۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

آغاز سال تحصیلی در کانادا

آغاز سال تحصیلی کانادا

از آنجایی که شروع سال تحصیلی در کانادا با ایران برابر و یکسان نیست، برای کسانی که از ایران به این کشور می‌روند یا ویزای تحصیلی برای فرزندان خود تهیه می‌کنند، ممکن است مشکل ساز شود. اغلب دانش‌آموزان و پدر و مادرها معمولا نگران تاریخ شروع سال تحصیلی جدید هستند به ویژه اگر تجربه کافی حضور در این کشور را نداشته باشند. در ادامه درباره قوانین و روزهایی که دانش‌آموزان باید به مدرسه حاضر شود، توضیح داده شده است.

روز آغاز سال تحصیلی در کانادا

یک سال تحصیلی در کانادا معمولا از ۱ سپتامبر تا ۳۰ ژوئن است یعنی براساس قانون کلی نظام اموزشی کانادا، مدارس باید از روز اول سپتامبر برابر با ۱۰ شهریور هر سال، فعالیت خودشان را شروع کنند. هر سال تحصیلی در کانادا، درست مانند ایران ۹ ماه است و برنامه آموزشی تا ۳۰ ژوئن برابر با ۱۰ خرداد در تقویم شمسی ادامه دارد؛ البته این قانون کلی در کاناداست و ممکن است مدارس مختلف با تغییراتی محدودی در زمان سال تحصیلی خود را شروع کنند و به خاتمه برسانند. ناگفته نماند کلیه تغییرات احتمالی باید به اطلاع مدیران آموزشی در کانادا برسد.  تا یکم مارس هر سال، هیئت رئیسه هر مدرسه باید تقویم سال تحصیلی بعد خود را برای وزارت آموزش و پروش ارسال کند. این تقویم باید مطابق قانون وزارت آموزش و پرورش و مقررات ۳۰۴ و روزهای رسمی تقویم کانادا تهیه شود. اگر این هیئت بخواهد تقویمی متفاوت با آنچه در آیین‌نامه آمده تنظیم کند، باید وزارت آموزش و پرورش آن را تایید کند. متقابلا، بعد از تایید سیستم آموزشی، تقویم تحصیلی در اختیار خانواده‌ها هم قرار می‌گیرد. والدین و خانواده‌ها می‌توانند برای اطلاع بیشتر پیرامون تقویم تحصیلی خاص، مستقیما با هیئت مدیره مدرسه خود تماس بگیرند.

روزهای مدرسه

تعداد روزهای موجود برای هر سال تحصیلی با توجه به تعطیلی و مناسبت‌ها متغیر است؛ اما به طور کلی می‌توان گفت تعداد روزهای مدرسه در استان انتاریو برای هر سال تحصیلی حداقل ۱۹۴ روز است. در سایر استان‌ها هم دانش آموزان حدود ۱۹۰ روز به مدرسه می‌روند و از بیشترین روزهای تعطیلی در ایام سال نو میلادی و کریسمس، عید پاک و … برخوردار هستند. روزهای تعطیلی با توجه به ایالت و نظام آموزشی هر ایالت متفاوت است.

نتیجه‌گیری

در این مطلب درباره آغاز سال تحصیلی در کانادا توضیح داده شد که برای پدرومادرها اهمیت زیادی دارد. سال تحصیلی معمولا از ابتدای سپتامبر آغاز شده و تا پایان ژوئن ادامه دارد. برای هر استان روزهای لازم برای حضور دانشجویان مشخص شده که ممکن است  بر اساس قوانین مدرسه، چند روز بیشتر باشد. با توجه به زمان شروع سال تحصیلی در کانادا، اقدام به موقع برای دریافت ویزای تحصیلی و حضور به موقع در سر کلاس‌ها مهم است. مشاوران ما در بلو اسکای هماهنگی لازم برای ورود به کانادا قبل از اول سپتامبر را برای شما انجام می‌دهند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 5

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

  1. زهرا ابراهیم پور
    ۸ شهریور ۱۴۰۲ در ۰۱:۰۶

    با تشکر از توضیحات شما که تاریخ میلادی و شمسی مدارس رو گفتین .



    0



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *