۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

به عنوان یک دانشجو برای زندگی در تورنتو حداقل به چه مبلغی نیاز دارم؟

هزینه زندگی در تورنتو

با اطمینان می‌توان گفت، هزینه زندگی به عنوان یک دانشجو در یکی از شهرهای دانشجویی استان انتاریو ممکن است بسیار زیاد باشد. اما اگر شما یک روزنامه‌نگار، برنامه‌ریز شهری یا استاد دانشگاه نه فقط در دانشگاه تورنتو، بلکه در دانشگاه‌ها و کالج‌های دیگر برتر تورنتو هستید، برنامه تحصیل شما پس از دوره متوسطه در صورتی می‌تواند متنوع، شاداب و با انرژی باشد که فقط در یک شهری با شهرت جهانی تحصیل و زندگی کنید.
رستوران‌ها، رویدادهای مختلف، تئاترها، و کنسرت‌ها که شما برای آن هزینه می‌کنید را فراموش نکنید. زندگی کردن در تورنتو برای هیچکس ارزان نیست، چه برسد به یک دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه های تورنتو.
این میزان هزینه، حداقل هزینه‌ای است که شما به عنوان یک دانشجو در تورنتو (در حالیکه یک زندگی اجتماعی متوسط داشته‌باشید) برای یک دوره تحصیلی هشت ماهه به آن نیاز دارید.

کلیه قیمت‌ها به دلار کانادا نوشته شده‌است.

هزینه مسکن در تورنتو

هزینه مسکن برای یک دانشجو در تورنتو

• هزینه متوسط برای یک اتاق دو نفره در خوابگاه با یک برنامه غذایی = ۳۴,۰۹۰.۱۴ دلار کانادا
• هزینه متوسط زندگی به تنهایی = ۱۳,۰۷۶ دلار کانادا
• هزینه متوسط زندگی خارج از محوطه دانشگاه با یک هم اتاقی = ۸,۸۸۰ دلار کانادا
در حالیکه زندگی در این اقامتگاه‌ها به نسبت گران است، تنها خوبی آن این است که معمولا نسبت به اجاره برج‌ها گزینه‌ای ارزان‌تر محسوب می‌شود، شما نیاز نیست نگران وعده‌های غذایی خود باشید، می‌توانید دانشجویان دیگر را بشناسید، و پیدا کردن دوستان صمیمی و افرادی که بتوانید دوستشان داشته‌باشید بسیار ساده‌تر می‌شود.
در دانشگاه تورنتو (University of Toronto) شهر تورنتو، قیمت یک اتاق دو نفره در خوابگاه به همراه وعده‌های غذایی از ۱۲,۰۶۵ دلار کانادا تا ۲۲,۸۵۲.۱۸ دلار کانادا به ازای هر سال تحصیلی است.
در دانشگاه رایرسون (Ryerson University) شهر تورنتو، قیمت یک اتاق استاندارد دو نفره در خوابگاه به همراه وعده‌های غذایی تقریبا ۱۲,۴۰۹ دلار کانادا در پیتمن هال (Pitman Hall) و ۱۳,۰۳۵ دلار کانادا در مرکز آموزشی بین‌المللی است.میانگین هزینه اقامت هشت ماهه برای یک دانشجو به همراه وعده‌‌های غذایی در حدود ۱۴,۰۹۰ دلار کانادا است.
اگر شما ترجیح دهید خارج از محوطه دانشگاه زندگی کنید، با توجه به وضعیت قیمت مسکن، اجاره مسکن در تورنتو ارزان و لزوما آسان نیست. بر اساس سایت ‌ rentboard.ca میانگین قیمت یک اتاق یا یک اتاق دانشجویی در تورنتو ۱,۶۱۲ دلار کانادا در ماه است. میانگین قیمت یک اتاق خواب ۱,۹۵۱ دلار کانادا در ماه است. و میانگین قیمت یک خانه دو خوابه ۲,۳۸۵ دلار کانادا در ماه است.
میانگین هزینه زندگی به تنهایی در هر ماه : ۱,۹۵۱ دلار کانادا
میانگین هزینه زندگی با یک هم خانه در هر ماه:  ۱,۱۹۲.۵۰ دلار کانادا

هزینه وسایل کمک آموزشی برای تحصیل در تورنتو

هزینه کتاب و وسایل کمک آموزشی برای یک دانشجو در تورنتو

میانگین هزینه برای یه دوره هشت در یک سال تحصیلی= ۱,۵۰۰ دلار کانادا
زمانیکه شما هزاران دلار برای شهریه موسسات آموزشی پرداختید، باید هزینه‌ای زیاد برای کتاب‌ها و وسایل کمک آموزشی برای تحصیل در محیط آکادمیک نیز بپردازید. در سایت دانشگاه تورنتو، این موسسه آموزشی به دانشجویان پیشنهاد می‌دهد که مبلغی بین ۱,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰ دلار برای خرید کتاب‌ها و وسایل دیگر آموزشی (این مبلغ به نوع برنامه شما بستگی دارد) خود اختصاص دهند. به طور متوسط مبلغ  ۱,۵۰۰ دلار را در نظر باید گرفت.
• میانگین هزینه برای یک سال : ۱,۵۰۰ دلار کانادا
• میانگین هزینه برای یک ماه : ۵۰.۱۸۷ دلار کانادا

هزینه تلفن همراه و اینترنت در تورنتو
پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: چرا تحصیل در کانادا مورد توجه قرار گرفته؟

هزینه تلفن همراه و اینترنت برای یک دانشجو در تورنتو

به طور طبیعی، حتی اگر شما در کنار والدین خود نیستید، نداشتن تلفن همراه در کانادا یک کمبود نیست. در حالیکه شما می‌توانید در محوطه دانشگاه هستید یا در یک کافه از Wi-Fi استفاده کنید. شما می‌توانید هر ماه صورت حساب تلفن همراه خود را با استفاده از پولی که در حساب دانشجویی (student’s wallet) خود دارید، پرداخت کنید. این مسئله به کانادایی ‌ها کمک نمی‌کند که گران ‌ترین صورت حساب‌ های وایرلس دنیا را پرداخت کنند. شما می‌توانید با انتخاب یک طرح با کمترین داده ممکن با دوستان و خانواده خود در هر جای دنیا که زندگی می‌کنند در ارتباط باشید و می‌توانید سال اول زندگی خود را با هزاران عکس در خاطره خود نگه دارید.
برای نخستین بار، شرکت هایی در کانادا طرح‌‌هایی را بدون پرداخت هزینه اضافی معرفی کرده‌اند، که عمده طرح‌های تلفنی آنها از ۷۵ دلار در ماه (به علاوه مالیات) یا حدود ۶۰۰ دلار در طول ۸ ماه در یک سال تحصیلی شروع می شود.
• میانگین هزینه قبض تلفن همراه در تورنتو در هر ماه: ۷۵ دلار کانادا
• میانگین هزینه قبض تلفن همراه در تورنتو برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی: ۶۰۰ دلار کانادا
• اگر در خارج از محوطه دانشگاه زندگی می‌کنید، می‌توانید ۶۴.۹۹ دلار دیگر در ماه (بر اساس نرخ Rogers student) یا ۵۱۹.۹۲ دلار برای یک دوره ۸ ماهه در یک سال تحصیلی برای اینترنت پرداخت کنید.

هزینه موادغذایی در تورنتو

هزینه مواد غذایی برای یک دانشجو در تورنتو

• میانگین هزینه یک وعده غذایی دانشگاه =۳۲۰ دلار کانادا
• میانگین هزینه بدون برنامه وعده غذایی دانشگاه =۱,۷۲۹.۹۲ دلار کانادا
حتی اگر شما یک برنامه غذایی را در محل اقامت خود داشته باشید، احتمالاً باز هم برای خرید اقلام مختلف‌ به فروشگاه‌های مواد غذایی (به ویژه اگر در اتاق شما یک یخچال مینی باشد) می‌روید. اما اگر برنامه غذایی در دانشگاه ندارید، طبعاً هزینه مواد غذایی، برای شما به طور قابل توجهی بیشتر خواهد شد.
بر اساس محاسبه محصولات سبد غذایی در شهر تورنتو، یک جوان به طور متوسط حدود ۲۱۶.۲۴ دلار در ماه خرج مواد غذایی می کند.
• میانگین هزینه ماهانه مواد غذایی در تورنتو: ۲۱۶.۲۴ دلار
• میانگین هزینه برای مواد غذایی اصلی در یک دوره ۸ ماهه در سال تحصیلی: ۱,۷۲۹.۹۲ دلار
• میانگین هزینه مواد غذایی با برنامه غذایی در دانشگاه (بر اساس مکالمه با دانشجویان دانشگاه دوم سال) در هر ماه: ۴۰ دلار
• میانگین هزینه برنامه‌های غذایی در هر ماه: ۶۰۳ دلار (شامل محاسبات خوابگاه)

هزینه حمل و نقل عمومی در تورنتو

هزینه حمل و نقل برای یک دانشجو در تورنتو

میانگین هزینه برای یک دوره ۸ ماه در یک سال تحصیلی = ۱,۲۵۴.۰۰ دلار
برای دانشجویان که بودجه محدودی دارند، یکی از مناسب‌ترین حالت‌ها حمل و نقل با سرویس‌های TTC است. اگر شما هر روز با سرویس‌های TTC استفاده می‌کنید (برای رفتن به موسسات آموزشی، کار پاره‌وقت و یا رفت و آمد در جامعه) بهتر است از کارت‌های TTC’s Post Secondary استفاده کنید که برای هر ماه باید ۱۲۲.۴۵ دلار بپردازید. اگرچه گاهی استفاده از این سرویس‌ها در ساعت‌های پایانی شب یا وقتی عجله دارید منطقی نیست و بهتر است تاکسی بگیرید یا از سرویس‌های اوبر (Uber) یا Lyft در صورت نیاز استفاده کنید.
البته مقرون به صرفه‌ترین راه برای رفتن به جایی پیاده‌روی و یا استفاده از دوچرخه است. اما با توجه به بزرگی شهر گاهی اوقات امکان‌پذیر نیست و برای برخی از افراد (مخصوصا افرادی که ساکن تورنتو نیستند) ریسک داشته‌باشد و دوچرخه سواری در جاده‌های تورنتو ممکن است برای برخی از افراد خطر داشته‌باشد. اگر شما از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل اصلی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید ۱۰۰ دلار از رقم زیر را برای حمل و نقل ماهانه خود کم کم کنید.

• هزینه ماهانه Post-Secondary Metropass : 122.45 دلار
• هزینه Post-Secondary Metropass در یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی : ۹۷۹.۶۰ دلار
• هزینه سرویس Uber یا Lyft به ازای هر ماه به صورت تخمینی : ۱۰۰ دلار
• هزینه سرویس Uber یا Lyft برای یک دوره هشت‌ ماهه در یک سال تحصیلی : ۸۰۰ دلار
• کل هزینه حمل و نقل در یک ماه : ۲۲۲.۴۵ دلار
• کل هزینه حمل و نقل در یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی : ۱,۷۷۹.۶۰ دلار
میانگین هزینه برای یک دوره هشت ماهه در سال تحصیلی = ۲,۴۸۰ دلار

هزینه تفریح در تورنتو

هزینه تفریح

به دلیل اینکه مهمانی رفتن یک مسئله اجتناب ناپذیر است، در طول سال تحصیلی شما حتما به مهمانی می‌روید. بنابراین به طور طبیعی خوب است مقداری پول برای مهمانی رفتن در نظر داشته‌باشید. ممکن است شما به یک مهمانی شبانه یا به یک میان وعده بین صبحانه و ناهار (brunch) در یکشنبه در کافه تریا، یا به یک دیت در شب خارج از خوابگاه خود دعوت شوید. وقتی از تفریح حرف می‌زنیم ممکن است منظور فقط هزینه دیدن یک فیلم در سینما و خوردن پاپ کورن حین دیدن فیلم نیست. چرا که اکثر افردا اشتراک نت فلیکس (Netflix) را دارند.
• غذا خوردن بیرون از خانه (به طور تخمینی ۶۰ دلار در ماه) و آوردن غذا از رستوران به خانه شما ( به طور تقریبی ۴۰ دلار در ماه) :۱۰۰ دلار در ماه
• غذا خوردن بیرون از خانه و آوردن غذا از رستوران به خانه شما برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی :۸۰۰ دلار
• هزینه نوشیدنی شامل نوشیدنی‌های الکلی در مراکز سرو نوشیدنی (۱۰۰ دلار) و نوشیدنی‌های الکی و آبجو (۵۰ دلار) : ۱۵۰ دلار
هزینه نوشیدنی برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی : ۱۲۰۰ دلار
• هزینه تفریح و سرگرمی در هر ماه، از جمله اشتراک Netflix، کنسرت ها، فیلم‌های تئاتر و نمایشنامه ها: ۶۰ دلار
• هزینه تفریح و سرگرمی برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی : ۴۸۰ دلار
• کل هزینه برای تفریح و سرگرمی، نوشیدنی، خوردن غذا در بیرون از خانه به ازای هر ماه : ۳۱۰ دلار
• کل هزینه برای تفریح و سرگرمی، نوشیدنی، خوردن غذا در بیرون از خانه برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی : ۲,۴۸۰ دلار

هزینه ورزش در تورنتو برای یک دانشجو

هزینه سلامتی و ورزش برای یک دانشجو در تورنتو

میانگین هزینه برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی : ۵۰۴ دلار
برای اینکه تعادل در مهمانی رفتن و کاهش استرس و اینکه در پروفایل دوست‌یابی خود خوب به نظر برسید، سلامتی و تناسب اندام شما یک عنصر مهم برای این است که در دانشگاه یا کالج خود خوب بدرخشید. آسان‌ترین راه برای این کار، استفاده از باشگاههای ورزشی در داخل دانشگاه است که به صورت رایگان به دانشجویان (با داشتن کارت دانشجویی) پیشنهاد می‌شود و هزینه آن در شهریه محاسبه شده‌است.
اگر شما ترجیح می‌دهید خارج از محوطه موسسه آموزشی خود تمرینات ورزشی خود را انجام دهید، باشگاه ورزشی گود لایف (Good Life) یک گزینه مقرون به صرفه و خوب است که در مکان‌های مختلف در سطح شهر، حتی نزدیک به دانشگاه شما شعبه دارد. شما باید ماهانه ۹۹.۵۹ تا ۹۹.۶۹ دلار برای عضویت در آن بپردازید. اگر ورزش انتخابی شما یوگا باشد، شما به طور متوسط برای یک کلاس یوگا در تورنتو حدود ۲۰ دلار بپردازید و درنتیجه برای سه جلسه در ماه باید ۶۰ دلار و در سال ۴۸۰ دلار باید هزینه کنید .
هزینه متوسط ورزش در هر ماه (باشگاه خارج از محوطه دانشگاه) : ۶۳ دلار
هزینه متوسط ورزش برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی (باشگاه خارج از محوطه دانشگاه) : ۵۰۴ دلار

هزینه کافی شاپ در تورنتو
هزینه کافی شاپ برای یک دانشجو در تورنتو

هزینه متوسط برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی = ۲۸۰ دلار
کافئین، کافی‌شاپ و سال‌های تحصیلی شما به نوعی تداعی کننده یکدیگر هستند. در حالی که خوردن یک یا دو قهوه لته استارباکس خارج از محوطه دانشگاهی متداول است، ولی شما می‌توانید یک کافی‌شاپ مقرون‌ به‌ صرفه پیدا کنید که در نزدیکی محوطه دانشگاه شما باشد.
• میانگین هزینه برای نوشیدن قهوه در هر ماه : ۳۵ دلار
• میانگین هزینه برای نوشیدن قهوه برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی : ۲۸۰ دلار
هزینه مراقبت‌های شخصی برای یک دانشجو در تورنتو
میانگین هزینه برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی = ۲۰۰ دلار
وقتی وارد دانشگاه ‌می‌شوید، شامپو، نرم کننده، دئودورانت، تیغ، دستمال و خمیر دندان مورد نیاز شما را برای هشت ماه در اختیار شما قرار می‌دهند. ممکن است نیاز شود از آنچه فکر می‌کنید سریع‌تر به داروخانه‌ها مراجعه کنید (مخصوصاً در فصل سرما و آنفولانزا) پس این هزینه هم به سایر هزینه‌ها اضافه کنید چون ممکن است پدر و مادر شما این هزینه را در هزینه‌های شما در نظر نگرفته‌باشند.
• میانگین هزینه برای مراقبت های شخصی در هر ماه: ۲۵ دلار
• میانگین هزینه برای مراقبت های شخصی برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی : ۲۰۰ دلار

هزینه لباس در تورنتو برای یک دانشجو
سایر هزینه‌ها (هزینه‌های غیر مترقبه، متفرقه، پوشاک)

میانگین هزینه برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی : ۶۴۰ دلار
مثلا تعمیر لپ‌تاپ، هزینه یک نسخه دارویی، خرید یک لباس برای یک مصاحبه کاری یا خوراکی‌های دیگری که می‌توانید در کافه به همراه قهوه خود بخورید می‌تواند شامل این هزینه‌ها باشد.
• میانگین هزینه اضافی در هر ماه: ۸۰ دلار تخمین زده می شود
• میانگین هزینه اضافی برای یک دوره هشت ماهه در یک سال تحصیلی : ۶۴۰ دلار

پیش از اینکه دچار حمله عصبی شوید، به این نکته توجه کنید که این ارقام برای همه افراد یکسان نیست. مثلا با خودداری از مصرف زیاد مشروب، استفاده از باشگاه در محوطه دانشگاه، استفاده از دوچرخه و نخریدن لباس می‌توانید این هزینه‌ها را به میزان زیادی کاهش دهید.
در هر صورت، علاوه بر یادگیری سایر دروس، در یک سال تحصیلی که به عنوان دانشجو در دانشگاه‌های تورنتو تحصیل می‌کنید، درسی با عنوان مدیریت مالی به شما آموزش داده می‌شود که قبلا به شما آموزش داده نشده‌است. و به یاد داشته‌باشید اگر بر طبق برنامه‌های آن پیش بروید با هیچ شکستی مواجه نخواهید شد.

سخن پایانی

زندگی در تورنتو همواره مورد توجه دانشجویان بسیاری در سراسر جهان قرار دارد و یکی از نگرانی‌ها برای دانشجویان بین‌المللی هزینه تحصیل و زندگی در این شهر است. در این پست سعی کرده‌ایم به اختصار در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در شهر تورنتو کانادا صحبت کنیم و جزئیات را به دقت بیشتری بررسی کنیم. کلیه این هزینه ها به دلار کاناداست و آپدیت شده در سال 2020 است. البته این نوید را به شما می‌دهیم که شما با کار دانشجویی، 20 ساعت در هفته، می‌توانید از عهده بسیاری از این هزینه ها برآیید و یک زندگی راحت را در شهرتورنتو کانادا داشته باشید.

DH news Toronto

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *