۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

ویزای همراه انگلستان (شرایط، هزینه‌ها و مدارک لازم)

ویزای همراه انگلستان (شرایط، هزینه‌ها و مدارک لازم)

تصمیم‌گیری برای ادامه تحصیل می‌تواند سخت باشد؛ به خصوص اگر اعضای خانواده قرار باشد شما را در این سفر همراهی نکنند. به همین دلیل شرایط ویزای همراه انگلستان فراهم شده است که به  دانش آموزان زیر ۱۸ سال و دانشجویان متاهل کمک می‌کند، حمایت خانواده را در کنار خود داشته باشند اما قبل از هر اقدام بهتر است با شرایط ویزای همراه انگلیس آشنا شوید. موارد عملی زیادی باید در نظر گرفته شود از جمله:

✔️ چگونه می توان ویزای همراه دانش آموزی دریافت کرد؟

✔️راهنمای دریافت ویزای همراه دانشجو انگلستان

✔️ آیا افراد همراه معیارهای لازم را دارند؟

✔️ آیا این افراد برای ورود به انگلستان به ویزا نیاز دارند؟

✔️ آیا افراد همراه من توانایی حرف زدن به انگلیسی دارند؟

✔️ آیا بودجه کافی برای حمایت از افراد تحت تکفل خود دارم؟

پیدا کردن محلی برای اقامت خانواده ممکن است دشوار باشد. دقت کنید که در بسیاری از دانشگاه‌ها هیچ اقامتگاهی برای خانواده‌ها وجود ندارد. همچنین توجه داشته باشید که اقامت خانواده در بخش خصوصی هزینه بیشتری دارد.

ممکن است مراقبت از افراد همراه خود دشوار باشد به ویژه اگر نتوانند به انگلیسی صحبت کنند. اگر فرزندان شما سن کمی داشته باشند، ممکن است مجبور شوید خودتان از آن‌ها مراقبت کنید زیرا هزینه مراقبت از کودکان در پیش دبستانی بسیار گران است.

در نظر داشته باشید که برای زندگی در انگلستان و مراقبت از خانواده و خودتان نیاز به بودجه کافی دارید. درصورتی که یک اسپانسر یا حامی دارید و قرار است هزینه‌های زندگی افراد تحت تکفل شما را پرداخت کند، باید تاییدیه کتبی برای حمایت مالی از همراه شما ارائه دهند که این مورد باید در هنگام درخواست ویزا ارسال شود.

چگونه می توان ویزای همراه دانش آموزی و یا دانشجویی انگلستان را دریافت کرد؟

اگر تصمیم دارید خانواده را همراه خود بیاورید، بهتر است ابتدا خودتان به انگلستان سفر کرده و محل اقامت مناسبی پیدا کنید. پس از آن می‌توانید خانواده را همراه خود به انگلستان بیاورید. برای گرفتند ویزای همراه انگلستان برنامه‌ریزی و آمادگی کامل مهم است تا تجربه بدی که بر زندگی و تحصیل شما اثر بگذارد نداشته باشید.

ویزای همراه انگلستان (شرایط، هزینه‌ها و مدارک لازم)

چه افرادی به عنوان همراه شناخته می‌شوند؟

همراه می‌تواند همسر، شریک قانونی و کودک زیر ۱۸ سال باشد. توجه کنید که اگر همراه شما کودک باشد به او ویزا تعلق نمی‌گیرد مگر اینکه پدر و مادر هر دو به صورت همزمان برای دریافت ویزای همراه انگلیس درخواست دهند. شما نمی‌توانید اعضای دیگر خانواده مانند خواهر یا برادر را به عنوان همراه به انگلستان بیاورید. این افراد می‌توانند با ویزای استاندارد گردشگری برای مدت کوتاهی در انگلستان باشند.

چه کسانی واجد شرایط استفاده از ویزای همراه انگلیس هستند؟

شریک زندگی و فرزندان می‌توانند از ویزای همراه دانشجویی انگلستان استفاده کنند اگر:

✔️ دوره یا رشته آموزشی شما به صورت تمام‌وقت در سطح تحصیلات تکمیلی باشد و حداقل به ۹ ماه زمان نیاز دارد

✔️ شما یک دانشجو با اسپانسر دولتی هستید و در یک دوره تمام‌وقت که حداقل ۶ ماه طول می‌کشد تحصیل می‌کنید. این بدان معنی است که شما از نظر مالی برای تحصیل توسط دولت انگلستان یا یک کشور دیگر حمایت می‌شوید.

این مورد شامل دوره‌های دیپلم پیشرفته (مانند کاردانی) نمی‌شود.

اگر شرایطی که در بالا توضیح داده شد شامل شما نمی‌شود، درصورتی که قبلا در انگلستان تحصیل کرده باشید و شرایط زیر را دارید، اعضای خانواده شما واجدشرایط دریافت ویزا همراه هستند:

✔️ ویزای نوع Tier4 شما فعال است یا حداکثر ۳ ماه پیش از درخواست ویزای جدید منقضی می‌شود

✔️ دوره یا رشته جدید شما بیش از ۶ ماه طول می‌کشد

✔️ اعضای خانواده شما از قبل ویزای همراه دارند (یا حداکثر ۳ ماه پیش از درخواست جدید منقضی می‌شود)

✔️ اعضای خانواده شما همزمان با درخواست جدید ویزای دانشجویی شما، برای دریافت ویزای همراه درخواست می‌دهند.

چه کسی می‌تواند به عنوان همراه به انگلستان بیاید؟

دریافت ویزای همراه دانشجویی انگلیس شامل:

✔️ همسر یا شریک قانونی

✔️ شریک مجرد که برای حداقل ۲ سال در یک رابطه مانند ازدواج یا شریک مدنی با هم زندگی کرده باشید.

✔️ کودکی که زیر ۱۸ سال دارد.

اگر ویزای دانشجویی خود را تمدید می‌کنید و فرزندان بالای ۱۸ سال دارید، ممکن است برای اقامت بیشتر به عنوان همراه در نظر گرفته شوند که لازم است درخواست دهید.

اگر همسر یا شریک شما به عنوان همراه درخواست می‌دهد، رابطه باید در زمان درخواست واقعی و پایدار باشد و قصد داشته باشید در تمام این مدت در بریتانیا زندگی کنید.

برای اینکه کودکان واجدشرایط استفاده از ویزای وابسته باشند، لازم است پدر و مادر هر دو در انگلستان باشند یا به آنجا بیایند. استثناهای کمی هم برای این مورد وجود دارد. خانواده‌هایی که نمی‌توانند این شرایط را برآورده کنند، باید دلایل جدی و قانع‌کننده ارائه دهند که چرا کودک باید همراه شما در انگلستان باشد و چرا تنها شما باید سرپرستی او را بر عهده داشته باشید و همچنین برای اقامت کودک مناسبت‌های لازم وجود داشته باشد. توصیه می‌شود در این شرایط با دفتر دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه محل تحصیل تماس بگیرید.

ویزای همراه انگلستان (شرایط، هزینه‌ها و مدارک لازم)

درخواست مجوز ورود همراه (خارج از انگلستان)

زمان درخواست:

همراه می‌تواند همزمان با درخواست دانشجو برای ویزا بعد از دریافت ویزای او اقدام کند.

هزینه درخواست ویزای همراه :

هزینه به ازای هر فرد همراه دریافت می‌شود. هزینه درخواست برای سرویس استاندارد ۳۶۳ پوند است که یک بازه تصمیم‌گیری ۱۵ روزه دارد. هزینه می‌تواند بر اساس زمان و مکان درخواست متفاوت باشد به ویژه بین ژوئیه یا سپتامبر که اوج زمان کاری رسیدگی به درخواست‌ها است. همراه همچنین موظف است هزینه اضافی بیمه  را نیز پرداخت کند که ۴۷۰ پوند در سال است.

مکان درخواست

مشابه ویزای دانشجویی، افراد همراه نیز باید در کشور محل اقامت یا کشوری که ملیت آن را دارند درخواست دهند (کشوری که اقامت آن را دارند). درخواست به صورت آنلاین است و برای هر فرد باید یک درخواست جداگانه داده شود.

در بیشتر کشورها به عنوان بخشی از فرایند درخواست یک قرار ملاقات برای حضور در مرکز نیز رزرو می‌شود که برای بیومتریک (اثر انگشت و تصویر) استفاده می‌شود.

شرایط مالی

به عنوان بخشی از فرایند درخواست ویزا، باید بودجه کافی برای تامین هزینه‌های همراه در انگلستان وجود داشته باشد. مبلغ لازم ۶۸۰ پوند در هر ماه به ازای هر نفر و برای حداکثر ۹ ماه است. اگر ویزا برای ۹ ماه یا بیشتر باشد مجموعا ۶۱۲۰ پوند به ازای هر فرد لازم است.

برای این کار نیاز به صورت حساب بانکی و به نام دانشجو یا همسر او است. اسناد باید نشان دهند مبلغ کافی در یک دوره حداقل ۲۸ روزه متوالی در بانک نگهداری شده است..

اگر دانشجو اسپانسر رسمی داشته باشد که هزینه زندگی افراد همراه را پوشش می‌دهد، باید نامه‌ای که نشان می‌دهد این هزینه توسط حامی (اسپانسر) تامین شده ارسال شود. در این نامه باید مبلغی که برای پوشش هزینه‌ها ارائه شده نوشته شود. اگر تمامی هزینه پوشش داده نمی‌شود، برای قسمت باقی‌مانده باید اسناد مالی دیگری ارائه دهید.

اسناد و مدارک دیگر

برای دریافت ویزای همراه مدارک زیر نیز باید ارسال شود.

✔️ پاسپورت

✔️ گواهی آزمایش بیماری سل در صورت وجود

✔️ مدارک ارتباط با متقاضی شامل موارد زیر:

    • اگر متاهل هستید یا رابطه مدنی دارید باید سند ازدواج یا گواهی مشارکت مدنی ارائه دهید. همچنین لازم است شواهدی از وجود رابطه ارائه دهید. وزارت کشور توصیه می‌کند اسناد رسمی را برای این منظور ارائه دهید. در صورتی که این شرایط وجود ندارد، با دفتر دانشجویان بین‌المللی دانشگاه خود تماس بگیرید.
    • در صورتی که ازدواج نکرده باشید، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد حداقل ۲ سال است در یک رابطه مشابه ازدواج هستید. اسناد تنها در صورتی که از نهادهای رسمی باشند بررسی می‌شوند و باید حداقل یک دوره ۲ ساله را نشان دهند. اسنادی که برای اثبات این موضوع استفاده می‌شود شامل صورت حساب بانکی، صورت حساب آب و برق، قرارداد اجاره، مکاتبات رسمی یا اسنادی باشد که نشان دهد دانشجو و شریک او در یک آدرس زندگی می‌کنند.
    • برای فرزندان، از گواهی تولد یا مدرک مشابهی که توسط دولت صادر شده باشد استفاده می‌شود. برای کودکان بالای ۱۶ سال هنگام درخواست باید از دو منبع مختلف مدرکی ارائه کنید که نشان می‌دهد با شما زندگی می‌کنند و مستقل نیستند. برای راهنمایی بیشتر نیز می‌توانید با دفتر دانشجویان بین‌الملل تماس بگیرید.
    • نتیجه تصمیم متقاضی اصلی (درصورتی که درخواست همراه جداگانه است). افراد همراه باید نامه مربوط به نتیجه ویزای متقاضی اصلی یا یک کپی از BRP خود ارائه دهند.

هر مدرکی که به زبان انگلیسی نباشد باید همراه با ترجمه رسمی باشد.

گرفتن ویزا و BPR

در گذرنامه زمان مشخصی برای سفر به انگلستان در نظر گرفته می‌شود. ویزای واقعی که در قالب یک مجوز اقامت بیومتریک (BRP) است باید ظرف ۱۰ روز پس از ورود به بریتانیا گرفته شود. BRP را می‌توان از دانشگاه یا اداره پست دریافت کرد. به اتباع منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که از برنامه بررسی ID استفاده کرده‌اند، وضعیت دیجیتالی دارند به این معنی که BRP برای آنها صادر نخواهد شد.

دریافت ویزای همراه (درون انگلستان)

ثبت درخواست

همراه می‌تواند همزمان با تمدید ویزای دانشجو یا تغییر ویزای خود یا هر زمان پیش از انقضای ویزای فعلی خود درخواست دهند. اگر یکی از اعضای خانواده به عنوان گردشگر یا دانشجوی کوتاه‌مدت در انگلستان باشد نمی‌تواند از ویزای همراه استفاده کنید.

به عنوان بخشی از فرایند درخواست، همسر می‌تواند از اپلیکیشن بررسی ID برای احراز هویت خود با مجوز اقامت بیومتریک (BRP) خود استفاده کند. اپلکیشن دستورالعمل‌های لازم برای انجام کار را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد. درصورتی که درخواست خود را با استفاده از اپلیکیشن ثبت کنید، ویزای جدید به ویزای الکترونیک تغییر می‌کند که به آن eVisa گفته می‌شود. تنها برای ملیت‌های خاص مجوز اقامت بیومتریک (BRP) جدید صادر می‌شود.

اگر برنامه قابل استفاده نباشد قرار ملاقات به عنوان بخشی از فرایند درخواست ثبت بیومتریک رزرو می‌شود و ویزا به صورت BRP صادر می‌شود. اگر فرزند زیر ۱۸ سال داشته باشید باید برای همه خانواده در یک مرکز UKVCAS قرار ملاقات رزرو کرده و بیومتریک را ثبت کنید. اپلیکیشن دستورالعمل‌های روش انجام کار را ارائه می‌کند. با ارائه ویزا یک BRP جدید صادر می‌شود.

هزینه لازم

هزینه سرویس استاندارد ۴۹۰ پوند است که تا ۸ هفته برای تصمیم‌گیری زمان لازم است. سرویس‌های اولویت‌دار و ویژه نیز در دسترس هستند که هزینه بیشتری دارند. افراد همراه باید یک هزینه اضافی برای بیمه پرداخت کنند که ۴۷۰ پوند در هر سال است.

الزامات مالی

اگر در تاریخ درخواست، همراه حداقل ۱۲ ماه با ویزای معتبر در انگلستان بوده نیازی به ارائه مدارک مالی نیست. وزارت کشور تایید کرده که شرط لازم این است که ویزای فعلی خود را حداقل ۱۲ ماه داشته باشید نه اینکه همراه برای ۱۲ ماه در بریتانیا ساکن بوده باشد. با این وجود، اگر همراه در ۱۲ ماه گذشته زمان زیادی در انگلستان نبوده و وزارت کشور حضور حداقل ۳ ماهه شما را ثبت کرده باشد، ممکن است در طول فرایند درخواست از شما مدرکی برای نشان دادن توانایی مالی خواسته شود.

درصورتی که موارد بالای برای شما صدق نمی‌کند باید بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی در بریتانیا داشته باشید. این مبلغ ۶۸۰ پوند به ازای هر ماه اعتبار ویزای جدید تا حداکثر ۹ ماه است. مبلغ لازم باید حداقل ۲۸ روز متوالی پیش از درخواست در حساب فرد باشد. تاریخ پایان این دوره ۲۸ روزه باید ۳۱ روز با تاریخ درخواست فاصله داشته باشد.

برای محاسبه هزینه لازم برای همراه، درصورتی که طول دوره یا رشته کمتر از ۹ باشد، زمان اضافی که در پایان ویزا به دانشجو ارائه می‌شود نیز در نظر گرفته می‌شود. برای مثال به دانشجویان دکترا یک دوره ۴ ماهه اضافی در پایان ویزا ارائه می‌شود.

درصورتی که از شما خواسته شود اسنادی برای نشان دادن تمکن مالی ارائه کنید، می‌توان از موارد زیر استفاده کرد:

✔️ می‌توان از نامه یا صورت حساب بانکی استفاده کرد و باید به نام دانشجو یا همسر/شریک او باشد. اسناد مالی باید نشان دهد که مبلغ کافی در یک دوره ۲۸ روزه متوالی در حساب بوده و این دوره حداکثر ۳۱ روز پیش از تاریخ درخواست پایان می‌یابد.

✔️ درصورتی که دانشجو حامی مالی یا اسپانسری داشته باشد که هزینه‌های او و هر فرد همراه را پوشش دهد، نامه‌ای که شرایط مالی را برآورده کند لازم است. این نامه باید هزینه لازم برای هزینه زندگی افراد همراه را تایید کند. درصورتی که تمام هزینه با این روش پوشش داده نمی‌شود، باید اسناد دیگری هم ارائه شود.

سایر مدارک

برای دریافت ویزای همراه مدارک زیر نیز لازم است:

✔️ پاسپورت

✔️ اجازه اقامت بیومتریک (BRP) درصورتی که برای ویزای فعلی خود داشته باشید.

✔️ مدارک دال بر رابطه با متقاضی اصلی در صورتی که شریک یا فرزند همرا شما پیش از این به عنوان همراه دانشجو ثبت نشده باشد:

    • اگر متاهل یا در یک رابطه مدنی هستید، باید گواهی ازدواج یا گواهی مشارکت مدنی ارائه دهید. اگر آخرین اجازه ترک انگلستان به عنوان یک فرد تحت تکفل (همراه) نبوده باید ثابت کنید رابطه واقعی است و ادامه دارد. وزارت کشور توصیه کرده مدارکی که نشان می‌دهد با هم زندگی می‌کنید ارائه دهید.
    • در صورتی که ازدواج نکرده باشید، باید مدارکی ارائه دهید که نشان می‌دهد حداقل ۲ سال است مشابه ازدواج با هم زندگی می‌کنید. اسناد تنها در صورتی که منابع رسمی باشند در نظر گرفته می‌شوند و باید حداقل ۲ سال را پوشش دهند. اسنادی که می‌توان برای این موضوع استفاده کرد شامل صورت حساب بانکی، صورت حساب آب و برق، قرارداد اجاره، مکاتبات رسمی یا اسنادی است که دانشجو و شریک او را به هم مرتبط کرده و نشان می‌دهد با هم زندگی می‌کنند.
    • برای فرزندان، باید از گواهی تولد یا مدارک مشابه رسمی که توسط دولت صادر شده استفاده کرد. برای کودکانی که در زمان درخواست بالای ۱۶ سال هستند باید اسناد محل سکونت آن‌ها را از دو منبع جداگانه ارائه دهید که ثابت شود زندگی مستقل ندارند.

تمامی مدارکی که انگلیسی نباشند باید همراه ترجمه رسمی آن‌ها ارئه شده باشند.

امکان کار با ویزای همراه

همراه به جز شرایط زیر می‌تواند با استفاده از ویزای همراه کار کند:

✔️ نمی‌توانند به عنوان ورزشکار حرفه‌ای کار کنند که شامل مربی ورزشی نیز می‌شود.

✔️ درصورتی که مجوز اقامت به عنوان همراه پیش از تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۰ باشد نمی‌توانند به عنوان پزشک یا دندانپزشک کار کنند. تنها درصورتی که مدرک پزشکی یا دندانپزشکی از یک موسسه یا دانشگاه در انگلستان داشته باشند یا قبلا ویزای کار دریافت کرده باشند که کار آن‌ها به عنوان پزشک را محدود نکرده باشد و در آن دوره مشغول کار پزشکی یا دندانپزشکی بوده‌اند.

ویزای همراه انگلستان

فرزندانی که در انگلستان متولد شده باشند

درصورتی که فرزند شما در بریتانیا متولد شود نیازی به دریافت ویزای همراه دانش آموزی انگلستان نیست. با این حال، درصورتی که فرزند شما خاک انگلستان را ترک کند برای ورود دوباره باید مجوز مهارت دریافت کند. علاوه بر این، کودکانی که در انگلستان زاده می‌شوند می‌توانند تا ۳ ماه به صورت رایگان از NHS استفاده کنند. پس از این دوره ۳ ماهه برای استفاده از خدمات NHS هزینه دریافت می‌شود مگر اینکه برای ویزای همراه او اقدام کنید زیرا برای دریافت ویزای همراه هزینه بیمه پرداخت می‌شود.

منابع اطلاعاتی بیشتر

باید الزامات و شرایط مهاجرت به انگلستان را درک کرده باشید و آن‌ها را برآورده کنید. توصیه می‌شود پیش از درخواست ویزای همراه، اطلاعات وب‌سایت gov.uk را مطالعه کنید. شورای امور دانشجویان بین المللی انگلستان (UKCISA) نیز اطلاعاتی در مورد ویزای همراه ارائه می دهد.

ورود به انگلستان به عنوان گردشگر

درصورتی که اعضای خانواده شما در انگلستان ساکن نباشند یا واجدشرایط استفاده از ویزای همراه نیستند می‌توانید با روش استاندارد یک ویزای گردشگری دریافت کرده و شما را ملاقات کنند. این ویزا معمولا اجازه حضور ۶ ماهه در انگلستان دارد. اطلاعات کشور اطلاعات لازم را برای کارهایی که می‌توانید یا نمی‌توانید با این ویزا انجام دهید ارائه کرده است.

برای مثال اتباع برخی کشورها باید پیش از سفر به انگلستان درخواست داده و ویزای گردشگری دریافت کنند. اگر از این کشورها نباشید می‌توانید در زمان رسیدن به انگلستان، درخواست ورود به عنوان گردشگر (بازدیدکننده) دهید.

امکان تحصیل فرزندان با ویزای همراه انگلیس

اگر فرزندانی دارید در سن مدرسه هستند باید به صورت تمام وقت آموزش ببینند. در انگلستان، کودکان باید از۵ سالگی تا ۱۶ سالگی آموزش ببینند. تحصیل برای کودکان ۱۶ سال و کمتر که با ویزای همراه در این کشور هستند رایگان است.

پذیرش در مدارس با ویزای همراه انگلیس

محل تحصیل فرزند شما  و  مدرسه محل تحصیل او به محل زندگی شما بستگی دارد و تا زمانی که دقیقا محل زندگی را نمی‌دانید نمی‌توانید کارهای مربوط به مدرسه را نهایی کنید. اداره آموزش و پرورش محل وظیفه دارد برای فرزند شما مکانی در مدرسه فراهم کند. مگر این که بخواهید فرزند شما در مدرسه خصوصی تحصیل کند که در این شرایط امکان انتخاب از میان مدارس موجود در انگلیس را دارید.

مراقبت از کودک

مراقبت از کودکان پیش دبستانی که صفر تا ۵ سال دارند می‌تواند بسیار گران باشد. درصورتی که پذیرش بدون قید و شرط گرفتید بهتر است دنبال یک مهد کودک باشید زیرا این مهدکودک‌ها محبوب هستند و ممکن است پر شوند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید فرزند خود را تنها بگذارید و این کار در انگلستان جرم است.

وقتی تحصیلم را تمام کنم برای افراد همراه من چه اتفاقی می‌افتد؟

همسر یا شریک مدنی باید در پایان مدتی که به آن‌ها به عنوان همراه شما داده شده انگلستان را ترک کنند. فرزندان شما نیز باید در پایان زمانی که به شما مجوز اقامت در انگلستان به عنوان دانشجو داده شده، این کشور را ترک کنند.قانون مهاجرت انگلستان به افراد همراه دانشجو اجازه نمی‌دهد که ویزای خود را به ویزای Tier4 که دانشجویی یا دانش‌آموزی است تغییر دهند.

این بدان معنی است که آن‌ها باید پیش از ورود دوباره به خاک انگلستان این کشور را ترک کرده و سپس از سفارت یا کمیسیون عالی انگلستان در کشور خود درخواست دهند. اگر فرزند شما در یک مدرسه دولتی تحصیل می‌کند، بر اساس قوانین مهاجرت دانش‌آموز نیست و نمی‌تواند ویزای دانش‌آموزی دریافت کند. اگر فرزند شما در یک مدرسه خصوصی تحصیل می‌کند می‌تواند به کشور خود برگشته و سپس در سفارت یا کمیسیون عالی برای ویزای دانش‌آموزی اقدام کند.

ویزا تحصیلی انگلیس

نتیجه‌گیری

ویزای همراه دانشجو انگلستان نوعی ویزا است که به اعضای خانواده افرادی که به عنوان دانشجو در انگلستان پذیرفته می‌شوند داده می‌شود. شرایط مشخصی برای دریافت این ویزا وجود دارد و در زمان اقامت برخی محدودیت‌ها وجود دارد که لازم است با آن‌ها آشنا باشید. درصورتی که هر پرسشی در این مورد دارید می‌توانید با کارشناسان بلو اسکای  تماس گرفته تا در اولین فرصت به شما مشاوره دهند.

internationalstudents.cam

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. خیلی ممنون از مقاله جامع و کامل که گذاشتید.
    درباره ویزا ها بعد از تحصیل هم مقاله منتشر می کنید؟



    0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *