۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

کانادا مرزهای خود را به روی دانشجویان و دانش‌آموزان بین المللی باز کرد!

تحصیل در کانادا کرونا

چنانچه قصد تحصیل در کانادا را دارید و موفق به دریافت پذیرش تحصیلی شده‌اید؛ بر اساس آخرین آمار اداره مهاجرت کانادا از روز بیستم اکتبر دانشجویان و دانش‌آموزانی که با برنامه قرنطینه مراکز آموزشی‌ آنها موافقت شده‌است، با داشتن ویزای تحصیلی می‌توانند وارد خاک کانادا شوند. این دانشگاه ها که به عنوان (Designated Learning Institutions (DLIs شناخته می‌شوند با ارائه برنامه برای ۱۴ روز قرنطینه دانش‌آموزان خود، آماده پذیرش دانشجویان بین‌المللی هستند.

منظور از DLI کالج ها، دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی ای است که دولت کانادا به آنها اجازه پذیرش دانشجویان بین المللی را می‌دهد. تا قبل از این خبر، فقط دانشجویانی که ویزای تحصیلی خود را تا ۱۸ مارس ۲۰۲۰ ، یعنی روز آغاز محدودیت های سفر به کانادا، گرفته بودند می توانستند وارد کانادا شوند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چرا افراد به دنبال اقامت و تحصیل در کانادا هستند
ویزا تحصیلی کانادا در دوران کرونا

برای تحصیل در کانادا در دوران کرونا چه شرایطی باید داشته باشید تا اجازه ورود به کانادا شما داده شود؟

اگر پذیرش تحصیلی دارید و قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید شرایط زیر را داشته باشید تا بتوانید در دوره کرونا به صورت حضوری در کانادا تحصیل کنید:

  • باید ویزای تحصیلی کانادا داشته باشید.
  • باید در یکی از موسسات آموزشی DLI که برنامه آمادگی مورد تایید برای مبارزه با کروناست تحصیل کنید؛ برنامه موسسات آموزشی باید توسط استان مربوطه تایید شده باشد.
  • در صورتیکه شما دانشجو هستید، سفر شما به کشور کانادا در صورتی چنانچه تمام مدارک لازم را داشته باشید و در یک موسسه مورد تایید قصد ادامه تحصیل داشته باشید، باید ضروری محسوب شود. چنانچه دارای شرایط زیر باشید سفرتان به کانادا به عنوان دانشجو غیرضروری تلقی می شود و حق ورود به کانادا را ندارید :
  • برنامه تحصیلی تان لغو شده باشد یا به حالت تعلیق درآمده است؛
  • به هر دلیلی غیر از تحصیل قصد ورود به کانادا را دارید.

دانشجویان در آغاز ورود به کانادا باید ۱۴ روز قرنطینه شوند. موسسات آموزشی DLI برای اینکه  دانشجویان بین المللی آنها بتوانند وارد کشور کانادا شوند، باید برنامه ای برای مبارزه با کرونا ارائه دهند. این برنامه که باید به تایید مقامات استانی برسد و نحوه مدیریت دوره ۱۴ روز قرنطینه در بدو ورود دانشجویان و نحوه انتقال آنها از فرودگاه به مکان قرنطینه کاملا شفاف توضیح داده شده‌باشد.

در برنامه ارائه شده باید نحوه دسترسی دانشجویان بین المللی در دوره ۱۴ روز قرنطینه به غذا، دارو و بیمه درمانی مشخص شده باشد. در صورتیکه دانشجویان بین المللی در مورد برنامه دانشگاه برای قرنطینه دارند، باید مستقیما از خود دانشگاه سوال کنند. فقط دانشجویانی که به دانشگاه ها و موسسات موجود در لیسته DLI می روند اجازه سفر به کانادا را دارند. اداره مهاجرت کانادا در اطلاعیه خود بیان کرده‌است که تعداد دیگری از دانشگاه ها به فهرست DLI اضافه  شده اند. در سایت اداره مهاجرت کانادا فهرست کاملی از DLI های تایید شده وجود دارد و چنانچه دانشگاه دیگری به این لیست اضافه شود، این لیست در سایت آپدیت خواهد شد.

و چنانچه دانشگاهی عضو DLI باشد و از قوانین DLI در رابطه با سلامتی پیروی نکند، از این لیست حذف خواهد شد. همچنین اعضای خانواده‌ی دانشجویان نیز نمی توانند قبل از آنها به کانادا بیایند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: شهریه دانشگاه‌ های کانادا

 

دانشجویان همه ی کالج ها و دانشگاههای استان کبک که در DLI قرار دارند، اجازه ورود به کشور کانادا را دارند؛ اما دولت استان کبک پیشنهاد کرده است که این فهرست مطالعه شود.

در استان های آلبرتا و بریتیش کلمبیا ۳۹ موسسه آموزشی به صورت حضوری فعالیت می‌کنند. در استان منیتوبا ۱۰ مدرسه، در استان نیو برانزویک ۱۳ مدرسه، در نیوفاندلند و لابرادور ۳ مدرسه، در استان انتاریو ۱۴ مدرسه، در جزیره پرنس ادوارد ۵ مدرسه، در ساسکاچوان ۷ مدرسه و در یوکان ۱ مدرسه به صورت حضوری فعایت می‌کنند. اما در استان های نوا اسکوشا، نوناوات و مناطق شمال غرب کانادا مدارس و موسسات آموزش عالی اجازه بازگشایی ندارند.

دبیرستان های کانادا در دوران کرونا

تحصیل در مدارس ابتدایی و دبیرستان ها برای دانش آموزان بین المللی در دوران کرونا

در حال  تمامی مدارس ابتدایی یا دبیرستان های کبک به روی دانش آموزان خارجی باز هستند. تمامی مدارس ابتدایی و دبیرستان های خصوصی و دولتی در استان های نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، منیتوبا و بریتیش کلمبیا اجازه فعالیت دارند.

مدارس ابتدایی و دبیرستان ها در استان های آلبرتا، انتاریو، ساسکاچوان، نوناوات، یوکان، نوا اسکوشا، مناطق شمال غرب و نیز نیوفاندلند و لابرادور اجازه فعالیت ندارند.

Canada.ca

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *