۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

معرفی ۵ دانشگاه برتر پزشکی در سوئیس

معرفی 5 دانشگاه برتر پزشکی در سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای پیشرو در آموزش پزشکی است که اکثر دانشگاه‌های آن در میان ۱۰۰ موسسه پزشکی برتر جهان قرار دارند؛ به همین دلیل ورود به دانشگاه‌های پزشکی سوئیس سخت به نظر می‌رسد اما  اجازه دهید بررسی کنیم که چرا با وجود سختی برای ورود، هنوز باید برای ورود به آن تلاش کنید و برای دانشکده‌های پزشکی سوئیس درخواست دهید.

تمام دانشگاه‌های پزشکی سوئیس در ۱۰۰ دانشکده پزشکی برتر توسط رتبه بندی دانشگاه جهانی QS برای پزشکی قرار گرفته‌اند. سیستم آموزشی آنها در سطح جهانی شناخته شده است و چشم انداز شغلی عالی را برای فارغ التحصیلان خود ارائه می‌دهد. همچنین لازم است قبل از تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در سوئیس، هزینه زندگی را در نظر بگیرید. این مقاله بهترین دانشکده‌های پزشکی در سوئیس را از تمامی جنبه‌ها مورد بررس قرار داده است.

آیا دانشجویان بین المللی می‌توانند در دانشکده‌های پزشکی در سوئیس ثبت نام کنند؟

پاسخ به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد و شرایط ویژه‌ای برای متقاضیان غیر سوئیسی برای پذیرش در دانشکده‌های پزشکی سوئیس مانند دانشگاه بازل، دانشگاه ژنو، دانشگاه زوریخ و غیره وجود دارد که به شرح زیر است:

  • ساکنان لیختن اشتاین
  • دانشجویان بین المللی با مجوز اسکان سوئیس یا لیختن اشتاین
  • دانشجویان بین المللی با تابعیت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایسلند یا نروژ
  • کودکانی که والدین آنها از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ یا لیختن اشتاین هستند.
  • دانشجویان بین المللی که دو سال گذشته در سوئیس اقامت داشته اند
  • دانش آموزان بین المللی که والدین آنها دارای وضعیت دیپلماتیک در سوئیس هستند
  • دانشجویان بین المللی که به عنوان پناهنده در سوئیس شناخته می‌شوند
همچنین مطالعه کنید: دوره تابستانی در سوئیس

اگر هر یک از معیارهای پذیرش در دانشکده‌های پزشکی سوئیس را دارید، فراموش نکنید که تمام مدارک تأیید شده را برای ارائه و شرایط تحصیلی آماده کنید. این مدارک ممکن است در هر دانشکده، متفاوت باشد. لطفاً وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را برای اطلاع از جزئیات کامل پذیرش، بررسی کنید.

برنامه درسی پزشکی در دانشکده‌های پزشکی در سوئیس چگونه است؟

تحصیل پزشکی در سوئیس به زبان‌های انگلیسی (دانشگاه بازل)، آلمانی (دانشگاه برن) و فرانسوی (دانشگاه ژنو و لوزان) است. تحصیل پزشکی در سوئیس شش سال به طول می‌انجامد که به دو مقطع کارشناسی (۳ سال) و کارشناسی ارشد (۳ سال) تقسیم می‌شود. اجازه دهید مروری بر برنامه پزشکی دانشگاه بازل داشته باشیم.

عموماً دانشجویان موظفند قبل از شروع برنامه تحصیلی، یک دوره کارآموزی پرستاری چهار هفته‌ای را پشت سر بگذارند. البته دانشجویان می‌توانند این دوره را تا سال دوم تحصیلی خود تکمیل کنند. چراکه باید قبل از ثبت نام در آزمون عملکرد، آن را گذرانده باشند. برنامه درسی مقطع کارشناسی شامل پرورش مهارت‌های دستی، تشخیصی و درمانی دانشجویان است که در دوره‌های بالینی مختلف و مطالعات مانتو می‌گذرانند.

تکمیل مدرک لیسانس به دانشجو اجازه می‌دهد که بتواند در برنامه کارشناسی ارشد تحصیل خود ادامه دهند. بهتر است مدارک لیسانس و فوق لیسانس خود را در یک دانشگاه بگذرانید، زیرا پایان دوره کارشناسی از دانشگاهی، تضمینی برای پذیرش در دانشگاه دیگری نخواهد بود زیرا فرصت‌های تحصیلی برای هر دانشگاهی محدود است. سه ترم اول برنامه درسی کارشناسی ارشد شامل مطالعه دروس مرتبط با اندام و موضوعی است که در مقطع لیسانس تدریس می‌شود، اما با عمق بیشتری در کارشناسی ارشد با تمرکز بالینی بر تشخیص، درمان و پیشگیری.

ترم چهارم و پنجم در سال دوم برنامه کارشناسی ارشد، یک سال تحصیلی انتخابی خواهد بود که در آن دانشجویان در بیمارستان‌های مختلف در سوئیس و خارج از کشور دستیار خواهند شد. دانشکده‌ها ترم آخر را به نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد اختصاص می‌دهند. دانشجویان باید در پایان در برنامه کارشناسی ارشد امتحان فدرال شرکت کنند. با گذراندن آن، فارغ التحصیل واجد شرایط دریافت مدرک پزشکی فدرال خواهند بود. دارنده دیپلم اکنون می‌تواند تحت نظارت تمرین کند یا با تخصص ادامه دهد. فقط پزشکانی که آموزش تخصصی و معاینه را انجام داده اند می‌توانند به طور مستقل بیماران را درمان کنند.

بهترین دانشکده‌های پزشکی در سوئیس

پیشنهاد می‌شود حتما این مطلب را مطالعه کنید: لیست دانشگاه های سوئیس

۱. دانشگاه بازل (Basel)

دانشگاه بازل قدیمی ترین و در حال حاضر بهترین دانشکده پزشکی در سوئیس است که در سال ۱۴۶۰ تأسیس شد. آموزش پزشکی در دانشگاه بازل بر اساس سیستم بولونیا دارای ساختار  موضوعی است که در آن به جای موضوعات جدا شده در هر ترم، در واحدهای مبتنی بر اندام برنامه ریزی شده‌اند. علیرغم مقررات سختگیرانه این کشور برای اتباع غیر سوئیسی، ۲۴.۲% از دانشجویان آن بین المللی هستند.

۲. دانشگاه ژنو (Geneva)

معرفی 5 دانشگاه برتر پزشکی در سوئیس

دانشکده پزشکی دانشگاه ژنو یکی از ۹ دانشکده اصلی این دانشگاه از سال ۱۸۷۶ است. این دانشکده آموزش و تحقیقات پزشکی را در سطح بین المللی ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین با بیمارستان‌های دانشگاه ژنو، بزرگترین مجتمع بیمارستانی در سوئیس، همکاری می‌کند. به همین دلیل، دانشکده دانشگاه ژنو یکی از مؤسسات پیشرو در علوم اعصاب، ژنتیک، پیوند و غیره است. زبان آموزش در این دانشکده پزشکی برتر در سوئیس فرانسوی است، بنابراین دانشجویان آینده‌نگر باید قبل از پذیرش در آزمون زبان فرانسه شرکت کنند.

  1. دانشگاه زوریخ (Zurich)

دانشگاه زوریخ در سال ۱۸۳۳ تأسیس شد و اولین دانشگاه اروپایی مستقل از کلیسا شد. این دانشکده دارای بزرگترین دانشکده پزشکی در میان شش دانشکده پزشکی در سوئیس است. این دانشگاه تنها با شش عضو هیئت علمی شروع به کار کرد که در قرن اول از زمان تأسیس به ۱۷۰ نفر افزایش یافت. پذیرش پزشکی در دانشگاه زوریخ توسط شورای دولتی کانتون زوریخ برای داوطلبان سوئیسی و غیر سوئیسی تنظیم می‌شود.

۴. دانشگاه برن (Bern)

برنامه تحصیلی پزشکی در دانشگاه برن، آلمانی است که توسط کنفدراسیون سوئیس ارائه می‌شود.

این دانشگاه، بعد از دانشگاه زوریخ به عنوان بزرگترین دومین دانشکده پزشکی در سوئیس شناخته می‌شود. آموزش و تحقیقات این دانشگاه در کلینیک‌ها و موسسات دانشگاهی از بیمارستان Insel، دانشگاه برن، و UPD خدمات روانپزشکی دانشگاه ارائه می‌شود. دانشگاه برن، یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در سوئیس است که با وجود ظرفیت‌های محدود دو تا پنج در سال تحصیلی، بین دانشجویان بین‌المللی نیز محبوب است.

۵. دانشگاه لوزان (Lausanne)

مانند دانشگاه ژنو، دانشگاه لوزان نیز برنامه‌های پزشکی خود را به زبان فرانسه تدریس می‌کند. این دانشکده پزشکی برتر در سوئیس در سال ۱۵۳۷ تاسیس شد، اما دانشکده زیست شناسی و پزشکی آن در سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرد. آموزش پزشکی در دانشگاه لوزان بر مراقبت از بیمار و تحقیقات بالینی با همکاری بین رشته‌ای با زیست شناسی و پرستاری متمرکز است. این دانشگاه همچنین فضای بین المللی دارد زیرا یک پنجم جمعیت دانشجویی آن بین المللی هستند.

جمع بندی

سوئیس همیشه با کمبود پزشک مواجه بوده است و با موسسات پزشکی محدودی که دارد ورود به دانشکده‌های پزشکی آن به عنوان یک شهروند خارجی بسیار رقابتی است. با این وجود، اگر در شرایط ویژه پذیرش برای دانشجویان غیر سوئیسی را دارید، فرصت تحصیل در برترین دانشگاه‌های پزشکی جهان را از دست ندهید. اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارید و هنوز قصد ادامه تحصیل در سوئیس را ندارید، با خیال راحت شرایط درخواست برای مدرک لیسانس در سوئیس را بررسی کنید.

امیدوارم این مقاله در مورد بهترین دانشکده‌های پزشکی در سوئیس مفید بوده باشد. حتماً سوالات خود را در مورد پذیرش رشته تحصیلی در سوئیس را از متخصصین ما سوال کنید. ما در بلواسکای سال‌ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و مهاجرت تحصیلی در کنار شما هستیم تا بتوانید راحت‌تر به هدف خود دست یابید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *