۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا، فرصتی بی نظیر برای تحصیل در رشته مهندسی

Australia

رشته مهندسی یکی از مناسب­ترین رشته‌ ها  برای دانشجویانی است که تمایل به دانستن چگونگی طراحی­ های بزرگ دنیا را دارند و به فعالیت در رشته­ های صنعتی مانند ساخت و ساز، تجارت، نقل و انتقالات و مشاغل دولتی و بانکی علاقه نشان می­دهند. برای این دسته از دانشجویان، تحصیل در بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا می­تواند فرصتی بی ­نظیر باشد که آینده شغلی آنها را نیز تأمین می­کند.


در دانشگاه­ های استرالیا، دانشجویان می­توانند رشته مورد علاقه خود را از میان گستره وسیعی از رشته­ های فنی مهندسی انتخاب کنند که مهندسی شهری، مهندسی الکتریک و مهندسی هوا فضا از مهم­ترین این رشته ­ها به شمار می­روند. امکان تحصیل در مقاطع بالاتر نیز در این دانشگاه­ ها وجود دارد که دانشجویان از این طریق می­توانند آینده شغلی بهتری را برای خود رقم بزنند.
اکثر دوره­ های آموزشی رشته ­های مهندسی این دانشگاه ­ها، تجربیات عملی را نیز در کنار اصول تئوری به دانشجویان آموزش می­دهند که ممکن است برخی از این دوره­ های عملی یک سال از دوره تحصیلی دانشجو در رشته­ های مهندسی را شامل شود. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید:
لیسانس در استرالیا (Bachelor in Australia)

دانشگاه UNSW سیدنی، از بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا (University of Sydney)

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا به شمار می­رود که هشت رشته مهندسی در آن تدریس می­شود. رشته ­های مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی شهرسازی و محیط زیست، علوم کامپیوتر، مهندسی الکتریک، ارتباطات، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی معادن و منابع انرژی، فتوولتائیک و منابع انرژی تجدیدپذیر از مهمترین گرایش­های این رشته­ ها آن هستند. در این دانشگاه­ ها بیش از ۲۰ مدرک تحصیلی در انتهای دوران تحصیل به دانشجویان ارائه می­شود.
این دانشگاه برای دانشجویان مقاطع فوق دیپلم و لیسانس، شصت روز دوره آموزش عملی را در نظر گرفته است. همچنین سال اول تحصیل برای آن دسته از دانشجویانی که موفق به انتخاب رشته مورد نظر خود نشده اند، مشترک خواهد بود. از طرف دیگر، برای دانشجویانی که رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده اند، دوره­ های آموزشی بیشتری در این سال ارائه می­شود.
مهمترین رشته ­های ارائه شده این دانشگاه که امکان تحصیل در مقاطع بالاتر نیز در آنها وجود دارد، عبارتند از مهندسی محیط زیست، مهندسی مکانیک، مهندسی ارتباطات، و مهندسی شهر سازی. برای دریافت مدرک در مقاطع بالا در این رشته­ ها، دانشجویان لازم است در زمینه رشته تحصیلی و زمینه مورد علاقه خود، پایان نامه تحصیلی ارائه کنند.
در این دانشگاه ها جوامع فعال دانشجویی مانند جامعه مکاترونیک، روباتیک و جامعه زنان رشته انرژی­ های تجدیدپذیر وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: فوق لیسانس در استرالیا (Master in Australia)
un

دانشگاه سیدنی، یکی دیگر از بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا و دنیا

در دانشگاه سیدنی نیز دانشکده ­های مهندسی متنوعی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از: مهندسی هوا فضا، مهندسی مکانیک یا مکاترونیک، مهندسی شیمی و بیومولکولی، مهندسی شهرسازی، علوم کامپیوتر، مهندسی الکتریک و اطلاعات و مدیریت پروژه. در این دانشکده ­ها امکان تحصیل دانشجویان در تمامی مقاطع دانشگاهی وجود دارد.
دانشگاه سیدنی امکان آموزش در دوره ­های عملی را در محیط­ های مناسب، برای دانشجویان رشته ­های مهندسی امکان­پذیر کرده است و به همین منظور با بیش از ۱۲۰۰ مؤسسه به همکاری می­پردازد. از دیگر مزایای این دانشگاه می­توان به امکان تحصیل برای یک ترم یا یک سال تحصیلی در دانشگاه ­های خارج از کشور اشاره کرد.
در دانشگاه سیدنی که یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا محسوب می­شود، باشگاه ­ها و جوامع دانشجویی، از مهندسی شهرسازی گرفته تا موتورهای ورزشی مشغول به فعالیت هستند. همچنین دانشجویان می­توانند در رقابت­هایی شرکت کنند که مهندسی اتومبیل­ های فرمول یک از این جمله است و طی آن دانشجویان به طراحی و ساخت اتومبیل­ های مسابقه ای با یکدیگر رقابت می­کنند. از دیگر فرصت­های رقابتی این دانشگاه می­توان به ارائه راهکارهای خلاقانه برای چالش­ ها اشاره کرد که به رتبه ­های برتر ۵ هزار دلار جایزه اهدا می­شود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: پزشکی در استرالیا (Medicine In Australia)

دانشگاه مانش (Monash)

در این دانشگاه سال اول تحصیل برای تمام دانشجویان مهندسی مشترک است که طی آن دانشجویان با مبانی مهندسی و نقش آن در جامعه آشنا خواهند شد. در این سال کلیه دانشجویان مهندسی با اصول مهندسی در ۹ زمینه متفاوت آشنا می­شوند تا از این طریق بتوانند رشته اصلی خود را انتخاب کرده و تحصیلات خود را در آن زمینه به صورت تخصصی از سال دوم آغاز کنند.
رشته­ های تخصصی مهندسی در این دانشگاه شامل این موارد می­شود: مهندسی هوافضا، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی شهرسازی، مهندسی الکتریک و سیستم­ های کامپیوتری،  مهندسی محیط، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی روباتیک، مهندسی مکاترونیک و مهندسی نرم­افزار.
دو سال تحصیل برای دریافت مدرک کاردانی در ۵ شاخه امکان­پذیر است که عبارتند از: مهندسی شیمی، مهندسی شهرسازی، مهندسی الکتریک، و مهندسی مواد. این دانشجویان برای تحصیل در مقاطع بالاتر لازم است ۱۲ هفته دوره ­های آموزش عملی را بگذرانند که می­توانند به صورت دلخواه فعالیت و دوره­ های مورد نظر خود را انتخاب کنند.
این دانشگاه دو شعبه اصلی دارد که مدرک معتبر در هر دو آنها ارائه می­شود. یکی از آنها در ملبورن و دیگری در مالزی مشغول فعالیت هستند. امکان ادامه تحصیل و انتقالی دانشجویان بین این دو دانشگاه به راحتی امکان­پذیر است.

 Monash

دانشگاه ملبورن(Melbourne)

در این دانشگاه دانشجویان امکان تحصیل در مقطع کاردانی برای رشته ­های علوم پایه، طراحی، داروسازی و رشته­ های مهندسی در یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا وجود دارد. برای دریافت مدرک معتبر بین­ المللی، دانشجویان رشته ­های مهندسی لازم است یک دوره دو ساله دیگر را نیز در یکی از تخصص ­های مهندسی بگذرانند. مهمترین رشته ­های مهندسی ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از زیست پزشکی، مهندسی شیمی و بیوشیمی، مهندسی شهرسازی، مهندسی الکتریک، انرژی، مهندسی مکانیک.
دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، می­توانند در دوره ­های کارآفرینی این مرکز علمی نیز شرکت کنند و از این طریق ایده­ های تجاری را از طریق دوره ­ها و کارگاه ­های تخصصی آموزش ببینند. ادامه تحصیل و دریافت مدرک این دانشگاه از طریق شبکه بین­ المللی علمی AOTULE‌  از طریق تحصیل در دانشکده­ های مهندسی مرتبط در آسیا و اقیانوسیه نیز امکان­ پذیر است.

melbourne

دانشگاه کوئینزلند (Queensland)

این دانشگاه نیز در دسته بهترین دانشگاه های استرالیا قرار می­گیرد. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه، پیش از شروع دوره­ های آموزشی لازم است در آزمون ورودی این دانشگاه به نام Get Set Quiz‌ پذیرفته شوند. سال اول تحصیل برای تمام دانشجویان رشته مهندسی در این دانشگاه مشترک است تا دانشجویان از این طریق بتوانند با رشته­ های مهندسی آشنا شوند و از میان آنها رشته دلخواه خود را انتخاب کنند. با این حال دانشجویان داوطلب در شرایط خاصی می­توانند از این دوره آشناسازی یک ساله صرف نظر کرده و مستقیما در رشته انتخابی خود، تحصیل را شروع کنند.
تمام دانشجویان رشته­ های فنی مهندسی این دانشگاه باید ۴۵۰ ساعت دوره­ های تخصصی بگذرانند. این دوره ­ها امکان تمرین مشاغل صنعتی را فراهم می­کنند تا از این طریق دانشجویان بتوانند برای کار پس از اتمام تحصیلات آماده شوند.
از  دیگر مزایای این دانشگاه امکان تحصیل برای یک یا دو ترم در دانشگاه­ های خارج از استرالیا است. این دانشگاه با بیش از ۱۵۰ دانشگاه در ۳۷ کشور دنیا همکاری دارد که این مسئله برای دانشجویان خارجی فرصتی محسوب می­شود.
 Queensland

لیست بهترین دانشگاه های مهندسی استرالیا در سال ۲۰۲۱

رتبه در میان دانشگاه های مهندسی استرالیارتبه جهانی دانشگاه مهندسی در سال ۲۰۲۱نام دانشگاهشهر
۱ ۴۸UNSW SydneySydney
۲ ۶۶University of SydneySydney
۳ ۷۱Monash UniversityMelbourne
۴ ۷۴University of MelbourneMelbourne
۵ ۸۸The University of QueenslandBrisbane
۶ ۹۲University of WollongongWollongong
۷ ۱۰۰University of AdelaideAdelaide
۸ ۱۰۱–۱۲۵Australian National UniversityCanberra
۹ ۱۰۱–۱۲۵University of Technology SydneySydney
۱۰ ۱۲۶–۱۵۰The University of Western AustraliaPerth
۱۱ ۱۵۱–۱۷۵Curtin UniversityPerth
۱۲ ۱۵۱–۱۷۵Deakin UniversityGeelong
۱۳ ۱۵۱–۱۷۵Edith Cowan UniversityJoondalup
۱۴ ۱۵۱–۱۷۵Griffith UniversityBrisbane, Gold Coast, Logan
۱۵ ۱۵۱–۱۷۵Queensland University of TechnologyBrisbane
۱۶ ۱۷۶–۲۰۰RMIT UniversityMelbourne
۱۷ ۱۷۶–۲۰۰Swinburne University of TechnologyHawthorn
۱۸ ۱۷۶–۲۰۰Victoria UniversityMelbourne
۱۹ ۲۰۱–۲۵۰University of South AustraliaAdelaide
۲۰ ۲۰۱–۲۵۰University of Southern QueenslandToowoomba
۲۱ ۲۵۱–۳۰۰Macquarie UniversitySydney
۲۲ ۲۵۱–۳۰۰University of NewcastleCallaghan
۲۳ ۳۰۱–۴۰۰Flinders UniversityAdelaide
۲۴ ۳۰۱–۴۰۰James Cook UniversityTownsville City
۲۵ ۳۰۱–۴۰۰Western Sydney UniversitySydney
۲۶ ۴۰۱–۵۰۰Central Queensland UniversityRockhampton
۲۷ ۴۰۱–۵۰۰University of TasmaniaHobart
۲۸ ۵۰۱–۶۰۰Murdoch UniversityMurdoch

 

سخن پایانی

استرالیا یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی برای بسیاری از ایرانیان است. این کشور علاوه بر برخورداری از آب‌وهوای مناسب و طبیعت زیبا، از نظر کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار دارد و شهروندان ایالت‌های گوناگون در استرالیا درجه قابل قبولی از رفاه را تجربه می‌کنند. از این گذشته استرالیا، کشوری مهاجرپذیر است و مهاجران بسیاری با ملیت‌های متنوع در این کشور زندگی می‌کنند، به همین دلیل افراد شانس بالایی برای دریافت ویزای استرالیا دارند.

در این مقاله با توجه به اینکه رشته مهندسی جز رشته‌های پر طرفدار اکثریت قرار گرفته است به معرفی برترین دانشگاه های رشته مهندسی در استرالیا، پرداختیم.

ما در بلو اسکای تلاش کردیم با بهره‌گیری از مشاوران خبره در زمینه بورسیه و اعزام به کشورهای خارج جوابگوی سوالات شما باشیم همچنین شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود و پاسخ به سوالات احتمالی خود پس از خواندن این مقاله با ما مشاوران ما در بلو اسکای در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *