۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

کانادا در سه سال آینده یک میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر می‌پذیرد.

کانادا بیش از یک میلیون و دویست هزار مهاجر می‌پذیرد

بر اساس اعلام دولت کانادا، این کشور در طی سه سال پیش رو به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرد اقامت دائم کانادا را خواهد داد. این رقم در هر سال ۵۰ هزار نفر بیشتر از برنامه‌های مهاجرتی سالانه گذشته است. این خبر برای افرادی که متقاضی تحصیل در کانادا هستند و قصد دریافت اقامت پس از پایان تحصیلات خود به روش های متعدد اعم از اکسپرس انتری، اسکیل ورکری و … را دارند، قطعا خبری بسیار خوشایند است.

وزیر مهاجرت کانادا، در یک کنفرانس خبری در اوتاوا خبر از یک برنامه «بلند پروازانه» سه ساله مهاجرتی توسط دولت لیبرال کانادا داد. او گفت که تا سه سال آینده به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شامل کارگران ماهر، خانواده شهروندان کانادا و پناهندگان اقامت دائم کانادا داده می‌شود.

با توجه به این طرح، در سال ۲۰۲۱ به ۴۰۱ هزار مهاجر، در سال ۲۰۲۲ به ۴۱۱ هزار و در سال ۲۰۲۳ به ۴۲۱ هزار مهاجر اقامت دائم کانادا داده می‌شود. در برنامه‌های گذشته اعطا اقامت دائم، مهاجران سالانه حدود یک درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دادند ولی در این طرح با توجه به شیوع کرونا در حدود ۵۰ هزار مهاجر سالانه به طرح قبلی اضافه می‌شود.

دولت کانادا، سال قبل گفته بود که بیش از یک میلیون مهاجر را در یک دوره سه ساله می‌پذیرد، اما به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا روند این برنامه به درستی صورت نگرفت و کند شد.

وزیر مهاجرت کانادا در این کنفرانس گفت: «به بیان ساده، ما به کارگرهای بیشتری نیاز داریم و مهاجرت یک راه برای رسیدن به آن است.»

بنا به این طرح مهاجران پذیرفته شده در سال آینده شامل ۲۳۲ هزار مهاجر در بخش اقتصادی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر به دلیل وابستگی فامیلی و بیش از ۶۰ هزار نفر در بخش پناهندگی خواهد بود.

 

canada.ca

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا : 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *