۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

۱۰ کشور برتر برای تحصیل در دبیرستان در خارج از کشور

تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور

تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور می‌تواند ایده‌ای بسیار مناسب باشد. با ورود به کشوری مناسب از سنین نوجوانی با نظام آموزشی آن کشور آشنا می‌شوید و رسم و شکل زندگی در خارج از وطن را هم بهتر می‌آموزید. دوران دبیرستان، دوران تجربه‌کردن است. با تجربه‌هایی که در این زمان کسب می‌کنید، امکان رشد و ساختن زندگی ایدئال در آینده را برای خود ممکن می‌سازید. رفتن به نقطه‌ای جدید از دنیا و ادامه دادن تحصیل می‌تواند زندگی شخصی و کاری‌تان را از این رو به آن رو کند. کافی است با بهترین کشورها آشنا باشید و برای ادامه تحصیل خود به آنها مهاجرت کنید. قطعا سختی‌هایی در طول مسیر در مقابلتان ظاهر می‌شوند اما با کمی تلاش می‌توانید از تمام آنها به‌سادگی عبور کنید. در این مقاله از بهترین کشورها برای تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور می‌خوانید.

۱. انگلستان

تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور

تحصیل در کشور انگلیس از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در زندگی خود داشته باشید. زبان رایج در این کشور برای تقریبا همه مردم دنیا آشناست و از همین جهت، برقراری ارتباط با دیگران در طول تحصیل، کار دشواری نخواهد بود.

فرهنگ و تاریخ این کشور در کنار دیدنی‌های معروفی که دارد به زندگی‌تان در حین تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور رنگ و بویی دیگر می‌بخشد. ضمن اینکه بعد از اتمام دبیرستان به‌راحتی می‌توانید وارد بهترین دانشگاه‌های دنیا شوید.

۲. اسپانیا

اسپانیا هم کشور دیگری است که برای تحصیل در مقطع دبیرستان می‌توانید به آن فکر کنید. این کشور علاوه بر امکانات آموزشی مناسب، جو و فضایی جذاب دارد. شب‌ها، زندگی شبانه در زیر پوست شهرهای اسپانیایی در جریان است و می‌توانید از گشت‌وگذار در میان خیابان‌ها و کوچه‌هایش لذت ببرید. برای زندگی راحت در این کشور نیاز به یادگیری زبان اسپانیایی دارید.

برای اینکه به سیستم بهداشت و پزشکی، فرهنگ و تاریخ و چیزهای دیگر این کشور عادت کنید، می‌توانید با اجاره اتاق یا واحدی از آپارتمان خانواده‌های اسپانیایی، شانس شناخت بیشتر آنها را پیدا کنید. اسپانیا هم دانشگاه‌های خوبی دارد که بعد از تحصیل در مقطع دبیرستان می‌توانید به آنها بروید. لذت‌بردن از طبیعت زیبای این کشور، سواحل جذابی که دارد و موزه‌ها و دیدنی‌های تاریخی فوق‌العاده‌اش هم از مزایایی است که با تحصیل در آن به دست خواهید آورد.

۳. ژاپن

تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور

ژاپن هم از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید برای تحصیل انتخاب کنید. چون ترکیبی از نظام سنتی و مدرن را برای دانش‌آموزان تدارک دیده و امکانات آموزشی خوبی دارد. البته تفاوت‌های فرهنگی زیادی میان مردمان این کشور و ایران وجود دارد. زندگی در شهرهای بزرگ ژاپنی مانند توکیو هم زندگی شلوغ و پرترددی برایتان به همراه خواهد داشت. این کشور، پیشرفته است و فرهنگ جالب‌توجهی هم دارد.

پس اگر برای تحصیل در مقطع دبیرستان راهی ژاپن شوید، با یکی از فرهنگ‌های دیرینه دنیا آشنا خواهید شد، زندگی در پناه فناوری‌های مدرن را تجریه خواهید کرد و البته زبان ژاپنی را هم یاد خواهید گرفت.

۴. فرانسه

فرانسه هم از گزینه‌های مطلوب دیگری است که برای تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور می‌توانید روی آن حساب کنید. فرانسه، کشور زیبایی است که فرهنگ جذابی دارد، هنر در آن غوغا می‌کند، فرصت‌های شغلی متنوع برای پیوستن به دنیای مُد، آشپزی، هنر و… در آن موجود است و دبیرستان‌های خوبی هم دارد.

فرانسه علاوه بر دیدنی‌هایی مانند موزه‌ها و بناهای قدیمی، مکان‌های طبیعی فوق العاده زیبایی هم دارد. باید حواستان باشد که در حین تحصیل در این کشور و یادگیری زبان فرانسوی، اسیر دیدنی‌های متعددش نشوید و درستان را بادقت زیادی بخوانید.

۵. استرالیا

استرالیا با طبیعت فوق‌العاده‌ای که دارد، جایی برای دوست‌داران زندگی و تحصیل در کشوری آرام و زیباست. سواحل و شهرهای قشنگ این کشور می‌تواند دلیلی برای ساختن زندگی‌تان در این کشور از سنین نوجوانی باشد. استرالیا مهاجران زیادی دارد. به همین دلیل در این کشور، احساس غربت کمتری خواهید داشت. زبان مردم هم انگلیسی است و از این جهت هم برای برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکلات زیادی نخواهید شد.

فقط باید یادتان باشد که لهجه استرالیایی‌ها مخصوص به خود است و شاید در فهم جملات و گفته‌هایشان در ابتدای ورود به این کشور کمی دچار مشکل شوید. ضمن اینکه واژه‌های عامیانه‌ای که در زبانشان استفاده می‌شود هم با انگلیسی معمولی که قبلا یاد گرفته‌اید کمی فرق دارد.

۶. ایتالیا

تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور

ایتالیا کشور مورد علاقهٔ شکموهاست. این کشور، مهد آشپزی اروپایی به شمار می‌رود و زادگاه یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا یعنی پیتزاست. کسی هست که پیتزا دوست نداشته باشد؟‌ اگر این‌طور است، فرد مذکور بسیار بدسلیقه است. قبول دارید؟ زندگی و تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور می‌تواند فرصتی ایدئال برای آشنایی با فرهنگ و هنر ایتالیایی‌ها باشد. در مدت اقامت‌تان برای تحصیل می‌توانید زبان ایتالیایی را یاد بگیرید و با بازدید از دیدنی‌هایش احساس کنید که در کتابی تاریخی و قدیمی قدم می‌زنید.

۷. کره‌جنوبی

کره‌جنوبی هم نظام آموزشی مساعدی دارد. با حضور در مدارس این کشور می‌توانید سطح خوبی از آموزش را تجربه کنید. آشنایی با غذاهای کره‌ای، گشت‌وگذار در میان معابد قدیمی آن و آشنایی با فرهنگ‌شان جذاب است. کره‌جنوبی هم تلفیقی است از سنت و مدرنیته. یعنی در میان آسمان‌خراش‌های بلندی که دارند، بخش‌های قدیمی تاریخ و فرهنگ‌شان هم حضور دارد و می‌توانید با یکی از کشورهای قدیمی دنیا در هنگام تحصیل به خوبی آشنا شوید.

۸. آلمان

آلمان کشوری پیشرفته است و در آن مراکز آموزشی و دانشگاهی باکیفیت زیادی قرار دارد. با تصمیم‌گیری برای تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور باید به دنبال کشوری باشید که می‌تواند در ساخت آینده‌ای روشن به شما کمک کند. آلمان همان کشوری است که چشم‌اندازی مناسب از بازار کار و دانشگاه در اختیارتان می‌گذارد. پس بد نیست که آن را هم به فهرست کشورهای مناسب برای تحصیل اضافه کنید. یادگیری زبان آلمانی کمی چالش‌برانگیز است اما مطمئنا با کمی تلاش و ممارست از پس آن برخواهید آمد.

۹. کاستاریکا

شاید برایتان عجیب باشد اما کاستاریکا هم یکی از گزینه‌های مطلوبی است که می‌توانید برای تحصیل به آن فکر کنید. با رفتن به کشورهایی که از نظر آموزشی، سطح خوبی دارند و در منطقه‌ای دورتر از کشورند و در آنها تنوع و تفاوت‌های فرهنگی زیادی وجود دارد، درک بهتری از دنیا به دست خواهید آورد. طبیعت این کشور معرکه است و اگر اهل هیجان باشید، قطعا روزهای خوبی را در آنجا می‌گذرانید. طبیعت‌گردی و ماجراجویی در کاستاریکا برای علاقه‌مندان به این سبک از زندگی بسیار راحت است. به این کشور هم فکر کنید.

۱۰. چین

تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور

با تحصیل در کشور هم کوله‌باری از تجربه‌های رنگارنگ نصیب‌تان خواهد شد. آشنایی با فرهنگ این کشور، زبانش و البته آشپزی‌اش می‌تواند برای علاقه‌مندان به این بخش از آسیا جذاب باشد. مدارس و دانشگاه‌های چین هم می‌توانند سکوی پرتابی برای رفتن به کشورهای دیگر باشند. اگر هم با شکل و شمائل زبان و فرهنگ‌شان بسازید، شاید برای بعد و زندگی‌کردن در این کشور هم ماندگار شدید.

در آخر

تحصیل در مقطع دبیرستان در خارج از کشور می‌تواند زندگی‌تان را به سطحی دیگر منتقل کند؛ به سطحی بالاتر که در آن کیفیت همه ابعادش مطلوب‌تر از جایی است که اکنون در آن به سر می‌برید. پس برای رسیدن به نتیجه دربارهٔ این تغییر مهم باید اطلاعات خوبی را برای خود جمع‌آوری کنید.

 

منبع: goabroad

goabroad.com

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 4

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *