل فرهنگ دوستانه، مهاجرپذیر و وجود قومیت‎ها و ملیت‎های مختلف در کانادا، این کشور یکی از بهترین کشورها (از لحاظ برخورد عموم مردم با مهاجرین) برای مهاجرت‌ است.

البته، علاوه ‎بر ‎این، مزایای دیگری همچون موارد زیر مهاجران بیشتری را برای مهاجرت به این کشور ترغیب می‎کند:

استاندارد زندگی در کانادا بالا است.

یکی از علت‎های اصلی مهاجرت، عدم وجود شرایط زندگی باکیفیت و مطمئن در کشور مبدا مهاجر است. به ‎همین‎ خاطر کانادا به دلیل داشتن شرایطی همچون امید به زندگی بالا، دسترسی آسان به کار و تحصیل، دسترسی به بهداشت و  تفریحات جز یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: نحوه خرید خانه در کانادا: راهنمای جامعی برای خرید خانه در کانادا

 

دسترسی آسان به خدمات درمانی

مهاجرانی که کانادا را به‎ عنوان کشور مقصد خود انتخاب می‎کنند، می‎توانند به بهداشت و درمان رایگان یا با بودجه کم دسترسی پیدا کنند، و نگرانی بابت خدمات درمانی خود و اعضای خانواده‎شان نداشته باشند.

مزایای مهاجرت به کانادا

امنیت در کانادا بالا است.

طبق شاخص شکوفایی جهانی لگاتوم کانادا جز امن ‎ترین و آزادترین کشورها در جهان است. این کشور علاوه ‎بر امنیت، کشوری تمیز، زیبا و آزاد است. بدنیست بدانید حمل اسلحه در کانادا غیرقانونی است.

اقتصاد کانادا در حال رشد و توسعه است.

به‎ همین‎ علت شما به ‎عنوان یک مهاجر می‎توانید به فرصت‎های شغلی خوب و عالی دسترسی پیدا کنید. طبق داده ‎های بانک جهانی و صندوق بین‎المللی پول تولید سرانه ناخالص داخلی کانادا ۴۵ هزار و ۹۸۱ دلار بوده است. که این آمار، منجر گشته کانادا جز ۲۵ کشور ثروتمند جهان قرار گیرد.

دسترسی آسان به مراکز و موسسات آموزشی معتبر

کانادا جز با سوادترین کشورهای جهان است. شما می‎توانید به ‎راحتی از سیستم آموزشی باکیفیت کانادا مانند دانشگاه‎های معتبر جهانی، امکان تحصیل رایگان در مدرسه، برخورداری از سیستم آموزشی عمومی و خصوصی و… بهره‎مند شوید.

کانادا طبیعت فوق ‎العاده زیبا و منحصربه ‎فردی دارد.

از جمله اماکن دیدنی کانادا می‎توان به آبشارهای نیاگارا در انتاریو، پارک ملی بانف در آلبرتا، گرین گیبلز در جزیره پرنس ادوارد، کوه‎های لورنتین در کبک و… اشاره کرد. کانادا هر ساله فستیوال‎ها و جشن‎های مختلفی در حوزه ‎های مختلف ورزشی، هنری، غذایی و… برگزار می‎کند که شما می‎توانید از آنها نهایت استفاده را ببرید.

 

سخن پایانی

شما به ‎عنوان فردی که خواهان مهاجرت است، می‎توانید مهاجرت به کانادا را در لیست کشورهایی که خواهان مهاجرت به آنها هستید، قرار دهید. فراموش نکنید، شما می‎توانید مهاجرت تحصیلی، کاری و یا همراه و… را متناسب با هدف خود انجام دهید. در ابتدا، اولویت‎ها و اهداف خود از مهاجرت را مشخص کنید، به‎ عنوان ‎مثال آیا خواهان تحصیل در کانادا هستید؟ و یا تمایل دارید مشغول به کار شوید؟ هنگامی که اولویت هایتان را معین کردید، سپس می‎توانید متناسب با آنها وارد عمل شوید و برای مهاجرت خود تمام سعی و تلاشتان را به کار ببرید.

 

immigration.ca canada.ca canapprove

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *