۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تقویم تعطیلات و فستیوال‌های بریتانیا

نگاهی کوتاه به تاریخ غنی و فرهنگ معاصر انگلستان

با رویدادهای معروف جهان، جشن‌های محلی و تعطیلات عمومی که در طول سال در انگلستان برگزار می‌شود، آشنا شوید.

در تعطیلات عمومی و رسمی (به نام “Bank Holidays” در انگلستان) اکثر نهادها و کسب و کارها تعطیل می‌باشند . این تاریخ‌ها در انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی هر سال متفاوت است. برای اینکه فهرست کاملی از تعطیلات رسمی داشته باشید می‌توانید به وب سایت gov.uk سری بزنید.

رویدادهای بزرگ و جالبی در طول یک سال در انگلستان اتفاق می­افتد که برخی از آنها در روزهای Bank Holiday قرار دارد، اما نه همه آنها

فوریه ژانویه  JANUARY – FEBRUARY

  • ۱ ژانویه: روز اول سال جدید . در شب سال نو (۳۱ دسامبر) ، رسومات و آیین­‌هایی برای جشن در نیمه شب وجود دارد . مهمانی‌های مختلفی در سراسر کشور وجود دارد، یکی از بزرگترین و معروف­ترین جشنهای سال نو ادینبورو (HOGMANY)، نام دارد. روز اول سال نو تعطیل رسمی است ، بنابر این جشن‌ها تا انتهای شب به خوبی برگزار شود.
  • اواخر ماه ژانویه تا اوایل ماه فوریه : سال نو چینی . بازدید از غرفه‌های غذای سنتی چینی ، آتش بازی و نمایش رژه اژدها را می توانید در خیابان‌های شهرهای انگلستان ببینید که فرهنگ چینی را به نمایش می‌گذارند ، لندن یکی از بزرگترین برگزار کننده‌های جشن­‌های چینی­‌ در خارج از آسیا است که در طول مراسم و جشن­‌های سال نو خیابان­‌ها سراسر از جشن و شادی است و انفجار رنگ‌ها، صداها و عطر هوس برانگیز غذاها در خیابان­‌هایش جاریست.
  • ۱۴ فوریه: روز ولنتاین . یک شام عاشقانه، بهترین گزینه در کنار هدیه­‌هایی مانند یک کارت هدیه، شکلات یا گل برای کامل کردن و جشن گرفتن است. اگر هم مجرد هستید خیلی ناراحت نباشید شاید یک کارت از یک عشق پنهانی دریافت کردید.
  • بیشتر بخوانید :با کمترین هزینه و بهترین حمل و نقل در انگلستان سفر کنید

 

مارس آوریل   MARCH – APRIL

  • ۱۷ مارس: روز سنت پاتریک، یکی ازمهم­ترین جشن­‌ها در جوامع ایرلندی‌های سراسر جهان روز سنت پاتریک است و بسیاری از شهرهای انگلستان سنت­‌های روز سنت پاتریک را برگزار می‌کنند، یک دست لباس سبز بپوشید و آبجوی گینس (آبجوی معروف ایرلندی) خود را بردارید و به دوستان خود در این جشن بپیوندید.
  • مارس و آوریل: عید پاک ، در این عید دو روز تعطیل از نوع تعطیلات رسمی دارید : روز جمعه و روز عید پاک که دوشنبه است. معمولا این یک تعطیلات را بصورت سنتی با خانواده جشن می‌گیرند و معمولا گوشت بره کباب شده را به منظور شروع دوباره بهار طبخ می‌کنند. یک سنت دیگر این جشن تخم مرغ های شکلاتی است ، سوپر مارکت ها انواع مختلفی از آن را ارائه می‌دهند که از کوچکترین سایز تا سایزهای بزرگ می توانید تخم مرغ شکلاتی پیدا کنید.

مه، MAY

  • اولین دوشنبه این ماه : یک تعطیلی رسمی است و فقط یک روز تعطیل است
  • آخرین دوشنبه این ماه: تعطیلات رسمی بهاری است و یک تعطیلی دوست داشتنی دیگر .

 

جولای _ ژوئن   JUNE JULY

  • ۲۱ ژوئن: انقلاب تابستانی یا به قول ما ایرانی‌ها چله تابستان ، طولانی‌ترین روز و کوتاه‌ترین شب سال که این روز را در بنای باستانی استون هنج (Stonehenge ) انگلستان جشن می‌گیرند . در موقعیت شمال شرقی محوطه بنا قرار بگیرید ، خواهید دید که چگونه خورشید با شعله‌های سوزانش بر شما می‌تابد و این باوری است که از زمان­‌های دور عاشقان خورشید و تمامی گروه­‌ها و فرقه­‌ها به آن اعتقاد داشتند.
  • اواخر ژوئن : جشنواره گلاستونبری ، بزرگترین جشنواره در هوای آزاد که با ۱۷۵هزار خواننده برگزار می­‌شود. گلاستونبری جذاب‌ترین جشنواره جهان است که به صورت سالانه در انگلستان برپا می‌شود. گلاستونبری بیشتر برای اجراهای موسیقی‌اش معروف است اما در این جشنواره رقص، تئاتر، سیرک، کمدی و بسیاری از هنرهای اجرایی دیگر نیز به نمایش درمی‌آید.
  • بیشتر بخوانید :راهنمای جامع آب و هوای انگلستان

 

اوت AUGUST

  • اوت : جشنواره ادینبرو : یکی از بزرگترین جشنواره‌های هنری جهان است که بیش از ۵۰ هزار چهره مختلف در بیش از ۳ هزار نمایش متفاوت و حدود چهار هفته به طول می انجامد. شما می­‌توانید در این جشنواره از تئاتر کمدی، رقص تا نمایشگاه‌های هنری، سیرک، اپرا و … را ببینید.
  • اواخر ماه اوت: کارناوال ناتینگ هیل (Notting Hill) : یکی از بزرگترین کارناوال‌های خیابانی اروپایی است که در یکی از تعطیلات رسمی لندن برگزار می‌شود. در این کارناوال شما حدود ۲ میلیون رقصنده با لباس‌های فاخر و موسیقی‌های مختلف را می‌توانید مشاهده کنید که انرژیتان را به شدت بالا می‌برد.
  • اواخر ماه اوت: فستیوال افتخار منچستر ، رویدادهای افتخار آفرین در شهرهای بزرگ انگلستان در طول سال و در تعطیلات رسمی ماه اوت برای ترویج برابری و زندگی تراجنسیتی جشن گرفته می‌شود. یک رژه بزرگ ۷۲ ساعته پر از زرق و برق که در مرکز شهر برگزار می شود.
  • آخرین دوشنبه ماه اوت: تعطیلات تابستانی رسمی ، این آخرین تعطیلات رسمی است که تا کریسمس دارید پس از آن حسابی لذت ببرید.

اکتبر_ نوامبر  OCTOBER NOVEMBER

  • اکتبر : جشنواره بین‌المللی هنر بلفاست بریتانیا ، جشن هنرهای معاصر با موضوع بین‌المللی ، این جشنواره هر ساله بهترین و نو آورترین هنرمندان را در بلفاست دور هم جمع می‌کند .
  • ۳۱ اکتبر: هالویین ، در اصل بر اساس دین باستانی سلتیک‌ها این شب را جشن می‌گیرند . نسخه‌ی مدرن جشن هالووین در انگلیس به طرز شگفت‌انگیزی محبوب شده است . در این شب از کودک تا بزرگسال با دیدن انواع جادوگران ، هیولاها ، ارواح و لباس‌های فانتزی شبح‌گونه، حسابی لذت می برند.
  • اکتبر / نوامبر: دیوالی ، جشنی که بیشتر برای جوامع هندی است. جشنی خیابانی و متفاوت از بقیه جشن‌ها از لوسترهای پرنور تا غذاهای سنتی ، موسیقی ، رقص و آتش بازی . یکی از بزرگترین جشن های دیوالی خارج از هندوستان را در انگلیس می توانید ببینید.
  • نوامبر: جشنواره هنری Outburst ، این جشنواره در حال حاظر در دهه دوم است که برگزار می‌شود و Outburst یک نمایشگاه سالیانه است که به دگرباش‌ها اجازه می دهد تمامی کارهای خلاقانه و هنری خود را به نمایش بگذارند.
  • ۵ نوامبر : شب آتیش بازی .این رویداد سالگرد طرح گای فاکس را که برای انفجار ساختمان لندن در سال ۱۶۰۵ برنامه ریزی کرده بود به تصویر می کشد. لباس گرم خود را بپوشید و به بیرون بروید تا شما هم یکی از هزاران تماشاچی این شب و آتش بازی دیدنی آن باشید .
  • بیشتر بخوانید :گشت و گذار در طبیعت شگفت انگیز انگلستان

دسامبر  DECEMBER

  • دسامبر: هانوکا، جوامع یهودی در سراسر انگلستان این روز را که جشنواره نور است جشن می‌گیرند. بزرگترین چلچراغ روشن شده هانوکا در میدان ترافالگار در لندن است.
  • ۲۵ و۲۶ دسامبر : روز کریسمس و روز بوکس ، کریسمس جشنی بزرگ در انگلستان است که از چند هفته قبل همه خود را برای این روز آماده می‌کنند از فروشگاه‌ها و درختان و هدایا و حتی کیک‌های کریسمسی کوچک که در ماه دسامبر دیده می‌شود. روز کریسمس و همچنین روز بعد که به روز باکسینگ معروف است تعطیل رسمی است و اکثر مردم وقت خود را با دوستان و خانواده خود صرف می کنند.

منبع :

https://study-uk.britishcouncil.org/living/holidays-festivals-events

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *