۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

کارت اقامت امارات: بررسی انواع، شرایط و مدارک مورد نیاز

شرایط، روش‌ها و انواع کارت اقامت امارات در سایت بلو اسکای

امارات به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد برای راه اندازی کسب‌و‌کار شناخته می‌شود. این کشور با وجود مالیات صفر درصد برای شرکت‌های خارجی، موقعیت استراتژیک دبی برای تجارت جهانی و زیرساخت‌های مالی و تجاری مدرن، جذابیت بسیاری را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. فضای کسب‌و‌کار پویا و رو‌به‌ رشد امارات، باعث شده تا شرکت‌های بین‌المللی بسیاری به دبی جذب شوند و شعبه‌هایی از کسب‌و‌کار خود را در اینجا راه‌اندازی کنند. امیدواریم با ارائه توضیحات کامل درباره روش‌ها و شرایط اخذ کارت اقامت امارات متحده عربی در این مقاله، شما را برای مهاجرت آسان‌تر به این کشور یاری کرده باشیم.

کارت اقامت کار و خرید ملک؛ دو نمونه از  انواع کارت اقامت امارات

دریافت کارت اقامت امارات یکی از موضوعات بسیار مهم برای افراد خارجی مقیم این کشور مهم است، زیرا این کارت به آن‌ها اجازه اقامت در این کشور به مدت مشخص را می‌دهد. اعتبار این کارت اقامت از ۱ تا ۱۰ سال متفاوت است. امارات متحده عربی ویزا‌های اقامتی متنوعی را برای گروه‌های مختلف افراد ارائه می‌دهد از‌جمله سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، کارمندان، متخصصان، دانشجویان، مشاغل آزاد و بازنشستگان. هزینه‌ها و شرایط دریافت ویزا بسته‌به نوع آن متغیر است. در ادامه، انواع راه‌های اخذ کارت اقامت امارات به‌صورت جدول معرفی شده است.

نوع ویزاالزامات کلیدیهزینه‌هامدت اعتبار ویزا
ویزای سرمایه‌گذاری با خرید ملکسرمایه‌گذاری در املاک مسکونی و تجاری۷۵۰۰۰۰ تا ۲ میلیون درهم۲ یا ۱۰ سال
ویزای کارآفرینیایجاد یا سرمایه‌گذاری در یک تجارت مستقر در امارات۱۳۶۰۰۰ دلار یا ۵۴۵۵۰۰ دلار۵ یا ۱۰ سال
ویزای کارقرارداد کار با یک شرکت اماراتی۰ (هزینه‌ها توسط کارفرما انجام پرداخت می‌شوند)۱ سال یا معادل قرارداد کار
ویزای دانشجوییاخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر اماراتمتغیر۱ سال
ویزای بازنشستگی برای افراد بالای ۵۵ سالاثبات استقلال مالی و درآمد ثابت ماهیانه۲۷۵۰۰۰ دلار به بالا۵ سال

با‌توجه‌به اینکه هر نوع ویزا شرایط و هزینه‌های مختلفی دارد، افراد باید بادقت براساس شرایط خود و با وارد کردن اطلاعات کامل درخواست اقامت ثبت کنند تا بهترین گزینه برای ویزای اقامت مورد نیازشان را انتخاب کنند.

خرید ملک و کارآفرینی؛ دو نمونه از ۵ روش اخذ اقامت امارات

خرید ملک؛ سریع‌ترین روش اخذ کارت اقامت کشور امارات

یکی از راه‌های ساده و بی‌دردسر برای اخذ کارت اقامت امارات، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک است. متقاضی اخذ اقامت امارات از این طریق باید یک ملک غیر‌تجاری به ارزش حداقل ١ میلیون درهم خریداری کند تا اقامت ٣ تا ۵‌ساله امارات را اخذ کند. برای خرید ملک به‌صورت شراکتی نیز، قدرالسهم هر فرد باید حداقل ١ میلیون درهم باشد. این ویزا فقط برای ملک‌هایی که ساخته شده‌اند قابل اخذ است و با ملک‌های پیش‌فروش و تخریبی امکان اخذ کارت اقامت امارات وجود ندارد.

بدیهی است مدارک و شرایط روش‌های مهاجرتی هرساله دستخوش تغییر می‌شوند و به مخاطبین پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام برای درخواست کارت اقامت امارات، مدارک و شرایط را مجددا از منابع رسمی چک کنند. مدارک موردنیاز برای دریافت کارت اقامت کشور امارات از طریق خرید ملک در سال ۲۰۲۴ شامل موارد زیر است:

١. گواهی مالکیت ملک

٢. نامه‌ای از اداره زمین دبی (DLD) که ارزش ملک را تایید کند

٣. اسناد مالی از بانک در‌صورتی‌که ملک با رهن خریداری شده باشد

۴. قرارداد خرید‌و‌فروش املاک و مستغلات

۵. سند ازدواج

۶. گواهی تجرد برای فرزندان بالای ١٨ سال

٧. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری در امارات و کشور محل اقامت

٨. کپی پاسپورت

٩. بیمه درمانی

١٠. کپی ویزای معتبر

١١. یک عکس رنگی به ابعاد ٣×۴ سانتیمتر در زمینه سفید

با خرید ملک زیر ۵ میلیون درهم، اقامت ٣‌ساله و با خرید ملک با ارزش بیش از ۵ میلیون درهم، ویزای ۵‌ساله امارات را دریافت خواهید کرد. تمدید این نوع اقامت تا زمانی که ملک به نام شخص باشد، امکان‌پذیر است.

‌اخذ اقامت برای سایر اعضای خانواده خریدار؛ یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید ملک در امارات

با خرید ملک در امارات، امکان گرفتن اقامت برای سایر اعضای خانواده با هزینه کمتر، زندگی با‌کیفیت بالا در یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا و سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی پایدار و سودآور امارات برای خریدار وجود خواهد داشت. اگر فرزند شما در سن مدرسه است و قصد قطعی برای خرید ملک در امارات دارید، بهتر است برای جا نماندن فرزندتان از تحصیل به موقع‌، از زمان دقیق شروع سال تحصیلی در دبی اطلاع حاصل کرده و بعد از آن برای خرید ملک در امارات و اخذ اقامت اقدام کنید.

معایب سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در کشور امارات نیز شامل هزینه نسبتا بالا برای خرید ملک، به ارث رسیدن یا نرسیدن ملک در حالت عادی، نقدشوندگی نسبتا پایین، امکان‌پذیر نبودن تبدیل اقامت موقت به دائم و گرفتن پاسپورت امارات، نداشتن مالکیت زمین به‌صورت کامل و هزینه زندگی بالا نسبت به ایران است.

کار؛ محبوب‌ترین روش گرفتن کارت اقامت از امارات

برای گرفتن اقامت امارات برای ایرانیان از طریق کار، ابتدا یک شرکت یا فرد باید به‌عنوان کفیل شما به دولت امارات در خواست ویزای دوماهه دهد. کفیل با گذاشتن ضمانت، حامی شما در امارات خواهد بود و در‌صورتی‌که شما به‌طورغیرقانونی در امارات بمانید، دولت از ضمانت داده شده برای دریافت جریمه استفاده خواهد کرد. در این‌ روش متقاضی پس از مصاحبه با کفیل و دریافت جاب آفر، از کفیل می‌خواهد برای ویزا اقدام نماید. پس از مراجعه کفیل و تحویل مدارک متقاضی و انجام پروسه‌های قانونی، ویزای دو ماهه کار امارات برای متقاضی صادر می‌شود. پس از صدور ویزای ٢ ماهه و ورود متقاضی به خاک امارات، متقاضی می‌تواند با کفیل قرارداد ببندد و در این فرصت دو ماهه برای گرفتن اقامت کاری امارات اقدام کند.

‌اجازه کاری توسط سازمانی به نام MoHRE (وزارت منابع انسانی و امور امارات) صادر می‌شود و در‌صورتی‌که کارفرما و متقاضی در کار با مشکل مواجه شوند، این سازمان مرجع حل اختلاف و دیگر مسائل قانونی خواهد بود.

در فرصت ٢ ماهه، متقاضی کار در امارات، به همراه شرکت اسپانسر باید مراحل قانونی اعم از تست‌های پزشکی، اخذ کارت اقامت امارات (emirate ID)، کارت کاری (LABOUR CARD) و مهر شدن اجازه کار در پاسپورت متقاضی را انجام دهد. مدارک و شرایط اخذ کارت اقامت امارات از طریق کار هرساله تغییر می‌کند و بهتر است قبل از درخواست کارت اقامت امارات از طریق کار، مدارک و شرایط مودرنیاز را از منابع رسمی چک کنند. برای دریافت کارت اقامت امارات از طریق کار در سال ۲۰۲۴، متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • ‌قرارداد کار
  • عکس رنگی ٣×۴ سانتی‌متر در زمینه سفید
  • کپی پاسپورت
  • کپی برابر اصل از مدرک تحصیلی
  • رزومه کاری

پس از انجام مراحل اخذ ویزای کار امارات شخص می‌تواند برای سایر اعضای خانواده خود، درخواست ویزای خانواده دهد. اعضای زیر ۱۸ سال خانواده نیز امکان پیوستن به متقاضی پس از تایید ویزای کار امارات را خواهند داشت.

ثبت شرکت و کارآفرینی؛ بهترین روش اخذ ویزای امارات برای فعالان اقتصادی

برای دریافت ویزای اقامت ۵‌ساله از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی، لازم است که فرد حداقل ۵۰۰۰۰۰ درهم (حدود ۱۳۶۰۰۰ دلار) را در یک شرکت نوآور سرمایه‌گذاری کند. همچنین، برای اخذ کارت اقامت ١٠‌ ساله امارات، باید ۲ میلیون درهم (حدود ۵۴۵۵۰۰ دلار) را در یک تجارت جدید یا سهم یک شرکت موجود سرمایه‌گذاری کنید، یا یک شرکت با درآمد حداقلی ۱ میلیون درهم (حدود ۲۷۲۲۸۰ دلار) را خریداری کنید.

روش دیگری برای کسب ویزای اقامت امارات از طریق ثبت شرکت جدید است. قبلا، افراد خارجی مجاز به مالکیت حداکثر ۴٩ درصد از سهام شرکت بودند، اما با تغییرات قانونی جدید، امکان مالکیت ١٠٠ درصد سهام برای افراد خارجی ایجاد شده است. این‌روش، علاوه‌بر امکان کسب اقامت، به فرد امکان فعالیت در بازاری با زیرساخت‌های دولتی، مزایای مالیاتی و حمایت از شرکت‌های سرمایه‌گذاری را نیز می‌دهد. علاوه‌بر این، افراد می‌توانند اقامت ٣‌ساله خود را تا زمانی که شرکت فعال است، تمدید کنند.

مدارک و شرایط اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی، هرساله توسط اداره مهاجرت امارات دستخوش تغییراتی می‌شود و به‌همین دلیل به شما پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام برای درخواست کارت اقامت امارات از این طریق، مدارک و شرایط مودرنیاز را از منابع رسمی چک کنید. ‌لیست مدارک مورد‌نیاز برای اخذ کارت اقامت امارات از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی در سال ۲۰۲۴ عبارت‌اند از:‌

  • گواهی ثبت کسب‌و‌کار
  • یک کپی از مجوز تجارت شرکت
  • کارت تاسیس شرکت
  • نامه بانکی که سرمایه‌گذاری با مبلغ معین را تایید کند
  • کپی پاسپورت
  • یک عکس رنگی ٣×۴ سانتی‌متر در زمینه سفید
  • بیمه درمانی
  • گواهی معاینه پزشکی

مزایای این‌روش شامل امکان تمدید به‌صورت همیشگی، اخذ اقامت برای همه اعضای خانواده، بهره‌مندی از ثبات اقتصادی و سیاسی، نیاز نداشتن به کفیل اماراتی و مالیات صفر برای شرکت می‌شود. همچنین، افراد با این روش در کمتر از یک ماه، یک شرکت را در امارات ثبت کرده و از زیرساخت‌های دولتی برای فعالیت تجاری خود بهره‌مند می‌شوند.

ثبت شرکت و کارآفرینی؛ روشی برای اخذ کارت اقامت کشور امارات در زمانی کوتاه

تحصیل؛ یکی از ارزان‌ترین روش‌های گرفتن کارت اقامت امارات متحده عربی

افراد خارجی بالای ١٨ سال که تصمیم به تحصیل در دانشگاه‌های کشور امارات متحده عربی را دارند، امکان اخذ کارت اقامت کشور امارات را خواهند داشت. ویزای تحصیلی امارات معمولا با اعتبار یک ساله صادر می‌شود و قابل‌تمدید است. یکی از مزایای تحصیل در امارات متحده عربی این است که برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، نیازی به دانستن زبان عربی نیست. با‌این‌حال، دانشجویان باید مدرک زبان معتبری ارائه کنند. به‌عنوان مثال، برای پذیرش در دانشگاه آمریکایی شارجه، متقاضیان باید در یکی از آزمون‌های زبان مانند آیلتس، تافل یا EmSAT، نمره قبولی اخذ کنند.

مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای تحصیلی امارات متحده عربی شامل تکمیل فرم درخواست، کپی برابر اصل مدرک دیپلم همراه با ترجمه رسمی به‌زبان عربی، کپی پاسپورت و شناسنامه، نامه معادل‌سازی مدرک دیپلم، عکس رنگی و گواهی زبان خارجه است. اخذ ویزای تحصیلی امارات برای کودکان زیر ۱۸ سال دشوار است، اما اگر از راه دیگری وارد امارات متحده عربی شده‌اید، می‌توانید با اطلاع از شرایط مدرسه دبی، فرزندتان را در مدارس این شهر یا سایر شهرهای امارات ثبت‌نام کنید.

تحصیل به زبان انگلیسی؛ یکی از روش‌های محبوب دریافت اقامت امارات

شرایط اخذ اقامت امارات برای بازنشستگان چگونه است؟

برنامه بازنشستگی در دبی برای افرادی که از خارج از امارات مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند، فرصتی ارزشمند را به‌منظور دریافت کارت اقامت کشور امارات فراهم می‌کند. برای واجد شرایط بودن ویزا، افراد باید حقوق بازنشستگی ماهیانه حداقل ۱۵۰۰۰ درهم یا یک سپرده به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ درهم یا سرمایه‌گذاری در ملک با ارزش حداقل یک میلیون درهم داشته باشد. این ویزا اعتبار ۵ سال دارد و فقط افراد بالای ۵۵ سال می‌توانند برای آن اقدام کنند. همچنین، همراه با متقاضی، همسر و فرزندان زیر ١٨ سال آن‌ها نیز می‌توانند برای دریافت این اقامت اقدام کنند. باتو‌جه به متغیر بودن شرایط اخذ اقامت امارات در هر سال، پیشنهاد می‌شود آنها را از سایت رسمی اداره مهاجرت امارات یا یک منبع مطلع و مشاور مهاجرتی چک کنید تا در روند درخواست‌ شما اختلال ایجاد نشود. مدارک موردنیاز برای اخذ این اقامت بازنشستگی امارات در سال ۲۰۲۴ شامل موارد زیر است:

  • کپی پاسپورت
  • مدرکی مبنی بر اثبات بازنشستگی
  • نامه تمکن بانکی
  • پرداخت هزینه‌های ویزا، سفر به امارات و بیمه اجتماعی
  • اثبات درآمد ثابت بیش از ۴۱۰۰ دلار در ماه

برای تمدید ویزا نیز، مدارکی باید ارائه شود که نشان دهد هنوز واجد شرایط برنامه بازنشستگی در امارات هستید.

برای دریافت کارت اقامت امارات از مشاورین بلو اسکای مشورت بگیرید

شرایط و روش‌های دریافت کارت اقامت کشور امارات را در این مقاله بررسی کردیم. کشور امارات شرایط آسانی را برای مهاجرت سرمایه‌گذاران، دانشجویان، بازنشستگان، متخصصان و تاجران فراهم آورده است تا بتوانند در این کشور زندگی راحتی را تجربه کنند، به شرطی که شرایط لازم را داشته باشند. یکی از مزایای مهم انواع رو‌ش‌های دریافت اقامت امارات متحده عربی، امکان مهاجرت به همراه سایر اعضای خانواده است. اگر قصد مهاجرت به امارات را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با یک متخصص مهاجرتی مشورت کنید تا هم در تصمیم‌تان مصمم شوید و هم شرایط خود را برای مهاجرت به سایر نقاط جهان ارزیابی کنید. مشاورین مجرب بلو اسکای همواره آماده ارائه مشاوره مهاجرتی به شما عزیزان هستند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *