۰۲۱-۲۶۲۹۰۷۵۱

مدارس ایرانی در دبی؛ معرفی ۶ دبیرستان برتر + شرایط ثبت نام

معرفی مدارس ایرانی در دبی در سایت بلو اسکای

آموزش‌ و‌ پرورش از جمله مهمترین اساس‌های توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است. در این راستا، مدارس ایرانی در دبی به‌عنوان مراکزی ارزشمند برای آموزش‌ و‌ پرورش دانش‌آموزان ایرانی ساکن دبی محسوب می‌شوند. در این مقاله، با شش نمونه از بهترین مدرسه ایرانی در دبی، به عنوان نمونه‌هایی از تلاش و تعهد به کیفیت آموزش در مدارس بین المللی آشنا خواهید شد. موسسات آموزشی قرار گرفته در لیست مدارس ایرانی در دبی، با ایجاد فضای مناسب برای رشد و پرورش دانش‌آموزان فارسی‌زبان، از آن‌ها در مسیر تحصیلات عالی و رشد مهارت‌های فردی حمایت می‌کنند. همچنین، در این مقاله درباره شرایط عمومی و کلی مدارس ایرانی در امارات توضیحاتی داده خواهد شد تا والدین و دانش‌آموزان عزیز با کسب اطلاعات دقیق، انتخابی درست و موفق، بهترین انتخاب را برای خلق آینده تحصیلی روشن اتخاذ کنند.

۱. مدرسه ایرانی پسرانه توحید؛ موسسه‌ای مناسب برای تحصیل ریاضی فیزیک و علوم تجربی

مدرسه ایرانی پسرانه توحید دبی در سال ۱۹۵۷ با موافقت شیخ رشید و صدور مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تاسیس شد. این مدرسه اولین مدرسه خصوصی ایرانی در امارات است. مدرسه ابتدایی پسرانه توحید در ابتدای کار شش کلاس مختلط داشت که حدود ۲۱۰ دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل بودند. در سال ۱۹۸۰ دبیرستان توحید به دو دبیرستان دخترانه و پسرانه تفکیک شد.

مدرسه جدید ۲۰۰۰۰ کیلومتر مربعی واقع در القوز دبی در سپتامبر ۲۰۰۷ پذیرای دانش‌آموزان دختر این مدرسه شد. محوطه بزرگ و امکانات بالا از خصوصیات مهم این مدرسه ایرانی دبی است. این موسسه آموزشی ارزش‌های اسلامی را ترویج داده و در عین حال نظام آموزشی آن مدرن است.

۲. مدرسه ایرانی دخترانه توحید؛ مدرسه‌ای ویژه دختران با سطح آموزشی بالا

مدرسه دخترانه ایرانی توحید در دبی به مرکزی برای تعالی آموزش فارسی بین مدارس امارات شهرت دارد. هدف این مدرسه ایرانی در دبی،‌ فراهم کردن محیط آموزشی پویا برای دانش‌آموزان ایرانی مقیم دبی عنوان شده است.  مدرسه دخترانه ایرانی توحید در دبی با تعهد به ارائه بالاترین کیفیت آموزشی و غنی‌سازی فرهنگی تاسیس شده و برنامه درسی جامعی را ارائه می‌دهد که ارزش‌های سنتی ایرانی را با شیوه‌های آموزشی مدرن ادغام می‌کند. مدرسه دخترانه توحید با وجود محیط بزرگ و امکانات پیشرفته، فضایی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند تا بتوانند علایق خود را کشف کرده، مهارت‌های تفکر انتقادی را توسعه داده و با جدیدترین متد آموزشی در جهان آموزش ببینند تا در آینده امکان رشد و پیشرفت را برای خود و جامعه فراهم کنند.

 کیفیت آموزشی بالا؛ یکی از مهم‌ترین اهداف مدرسه ایرانی دخترانه توحید در امارات

۳. مدرسه پسرانه سلمان فارسی؛ موسسه آموزشی با تاکید بر رشد مهارت‌های فردی

مدرسه پسرانه سلمان فارسی در دبی به داشتن سابقه برجسته در پیشرفت تحصیلی و غنی‌سازی فرهنگی مشهور است. این موسسه آموزشی در سال ۱۳۷۴ تأسیس شد و به‌طور‌مداوم استانداردهای بالای آموزشی را حفظ کرده و تعداد فارغ‌التحصیلان موفقی دارد که در کالج های دبی و سایر دانشگاه‌های جهان مشغول به تحصیل هستند.

این مدرسه با داشتن یک پردیس وسیع با امکانات مدرن شامل آزمایشگاه‌های علوم پیشرفته، یک کتابخانه مجهز و امکانات ورزشی، محیطی مساعد برای رشد و پرورش همه جانبه دانش‌آموزان را فراهم می‌کند. این مدرسه علاوه‌بر موضوعات علمی، فرهنگ ایرانی و ارزش‌های دینی را نیز به دانش‌آموزان ایرانی آموزش می‌دهد. برگزاری رویدادها و جشن‌های فرهنگی و حفظ و ترویج میراث ایرانی در بین دانش‌آموزان از رسالت‌های دیگر این مدرسه ایرانی در دبی است.

۴. مدرسه ایرانی خدیجه کبری؛ نماد قدمت و خدمت در تعلیم و تربیت ایرانیان مقیم دبی

مدرسه خدیجه کبری یکی از قدیمی‌ترین مدارس ایرانی در امارات محسوب ‌می‌شود. این مدرسه در محیطی بزرگ و سرسبز، دوره‌های آموزشی و پرورشی گوناگونی را توسط اساتید کارآزموده برای دانش‌آموزان این مدرسه ایرانی دبی برگزار می‌کند. در بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان وزارت تعلیم و تربیت امارات (KHDA) از بخش‌های مختلف این مجموعه، مدرسه خدیجه کبری توانسته است در سال‌های تحصیلی گذشته (۲۰۲۳ به قبل) رتبه‌ قابل‌قبولی را در بین مدارس دبی کسب کند.

مدرسه خدیجه کبری؛ یکی از قدیمی‌ترین مدارس ایرانی در امارات

۵. مدرسه ایرانی خصوصی دخترانه ادب؛ آموزش دروس ریاضی و علوم با سطح کیفی بالا

مدرسه خصوصی دخترانه ایرانی ادب در دبی، تنها مدرسه دخترانه بین‌المللی خصوصی ایرانی در خاورمیانه و اولین مدرسه خصوصی بین المللی ایرانی در خارج از کشور است که در سال ۱۳۶۸ پس از تایید وزارت آموزش‌ و‌ پرورش ایران و امارات تاسیس شد و شروع به کار کرد. مدرسه خصوصی دخترانه ایرانی ادب یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مدارس ایرانی در دبی است که دو شعبه برای تحصیل دختران و پسران ایرانی ساکن امارات دارد.

۶. مدرسه ایرانی خصوصی پسرانه ادب؛ میزبان پسران فارسی‌زبان مقیم امارات

مدرسه خصوصی پسرانه ایرانی ادب که مجاورت مرکز البوستان در القصیص ۱، دبی واقع شده است. این مدرسه خدمات آموزشی خود را برای دانش‌آموزان ایرانی از سطح مهدکودک تا ابتدایی و متوسطه ارائه می‌دهد. این مدرسه که یکی از بهترین مدارس ایرانی در دبی محسوب می‌شود، از نظام آموزش درسی مدارس ایران پیروی می‌کند و به دانش‌آموزان از طریق امکانات آموزشی پیشرفته‌ای که دارد با زبان فارسی آموزش می‌هد.

این مدرسه به‌ دلیل تعهد خود در ارائه آموزش با‌کیفیت به دانش‌آموزان ایرانی مقیم دبی شناخته شده است. مدرسه خصوصی پسرانه ادب در دبی با تمرکز بر پرورش ذهن‌های پویا از مهدکودک تا پیش دانشگاهی، به‌عنوان یک مرکز مهم برای آموزش دانش‌آموزان ایرانی در دبی محسوب می‌شود و محیطی امن را برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند تا در آن از نظر علمی پیشرفت کنند.

مدرسه ایرانی خصوصی پسرانه ادب؛ یکی از مرکزهای آموزشی برای دانش‌آموزان ایرانی در دبی

مدارس ایرانی در دبی؛ یکی از گزینه‌های در‌ دسترس برای تحصیل دانش‌آموزان ایرانی

در این مقاله، شش مدرسه ایرانی در امارات متحده عربی معرفی شد. این مدارس کیفیت آموزش و پرورش، ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی ایرانی را ترویج می‌کنند و در‌عین‌حال از نظام آموزشی قابل‌قبولی بهره‌مند هستند. از مدارسی که بیشتر به رشد و پرورش مهارت‌های علمی و ریاضی و فیزیک دانش‌آموزان می‌پردازند، تا موسساتی که هدف آن‌ها حفظ میراث فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان ایرانی در دبی است، هر‌یک نقش خود را در آموزش و پرورش کودکان ایرانی در دبی دارند.

توحید، سلمان فارسی و خدیجه کبری از بهترین مدرسه‌های ایرانی در دبی هستند. اگر تحصیل در دبی هدف و مقصد مورد‌نظر شما نیست و به‌دنبال تحصیل فرزندتان در پیشرفته‌ترین کشورهای جهان هستید، تحصیل در مدارس بین‌المللی با سیستم انگلیسی یا آمریکایی بهترین انتخاب برای شماست. همچنین، تحصیل در مدارس انگلستان و کانادا که دیپلم بین‌المللی معتبر به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند، دیگر گزینه‌ مناسبی است که‌ انتخاب آن آینده تحصیلی خوبی را برای فرزندانتان رقم خواهد زد. اگر قصد اخذ مشاوره در‌باره بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را دارید، کافی است با بلو اسکای تماس بگیرید تا کارشناسان خبره مجموعه پس از بررسی شرایط‌تان، بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی را به شما معرفی کنند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا : 2

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نظرات

اولین نفری باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *