۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

تحصیل فرزندان در خارج از کشور و ۴ دلیل برای آن

4 دلیل تحصیل فرزندان در خارج از کشور

روزانه والدین زیادی در فرودگاه های سرتاسر دنیا فرزندانشان را بدرقه‌ی کشورهای خارجی می‌کنند. تقریبا همه آنها نگران آینده فرزندانشان هستند. آنها به امید زندگی بهتر آنها را به کشور دیگر می فرستند. شاید هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردید که روزی نوبت به شما هم برسد. آیا به فکر این هستید که فرزندتان را برای تحصیل در خارج از کشور رهسپار کنید؟ آیا هنوز نسبت به این تصمیم شک دارید؟ آیا مطمئن نیستید که کار درستی است یا خیر؟ در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم و ۴ دلیل تحصیل فرزندان در خارج از کشور را بررسی کنیم.

قطعا شما به عنوان پدر یا مادر، نگران آینده فرزندتان هستید. این تغییر بسیار بزرگ شما را بیش از پیش نگران کرده است. اگرچه این تغییر ساده نخواهد بود، اما حمایت از فرزند در انتخاب مسیر زندگی و زمانی که تحصیلات خود را شروع می‌کند، بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به او بدهید. در ادامه به دلایلی اشاره می کنیم که چرا تحصیل فرزندان در خارج از کشور بیش از اینکه نگران کننده باشد، یک مزیت است.

۲. استفاده بهینه از فرصت ها

یکی از بهترین فرصت ها برای یادگیری زبان انگلیسی در خارج از کشور ، فاصله‌ی بین فارغ‌التحصیلی از مدرسه تا شروع دانشگاه است. اگرچه پیدا کردن یک شغل موقت در تابستان و یا گذراندن وقت با دوستان نیز می‌تواند سرگرم کننده باشد. اما استفاده بهینه از فرصت ها همیشه پیش نمی آید، و به جای آنکه مدام از خود بپرسید که آینده‌ی فرزندتان چگونه رقم خواهد خورد، می توانید با ثبت‌نام او در یک موسسه خارج از کشور برای یادگیری زبان آینده‌ی زیباتری را جلوی پایش بگذارید. تحصیل فرزندان در خارج از کشور ، سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای است که همیشه و در همه جا کاربرد دارد.

پیشنهاد می کنیم این پست را مطالعه کنید: ۱۰ مزیت تحصیل در خارج از کشور در دوره دبیرستان

در طول مدت آماده شدن برای آینده، فرزند شما موقعیت‌های یادگیری بی‌شماری را تجربه خواهد کرد. از مدیریت زندگی روزمره گرفته تا یادگیری یک زبان جدید و ملاقات افراد از کشورهای سراسر دنیا. این کار نه تنها خود یک تجربه‌ی گرانبهاست، بلکه فرزند شما را برای ورود به دانشگاه و چالش‌های پیش رو آماده می‌کند. دختر یا پسر شما با سخت‌کوشی و مستقل بودن خو می‌گیرد و در جهت رسیدن به اهداف تحصیلی‌اش تلاش خواهد کرد.

4 دلیل تحصیل فرزندان در خارج از کشور

۲. پرورش استقلال و مهارت‌های زندگی

زمانی که بچه‌ها زیر پروبال خودتان بودند، از آن‌ها دلسوزانه مراقبت می‌کردید. حالا که ایده‌ی تحصیل فرزندان در خارج از کشور به ذهنتان رسیده، باز هم وسوسه می‌شوید که همچنان به مراقبت از آن‌ها ادامه دهید. ولی باید به یاد داشته باشید که کودک شما حالا به یک فرد بالغ جوان تبدیل شده که می‌خواهد مسیر زندگی خود را شروع کند. ممکن است زمانی که برای تحصیل در خارج از کشور مشغول هستند، با چالش‌هایی روبه‌رو شوند. اما نباید بترسید چرا که این چالش‌ها موقعیت‌هایی هستند که فرزند شما را برای یادگیری مهارت‌های مهم زندگی آماده می‌کنند.

مطالعه این پست می تواند برای شما جالب باشد: آیا فرزند من برای حضور در یک مدرسه تابستانی مناسب است؟

۳. کلید موفقیت شغلی

یکی از مهمترین مزایای تحصیل فرزندان در خارج از کشور ، یادگیری زبان انگلیسی است. این زبان که زبان بین المللی دنیای بیزینس است به فرزند شما کمک خواهد کرد تا برای شغل مورد علاقه خود آماده شود. علاوه بر مزایای دوزبانه شدن، داشتن مغز سالم‌تر، خلاق‌تر و بسیاری موارد دیگر، صحبت کردن به زبان انگلیسی فرصت یافتن شغل‌های زیادی را برای همه فراهم می‌کند. همچنین، تسلط به زبان انگلیسی به فرزند شما کمک می کند که به افراد حرفه‌ای در رشته‌های مختلف معرفی شود.

۴. به آن سختی که فکر می‌کنید نیست

حتما در خصوص تحصیل فرزندان در خارج از کشور اضطراب دارید. اما واقعیت این است که با وجود اینترنت و اپلیکیشن های مختلف پیام رسان، هر روز می توانید با فرزند خود در ارتباط باشید. می توانید در یک اپلیکیشن پیام‌رسان یک گروه خانوادگی تشکیل بدهید. در آن عکس‌ها و ویدئوهای خانوادگی را به اشتراک بگذارید. با این روش دیگر آن‌ها آنقدرها احساس دوری نخواهند کرد. تماس‌های تصویری زود به زود هم از دیگر کارهایی است که می توانید انجام دهید.

به هر روشی که با فرزندتان ارتباط خود را حفظ می‌کنید، به یاد داشته باشید که تجربه تحصیل فرزندان در خارج از کشور، سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای برای آینده‌شان خواهد بود.

منبع: EF

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا : 7

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *