۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

هدف نامه یا Personal Statement

هدف نامه یا شرح حال ( Personal Statement)  چیست ؟

یکی از راه‌های قضاوت مسئولین برگزار کننده دوره در مورد تعهد و کیفیت کاری شما در رشته‌ای که ادامه تحصیل در آن را انتخاب کرده‌اید ، برسی هدف نامه یا شرح حال  ( Personal Statement)  شما می باشد.ب نابراین در تهیه آن باید بسیار دقت نمود .برای برخی از دانشگاه ها ،این مدارک یکی از روش های اصلی ارزیابی شما می باشد.در حالی که ممکن است برخی دیگر از آن به عنوان ارزیابی مقدماتی شایستگی شما استفاده کنند و سپس از شما تقاضا کنند که برای مصاحبه یا دیگر فعالیت‌های تشخیصی حاضر شوید.

 

چه زمانی از شما تقاضا می شود یک هدف‌نامه یا شرح حال ارائه کنید؟

معمولا برای دوره های دانشگاهی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد ،  MRes یا PH.D ، MPhil  از شما در خواست می شود که یه هدفنامه یا شرح حال ارائه کنید.

 

نکات مفید که باید به خاطر داشته باشید

میزان : معمولا یک Personal Statement حدودا ۱ یا ۲ برگ A4 یا به عبارتی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه می باشد.

اطمینان حاصل کنید لغات و سبک زبانی که استفاده می کنید برای این خواننده در خور است.

زمان : آماده سازی و نوشتن یک Personal Statement خوب زمان بر است.احتمالا شما باید برای نوشتن یک پیش نویس اولیه زمان صرف کنید ، به طور ایده ال چند باز خورد از آن دریافت کنید و سپس هدف نامه خود را کامل کنید.یک هدفنامه عجولانه شانس موفقیت کمتری دارد. اگر شما بر روی چندین دوره مختلف کار می کنید پس نیازمند آماده سازی شرح حال های جداگانه برای هر دوره می باشید.

سبک نوشتاری : واقع گرا ، موجز و مثبت باشید .اطمینان حاصل کنید گرامر واملای شما صحیح باشد.به خاطر داشته باشید برروی تجربیات و علاقمندی‌هایی که با خود به دوره می آورید و چگونگی کمک آنها به موفقیت تحصیلی خود تمرکز کنید.

از تکرارهای کورکورانه شرح حال‌هاییکه در تبلیغات دوره وجود دارد پرهیز کنید زیرا هیچ نمایشی ، ظرفیت واقعی شما را در مهارتی که برای استفاده از برنامه تحصیلات تکمیلی به آن نیازمندید ارائه نمی دهد.

 

شرح حالی بنویسید که نشان دهد شما بهترین دانشجو خواهید بود

  • پذیرش کنندگان دوره های دانشگاهی از شرح حال Personal Statement برای مقایسه درخواست کنندگان استفاده می کنند، سپس سعی می کنند نقاط برجسته شما را کشف کنند.
  • به یاد داشته باشید این شرح حال Personal Statement برای همه دوره هایی که قصد دارید طی کنید مشابه است پس ، از ذکر دانشگاها یا کالج ها با نام خودداری کنید و تنها موضوعات مشابه را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. بهترین برای رهمایی های همه عزیزان بابت این همه ممنون تان!



    0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *