۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

آنچه قبل از تحصیل و مهاجرت به انگلستان باید بدانید

قبل از مهاجرت تحصیلی به هر کشوری آشنایی با فرهنگ، موقعیت جغرافیایی، زبان، آب‌وهوا و بسیاری از موارد دیگر ضروری است. در این مطلب سعی کردیم شما را با مهم‌ترین نکات قبل از مهاجرت تحصیلی به انگلستان آشنا کنیم.

 

موقعیت جغرافیایی انگلستان

بریتانیا را با نام پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی می‌شناسیم. انگلستان، اسکاتلند و ولز از جمله بزرگ‌ترین کشورهای این جزیره محسوب می‌شود و بیشترین جمعیت را در خود جای داده‌اند. ایرلند شمالی نیز واقع در بریتانیا در جزیره ایرلند قرار دارد. بریتانیا توسط اقیانوس اطلس، دریای شمال در شرق، کانال مانش در جنوب و دریای سلتیک در جنوب غربی احاطه شده است.

در این میان انگلستان با شهرهای بزرگی همچون لندن، مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین بخش بریتانیای کبیر را تشکیل داده است. انگلستان در شمال غربی اروپا قرار دارد و حکومت در این کشور به‌صورت پادشاهی اداره می‌شود. گفتنی است که در شهرهای بزرگ انگلستان، همواره می‌توان زندگی اجتماعی پرجنب‌و‌جوش و غنی را تجربه کرد.

درباره انگلستان

بریتانیا ۷۸امین دولت مستقل و بزرگ دنیا تلقی می‌شود و مطابق گزارشات در سال ۲۰۱۹ جمعیتی حدود ۶۶ میلیون و ۸۵۰  هزار نفر را در خود جای داده است. در این میان انگلستان و پایتخت پرجنب‌وجوش این کشور، لندن، نمونه بارز قطب اقتصادی، علمی و فرهنگی دنیا به حساب می‌آید.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom

از سال ۱۹۴۶ انگلستان را جزو جدا نشدنی شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌شناسیم. این کشور پنجمین قطب اقتصاد دنیا و نهمین قطب اقتصادی از نظر قدرت خرید محسوب می‌شود. این کشور مقام اولین کشور صنعتی دنیا با درآمد بالا را کسب کرده است. علاوه‌براین، انگلستان با فرهنگ، ارتش و سیاست تاثیرگذار بین‌المللی نیز شناخته می‌شود.

تاریخچه انگلستان

در سال ۱۸۰۱ واژه انگلیس برای نام منطقه‌ای از بریتانیا به رسمیت شناخته شد. زمانی که پارلمان انگلستان و ایرلند با تصویب قانون اتحادیه با یکدیگر متحد شدند و بریتانیای کبیر و ایرلند را تأسیس کردند. تا اینکه اوایل قرن نوزدهم، انقلاب صنعتی با رهبری بریتانیا تغییرات بسیاری در منطقه ایجاد کرد و به تدریج قدرت سیاسی از طبقات قدیمی به سوی صنعت‌گرایی پیش رفت. تا اینکه در سال ۱۸۳۲ پارلمان با تصویب قانونی قدرت سیاسی را از طبقه اشراف به طبقه متوسط انتقال داد. این انقلاب تغییرات زیادی را در دنیای صنعت، کشاورزی، تولید و حمل‌و‌نقل ایجاد کرد.

بعد از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵، نام انگلستان در میان کشورهایی همچون آمریکا و چین به چشم خورد و جز چهارمین قدرت برتر شناخته ‌شد. اکنون انگلستان جز ۵ عضو جدا نشدنی شورای امینت سازمان ملل است و در کنار آمریکا، IMF، بانک جهانی و سازمان ناتو را تاسیس کرد.

با کاهش تعداد کارگران در دهه ۵۰ میلادی دولت به فکر تشویق نیروهای مهاجر برآمد که این دلیلی برای افزایش تعداد مهاجران و چند ملیتی شدن مردم این کشور شد.

انگلستان سومین کشوری بود که سلاح هسته‌ای ساخت و اولین کشوری است که در سال ۱۹۵۲ موفق به آزمایش بمب‌های اتمی شد.

از ۱۹۸۴ با واردات نفت از دریای شمال، صنعت انگلستان پیشرفت بسیاری کرد. علاوه‌براین، از آن موقع ارتش و سیاست این کشور مورد توجه سایر کشورها قرار گرفت و این موضوع انگلیس را به یکی از قدرت‌های برتر دنیا تبدیل کرد.

آب و هوای انگلستان

انگلستان با آب و هوای معتدل، اغلب روزهای سال بارانی است. دمای هوا این کشور عموما تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر متغیر است. بادهای موسومی اغلب از جنوب غربی می‌وزد. همچنین، هوای معتدل و مرطوب از دریای اطلس موجب اعتدال و رطوبت هوا در این کشور می‌شود. گرم‌ترین شهرهای انگلستان در تابستان در جنوب شرقی قرار دارد. این در حالی است که در این فصل، خنک‌ترین منطقه در شمال کشور واقع شده است. گفتنی است که زمستان و اوایل بهار، انگلستان شاهد بارش برف و کاهش شدید دمای هواست.

زبان رسمی انگلستان

زبان رسمی مردم انگلستان، انگلیسی است؛ اما نسبت به کشورهای انگلیسی ‌زبان دیگر مانند آمریکا، تنوع لهجه بیشتری دارد. بر اساس آمار این کشور حدود ۹۵% از مردم انگلستان تنها به زبان انگلیسی مسلط هستند. علاوه‌براین ۲.۷% از مردم انگلستان که از جنوب آسیا به این کشور مهاجرت کرده‌اند به زبان‌های هندی، پنجابی و گجراتی صحبت می‌کنند. همچنین، مطابق گزارشات، زبان لهستانی دومین زبان پرکاربرد انگلستان به حساب می‌آید.

مذهب مردم انگلستان

۱۴۰۰ سال است که دین مسیحیت بر زندگی مردم انگلستان سایه افکنده است و عموم مردم این کشور مسیحی هستند. این در حالی است که از قرن بیستم حضور کلیساها در میان مردم کاهش یافته است. مهاجرت و تغییر جمعیت نیز به رشد مذاهب دیگر، به‌ویژه اسلام کمک کرده است و در حال حاضر شاهد حضور ادیان مختلفی در این کشور هستیم. نکته فرهنگی و قابل توجه انگستان، وجود دوستی بین ادیان مختلف از جمله مسلمان، مسیحی، یهودی، بودایی و هندو است.

فرهنگ مردم انگلستان

عوامل بسیاری به شکل‌گیری فرهنگ مردم انگلستان کمک کرده است که تاثیر این موضوع روی زبان، قوانین و فرهنگ این کشور کاملا مشهود است. جالب است بدانید انگلستان پس از کانادا و آلمان، سومین کشوری است که دیدگاه‌های مثبتی نسبت به آن وجود دارد. از عوامل موثر بر فرهنگ این مرز بوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهرهای مهم انگلستان

انگلستان با داشتن موقعیت‌های سیاسی، اقتصادی، گردشگری و تحصیلی، شهرهای مهم بسیاری را در خود جای داده است. لندن، منچسر، ادینبورگ، بیرمنگام، لیورپول، آکسفورد و گلاسگو از جمله مهم‌ترین شهرهای انگلیس است که بیشترین گردشگران و دانشجویان را به خود اختصاص داده است.

تحصیل در انگلستان

سیستم آموزش حرفه‌ای انگلستان دلیلی برای جذب دانشجویان بین‌المللی به این کشور شده است. به‌طوری که سالانه دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل و اقامت بعد از تحصیل در انگلیس به این کشور مهاجرت می‌کنند. بیش از ۳۸% از ساکنان انگلستان مدارک دانشگاهی دارند که این میزان در میان کشورهای اروپایی بسیار چشمگیر است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ شهر برتر دانشجویی در بریتانیا ‏

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل

برای کسانی که تمایل به تحصیل در انگلستان دارند و می‌خواهید در بهترین دانشگاه‌های انگلیس درس بخوانند، خوب است برای آشنایی با بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل، جدول زیر را مطالعه کنند.

بهترین شهرهای تحصیلی انگلستانموقعیت جغرافیایی
بلفاستایرلند شمالی
بیرمنگاممتروپلین
برینگتونکمبریج‌شر
بریستولجنوب غربی انگلستان
کاردیفولز
ادینبورگاسکاتلند
گلاسگواسکاتلند
لیدزیورکشایر غربی
لیورپولشمال غربی انگلستان در منطقه مرزیساید
لندنپایتخت انگلستان
منچسترشمال غربی انگلستان
نیوکاسلشمال شرقی انگلستان
ناتینگهاممیدلند شرقی
شفیلدیورکشایر جنوبی
ساوت‌همپتونجنوب شرقی انگلستان

حمل‌ونقل در انگلستان

سیستم حمل‌ونقل سریع و گسترده انگلستان این امکان را به مسافران می‌دهد تا به‌راحتی به هر نقطه کشور سفر کنند. جالب است بدانید، انگلستان حدود ۱۶ هزارو ۲۰۹ کیلومتر و ایرلند شمالی حدود ۳۰۴ کیلومتر خطوط ریلی را در میان کشورهای بریتانیا به خود اختصاص داده‌اند. خط ریلی انگلستان یکی از شناخته شده‌ترین خطوط ریلی دنیا شناخته شده است و دلیلی آن هم کیفیت و امنیت این وسیله نقلیه بوده است.

علاوه‌بر راه آهن انگلستان، فرودگاه‌های این کشور نیز سالانه شاهد جابه‌جایی جمعیت بسیاری است. به‌طوری که از اوت ۲۰۰۹ تا سپتامبر ۲۰۱۰ فرودگاه‌های این کشور ۲۱۱،۴ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده‌اند. بزرگ‌ترین فرودگاه‌های این کشور در آن سال London Heathrow،Gatwick  و London Stansted بوده است.

بیشتر بخوانید: با کمترین هزینه و بهترین حمل و نقل در انگلستان سفر کنید

جاذبه‌های گردشگری انگلستان

تاریخ، فرهنگ، خطوط ساحلی و زیبایی‌های حومه انگلستان، این کشور را به یکی از زیباترین کشورهای دنیا بدل کرده است. در این بخش به معرفی ۱۴ مکان دیدنی انگلستان می‌پردازیم.

مکان دیدنیشهر
برج لندنلندن
استون‌هنج (Stonehenge)دشت سالزبری (Salisbury)
پروژه عدن  (Eden Project)کورنوال ((Cornwall
تیت مدرن (Tate Modern)لندن
ساحل ژوراسیکدورست (Dorset)
قلعه واریکواریک (Warwick)
کاخ باکینگهاملندن
یورک مینیستر (York Minster)یورک ((York
دریاچه پارک ملیکامبریا (Cumbria)
موزه تاریخ طبیعیلندن
مونت سنت میشل (St Michael’s Mount)کورنوال ((Cornwall
Roman Bathsباث (Bath)
کمبریجکمبریج
بیگ بنلندن

 

انگلستان کشور بزرگی است و دانش‌آموزان بسیاری برای اقامت و تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارید با مشاوران آسمان آبی در ارتباط باشید تا شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری کنند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا : 3

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. سلام ببخشید به نظرتون انگلیس برای تحصیل بهتره یا کانادا. امسال کنکور دادم ولی اون نتیجه ای که می خواستم نگرفتم از نظر مالی هم مشکلی ندارم خانواده م می تونن ساپورتم کنن رشته مهندسی نرم افزار تو یه دانشگاه خوب میخوام برم من برام مهمه کشوری که می رم انگلیسی زبان باشه دوست ندارم یه زبان جدید یاد بگیرم یه مطلبی هم در مورد مقایسه انگلیس و کانادا رو سایت ملک پور خوندم ولی هنوز نتونستم تصمیم بگیرم بین این دوتا کشور. خانوادم می خوان بعد از اینکه من رفتم بیان یه شرکت ثبت کنن اگه بشه صادرات کنن



    0



    • مریم عزیز سلام.
      پاسخ به این سوال بدون بررسی شرایط شما با جزئیات کامل کسی سخت است. اگر خانواده شما هم قصد دارند اقامت بگیرند، پیشنهاد ما به شما کانادا است؛ اما اگر برای شما کیفیت مراکز آموزشی مهم است انگلستان گزینه بهتری است. شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود توسط کارشناسان ما با ما تماس بگیرید.

      شماره تماس:
      ۰۲۱۹۱۰۰۷۲۷۴



      0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *